Kilo limitleri
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ersin01
- Mesajlar: 62
- Kayıt: 05.10.2008, 14:28
- Ad Soyad: Ersin Tuğyan
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kilo limitleri
ben 78-95 kilo limitleri olan bir paraşütle uçuyorum. benim kilom 78 kilo limitlerini belirlerken paraşütün ağırlığı göz önünde bulundurulurmu. limit belirlemede hangi kural geçerlidir. yardımcı olacak arkadaşlar var mı?
acaba limitlerin üsütüdemi uçuyorum paraşütü değiştirmeme gerek varmı.
yardımlarınızı bekliyorum.
acaba limitlerin üsütüdemi uçuyorum paraşütü değiştirmeme gerek varmı.
yardımlarınızı bekliyorum.
- Seher25
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 01.11.2006, 18:22
- Ad Soyad: Tenzile Gonuleri
- Şehir: Almanya
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
sadece aldigimiz egitimde bizlere her yönden kötü etkiledigi ve DHV tarafindan izin verilmedigi olasi bir kazada eger limitler asildiysa basli basina bir kaza sebebi olabilecegi en son olarakta sigorta acisindan karsilanmadigi bildirildi. Tabiki insanin kendi güvencesi herseyden önemlidir.He bunun yaninda yedek icinde kilo limitlerinin en altlarinda olunmasi tavsiye edildi.
Türkiyede bunu daha detayli anlatabilecek cok degerli ögretmenlerimiz var.
Onlarda ucus teknigi acisindan detayli bilgi aciklarlarsa iyi olur sanirim.
Türkiyede bunu daha detayli anlatabilecek cok degerli ögretmenlerimiz var.
Onlarda ucus teknigi acisindan detayli bilgi aciklarlarsa iyi olur sanirim.
- takyonxxx
- Mesajlar: 669
- Kayıt: 11.09.2006, 17:17
- Ad Soyad: Türkay Biliyor
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
kanat hızı kilo
Merhaba, ben kanadımın ust limitinin 5 kg üstünde uçuyorum.
Bunun faydası hızdır. 1-2 km daha hızlı uçarsın, termik çıkarken biraz daha zorlanır.
Az fakat sert kapanır, hızlı açılır.
Kilo ve diğer faktörleri içeren bir excel dosyası yolluyorum.
Buradan kiloya karşılık paraşütün yapacağı hızı bulabilirisn.
Kaldırma kuvveti hızın karesiyle orantılıdır.
Bu yüzden 5-10 kg lık artış hıza 1-2 km olarak yansır.
Açıkçası kanadın orta ağırlığında uçmak, senin tutunmanı ve termik yükselmeni kolaylaştırır, kanadın limitinin çok üstüne çıkman(5-6 kilo bişey yapmaz) , diyelimki 20kg, deep stall' a çabuk girmene neden olur.
Bunun faydası hızdır. 1-2 km daha hızlı uçarsın, termik çıkarken biraz daha zorlanır.
Az fakat sert kapanır, hızlı açılır.
Kilo ve diğer faktörleri içeren bir excel dosyası yolluyorum.
Buradan kiloya karşılık paraşütün yapacağı hızı bulabilirisn.
Kaldırma kuvveti hızın karesiyle orantılıdır.
Bu yüzden 5-10 kg lık artış hıza 1-2 km olarak yansır.
Açıkçası kanadın orta ağırlığında uçmak, senin tutunmanı ve termik yükselmeni kolaylaştırır, kanadın limitinin çok üstüne çıkman(5-6 kilo bişey yapmaz) , diyelimki 20kg, deep stall' a çabuk girmene neden olur.
