kisa fren ipi kanadin omrunu kisaltirmi

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

kisa fren ipi kanadin omrunu kisaltirmi

Mesaj #1 gönderen Endurocu » 1 on yıl 3 yıl önce (23.08.2010, 13:56)

Merhaba arkadaslar kisa fren ipleri kanadin omrunu kisaltirmi??? ozelliklede tandemci arkadaslarin cevaplarini bekliyorum.


Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (23.08.2010, 15:45)

Ferdi bence bu sorunun cevabını kendin verebilirsin.

1) Kant ömrü nelere bağlı

2) Fren ipi kısa olursa ne değişir?

3) Bu değişimin kanat ömrüne etkisi nedir?

Fren ipinin ayarı kanadın yıpranması gibi kaygılardan bağımsız olarak manuelde belirtildiği şekilde olmalıdır.

Fren iplerinde 5-15cm boşluk olması uygundur/gereklidir.

Neden?
1) Ters kalkışta frenin ekstradan kat ettiği mesafe
2) Speede basıldığında firar kenarının önceki konumuna göre daha yüksekte durması
3) Stall, deep stall gibi manevralardan çıkarken gerekebilir

Saygılar,

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Endurocu » 1 on yıl 3 yıl önce (24.08.2010, 08:57)

merhaba yigit oncelikle cevabin icin tesekkur ederim ama demek istedigimi tam anlatamadigimi farkettim. Simdi soyle dusunelim. elimizde bir tandem kanat var marka modelin bi onemi yok ama en azindan 8 e 1 suzulen bi kanat. bu aletin havada ucarkenki freni normalde fabrika cikisi uzun olup tok tutmak icin aleti 10-15 cm frenledigimizi farzedelim. demek istedigim aletin orijinal freninin 10-15 cm cekilmis oldugunu farzedip frenleri toklamadanki halinin 10-15 cm frenli oldugunu farzedelim. benim tam olarak aradigim cevap bu 10-15 cm kisaltilmis frenin kanadin omrune mesela babadagdan 600 ucan bi aletin 500 ucmasina sebep olurmu gibi. yani burada bahsi gecen olay kanadin suzulusu vs. degil. Umarim anlatabilmisimdir. Tesekkurler...

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (24.08.2010, 15:03)

Şaka mı bu?

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Endurocu » 1 on yıl 3 yıl önce (24.08.2010, 15:44)

yigit saka degil gayet ciddiyim bu konuyla ilgili bilgisi olan olmayan arkadaslarin bir seyler yazmasini bekliyorum. Tamamen sacma geliyor kulaga ama oludenizdeki bi cok arkadas kisa tandem kanadi freni kanadin omrunu bitiriyor diyor aradigim tek cevap bu. tesekkur ederim...

Kullanıcı avatarı
altoelektro
Mesajlar: 170
Kayıt: 25.02.2009, 12:43
Ad Soyad: Ali Toy
Şehir: Uşak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen altoelektro » 1 on yıl 3 yıl önce (24.08.2010, 16:29)

Kısa fren ipi düz uçuşta sizin kollarınızı biraz daha yukarda tutmanızı gerektirir.Eğer alışılmış şekilde frenler omuz hizasında tutulursa kanadın ileri hızı azalacağı gibi zaman zaman hızlanmak istedikce almış olduğu açı nedeniyle kumaşına fazla basınç binecektir.Bu basınçta kanat ömrünü belki 1% etkiler diye düşünüyorum. Fren ipleri kısa tutulursa dönüşlerde ister istemez fazla fren uygulaması yaşanabilir ve spirala neden olabilir.İnişlerde ise zaman zaman faydası görülür ama neden kısa tutmak istediniz anlamadım.Benim yazdıklarımda tamamen mantık yürütmedir.Tandem uçuyorsunuz veya başlayacaksınız sanırım benden tecrübeli olduğunuz kesin,bilgisi olan olmayan yazsın demişsiniz öylelikle yazdım.


