Bacak kolonları bağlanmazsa ne olur?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SIRMALI
Mesajlar: 29
Kayıt: 04.03.2009, 02:13
Ad Soyad: Ahmet Sırmalı
Şehir: BANDIRMA
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Bacak kolonları bağlanmazsa ne olur?

Mesaj #1 gönderen SIRMALI » 1 on yıl 2 yıl önce (01.05.2011, 13:01)



Kullanıcı avatarı
ArifBakkaloğlu
Mesajlar: 509
Kayıt: 27.11.2006, 14:38
Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
Şehir: Manisa
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ArifBakkaloğlu » 1 on yıl 2 yıl önce (01.05.2011, 13:02)

Birdaha bu sayfalara yazamazsın.

Kullanıcı avatarı
SIRMALI
Mesajlar: 29
Kayıt: 04.03.2009, 02:13
Ad Soyad: Ahmet Sırmalı
Şehir: BANDIRMA
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen SIRMALI » 1 on yıl 2 yıl önce (01.05.2011, 13:56)

Özellikle 1:45. saniyeden itibaren izleyin...Bunun havada olmasını kimse istemez.

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 2 yıl önce (02.05.2011, 04:22)

harnesi kusandiktan sonra ilk is olarak bacak kolonlarini takmak aliskanlik haline getirilmeli. sirtinda harnes varsa bacak kolonlari acik dolasmamak lazim. egitim alirken bazen sirtimizda harnesle egitim alanini bir uctan bir uca yurumemiz gerekebilir. ordek gibi yurumek yerine bacak kolonlarini acip rahat rahat yurumek daha kolay gelebilir. iyi egitmen o an mudahelesini yapip uyariyor. bazen bacagimiza taktigimiz varyometre vs aletlerde insanda bacak kolonlarinin takili olduguna dair his yaratabiliyor. MARKA kontrolunun ustune elle ve gozle tekrar kontrol yapmak iyi olur. benim oturtmaya calistigim soyle bir ilave kontrol metodu var. kanadi serdikten sonra ayakkabilarin bagindan baslayip kaskin kayisina kadar giden bir son kontrol(asagidan yukariya). bacak kolonu, gogus kolonu,kask elle dokunarak gerisi goz gezdirilerek.

Kullanıcı avatarı
tavilhav
Mesajlar: 77
Kayıt: 06.10.2010, 23:50
Ad Soyad: Mehmet Karahan
Şehir: Adıyaman
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 39
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen tavilhav » 1 on yıl 2 yıl önce (03.05.2011, 10:24)

birkaç görüntüde benden gelsin, netten tesadüfen buldum, lütfen daha dikkatli olalım...
http://www.timsah.com/Yamac-Parasutu-Sa ... rPdVP4zeSi
http://www.timsah.com/Yamac-Parasutu-Sa ... TV0QVLyOxF

hekese kazasız belasız uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 2 yıl önce (03.05.2011, 10:33)

SIRMALI yazdı:Bacak kolonları bağlanmazsa ne olur?

ilk video icin " 70lik nineden ypci olursa bu olur"
2. video icin "Onune gelen tandemci olursa bu olur"


Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (03.05.2011, 11:34)

1.videoda YP yapan gerçekten 70'inde bir nine ise eğer taktir eder ellerinden öperim sadece. Bu kadar unutkanlıkta nazar boncuğu olsun:))

2.videoda anlayamadığım ise "Kaska ne gerek vardı???"

Kullanıcı avatarı
tavilhav
Mesajlar: 77
Kayıt: 06.10.2010, 23:50
Ad Soyad: Mehmet Karahan
Şehir: Adıyaman
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 39
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen tavilhav » 1 on yıl 2 yıl önce (03.05.2011, 11:57)

hayret kolonları bağlamayı unutmamışlar ama :?

Kullanıcı avatarı
serdar2362
Mesajlar: 11
Kayıt: 28.10.2010, 10:24
Ad Soyad: Serdar Özlü
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen serdar2362 » 1 on yıl 2 yıl önce (03.05.2011, 12:32)

Tandem Pilotu'nun bu olaydan sonra onur meselesi yapıp Tandem Pilotluğunu bırakması gerekirdi. "Ya unutmuşuz işte oldu bir kere" gibi bahaneler insan hayatı üzerinden şansa, unutkanlığa, talihsizliğe kısaca hiçbir sebebe dayandırılamaz.

Kullanıcı avatarı
ali_kocak
Mesajlar: 9
Kayıt: 02.07.2011, 23:02
Ad Soyad: Ali Koçak
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Bacak kolonları bağlanmazsa ne olur?