- Dosya ekleri
-
- lift.xls
- (355 KiB) 435 kere indirildi
- sonercoskun
- Mesajlar: 127
- Kayıt: 18.10.2006, 13:45
- Ad Soyad: Soner Coşkun
- Şehir: Adana
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
-
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 08.11.2005, 13:26
- Ad Soyad: Eyup Sessiz
- Şehir: Çanakkale
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
merhaba,bende ilk kanatımla limitlerin 3-4 kg üzerinde uçuyordum.aslında kendinizi daha güvenli hissediyosunuz.kapanma ihtimali çok düşükmüş gibi geliyor.fakat manisa sipilde kalkıştan sonra aniden irtifa kaybettim.biraz tehlikeli bir şekilde şehir içine inmek zorunda kaldıktan sonra kanatımı değiştirdim.benim fikrim üst limitin 2-3 kg altında uçmak.veya uçtuğunuz yerde altarnetif iniş yerlerinin olması.saygılar
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Kilo limitleri hem güvenlik hem de performans anlamında çok önem taşıyor. Kilo limitlerini belirlerken uçuş tecrubeniz ve yapmak istediğiniz uçuş tarzı ve daha önmelisi nerelerde uçtuğunuz dikkate alınmalı.
Ne zaman hangi kilo?
Kilo limitinin altı: Hiçbir zaman
Kilo limitinin içi: Genel kullanım
Kilo limitinin alt orta aralığı: Baş. eğitimi, ormanlı yelken?
Kilo limitinin üst orta aralığı: Türkiye koşullarında orta seviye için ideal
Kilo limitinin üst sınırı: Sert koşullarda uçan pilotlar
Kilo limitinin 3-5 kilo üstü: XC, yarışma
Akrobasi: kilo limiti zaten belirtilmemiş yada çok geniştir.
Ülkemizin sert termikli ve ani değişebilen koşulları düşünüldüğünde kilo limitlerinin ortasının üstünde olmak ve bu şekilde uçuşa alışmak daha uygundur.
Hafif uçmak: Avantaj değildir. Özellikle sert termiklere kanadın enerjik ve daha kolay kumanda edilebilr olması büyük rahatlık yaratır. Merak etmeyin ülkemizde yeterince kuvvetli termikler var kimse ağır uçtuğu için tırmanamama problemi yaşamaz.
Ağır uçmak: XC ve yarışma uçuşlarında bir sonraki termiğe erken girmek sizi daha avantajlı yapailir. Benim kanadım için termik şiddeti 1 m/s den kuvvetli ise ne olursa olsun max. hızda o termiğe ulaşmam gerekiyor. Daha performanssız kanatlar için bbu değer 1,2 m/s dolaylarındadır. Yani çoğu zaman hızlı uçmak termiğe erken girip daha yüksek olmak anlamındadır. Son 2 senedir max. limitin 5-8 kilo üzerinde uçuyorum ve hiçbir dez avantajı yok.
Pilotlar değişen koşullara göre kanatlarını değişik şekilde yükleyebilirler. Balast bu işe yarar ve modern uçuşun bir parçasıdır. Bu şekilde tek bir kanatla koşulları gereklerine göre adapte olabilirsiniz. Bazen hız, bazen de çöküş avantajı gerekebilir. farklı kanatlar almaktan daha akıllıca.
M ebatlı bir kanat kabaca 1000 kg yük ile test edilir. İlgilenen arkadaşlar farketmiştir ki XS-XL aralığındaki tüm kanatların ipleri aynı kalınlıkta, bağlantı nokta sayısı ve ip dağılımları aynı geometridedir. Yani XS bir kanadın yapısal olarak daha zayıf olması gibi bir durum yoktur. Nitekim akro kanatları 16-19 metrekaredir ve ipleri kalınlık ve dizilim olarak farklı değildir.
Pilotların malzemelerine olan güvenini sarsmak çok büyük bir hatadır. Pilotlar malzemelerine ne kadar çok güvenirlerse o kadar keyifli uçarlar.
yigit
Kilo limitleri hem güvenlik hem de performans anlamında çok önem taşıyor. Kilo limitlerini belirlerken uçuş tecrubeniz ve yapmak istediğiniz uçuş tarzı ve daha önmelisi nerelerde uçtuğunuz dikkate alınmalı.
Ne zaman hangi kilo?
Kilo limitinin altı: Hiçbir zaman
Kilo limitinin içi: Genel kullanım
Kilo limitinin alt orta aralığı: Baş. eğitimi, ormanlı yelken?
Kilo limitinin üst orta aralığı: Türkiye koşullarında orta seviye için ideal
Kilo limitinin üst sınırı: Sert koşullarda uçan pilotlar
Kilo limitinin 3-5 kilo üstü: XC, yarışma
Akrobasi: kilo limiti zaten belirtilmemiş yada çok geniştir.