Kullanıcı avatarı
Paranormal
Mesajlar: 31
Kayıt: 26.06.2007, 14:35
Ad Soyad: Olgu Taylan Güven
Şehir: Balıkesir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Paranormal » 1 on yıl 3 yıl önce (24.08.2010, 22:50)

Şaka sanırım. Cevap ciddi ama.

Tandemciler öyle mi yapıyormuş? Bilin ki yanlış yapıyorlar. Keşke Yiğit'in yazdıklarını okusaymışsınız.

Ciddiye alıp sorunuzu da cevaplayayım. Cevap şu aşamada sadece tutarlı bir tahmin olabilir, çünkü tasarımdan tasarıma değişebilir. Ama genel olarak kayda değer bir etkisi olmaz kanadın ömrüne. Fakat sizin ömrünüze olabilir.

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Endurocu » 1 on yıl 3 yıl önce (25.08.2010, 17:45)

burada bahsi gecen olay pilotun omru degil sayin olga taylan benim bahsettigim kanadin omru. Aradigim cevap aslinda basit bunun cevabini biliyorum ama cevremde olan bi kac pilot arkadas kanadin omrunun kisalacagini iddaa etmekte israrlilar onlara cevap olmasi icin bu soruyu sordum. Tandemcilerin kisa fren uzun fren kullanmasi olayida degil pilot kanadi hangi fren uzunlugunda kullanmasini gerektigini kendi pilotajini kullanarak hesaplar ve ona gore fren ipini kisaltir uzatir yada fabrika cikisinda birakir. Ben 11 senedir kisa frenle ucuyorum. (BANA GORE) kisa fren iyi, senin icinde uzun olabilir. dedigim gibi tamamen pilotun kendisine kalmis. kisa dedigim frende stall noktasinda olan bi kisalik degil buda yanlis anlasilmasin lutfen. yorumlariniz icin tesekkurler...

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Champion » 1 on yıl 3 yıl önce (27.08.2010, 20:05)

Yazmak konusunda biraz kararsız kaldım ama uzmanların genel görüşü şöyledir...

-Kanat freni isteğe göre ayarlanmaz... dizaynı yapan onu o uzunlukta kullanılsın diye yapmıştır...
- Kısa kanat freni kullanımı genelde acemi pilotlar tarafından ya önüme geçerse düşüncesi ve inerken kanadı durduramama korkusundan kaynaklanan bir yanlış bilgi neticesidir.
- Kanadın ömrünün kısa frenle azalıp azalmadığını tartışmak bilgisizliğin açık bir ifadesidir.
-Bu tartışmaların tandem pilotları arasında geçmesi ironik ve düşündürücüdür
-Kısa fren ve yanlış terazi yüzünden devamlı spine veya inerken deep stala giren arkadaşlar görmüşüzdür...
-Kanatla verilen orjinal terazi kullanılmadığı zaman fren uzatma işlemi "belki" yapılabilir ama kısaltma yapılmamalıdır...

Sonuç olarak frenlerinizi asla kısatmayalım..

Emniyetli uçuşlar dileğiyle

Semih SAYIR
YBMV
Yanlış Bilgiyle Mücadele Vakfı

Kullanıcı avatarı
huzzik
Mesajlar: 415
Kayıt: 13.03.2007, 17:35
Ad Soyad: Salih ÜNLÜTÜRK
Şehir: Aydın - İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen huzzik » 1 on yıl 3 yıl önce (28.08.2010, 12:21)

her cevapla konu biraz daha ilginç hale gelmiş ama cevaplardan birinde kısa ipin kanada daha çok basınç uygulanmasına neden olduğu söylenmiş bu doğru geldi ama!kanat zaten uçar pozisyonda ufak bir basınç farkıyla ne kadar yıpranır o tartışılır ki tandem bir kanadın normal şartlarda 1 sezon kullanılması gerektiğinide hesaba katarsak bu zarar olmaz sadece biraz yavaş olmaya neden olur ve dönüşlerdeki keskinliği arttırır.
not:kol kalp hizasının üstüne çıktığı zaman kan basıncı düştüğü için yorulma,karıncalanma ve uyuşma gibi belirtiler gösterebilir eğer acro pilotu değilsen uzun uçuşlar yapıldığı için gerek yok