Jetlerle Dans

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Jetlerle Dans

Mesaj #1 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 12:27)

15 gündür Ankara’dayım Ankaralı Pilotların Çoğu Kayseri’deki yarışmada dolayısıyla hafta sonu Uçuşa gidemedim Dün yani Salı günü Ankara’da sıcak havadan bunalırken Minür Irmak aradı abi bu gün boş günüm Uçuşa gidelim mi dedi zaten ufak bir kıvılcım bekliyordum hemen alevlendim dostum İlhami'yi de alarak Ayaş’a doğru yola çıktık tepeye geldiğimizde her şey uçuşa uygundu ara ara güçlü termikler vuruyordu Saat 14,30 gibi havalandık Minür düz bir uçuşla iniş alanına vardığında ben tepe + 300 ler de dolaşıyordum Yeni kanadım Aırwolf (dhv 2) ile ilk termik uçuşum olduğu için yamaçtan açılarak kanadı biraz denemek istedim her yer termik kaynıyordu bulduğum termiklerde dönerek ova üzerinde geziyor bazen da kulak kapatarak kanadı deniyordum ama termikler kaldırmaya devam ediyordu rüzgar Güneyden aralıklı esiyordu 700-800 m bir irtifam vardı ve hava beni taşımaya devam ediyordu küçük bir xc denemek için Beypazarı’na doğru yavaş yavaş ilerlemeye başladım bu arada hava da güzel güzel kaldırıyordu Ayaş’ın Çıkışındaki yazlık evlerin üzerinden geçtim ana yol üzerinden ilerlemeye başladım ki o anda yerde bana doğru hızla yaklaşan bir büyük gölge gördüğümde gelenin Jet olduğunu anladım Fakat uçağı göremiyordum gölge tam üzerime geliyordu yukarı baktığımda bir şey göremedim o halde aşağıdaydı bu arada 100-150 m altımdan hızla geçtiğini gördüm hemen sol tarafa doğru Polatlı istikametine döndüm ama alet gitmiyor kaçamıyorum az sonra 2. gölgede aynı hizadan gelmeye başladı içimden Allahım inşallah yükselmez diyordum oda aynı yerden hızla geçti kokpitteki pilotu bile görebiliyordum ama onlar beni görüyorlar mı bilmiyorum kulak kapatarak inmeye çalışırken 3 ve 4. uçaklarda altımdan ve benim biraz sağımdan geçtiler ve tam Take off üzerinden yaklaşık 50 m yükseklikten uzaklaştılar ama ben yine geleceklerini düşünerek o bölgeden uzaklaşmaya ve kulak kapatarak inmeye devam ediyordum 5 dk geçmeden jetler yine geldiler gördüler mi görmediler mi bilmiyorum aynı olay bir daha gerçekleşti adeta fare ile oynayan kediler gibi benimle oynuyorlar hissine kapıldım ve Polatlı istikametinde uzaklaşıp kulak kapatarak indim böylece çıkmaya karar verdiğim xc keyfi henüz 5. km dolmadan sona erdi yere indiğimde saat 15.40 olmuştu yani 1saat 10 dk kadar havada kalmıştım ama bu bana iyi bir tecrübe oldu

Mehmet Bayraktar


Kullanıcı avatarı
mehmettokgoz
Mesajlar: 22
Kayıt: 10.06.2009, 12:51
Ad Soyad: Mehmet Tokgöz
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen mehmettokgoz » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 12:38)

geçmiş olsun mehmet kardeşim. eminim pilotlar seni görmüştür. o kadar pahalı aletlerde böyle durumlar için görüş ve uyarı cihazları muhakkak vardır. yada kısaca şöyle özetliyeyim, İNŞALLAH DÜŞÜNDÜĞÜM GİBİDİR! :cry:
mehmet tokgöz

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 13:35)

Allah korusun olası sonuçları düşününce "Çok büyük geçmiş olsun" demek doğrudur herhalde Mehmet Bey.

