Ters kalkış yaparken her zaman aynı yönden dönmenizi tavsiye ederim. (özellikle acemi pilotlar veya twistli kalkış problemi olanlar için) Bunun da sebebi şu;
1) Hep aynı yönden dönüş yaparsanız, twistli kalkış yapma riskini büyük oranda azaltırsınız. Sağ sol birbirine karışmaz, ters yöne dönüş yapmazsınız. Kalkış öncesi dönüş kontrolü yapmak yeterli olur, belli bir süre sonra kalkışta otomatik olarak doğru yöne dönersiniz..
Acemi bir pilot duruma göre bir sağdan bir soldan dönüş yapıyorsa (ters kalkışta) sık sık dönüş yönünü karıştıracak ve twistli kalkış yapacaktır. Bu da çok ciddi kazalara sebep olabilir.
2) Bazı kalkış koşullarında, alıştığınız yönün tam tersinde dönüş daha kolay olabilir. Fakat bu durumda bile her zamanki dönüş yönünü tercih edin. Alıştığınız yön size her durumda ve şartta daha kolaydır..
Sabit bir dönüş yönünüz varsa (örneğin hep sağdan), sert havalarda ve zayıf rüzgarlarda, çok hızlı dönüş yapabilirsiniz. Bu da size önemli bir avantaj sağlar..
Sonuç: Ters kalkış yaparken sürekli aynı yönden dönmeye alışın. Benden size tavsiye..
Ertan ÖZCAN
Ters kalkışta hep aynı yönden dönmek
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ert
- Mesajlar: 110
- Kayıt: 01.08.2007, 19:23
- Ad Soyad: Ertan Özcan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
"Ters kalkış - düz kalkış", hangisi tercih edilmeli ?
Ters kalkış her durumda daha iyidir. (tabii eğer becerebiliyorsanız ) Yeterince pratik yapılmışsa, sıfır rüzgar koşullarında bile ters kalkış rahatlıkla yapılabilir. Böylece kanat hakimiyeti ve kontrolü açısından avantaj sağlarız. Ters kalkışta kanat tepeye daha rahat gelir.
Sadece "pist çok kısa ve rüzgar zayıf" olduğu zaman düz kalkış tercih edilmelidir. (Dönüş ve koşu için yeterli mesafe olmadığı için)
Ertan ÖZCAN
Ters kalkış her durumda daha iyidir. (tabii eğer becerebiliyorsanız ) Yeterince pratik yapılmışsa, sıfır rüzgar koşullarında bile ters kalkış rahatlıkla yapılabilir. Böylece kanat hakimiyeti ve kontrolü açısından avantaj sağlarız. Ters kalkışta kanat tepeye daha rahat gelir.
Sadece "pist çok kısa ve rüzgar zayıf" olduğu zaman düz kalkış tercih edilmelidir. (Dönüş ve koşu için yeterli mesafe olmadığı için)
Ertan ÖZCAN
En son ert tarafından 25.11.2010, 11:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- muzzy145
- Mesajlar: 511
- Kayıt: 29.01.2008, 00:05
- Ad Soyad: Muzaffer Dundar
- Şehir: Akhisar
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
ert yazdı:Sadece "pist çok kısa ve rüzgar zayıf" olduğu zaman düz kalkış tercih edilmelidir. (Dönüş için yeterli mesafe olmadığı için)
Ertan ÖZCAN
Aslinda zayif ruzgarli kisa pistte de ters kalkis daha iyidir. (Koşu için yeterli mesafe olmadığı için)
Yani arka ruzgar olmadikca ters kalkalim, kaldiralim
- omerfaruk
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 07.08.2008, 17:29
- Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
- Şehir: Amerika
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bence kendi basina ucmaya baslamis bir pilot iki farkli teknikle ters kalkisi bol bol yer calismasi yaparak iyice pekistirmeli. bu iki teknigin ilki hafif ruzgar, digeri limitlerimiz dahilindeki kuvvetli ruzgar. iki farkli teknik derken kolonlari iki farkli sekilde tutarak kanopinin tepemize gelisini daha kontrollu hale getirmek. bu tekniklerden sadece birisini kullanip isi goturenlerde var ama ben ruzgarin siddetine gore her ikisini bilip kullanmanin daha yararli olacagini dusunuyorum.
duz kalkis konusunda muzaffere katiliyorum. duz kalkista hele ruzgar sifirsa kos kos bitmiyor pist yani uzun pist lazim. duz kalkis icin soyle bir antrenman yapiyorum bazen. inis yaptiktan sonra kanadi sondurmek yerine ruzgar icine dogru kosmaya devam et. frenlerin basinci ve harnesin tepkilerini algilamaya calisarak dogru fren komutu ve kanadin tam merkezinde olucak sekilde kosunu ayarla. bu yer calismasiyla
1-duz kalkista olabilecek durumlara karsi hazirlikli olurum
2-arabaya kadar kanadi sirtimda tasimamis olurum
3-kizlara havam olur
duz kalkis konusunda muzaffere katiliyorum. duz kalkista hele ruzgar sifirsa kos kos bitmiyor pist yani uzun pist lazim. duz kalkis icin soyle bir antrenman yapiyorum bazen. inis yaptiktan sonra kanadi sondurmek yerine ruzgar icine dogru kosmaya devam et. frenlerin basinci ve harnesin tepkilerini algilamaya calisarak dogru fren komutu ve kanadin tam merkezinde olucak sekilde kosunu ayarla. bu yer calismasiyla
1-duz kalkista olabilecek durumlara karsi hazirlikli olurum
2-arabaya kadar kanadi sirtimda tasimamis olurum
3-kizlara havam olur