Arkaşadaşlar paramotorumuzu sırtımıza almak yerıne elımızle yerde çalıştırıp güç testi yaptıgımızda birden elimizden kurtulup neler yapabileceğini hiç düşündünüzmü... ?
Biraz hava atmak için insanların kalabalık oldugu yerlerde uçmanın yada insanların ve cocukların kalabalık oldugu yerlerde kalkış ve iniş yapmanın doğuracagı sonuçları hiç düşündünüz mü ?
Yada bir pervanenın neler yapabılecegını hıc dusundunuzmu ???
Düşünmediysenız asagıdaki resım dusunmenıze yardımcı olabılır...
Bana bişey olmaz demeyin.....
Paramotor pilotları ve çevresindekiler Dikkat +18
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
berbat bişey... ama daha kötüsüde olabilirdi... bu sadece derin et kesiği... (gördüğüm kadarıyla öle)
eklemek istediğim; paramotorun arkasında durmanın tehlikesi dışında; paramotorun pervane dönüş hizasının hemen dengindede durmayın, çünkü pervaneden parça koparsa (merkezkaç kuvveti) direk dış sağa sola savrulacağı için o hizada duran birine ne olur düşünemiyorum... çalışan bir paramotorun her zaman ön tarafında (herness tarafı) bulunun, yada en az 20 metre kadar arka çaprazlarında (tam arkası değil) durun...
paylaşım için teşekkürler seçkin bey...
eklemek istediğim; paramotorun arkasında durmanın tehlikesi dışında; paramotorun pervane dönüş hizasının hemen dengindede durmayın, çünkü pervaneden parça koparsa (merkezkaç kuvveti) direk dış sağa sola savrulacağı için o hizada duran birine ne olur düşünemiyorum... çalışan bir paramotorun her zaman ön tarafında (herness tarafı) bulunun, yada en az 20 metre kadar arka çaprazlarında (tam arkası değil) durun...
paylaşım için teşekkürler seçkin bey...
- biscen
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 15.06.2010, 14:46
- Ad Soyad: Bekir İşçen
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Uçamayıp, uçanları gözlemlediğim geçmiş zamanda (yakın geçmiş) uçuş alanına pervasızca girenlerin fırçalandığına şahit olup, "Ya ama insanları soğutmamak lazım" gibisinden içsesler yapmıştım.
Şimdi uçuş alanında merak edip birşey soranlara (Allah için dilim döndüğünce tatminkar) açıklamalar yapmaya çalışsam da bazen uyarılara rağmen fazla rahat davranıp "lütfen yapma" dendiği halde durup durup pervaneyi çeviren, iplerin üzerinde koşturan genellikle çocuk kesimine karşı sesimin yükseldiğini farkediyorum. Bizi hoşgürüsüz tanıyacaklarına üzülsem de bunun gerekli olduğuna ben de ikna oldum.
Sırtta ve havadayken en azından pilot için tehlikeli olsa da paramotor yerdeyken herkes için tehlikeli bir alet. Ölüdenizde uçan bir Fransız paramotorcunun(Erdoğan ismini bilir) kazaya uğramış bacağını görmüştüm gerçekten kötüydü.
İtalya'daki üreticiden gelen "Gerekli değil" tavsiyesiyle Biz geçen yıllarda yapılan yerde paramotora yaslanıp, paramotoru ısıtma işini bir süredir yapmıyoruz. Yerde start verip, devirsiz olarak kısa bir süre(1-2 dk. egzos ısınıncaya kadar) çalıştırıp sonra durduruyoruz. Paramotoru kuşandıktan sonra emniyetli bir arka alan seçip, tam gaz ve tam devirini burada test edip sonra paraşüte bağlanıyoruz.
Mehmet bey dediği parça kopma olayı benim başıma geldi. Tamir görmüş uçtaki parça tam devirle motoru ısıtırken (sırtımda) koptu,Allahtan çevremde kimseler yoktu da bunu böyle öğrenmiş oldum.
Şimdi uçuş alanında merak edip birşey soranlara (Allah için dilim döndüğünce tatminkar) açıklamalar yapmaya çalışsam da bazen uyarılara rağmen fazla rahat davranıp "lütfen yapma" dendiği halde durup durup pervaneyi çeviren, iplerin üzerinde koşturan genellikle çocuk kesimine karşı sesimin yükseldiğini farkediyorum. Bizi hoşgürüsüz tanıyacaklarına üzülsem de bunun gerekli olduğuna ben de ikna oldum.
Sırtta ve havadayken en azından pilot için tehlikeli olsa da paramotor yerdeyken herkes için tehlikeli bir alet. Ölüdenizde uçan bir Fransız paramotorcunun(Erdoğan ismini bilir) kazaya uğramış bacağını görmüştüm gerçekten kötüydü.
İtalya'daki üreticiden gelen "Gerekli değil" tavsiyesiyle Biz geçen yıllarda yapılan yerde paramotora yaslanıp, paramotoru ısıtma işini bir süredir yapmıyoruz. Yerde start verip, devirsiz olarak kısa bir süre(1-2 dk. egzos ısınıncaya kadar) çalıştırıp sonra durduruyoruz. Paramotoru kuşandıktan sonra emniyetli bir arka alan seçip, tam gaz ve tam devirini burada test edip sonra paraşüte bağlanıyoruz.
Mehmet bey dediği parça kopma olayı benim başıma geldi. Tamir görmüş uçtaki parça tam devirle motoru ısıtırken (sırtımda) koptu,Allahtan çevremde kimseler yoktu da bunu böyle öğrenmiş oldum.
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
Bende bir iki anımızı size anlatmak istiyorum. geçen sene ölüdenizde paramotorum ile cloud9 onune ınıs yapmıstım. ben kanatla ugrasırken motorda hala calısıyordu o sırada bana dogru kosan bır bayan gordum. bayanın 4-5 yaslarındakı cocugu benım calısan motorumun arkasındakı pervane ıle oynuyordu ve dokunuyordu. O anda gaza bassam acaba ne olurdu.....
İkinci bir anım izmirde paramotor ile uzun yıllardır ucan ve ugrsan bir abimiz pervane kopya makınası yaptı. Genelde pervanler akça ağaçtan yapılır. Fakat arkadaşımız akça agac pahalı oldugundan çam agacından pervane yapmıs. pervanesını paramotoruna takıp gazı verdıgı anda agac oyle bır parcalandıkı... pervaneden kopan parcalar çarptıgı yerde ız bıraktı bınanın boyasını cıkardı kımısı cevredekı arabalara carpıp araclaın kaportalarını gocurdu. parcalardan bır tanesıde once hava fılıtresını sonra cercevedekı agı koparak elıne geldı ve 4 parmagını yaraladı...
İkinci bir anım izmirde paramotor ile uzun yıllardır ucan ve ugrsan bir abimiz pervane kopya makınası yaptı. Genelde pervanler akça ağaçtan yapılır. Fakat arkadaşımız akça agac pahalı oldugundan çam agacından pervane yapmıs. pervanesını paramotoruna takıp gazı verdıgı anda agac oyle bır parcalandıkı... pervaneden kopan parcalar çarptıgı yerde ız bıraktı bınanın boyasını cıkardı kımısı cevredekı arabalara carpıp araclaın kaportalarını gocurdu. parcalardan bır tanesıde once hava fılıtresını sonra cercevedekı agı koparak elıne geldı ve 4 parmagını yaraladı...