Mesaj #10 gönderen ali_kocak » 1 on yıl 1 yıl önce (22.05.2012, 10:14)

SIRMALI yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=2BBgc9vw1dM&feature=share


Aynı olay eğitim sırasında benim de başıma geldi. Fakat erken farkedip kanat tepeme çıkmadan indirdim :cry:

Kullanıcı avatarı
ahmetbilal
Mesajlar: 23
Kayıt: 07.04.2010, 15:33
Ad Soyad: Ahmet Bilal Arslan
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ahmetbilal » 1 on yıl 1 yıl önce (21.08.2012, 18:35)

Herkese merhaba. DVH'nin sitesinde bacak kolonları unutulduğunda uygulanması gereken prosedür ile ilgili detaylı bilgiler var. İncelenmesinin herkese büyük fayda getireceği kanaatindeyim.


Kullanıcı avatarı
Hazerfenin Bir Füruğu
Mesajlar: 90
Kayıt: 25.08.2009, 16:44
Ad Soyad: Selahattin Asmalı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Hazerfenin Bir Füruğu » 1 on yıl 1 yıl önce (22.08.2012, 02:12)

Bazı harnesler'de bacak ve göğüs kolonu tek bir bağlantıda birleştirilmiştir. Bunları bağlamadan uçuşa başlamak ve havalanmak imkansız olacağından, daha güvenli ve unutmaya karşı kesin çözüm gibi görünüyor. (Örneğin Wood Waley x-over)

Kullanıcı avatarı
Gültekin
Mesajlar: 137
Kayıt: 12.06.2012, 09:32
Ad Soyad: Gültekin Kazandöğer
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Gültekin » 1 on yıl 1 yıl önce (22.08.2012, 08:32)

acele ve tedbirsizlik başka bieşey değil

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen PROFLY » 1 on yıl 1 yıl önce (22.08.2012, 21:23)

Unutmak her ne kadar insanlık hali olsada; söz konusu insan hayatı olduğunda unutmayı bir hak olarak göremeyiz.

Daha önce arkadaşların değindiği gibi; bacak kolonunu harnessi kuşanır kuşanmaz bağlanmayı kişi bu spora başlar başlamaz alışkanlık haline getirmeli. Ve elle her iki bacak kolonunu çekerek kontrol etmeli. Kalkıştan önce rüzgarı beklerken de aklınıza geldikçe bakın.

Bu hafta uçuşta bir arkadaşın başına geldi; iptal etti. Benim başıma da şimdiye kadar bir kere geldi; dolayısıyla kalkıştan önce rüzgar beklerken tekrar tekrar bakarım.

Eğer kanat çekildi ise böyle bir durumda kalkış iptal edilmelidir.

İlk videodaki bayanın harnessten sıyrılması çok şanslı bir durum. Bel kolonu ayrı harnesslerde bacak kolonu unutulduğunda; bel kolonu nedeni ile sıyrılma ihtimali düşüktür. Dolayısı ile bacak ve bel kolonu birlikte olan harnessler tercih edilmelidir.

Sevgiler

Kullanıcı avatarı
lsslzadam
Mesajlar: 53
Kayıt: 11.01.2012, 22:51
Ad Soyad: İsmail Yüksel
Şehir: Elazığ
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen lsslzadam » 1 on yıl 1 yıl önce (13.01.2013, 00:20)

Emniyetten tasarruf olmaz. Nelere dikkat edeceğimiz konusunda güzel örnekler gerçekten.

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen Pinokkyo » 1 on yıl 1 yıl önce (14.01.2013, 11:00)



Kullanıcı avatarı
irfan karaman
Mesajlar: 195
Kayıt: 26.05.2012, 10:04
Ad Soyad: İrfan Karaman
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen irfan karaman » 1 on yıl 1 yıl önce (15.01.2013, 23:25)

2. videodaki tandem pilotunu bilmem ama yolcunun bacak ve göğüs kolonlarının ehemmiyetini idrak ettiğinden eminim , helede ilk uçuşuysa

bu arada yolcu oldukça dirençli kuvvetli arkadaşmış kolllarıyla bedenini taşımaya iyi dayandı ,

unutkanlık yüzünden adam ölüyor cümlesinin manasını bulduğu an .


http://www.youtube.com/watch?v=f9QsxLXmpVc ben böyle bir şaka zannettim

Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 237
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen unforg » 1 on yıl 1 yıl önce (15.01.2013, 23:49)

irfan karaman yazdı:
unutkanlık yüzünden adam ölüyor cümlesinin manasını bulduğu an .


http://www.youtube.com/watch?v=f9QsxLXmpVc ben böyle bir şaka zannettim


Şaka zaten :D