28-30 ağustos 2010 tarihlerinde ayaşda uçuş yapılmaması
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Lion06
- Mesajlar: 118
- Kayıt: 21.08.2008, 14:26
- Ad Soyad: Mehmet Mercan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
28-30 ağustos 2010 tarihlerinde ayaşda uçuş yapılmaması
arkadaşlar. merhaba bilindiği üzere ayaşda hafta sonları uçuş yapılması konusunda daha önce sizleri uyarmıştık. 30 ağustos zafer bayramı dolayısıyla akıncılar üssünün mesaide olması nedeniyle lütfen 28-30 ağustos 2010 tarihleri arasında güvenliğiniz açısından ayaş/kumludoruk mevkiinde uçuş yapmayınız.
güvenli uçuşlar dileğiyle....
güvenli uçuşlar dileğiyle....
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
-
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 21.05.2008, 22:59
- Ad Soyad: Erkan Ertem
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
jetlerle dansın sonu uçuş pistinin yasaklanması oldu.ayaşta sorumsuzca hafta içi uçuş yapan birileri kendilerini biliyorlar akıncı hava üssüne giden jetlerle karşılaşmış olup buna mütaakip yamaçparaşütüyle karşılaşan jet pilotu olayla ilgili şikayette bulunmuştur.olay büyüyerek valiliğe kadar ulaşmış olup bu sorumsuz uçuşu gerçekleştiren,kendi hayatlarını önemsemeyen,jet pilotunu ve uçağı riske atan herkese teşekkürler.onca emek sarfedip bulunan yolu yapılan pisti kapattırdınız.tebrikler...
- emekmurat
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 02.03.2005, 18:12
- Ad Soyad: Murat Ersin Emek
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Beklenen son oldu .Umarım hafta sonları için uçuşlara izin verirler, yoksa çok kötü bi durum, yazık olur güzelim piste.Yinede bu son olayın haricinde , hafta sonları şehrin üstünde uçan, etimesgut havaalanının iniş patarninde dolanan pilotlar bu riski herzaman taşıyolar, etimesgutun hafta sonu muhabbetide yok gece gündüz her an uçuş olabiliyor.Bu sporu piknik yapıp uçurtma uçurmaktan farkı olduğunu öğrenmedikce daha çok pist kapatılır
- Mali
- Mesajlar: 21
- Kayıt: 20.06.2008, 18:00
- Ad Soyad: Mehmet Ali Armutlu
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Tepenin uçuşa kapatılmış olmasını gayet üzücü bulduğumu söylemek isterim. Bununla birlikte şahıslardan bağımsız olarak bunun er ya da geç olacağı aklımızın bir köşesinde vardı sanki.
Bugüne kadar tatsız ve üzücü bir olay yaşanmamış olması ve bu tepeden yapılan uçuşlara resmiyet kazandırma çabamıza bu olayın vesile olması belki de hepimiz açısından şanstır. Keza Türk bürokrasisi yavaş işler ama
eli ağırdır. Burası başkent, inanın daha ciddi bir durumda birçok ili kapsayacak şekilde tatsız bir seri kısıtlamalar ile karşı karşıya kalınabilirdi.
Çok kez tepeden kalkış hazırlıklarımızı yaptığımız sırada haritada PETAR kodlu iniş - kalkış rotasında olması gereken birçok yolcu uçağının tepenin tam üzerinden (belki +1000m ile) rotanın oldukça güney batısından Beypazarı-Ankara karayolu istikametinde geçtiğine şahit olduk.
Yolcu uçakları ile daha farklı yakınlaşmaları olan arkadaşlar eminim ki vardır. Birkaçını sohbet esnasında ben de duydum, endişe ettim. Belki de tek ve en sağlıklı çözüm, haftasonu belirli bir rota veya bölgede uçuş izni için NOTAM başvurusunda bulunmamız.
Dört bir taraftan gelen gelen hava araçlarının NOTAM (Notice To Airmen : Havacılara duyuru) ile bu bölgede yp ile uçulduğu konusunda bilgilendirilmesinden daha isabetli ve resmiyet taşıyan bir yol daha yok. Örnekte olduğu gibi olası bir aksiliğin tüm yükü hepimizin omuzlarına biner.
Galiba sayımız arttıkça ve sporumuzdaki limitler yükseldikçe her bölgedeki hava trafiğini ve kısıtlamaları lokal olarak çalışmamız gerekecek.
Herkese sağlıklı günler, iyi uçuşlar diliyorum.
Saygılarımla
Mehmet Ali Armutlu
Bugüne kadar tatsız ve üzücü bir olay yaşanmamış olması ve bu tepeden yapılan uçuşlara resmiyet kazandırma çabamıza bu olayın vesile olması belki de hepimiz açısından şanstır. Keza Türk bürokrasisi yavaş işler ama
eli ağırdır. Burası başkent, inanın daha ciddi bir durumda birçok ili kapsayacak şekilde tatsız bir seri kısıtlamalar ile karşı karşıya kalınabilirdi.
Çok kez tepeden kalkış hazırlıklarımızı yaptığımız sırada haritada PETAR kodlu iniş - kalkış rotasında olması gereken birçok yolcu uçağının tepenin tam üzerinden (belki +1000m ile) rotanın oldukça güney batısından Beypazarı-Ankara karayolu istikametinde geçtiğine şahit olduk.
Yolcu uçakları ile daha farklı yakınlaşmaları olan arkadaşlar eminim ki vardır. Birkaçını sohbet esnasında ben de duydum, endişe ettim. Belki de tek ve en sağlıklı çözüm, haftasonu belirli bir rota veya bölgede uçuş izni için NOTAM başvurusunda bulunmamız.
Dört bir taraftan gelen gelen hava araçlarının NOTAM (Notice To Airmen : Havacılara duyuru) ile bu bölgede yp ile uçulduğu konusunda bilgilendirilmesinden daha isabetli ve resmiyet taşıyan bir yol daha yok. Örnekte olduğu gibi olası bir aksiliğin tüm yükü hepimizin omuzlarına biner.
Galiba sayımız arttıkça ve sporumuzdaki limitler yükseldikçe her bölgedeki hava trafiğini ve kısıtlamaları lokal olarak çalışmamız gerekecek.
Herkese sağlıklı günler, iyi uçuşlar diliyorum.
Saygılarımla
Mehmet Ali Armutlu
- madblue
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 05.06.2006, 14:16
- Ad Soyad: Serhat Özel
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Ayaş Ankara yamaçparaşütçüleri için göz bebeği oldu. Hepimiz bu tepenin imkânlarına hayran kaldık.
Tepeye pide söyleyip cross a çıkılan kaç tepe var. Araçla 15 dakikada tepeye çıkılıp saatlerce soaring uçulan, termik dönülen, 180km lerin devrildiği, sınırsız sayıda kanat serilebilecek alana sahip, ambulans hizmetlerine yakın kaç tepemiz var?
Bu tepe hepimizin göz kulak olması gereken bir yer iken uyarıları kulak arkası eden sorumsuz kişileri kınıyorum.
Tepeye pide söyleyip cross a çıkılan kaç tepe var. Araçla 15 dakikada tepeye çıkılıp saatlerce soaring uçulan, termik dönülen, 180km lerin devrildiği, sınırsız sayıda kanat serilebilecek alana sahip, ambulans hizmetlerine yakın kaç tepemiz var?
Bu tepe hepimizin göz kulak olması gereken bir yer iken uyarıları kulak arkası eden sorumsuz kişileri kınıyorum.