Kilo limitleri

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ersin01
Mesajlar: 62
Kayıt: 05.10.2008, 14:28
Ad Soyad: Ersin Tuğyan
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kilo limitleri

Mesaj #1 gönderen ersin01 » 1 on yıl 5 yıl önce (16.02.2009, 18:05)

ben 78-95 kilo limitleri olan bir paraşütle uçuyorum. benim kilom 78 kilo limitlerini belirlerken paraşütün ağırlığı göz önünde bulundurulurmu. limit belirlemede hangi kural geçerlidir. yardımcı olacak arkadaşlar var mı?
acaba limitlerin üsütüdemi uçuyorum paraşütü değiştirmeme gerek varmı.
yardımlarınızı bekliyorum.


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ORKO » 1 on yıl 5 yıl önce (16.02.2009, 18:27)

bu konuyla ilgili bir başlık vardı bulamadım...

ama şunu söyleyebilirim, verdiğiniz bilgilere göre üst limitte veya üst limite yakın uçuyorsunuz... çıplak pilot ağırlığı 70 kilo olan biri sizin malzemelerinizle orta limitte uçar...

not: umarım yanlış bilgi vermemişimdir...

Kullanıcı avatarı
KAYAKIN
Mesajlar: 144
Kayıt: 07.01.2006, 08:48
Ad Soyad: Cihan Kın
Şehir: istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen KAYAKIN » 1 on yıl 5 yıl önce (16.02.2009, 18:56)

8)
haddim olmayarak bilgilendirmek istiyorum ...

bütün uçduğun malzemeleri al.. kanat, kokpit,harnes, telsiz, botların kıyafetin ; bir tartının üstüne çık .. ne yazıyor... uçuş ağırlığın ...
Akın abinin bu konu ile ilgili bir maili var , ama bulamadım ...

Kullanıcı avatarı
Seher25
Mesajlar: 150
Kayıt: 01.11.2006, 18:22
Ad Soyad: Tenzile Gonuleri
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Seher25 » 1 on yıl 5 yıl önce (16.02.2009, 20:24)

Merhaba Ersin,
Senin agirligin + ucarken giydigin bütün malzeme, giyisiler icin 20 kg uctugun kanadin en üst limit kilosunu gecmemesi gerekir.
Yani sen 78kg sin +20kg ve 98kg. sen kanadinin birkac kg kilo limiti üzerinde sayilirsin.

Kullanıcı avatarı
ersin01
Mesajlar: 62
Kayıt: 05.10.2008, 14:28
Ad Soyad: Ersin Tuğyan
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ersin01 » 1 on yıl 5 yıl önce (16.02.2009, 21:26)

öncelikle verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekür ederim. peki bu bir kaç kilo performansı nasıl etkiler bir zararı olurmu acaba ne tavsiye edersiniz. :o

Kullanıcı avatarı
Seher25
Mesajlar: 150
Kayıt: 01.11.2006, 18:22
Ad Soyad: Tenzile Gonuleri
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Seher25 » 1 on yıl 5 yıl önce (16.02.2009, 23:16)

sadece aldigimiz egitimde bizlere her yönden kötü etkiledigi ve DHV tarafindan izin verilmedigi olasi bir kazada eger limitler asildiysa basli basina bir kaza sebebi olabilecegi en son olarakta sigorta acisindan karsilanmadigi bildirildi. Tabiki insanin kendi güvencesi herseyden önemlidir.He bunun yaninda yedek icinde kilo limitlerinin en altlarinda olunmasi tavsiye edildi.
Türkiyede bunu daha detayli anlatabilecek cok degerli ögretmenlerimiz var.
Onlarda ucus teknigi acisindan detayli bilgi aciklarlarsa iyi olur sanirim.


Kullanıcı avatarı
ersin01
Mesajlar: 62
Kayıt: 05.10.2008, 14:28
Ad Soyad: Ersin Tuğyan
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ersin01 » 1 on yıl 5 yıl önce (17.02.2009, 12:08)

verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekür ederim bir karar verdim kanadı değiştirmek yerine zayıflamayı deneyecem :roll: hepinize kazasız uçuşlar dilerim.