Doğru bir bilgi olmayabilir ama bir ara duymuştum; çok yüksek teknolojili olsalar da radarların(yer) gözlem hassasiyeti kuş sürüleri vb şeylerle uğraşmamak için biraz düşük tutuluyormuş. Yani yp, paramotor, deltakanat gibi yüzeyleri fazla yansıtıcı olmayan kuçuk uçan şeylerin radarda görünmesi biraz zormuş. Bir de yüksekte olup eğer güneş de arkanızdaysa jet pilotu tarafından görüldüğünüzü pek düşünmüyorum.

Bölgenin kontrol sahası veya askeri eğitim sahası olup olmadığını merak ettim?

Kullanıcı avatarı
KUTLU
Mesajlar: 54
Kayıt: 13.12.2006, 12:20
Ad Soyad: Kutlu Aydar
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen KUTLU » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 14:46)

merhaba, bölge askeri eğtim sahası hafta içi mesai saatleri içinde jetlerle karşılaşma ihtimali yüksek.

Kullanıcı avatarı
emekmurat
Mesajlar: 34
Kayıt: 02.03.2005, 18:12
Ad Soyad: Murat Ersin Emek
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen emekmurat » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 15:44)

Hafta içi Ayaş oldukca riskli, bunu biliyor olmalıydınız , defalarca forumda tartışıldı, umarım sayenizde ayaş takeoff uçuşlara kapatılmaz, bikaçgün içinde belli olur zaten:(Ayaş haftasonları için uçulabilcek bi bölge, lütfen hafta içi uçarak takeofuu ve kendinizi riske atmayınız...

Kullanıcı avatarı
beyza polat
Mesajlar: 30
Kayıt: 06.10.2008, 22:00
Ad Soyad: Beyza Polat
Şehir: Köln - Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen beyza polat » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 16:36)

emekmurat yazdı:Hafta içi Ayaş oldukca riskli, bunu biliyor olmalıydınız , defalarca forumda tartışıldı, umarım sayenizde ayaş takeoff uçuşlara kapatılmaz, bikaçgün içinde belli olur zaten:(Ayaş haftasonları için uçulabilcek bi bölge, lütfen hafta içi uçarak takeofuu ve kendinizi riske atmayınız...


Mehmet bey öncelikle büyük geçmiş olsun.

Murat beyin ifadeleri biraz ağır olmakla birlikte bu olayın yaşanması bundan sonra Ayaşta hafta içi uçuş olmaması için güzel bir örnek oldu. Yani her an için jetlerle karşı karşıya gelmek mümkün görünmektedir.
Mehmet hocayı gerçekten tebrik etmek lazım foruma bu konuyu taşıdığında yukarıdaki gibi tepkiler gelebileceğini büyük ihtimal düşünmüştür ama ders almamız açısından güzel bir davranış sergilemiş bulunmaktadır.
Ayrıca yarışmalarda gerekli notam alındığı halde (yani belli saatlerde belli koordinatlar arası yamaçparaşütlerine hava sahası tahsis edildiği halde) yamaçparaşütü pilotu arkadaşlarımız jetlerle karşılaştığı olmuştur.
Ayrıca Mehmet hoca Ege sahillerinde uçmuyorsa, diğer jetler onu uçak olarak algılamıyacaksa vede Oraj vb. planlar yürürlükte değilse korkacak bir şey yok aksini düşünmek tecrübeli jet pilotlarına hakaret olur ........


Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 17:19)

"Ayrıca Mehmet hoca Ege sahillerinde uçmuyorsa, diğer jetler onu uçak olarak algılamıyacaksa vede Oraj vb. planlar yürürlükte değilse korkacak bir şey yok aksini düşünmek tecrübeli jet pilotlarına hakaret olur" ....

fikrinin biraz aksini düşünüyorum malesef... Uzun yıllardır son derece bakir olup sadece yolcu ve askeri hava taşıtlarının kullanımında olan hava sahamız için YP'ler bence biraz alışılmadık ve jet pilotlarıda bu karşılaşma ihtimallerini düşünerek pek uçmuyorlardır sanırım.

