Rabit halkalar... DİKKAT !

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Rabit halkalar... DİKKAT !

Mesaj #1 gönderen ORKO » 1 on yıl 3 yıl önce (17.08.2010, 16:02)

meraba arkadaşlar...

dün rabit halka çıkma olayı yaşadım sol taraf c kolon rabiti , vidası gevşemiş hatta tüm çıkmış vida bağlantısından, (uçuştada sert bi spiral yapmıştım, oda tuzu biberi olmuş sanırsam) yere indiğimde tüm çıkmış olduğunu gördüm... sanırım havada ipler rabitin tam kıvrımlı ucuna gelmiş, paraşütte yere inince tüm çıkmış...

herhangi emergency bir durum yaşamadım ama yaşayabilirdim... o yüzden uçtuğunuz malzemeyi arasıra a den z ye kontrol edin...

teşekkürler...

Mehmet GÖNÜLLÜ...

not: rabitin fotoğrafınıda ayrıca gönderecem...

not2: öyle birşey olacağı hiç aklıma gelmezdi...
Dosya ekleri
DSCF0048.JPG
el falımada bi bakıverin bi, kısmet falan varmı :)
DSCF0049.JPG


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (17.08.2010, 18:18)

mehmet bey aynı sey benımde basıma bı kac sefer geldı vıdası gevseyıp acılmıs ve kolonda yerınden cıkmıs bende havada fark ettım kanat sureklı donuse gecıyordu zorda olsa sag saglım ınmeyı basardım ınene kadar ters yere agırlık uygulayarak hafıf fırenle kanadı duz tutmaya calısmıstım..

sıze bır sorum olacak kanadınızın markası nedır bunu sorma sebebım acaba her markada bu tarz seyler oluyormu yoksa dıger markalardan zıyade tek bı fırmanın hatasımı merak ettım eger oyle ıse fırmaya maıl atıp durumu ızah edıp duzeltmelerını saglaya bılırız... boylece basklarıda bu sebebden sıkıntıya dusmez.

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ORKO » 1 on yıl 3 yıl önce (17.08.2010, 21:09)

tabiki söylerim seçkin bey... swing mistral 3 twin tandem kanat... c kolonundaki rabit halka bağımsız duruyor, ve bazen kendi ekseni etrafındada dönüyor... her baktığımda rabit halka dönmüş oluyor sağa yada sola (uçuş sırasında dönmüyor arkadaşlar :) yanlış anlaşılmasın )... o şekilde oynaya oynaya vidası açılmış farketmedim... bu sorun sadece bunda değil gradientin tandemindede varmış, ama hangi sürümü bilmiyorum...

Kullanıcı avatarı
agalptekin
Mesajlar: 134
Kayıt: 31.03.2009, 19:51
Ad Soyad: Hakan alp
Şehir: Ankara/Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen agalptekin » 1 on yıl 3 yıl önce (17.08.2010, 22:19)

Geçmiş olsun Orkocum kaza bela olmadan farketmene sevindim....

Görüşmek üzere....

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (17.08.2010, 22:31)

mehmet bey benımkıde mıstral 5 sanırım bu modeller bu sekılde ve konuyu mehmet dursuna soylersek fırma ıle gorusebılır benımkısı ıkı sefer acıldı bırınde c kolonu sızınkı gıbı yerınden cıktı ve sureklı kanadı dondurdu ıkıncısınıde havada farkettım ve kapattım ıınıncede pense ıle sıktım ama sanırım bır muddet sonra yıne acılacak her seferınde kontrol edıyorum ama bazende dalgınlık unutuluyor

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ORKO » 1 on yıl 3 yıl önce (18.08.2010, 09:06)

sağol gökhan teşekkür ederim...

seçkin bey rabit açılma vakası dışında kanattan bi şikayetim yok... uysal bi alet...

ama dediğiniz gibi firmanın haberi olması lazım bu konudan...


Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 3 yıl önce (20.08.2010, 04:52)

rabitlerin vidalarinin gevsemesi ozellikle gradient kanatlarda sikca rastlanan bir durum diye duymustum 3-4 sene once. sonunda DHV uyari yayinladi sitesinde ondan sonra onlem almis olabilirler. benim kanat gradient ordan biliyorum. yalniz bu sekilde rabit in 8 olmasina sasirdim nasil bir yuk binmiste ona oyle caart olmus hayret.
vidalarin gevsememsi icin ben soyle bir yontem uyguluyorum. siddetle tavsiye ederim.
http://www.loctiteproducts.com/p/10/15/ ... ue-242.htm

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ORKO » 1 on yıl 3 yıl önce (20.08.2010, 11:38)

ağır yolcuyla deep e yakın bi spiral atmıştım ondan böle açılmış... ki iyikide o zaman bu şekilde eğilmiş... yoksa farketmeyipte o şekilde wingover atarken salınım bitmesi sırasında iplerin gevşediği sırada tak diye çıktığını düşünemiyorum... herşey olabilir...

bu olayı paylaşmamın sebebide herkezin böle şeylere hazırlıklı olmasıdır... malum insan yapısı paraşütlerimiz, ne kadarda mühendislik harikası olsalarda tedbirli ve tedirgin olmak lazım...

kazasız uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen ORKO » 1 on yıl 3 yıl önce (23.08.2010, 13:35)

arkadaşlar tekrar meraba...

rabit halka açılmasının bi muhasebesini yaparsak daha çok benim hatam olarak görüyorum... kanadın iplerini kumaşını genelde kontrol ederim ama rabit bu arada gözümden kaçmış diye değerlendiriyorum... daha 1 hafta önce sıyrık iplerini kontrol ve tamir ettim... kanadıma bakıyorum ama dediğim gibi rabiti atlamışız maalesef...

birde açıklama yapmam gerekiyor... rabit rabittir, açılma ihtimali bütün kanatlar için geçerlidir, kontrol edilmezse...

bendeki bu kanatın uçuş ömrü bittiği zaman tekrardan SWİNG MİSTRAL 3 TWİN alacam bunuda söyliyim... çok güzel ve güvenli bir tandem kanat... inişi kalkışı harika... çok nadir kapandığını görürsünüz... ya çok sert bi termik vuracak yada anormal bi durum olacakki asimetrik yada ne biliyim iç tansiyonu düşsün... herkezede tavsiye ederim arkadaşlar... özellikle tandeme yeni başlamak isteyen arkadaşlar için...

umarım bu düzeltme yeterli olmuştur...

çünkü RABİT HALKALAR... DİKKAT konu başlığı iyi niyetle ders verme amaçlı açılmış bir konudur... bütün kanat markalarını içeriyor yazdıklarım...

herkeze güvenli uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
apocan2006
Mesajlar: 85
Kayıt: 05.06.2009, 18:27
Ad Soyad: Abdullah Asker
Şehir: İskenderun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen apocan2006 » 1 on yıl 2 yıl önce (24.04.2011, 13:18)

Kanadınızın Sıyrık iplerini nasıl tamir ettiniz acaba? Sıyrık ipler için belirli bir tamir şekli var mıdır? Yoksa tek çözüm ufak bir sıyrık için ip değişimi midir?