Hava Trafiği hakkında soru?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
altoelektro
Mesajlar: 170
Kayıt: 25.02.2009, 12:43
Ad Soyad: Ali Toy
Şehir: Uşak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Hava Trafiği hakkında soru?

Mesaj #1 gönderen altoelektro » 1 on yıl 3 yıl önce (29.05.2010, 20:16)

Arkadaşlar belki saçma belkide benim eksikliğim, unutkanlığım ama az önce aklıma şu takıldı.Geçende bizim burdan irtifası en fazla 200 mt. diye tahmin ettiğim savaş uçakları geçti ki zaten her zaman 400-500 mt. den helikopter uçak vs. geçtiğine şahit oluyorum.Bu hava araçları biz uçarken bize çarpar diye endişelendim.İnternetten araştırdım ama tam bi cevap bulamadım.Onların belirli bir güzargahı mutlaka vardır ama biz onu nerden öğreniriz yada bizler için ayrılmış yerlermi var?Bunu şahsi olarak kimseye sormadım çünkü bilenler burdan yazarlarsa bilmeyenlerde öğrenmiş olur.Bilgi veren vermeyen herkese teşekkür ederim,iyi uçuşlar.


Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (30.05.2010, 00:18)

şu an q kalvye ile güçlükle yazıyorum :?
genişce yarın anlatırım
askeri hava araçları meydana bile yaklaşırken bilgi verir??!!?? yani sivil otorite bile son ana kadar habersizdir. :(
şu ana kadar bir kazaya sebebiyet vermemeleri Türk Sivil Havacılığının gelişmişlik göstergesidir. :D
o kadar yokuzki kaza olmuyor
helikoppter, teyyare neyse o sizi görebilir siz onu görebilirsiniz ama jeti gördüğünüz anda size çarpmış olabilir o sizi göremez. Radarı olmayan küçük uçaklar ancak telsizden sivil otorite ile irtibat kuran arkeri hava aracının bulunduğu yeri tahmin edebilir.
YP arttıkça kaza ihtimali artacak olacak ilk kazada bir uçağımız düşecek ve en iki pilotumuzu kaybedeceğiz
o zaman askerler daha dikkatli uçmaya başlayacak ve bizede transponder veya tekneklerde bulunan radar reflektörü benzeri bir alet takma zorunluluğu getircekler.
Sonuç :bu kaza olmadan sivil ve askeri otorite birleşip bu işe çözüm bulmalı :x
xc piloyu arttıkça risk de artıyor.
Ha pardon burası Türkiye
Yamaç paraüşütü yapmak yasaklanır olur biter

Kullanıcı avatarı
piloçe
Mesajlar: 11
Kayıt: 16.05.2010, 18:41
Ad Soyad: Tuğçe Eser
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen piloçe » 1 on yıl 3 yıl önce (30.05.2010, 14:13)

Bildiğim ve tahmin ettiğim kadarıyla ;

VFR(virtual flight rule) şartlarında uçan araçlar için radar teması ve kontrölü yoktur. Tamamen ismin de anlaşılacağı gibi görerek uçarlar. Bu askeri uçuşların,eğitimlerin yapıldığı belirli bir alan mutlaka vardır ancak onun dışına çıkamaz , veya belli bir irtifanın altına inemez diye bir kural yok. Hatta alçak uçuş bile yapabilirler yasak olmasına rağmen. Çünkü söylediğim gibi radar kontrolü yoktur. Belirli düzrgahları olmak zorunda değildir IFR uçuş yapanlar hariç.

Misal inönüyü ele alalım, aynı anda planörler , yamaç paraşütleri delta kanatlar havadadır. Ve (meydan turu haricinde) sadece planörler kalkış - esas bacak ikazlarını verir. Benim gittiğim zamanda da bir çok yakın temas olmuştu hava araçları arasında,yanlış hatırlamıyorsam, bir delta kanat planörlerin indiği piste iniş yapmıştı tam bir planör yaklaşmada iken. Ancak yazdığım gibi bu hava araçları birbirlerini görmek ve ona göre uçmak zorundadır. Kimseye ait özel bir bölgeden söz edildiğini duymadım. Tabi askeri uçak bir paraşütü görür mü? Gördüğü zaman geç kalmış olur mu?? Benim fikrimce olmaz :)

Kullanıcı avatarı
umut yahya
Mesajlar: 5
Kayıt: 10.08.2009, 10:59
Ad Soyad: Umut Yahya Alay
Şehir: Allgaeu/Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen umut yahya » 1 on yıl 3 yıl önce (30.05.2010, 20:48)

benim bildigim kadariyla sadece haftaici (pzt-cuma) ucuslar yapiliyor.

Haftasonu ise önceden haber veriliyor ( örnegin: Tatbikatlar).