Bu şekilde uçmak tehlikeli değil mi?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Bu şekilde uçmak tehlikeli değil mi?

Mesaj #1 gönderen Pinokkyo » 1 on yıl 4 yıl önce (03.02.2010, 10:22)

Herkese merhabalar

Bu spora yeni başlayan biri olarak tecrübe kazanmak için birkaç aydır sessiz bir şekilde tecrübeli arkadaşların paylaşımlarını takip ediyorum. Sayenizde her geçen gün yeni yeni şeyler öğreniyorum. Bu sebeple öncelikle böyle bir platform hazırladığı için yönetici arkadaşlara, ardından bilgi ve deneyimlerini bizlerle paylaştığı için tüm üyelere sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
Tesadüfen izlediğim bir videoyu sizinle paylaşmak ve bu video ile ilgili düşüncelerinizi almak istedim. Burada pilotun ellerini bırakarak uçması doğru mu?
Daha önce paylaşıldıysa affola.
Başlıkta da sorduğum gibi, Bu şekilde uçmak tehlikeli değil mi :?:

http://www.youtube.com/watch?v=hm4C0TjpOdI&feature=fvw

Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler
Sevgiler
Önder AŞIK - Denizli


kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Slm

Mesaj #2 gönderen kubibjk » 1 on yıl 4 yıl önce (04.02.2010, 02:43)

Frenleri bırakarak uçmak demek rizkleri göze alıyorum demek.Herhangi bir kapanma anında (asimetrik veya frontal )fren ipleri elinizde değilse,tehlikeli durumla karşılaşırsınız.Paraşütünüze müdahale etmek için fren iplerinin elinizde olması ;olmamasından çok daha iyidir.O anda fren iplerini elinize alamayabilirsiniz.Bence doğru olan frenleri bırakmamak.Selamlar
En son kubibjk tarafından 05.02.2010, 03:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen kubibjk » 1 on yıl 4 yıl önce (04.02.2010, 02:52)

Selamlar.Sorunuza istinaden Fethide olmuş bir kaza.
Selamlar,
Tomas Almanya'nın en büyük uçuş okulunun sahibi ve çok tecrubeli bir eğitmendir. Her yıl Ölüdeniz'e birkaç kez grup getirir ve dolayısıyla bölgeyi en az yerel pilotlar kadar iyi tanırdı.

Bu kadar tecrubeli bir eğitmenin bu şekilde bir kaza geçirmesi üzerinde durulması gereken bir durumdur.

Kazanın oluşumu:
1700 pistinden Fethiye rüzgarı rotoruna (kalkışın sağ 90 derece ve fazlası) tandem pilotları kalkış yapmakta. Sonrasına tek pilotlarda kalkış yapıyorlar. Kalkan kanatların bir kısmı hiç sallanmadan rahtça ilerlerken, bazıları ciddi salınımlar yaşıyor.

Tomas kalkış sonrasında Rus grubun belirtiğine göre frenleri bırakarak oturmaya çalışıyor. Kendi grubunun belirttiğine göre video ile uğraşıyor. Kalkıştan çok kısa bir süre sonra frenler elinde değilken frontal kapanma yaşıyor. Kanat (sigma 7, orta seviye) tek seferde açılıyor ve öne saldırıyor. Bu sırada ikinci bir kapanmayı yaşıyor ve gözden kayboluyor. Helikopterle hastaneye nakledilirken hayatını kaybediyor.

Kazadan çıkarılması gereken dersler:
1) Frenleri kalkış sonrasında bırakma: Bu konu defalarca gündeme gelmiş olsa da hala birçok pilot bu hatayı tekrarlamakta. Kalkış sonrasında, yere yakınken ve havayı henüz hissetmemişken frenleri bırakmak potansiyel olarak çok tehlikelidir. Bu kazadan daha net bir örnek olamaz.
2) Özgüven fazlası: Sporumuzda hiç bir zaman ben öğrendim, bitirdim bu işi denilemez. Tecrubeniz ne kadar yüksek olursa olsun doğa her zaman daha güçlüdür. Doğa dur dediğinde bana birşey olmaz diyemeyiz.
3) Diğer pilotların hatasını taklit etme: Belki de bu forumu takip edenler açısından çıkarılabilecek en önemli ders budur diye düşünüyorum. Malesef birçok pilot özellikle tecrube seviyesi düşük olanlar uçuş kararlarını diğer pilotlara göre alıyorlar. Bir pilot her zaman diğer pilotları takip etmelidir. Ancak sıkça yapılan bir hata uygun olmayan koşullarda havalanmış bir pilot sorun yaşamadan uçuşunu tamamlıyorsa bu koşulların uygun olduğu anlamında yorumlanmamalıdır. Pilotun şanslı olduğu şeklinde yorumlanmalıdır. Bu kazada rotora en az 50 pilot kalkış yapmış, bazılarının kanadı sallanmış, bazılarının kulağı kapanmış. Ancak tomas frontal yedi. Hiçbir zaman hayatımızı yüzde bir gibi bir ihtimale bağlayamayız. Koşullar uygun değilse uygun değildir. Bazı kendini bilmez pilotların o koşullarda uçması ve problemsiz inmeleri o pilutların becerileri değil şansıdır. Bu forumu takip eden pilotlara tavsiyem kararlarını kendileri için verip emin olmadıkları durumda yerde kalmayı seçmeleridir.

Tekrar ediyorum, bazı pilotların uçup sorun yaşamamaları tamamen tesadüflere dayalı olabilir. Hava koşullarını analiz ederken temel bilgileri (rüzgar yönü, şiddeti, türbülans seviyesi) atlamayın.

Saygılarımla,
YİĞİT

Kullanıcı avatarı
Leventonder
Mesajlar: 19
Kayıt: 05.08.2010, 11:06
Ad Soyad: Levent Önder
Şehir: Antalya
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Yaş: 61
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Leventonder » 1 on yıl 3 yıl önce (06.08.2010, 09:36)

teşekkürler yiğit...faydalandım.kenndine iyi bak...levent ÖNDER