Ülkemizin sert termikli ve ani değişebilen koşulları düşünüldüğünde kilo limitlerinin ortasının üstünde olmak ve bu şekilde uçuşa alışmak daha uygundur.
Hafif uçmak: Avantaj değildir. Özellikle sert termiklere kanadın enerjik ve daha kolay kumanda edilebilr olması büyük rahatlık yaratır. Merak etmeyin ülkemizde yeterince kuvvetli termikler var kimse ağır uçtuğu için tırmanamama problemi yaşamaz.
Ağır uçmak: XC ve yarışma uçuşlarında bir sonraki termiğe erken girmek sizi daha avantajlı yapailir. Benim kanadım için termik şiddeti 1 m/s den kuvvetli ise ne olursa olsun max. hızda o termiğe ulaşmam gerekiyor. Daha performanssız kanatlar için bbu değer 1,2 m/s dolaylarındadır. Yani çoğu zaman hızlı uçmak termiğe erken girip daha yüksek olmak anlamındadır. Son 2 senedir max. limitin 5-8 kilo üzerinde uçuyorum ve hiçbir dez avantajı yok.
Pilotlar değişen koşullara göre kanatlarını değişik şekilde yükleyebilirler. Balast bu işe yarar ve modern uçuşun bir parçasıdır. Bu şekilde tek bir kanatla koşulları gereklerine göre adapte olabilirsiniz. Bazen hız, bazen de çöküş avantajı gerekebilir. farklı kanatlar almaktan daha akıllıca.
M ebatlı bir kanat kabaca 1000 kg yük ile test edilir. İlgilenen arkadaşlar farketmiştir ki XS-XL aralığındaki tüm kanatların ipleri aynı kalınlıkta, bağlantı nokta sayısı ve ip dağılımları aynı geometridedir. Yani XS bir kanadın yapısal olarak daha zayıf olması gibi bir durum yoktur. Nitekim akro kanatları 16-19 metrekaredir ve ipleri kalınlık ve dizilim olarak farklı değildir.
Pilotların malzemelerine olan güvenini sarsmak çok büyük bir hatadır. Pilotlar malzemelerine ne kadar çok güvenirlerse o kadar keyifli uçarlar.
yigit
En son ucarimanda tarafından 22.02.2009, 15:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- ersin01
- Mesajlar: 62
- Kayıt: 05.10.2008, 14:28
- Ad Soyad: Ersin Tuğyan
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
yiğit bey bu konu üzerinde ne kadar büyük bir tecrübe ve bilgi birikiminiz olduğunu yazdığınız metinden anlıyorum. öncelikle verdiğiniz bilgi için teşekür ederim. ama inanıyorum ki diğer pilot arkadaşlarımızında bir kötü niyetle yazmadıklarına düşünüyorum. buradan şunu anlıyorum ki her pilot kendi yaşadığı tecrübeler sonucu bu kanılara varıyorlar ama şu bir gerçek ki bu iş tamamen fizik kuralları üzerine kuruludur ve bu kurallar hiçbir zaman değişmez.
tüm pilot arkadaşlarıma kazasız uçuşlar dilerim. SAYGILARIMLA
tüm pilot arkadaşlarıma kazasız uçuşlar dilerim. SAYGILARIMLA
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Yiğit doğru açıklamış..
Ek olarak ..,
Karşı rüzgara Limit üstü daha iyi süzülür
Rüzgarsız hava limit üstü ve alt limit aynı süzülür
Arka rüzgar Alt limit daha fazla süzülür.
Kanadın üst limitinde veya 3-5 kilo fazlasında hız artışından dolayı Handling(Manevra kabiliyeti) artar
Türkay da stall demek istedi herhalde.. Deep stall karekteristikleri üst limitlerde daha azdır.
Semih
Ek olarak ..,
Karşı rüzgara Limit üstü daha iyi süzülür
Rüzgarsız hava limit üstü ve alt limit aynı süzülür
Arka rüzgar Alt limit daha fazla süzülür.
Kanadın üst limitinde veya 3-5 kilo fazlasında hız artışından dolayı Handling(Manevra kabiliyeti) artar
Türkay da stall demek istedi herhalde.. Deep stall karekteristikleri üst limitlerde daha azdır.
Semih