1000 feet altı genel havacılık uçakları içindir gibi aslında kural olmayan ama kabullenilmiş olan bir sınırlama da termikler yüzünden 3-4 bin metrelere tırmanan YP'i kapsamıyor. Yani şu anda durumu kurtaran gerçekten çok boş bir hava sahamız olması diye düşünüyorum...

Yani bana doğru yaklaşan bir f16 varsa ya transponderim olmasını yada onun ekranında düşman uçağı olarak görünmeyi "görünmemeye" tercih ederim:)

Kullanıcı avatarı
Lion06
Mesajlar: 118
Kayıt: 21.08.2008, 14:26
Ad Soyad: Mehmet Mercan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Lion06 » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 17:37)

Mehmet bey öncelikle geçmiş olsun. Ayaş kumludoruk tepesinden hafta için üsten bilgi alınmadan uçulmamasını tavsiye ediyorum.Bildiğim kadarıyla Ayaş Kumludoruk tepesi atış poligonunun son yaklaşma sahası o nedenle tepe + 100 lerde dahi F16 ile karşılaşmanız mümkün.
Herhangi bir kazaya sebebiyet verilmemesi amacıyla lütfen hafta sonları bu tepeyi kullanınız. Bu bölge ile ilgili daha önce notam talebimiz oldu ve sadece hafta sonları için notam alınabilmiştir. Kazasız uçuşlar dileğiyle....

Kullanıcı avatarı
utferd
Mesajlar: 37
Kayıt: 10.04.2009, 10:58
Ad Soyad: Alperen Tozluca
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen utferd » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 17:58)

Geçmiş olsun.

Bu olay sanırım, take-off'larda bilgilendirici tabelalar olması gerekliliğinin en önemli örneklerinden birisi olsa gerek. Gerçi gidip Ayaş'ı görmedim ama olduğunu zannetmiyorum. Olsaydı Mehmet Bey uçuş yapmazdı zaten.

Tekrar geçmiş olsun.

Saygılar.
Alperen

Kullanıcı avatarı
ert
Mesajlar: 110
Kayıt: 01.08.2007, 19:23
Ad Soyad: Ertan Özcan
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ert » 1 on yıl 3 yıl önce (05.08.2010, 19:47)

Evet bu konu önemli. Koskocaman bir uyarı levhası dikmek lazım Ayaş'a..

Bayramören'de yarışmada hava patlayınca, bir minibüs adam gidip hafta içi uçuş yapmıştı Ayaş'tan. Uyarılmalarına rağmen, pek sallamadılar. Yapacak bişey yok tabi, pilotların vicdanına kalıyor. Takeoff'ta 10-15 dakika bekleyip, bugün F16 geçmiyor diyebiliyor insanlar..

Daha önce de karşılaşma durumları oldu ama, herhangi bir raporlama falan duymadık. F16 pilotlarının çok da umrunda değiliz galiba. Zaten bir çarpışma durumunda, kimin zararlı çıkacağı belli..

Konu açılmışken Racon Tepe için de bir uyarı yapalım. Belki bilmeyenler vardır. Hergün saat 12:30-13:00 arası 2000-3000 metre civarlarından 1-2 tane Boeing geçiyor tam Racon üzerinden. Bu saatlerde çok dikkatli olmak lazım... Bazı günler hava trafiği o kadar yoğun oluyor ki, görenler havacılık şenliği var zanneder. 10 dakikada bir çeşmenin önüne helikopter iniyor, üstümüzde Çesna dolaşıyor, öğlen Boeing geçiyor. Biz de aralarında termiklerle boğuşuyoruz !!??