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

kanat hızı kilo

Mesaj #8 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 5 yıl önce (17.02.2009, 15:18)

Merhaba, ben kanadımın ust limitinin 5 kg üstünde uçuyorum.
Bunun faydası hızdır. 1-2 km daha hızlı uçarsın, termik çıkarken biraz daha zorlanır.
Az fakat sert kapanır, hızlı açılır.
Kilo ve diğer faktörleri içeren bir excel dosyası yolluyorum.
Buradan kiloya karşılık paraşütün yapacağı hızı bulabilirisn.
Kaldırma kuvveti hızın karesiyle orantılıdır.
Bu yüzden 5-10 kg lık artış hıza 1-2 km olarak yansır.
Açıkçası kanadın orta ağırlığında uçmak, senin tutunmanı ve termik yükselmeni kolaylaştırır, kanadın limitinin çok üstüne çıkman(5-6 kilo bişey yapmaz) , diyelimki 20kg, deep stall' a çabuk girmene neden olur.
Dosya ekleri
lift.xls
(355 KiB) 435 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
ersin01
Mesajlar: 62
Kayıt: 05.10.2008, 14:28
Ad Soyad: Ersin Tuğyan
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen ersin01 » 1 on yıl 5 yıl önce (17.02.2009, 16:16)

teşekürler türkay bey verdiğiniz bilgiler çok değerliydi ben fazla değil 3kg falan geçiyor.bu da pek etkilemez o zaman dimi. kazasız uçuşlar dilerim.

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 5 yıl önce (17.02.2009, 17:17)

Valla güvenlik açısından bi sorun olmuyo ama, çökme fazla olabiliyo.
Ben de kilo vermeye çalışıyom, ust limitin 10kg altına dusebilsek en azından iyi olacak. ...

Kullanıcı avatarı
ersin01
Mesajlar: 62
Kayıt: 05.10.2008, 14:28
Ad Soyad: Ersin Tuğyan
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ersin01 » 1 on yıl 5 yıl önce (17.02.2009, 23:49)

o zaman antıramanlara başlamak lazım geliyor.galiba :lol:


Kullanıcı avatarı
sonercoskun
Mesajlar: 127
Kayıt: 18.10.2006, 13:45
Ad Soyad: Soner Coşkun
Şehir: Adana
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen sonercoskun » 1 on yıl 5 yıl önce (18.02.2009, 01:15)

ersin kabasakalda hep araba hep araba olmaz yürümek lazım daha çok.daha iyi anlayabilmişsindir umarım :P

Kullanıcı avatarı
ersin01
Mesajlar: 62
Kayıt: 05.10.2008, 14:28
Ad Soyad: Ersin Tuğyan
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen ersin01 » 1 on yıl 5 yıl önce (18.02.2009, 08:46)

:D soner kilo vermek için başka yöntemler bulacam. ama yürümekte bir yöntem olabilir. :roll:

eyupses
Mesajlar: 40
Kayıt: 08.11.2005, 13:26
Ad Soyad: Eyup Sessiz
Şehir: Çanakkale
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen eyupses » 1 on yıl 5 yıl önce (18.02.2009, 10:28)

merhaba,bende ilk kanatımla limitlerin 3-4 kg üzerinde uçuyordum.aslında kendinizi daha güvenli hissediyosunuz.kapanma ihtimali çok düşükmüş gibi geliyor.fakat manisa sipilde kalkıştan sonra aniden irtifa kaybettim.biraz tehlikeli bir şekilde şehir içine inmek zorunda kaldıktan sonra kanatımı değiştirdim.benim fikrim üst limitin 2-3 kg altında uçmak.veya uçtuğunuz yerde altarnetif iniş yerlerinin olması.saygılar

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 5 yıl önce (22.02.2009, 12:36)

Selamlar,
Kilo limitleri hem güvenlik hem de performans anlamında çok önem taşıyor. Kilo limitlerini belirlerken uçuş tecrubeniz ve yapmak istediğiniz uçuş tarzı ve daha önmelisi nerelerde uçtuğunuz dikkate alınmalı.