F16 gelirken yapabileceğiniz hiçbişey yok, sizi görmüş olması için dua ediceksiniz. Zaten o kadar hızlı ki alet, herşey 2-3 saniye içinde olup bitiyor. Maalesef bu konuda ben de tecrübeliyim :)

Ertan Özcan

Kullanıcı avatarı
Bahadır
Mesajlar: 40
Kayıt: 15.09.2004, 16:20
Ad Soyad: Bahadir Serinkaya
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Bahadır » 1 on yıl 3 yıl önce (06.08.2010, 00:09)

bu konuyu ayak üstü arkadaşlarla da konuşmuştum. Ayaş hava sahası olarak Akıncı üssünden havalanan F-16'ların eğitim sahasında bulunuyor. haftaiçi uçmayı geçtim bazen hafta sonları da karşılaşabilirsiniz. F-16'lar Akıncı'dan havalanmaya sabah 10:00 gibi başlayıp eğitim tipine göre akşam 8:00-9:00'ları bulabiliyor. haftaiçi kesinlikle uçmanızı tavsiye etmem.
radar sisteminden bahsedilmiş; bu uçakların ve dahi diğer tip çoğu hava araçlarının radar sistemleri YP gibi hafif ve kısmen küçük taşıtları algılayacak şekilde ayarlanmıyor.

olay sadece radarda da bitmiyor. uçuş esnasında pilotlar sürekli güzergahlarını takip etmiyorlar ve HUD'a (Head Up Display) bakmıyorlar, bazen görev kağıtlarını kurcalıyorlar, bazen ellerindeki mini haritaları kontrol ediyorlar. bundan dolayı sizi görmeden çarpar geçer gider bile. sadece "noldu kuşa mı çarptım acaba?" diye kendi kendine sorar.

Lütfen hava sahalarına dikkat edelim. haftasonu dışında bu bölgeleri kullanmamaya özen gösterelim.(ayaş+racon - zaten kaç tane varki :) aslında en güzeli cuma gününden haftasonu için shgm'ye notam bildirimi yapmak. ama şimdilik bunu pek umursamıyoruz. ileride bu işler inşallah daha ciddi ilerler.

Bahadır..


Kullanıcı avatarı
Çaylak_
Mesajlar: 196
Kayıt: 28.06.2008, 20:02
Ad Soyad: İsmail Avcı
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Çaylak_ » 1 on yıl 3 yıl önce (06.08.2010, 00:56)

Daha kanadı zor kaldırıyorum adamlar jetlerle, boingler arasındaki termiklerle ugraşıyo, daha alacak uzun bir yolum var demektir:)

Mehmet abi gecmiş olsun, umarım bole bi durumla bi daha karşı karsıya kalmazsın.

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (06.08.2010, 20:14)

Bu karşılaşmalar ilerleyen zamanlarda muhtemeldir ki daha da artacak. Şimdilik 1150 km2'ye 1 hava taşıtı düşen yurdumun semaları çok bakir ve uzun yıllardır bu semaların tek horozları olan askeri ve havayolu pilotları genel havacılık ve daha önemlisi sportif havacılık araçlarına pek alışkın değiller.

İnşallah tanışma- alışma süreci kötü kazalarla olmaz. 90 kiloluk bir pilota çarpacak bir uçak "kuşa mı çarptım acaba diye farketmeden çekip gitmesi pek olası değil çünkü 90 kiloluk kütleye 900-1000 km hızla çarpak demek o jetinde büyük ihtimallle düşmesi demektir. Bu yüzden eğer yol üzeri trafiğini bilirlerse bu jetlerin maksimum "sakınmayla" uçacaklarına eminim.

SHGM notamlarından ziyade bölgeyi kontrol eden meydanların telefon ve telsiz frekanslarını bilmek ve onları haberdar etmek daha emniyetli bir yöntem-midir?

Kullanıcı avatarı
Bahadır
Mesajlar: 40
Kayıt: 15.09.2004, 16:20
Ad Soyad: Bahadir Serinkaya
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Bahadır » 1 on yıl 3 yıl önce (06.08.2010, 23:24)

biscen yazdı:90 kiloluk bir pilota çarpacak bir uçak "kuşa mı çarptım acaba diye farketmeden çekip gitmesi pek olası değil çünkü 90 kiloluk kütleye 900-1000 km hızla çarpak demek o jetinde büyük ihtimallle düşmesi demektir.


verdiğim örnekte anlatılmak istenen ne "90 kg'lık bir pilot" ne de "kuş"
o uçağın yakınınızdan geçmesi demek bırakacağı türbülansın size yetmesi demektir. ha ayrıca bu uçakları hafife almayın, size çarpar ve aldığı hasarla uçmaya devam edebilir.

anlık bildirimler işe yaramaz. hava meydanları hava sahalarını birbirlerine gün içerisinde bırakabilir ve sizin bunu takip etme şansınız amatör telsizcilikle olacak iş değil. birden fazla hava sahasını takip edip bir yandan da uçmaya çalışmak biraz abes doğrusu. bunun yerine yapılacak etkinlikten en az bir gün önce shgm'ye yapılacak bir bildirim herşeyi yoluna koyacaktır.

madem mevzu f-16'lardan açıldı, kusura bakmayın ama hiçbir savaş uçağı pilotu hızı 40-50 km/s arasında olan ve resmi olarak orada bulunmaması gereken bir hava aracına sakınarak uçmaz. bunu beklemek çok saçma. eğitim uçaklarına birşey diyemem.

sportif havacılıktan haberdar olmadıklarını söylüyorsanız, onlara resmi yollarla biz burdayız demelisiniz (notam). diğer türlü anlık telsiz frekansından bildirimler hiçbir şeyi çözmez, aksine ileride işleri daha da zorlaştırabilir.

neyse, federasyon rayına oturana kadar herkes mutlu olduğu şekilde uçsun. (ne kendinize zarar verin ne de bu spora)

bahadır..

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 3 yıl önce (07.08.2010, 17:23)

Mehmet abi, senin oradan hafta içi uçulmayacağını bildiğini düşünüyorum.
Umarım takeoffumuzdan olmayız.
Herkese iyi uçuşlar tabi kurallar dahilinde.

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 3 yıl önce (08.08.2010, 00:02)

Türkay açıkçası bilmiyordum ama Take off a bir zarar geleceğini sanmıyorum oradaki bir başka pilot arkadaşlarından yamaç paraşütü gördük dediklerini duydum dedi malesef Ankaralı dostlar take off konusunda şanssız her yer uçuş bölgesi aslında kulüpler THK ve federasyon bir araya gelip ayrı ayrı shgm ye ve Hava kuvvetlerine Racon ve Ayaş konusunda yamaç paraşütü uçuş bölgesi olarak talepte bulunmalarında yarar var kimseye zarar vermek istemem


Kullanıcı avatarı
theon3
Mesajlar: 19
Kayıt: 28.09.2008, 12:17
Ad Soyad: Caner Kepekçi
Şehir: İzmir ,Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen theon3 » 1 on yıl 3 yıl önce (08.08.2010, 19:44)

geçmiş olsun Konuyla ilgili bilgim oldu jetlerde seni görmüşler ve Akıncı Kuleye bu bölgede notam olup olmadığı ve bölgede YP ucusu yapıldığından bilgilerinin olup olmadığını sormuşlar. Kule bölgede notam olmadığını fakat YP ucusu olduğuna dair bilgide verilmediğini sölemişler üs'te şu anda konuyla ilgili bi çalışma var sanırım belki ileride haftaiçleri ayaştan YP uçuşları bile yasaklanabilir..