Ne zaman hangi kilo?
Kilo limitinin altı: Hiçbir zaman
Kilo limitinin içi: Genel kullanım
Kilo limitinin alt orta aralığı: Baş. eğitimi, ormanlı yelken?
Kilo limitinin üst orta aralığı: Türkiye koşullarında orta seviye için ideal
Kilo limitinin üst sınırı: Sert koşullarda uçan pilotlar
Kilo limitinin 3-5 kilo üstü: XC, yarışma
Akrobasi: kilo limiti zaten belirtilmemiş yada çok geniştir.

Ülkemizin sert termikli ve ani değişebilen koşulları düşünüldüğünde kilo limitlerinin ortasının üstünde olmak ve bu şekilde uçuşa alışmak daha uygundur.

Hafif uçmak: Avantaj değildir. Özellikle sert termiklere kanadın enerjik ve daha kolay kumanda edilebilr olması büyük rahatlık yaratır. Merak etmeyin ülkemizde yeterince kuvvetli termikler var kimse ağır uçtuğu için tırmanamama problemi yaşamaz.

Ağır uçmak: XC ve yarışma uçuşlarında bir sonraki termiğe erken girmek sizi daha avantajlı yapailir. Benim kanadım için termik şiddeti 1 m/s den kuvvetli ise ne olursa olsun max. hızda o termiğe ulaşmam gerekiyor. Daha performanssız kanatlar için bbu değer 1,2 m/s dolaylarındadır. Yani çoğu zaman hızlı uçmak termiğe erken girip daha yüksek olmak anlamındadır. Son 2 senedir max. limitin 5-8 kilo üzerinde uçuyorum ve hiçbir dez avantajı yok.

Pilotlar değişen koşullara göre kanatlarını değişik şekilde yükleyebilirler. Balast bu işe yarar ve modern uçuşun bir parçasıdır. Bu şekilde tek bir kanatla koşulları gereklerine göre adapte olabilirsiniz. Bazen hız, bazen de çöküş avantajı gerekebilir. farklı kanatlar almaktan daha akıllıca.

M ebatlı bir kanat kabaca 1000 kg yük ile test edilir. İlgilenen arkadaşlar farketmiştir ki XS-XL aralığındaki tüm kanatların ipleri aynı kalınlıkta, bağlantı nokta sayısı ve ip dağılımları aynı geometridedir. Yani XS bir kanadın yapısal olarak daha zayıf olması gibi bir durum yoktur. Nitekim akro kanatları 16-19 metrekaredir ve ipleri kalınlık ve dizilim olarak farklı değildir.

Pilotların malzemelerine olan güvenini sarsmak çok büyük bir hatadır. Pilotlar malzemelerine ne kadar çok güvenirlerse o kadar keyifli uçarlar.

yigit
En son ucarimanda tarafından 22.02.2009, 15:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ersin01
Mesajlar: 62
Kayıt: 05.10.2008, 14:28
Ad Soyad: Ersin Tuğyan
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen ersin01 » 1 on yıl 5 yıl önce (22.02.2009, 14:09)

yiğit bey bu konu üzerinde ne kadar büyük bir tecrübe ve bilgi birikiminiz olduğunu yazdığınız metinden anlıyorum. öncelikle verdiğiniz bilgi için teşekür ederim. ama inanıyorum ki diğer pilot arkadaşlarımızında bir kötü niyetle yazmadıklarına düşünüyorum. buradan şunu anlıyorum ki her pilot kendi yaşadığı tecrübeler sonucu bu kanılara varıyorlar ama şu bir gerçek ki bu iş tamamen fizik kuralları üzerine kuruludur ve bu kurallar hiçbir zaman değişmez.

tüm pilot arkadaşlarıma kazasız uçuşlar dilerim. SAYGILARIMLA


Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Champion » 1 on yıl 5 yıl önce (24.02.2009, 20:21)

Yiğit doğru açıklamış..
Ek olarak ..,
Karşı rüzgara Limit üstü daha iyi süzülür
Rüzgarsız hava limit üstü ve alt limit aynı süzülür
Arka rüzgar Alt limit daha fazla süzülür.
Kanadın üst limitinde veya 3-5 kilo fazlasında hız artışından dolayı Handling(Manevra kabiliyeti) artar
Türkay da stall demek istedi herhalde.. Deep stall karekteristikleri üst limitlerde daha azdır.

Semih