Ayaş take off unun yamaçparaşütü uçuş bölgesi olarak talepte bulunulsa bile haftaiçi bunun mümkün olmayacağını düşünüyorum zira ayaş take off u Akıncı üssünün harekat eğitim sahası içinde kalıyor. Ayaştan haftaiçide uçulabilir tabii fakat take off +100 m fazla irtifa almak son derece riskli olacaktır...

Kullanıcı avatarı
B.ongun
Mesajlar: 30
Kayıt: 11.06.2010, 22:44
Ad Soyad: Bülent Ongun
Şehir: Çorum
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen B.ongun » 1 on yıl 3 yıl önce (20.01.2011, 16:57)

Mehmet bey öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletirim, Ayaşlıyım Yamaçparaşütü ile uçmaya yeni başladım, Ancak henüz Ayaşta Take Off yapamadım, inşallah Şubat'ta iznim var Ankara da bulunan Klupler ile temasa geçip onlarla hareket etmek bence o bölgeyi tanıyan havasını koklayan ve daha önce uçuş yapmış pilotlar ile temas kurmak onlardan bilgi alarak birlikte hareket etmek daha mantıklı olacak, elbette herkes özgür istediğini yapabilir ama Ayaşta iyi ve güzel bir take off bulmuşken ne kendimize nede arkadaşlarımıza zarar gelmesin, Bunun bilinçli yapıldığını düşünmüyorum Mehmet bey ile kısa bir süre önce tanıştım kendisini tam tanımıyorum ama tekrar geçmiş olsun dileklerimi sunarım, Bundan sonra nerede olursanız olun uçuş yapacağınız bölgede bulunan klup veya pilot arkadaşlar ile irtibat kurup bilgi alınarak hareket edilirse hepimizin sağlığı ve güvenliği açısından daha mantıklı olur, Lütfen Hiç Bir Klup ve Arkadaşımız Yeni Gelen Misafir Pilot Arkadaşlara Sırt Çevirmesin Elinizden Geldiği Kadar Yardımcı Olun, Hepinize kazasız, belasız, emniyetli güzel uçuşlar dilerim... ;) (Bunlar Benim Fikrim Hepinizi Seviyor ve Sayıyorum Tecrübeli Pilot ve Hocalarıma Tüm Camiaya Selam Ederim)

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

konu başlığı

Mesaj #19 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 3 yıl önce (20.01.2011, 17:53)

Değerli moderatörler,
Bu konu başlığı çok kötü, gördükçe içim kıcıklanıyor.
Ve gereksiz yere birilerini heyecanlandırabilir.
Eğer mümkünse Mehmet beyin de bir itirazı yoksa, konu başlığını "Ayaş takeoff ta dikkat edilmesi gerekenler" ya da "Ayaş takeoff ta nezaman uçulur-uçulmaz" gibi başka bişey olarak değiştirebilir miyiz?
Teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 65
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 3 yıl önce (20.01.2011, 20:15)

Bu başlığı atarken kimseyi rahatsız etmek için atmadım:) bu durum sadece Ayaş'a has bir durum değil Zaman zaman değişik yerlerde de bu durumla karşılaşılabilir buna pek çok arkadaşım bulunduğu yerden örnek verecektir geçtiğimiz yaz başıma gelen bu olayda en çok Ankaralı arkadaşlarımın uçuşlarının engellenmesi düşüncesi beni rahatsız etti :oops: neyseki böyle bir durum olmadı bende rahatladım hafta sonlarına Ayaş için notam alınması gayet iyi oldu yazdığım bu yazıdan sonra da sanırım Ayaş'ta hafta içi uçuş olmuyor :D Sevgili Türkay'ı rahatsız eden bu başlıktan şimdiye kadar başka rahatsız olan olmadı :( Bu başlığı kullanmaktaki amacım kimseyi rahatsız etmek değil her yerde başımıza gelmesi muhtemel olan bir duruma dikkat çekmektir :?