Bacak kolonları bağlanmazsa ne olur?
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ArifBakkaloğlu
- Mesajlar: 509
- Kayıt: 27.11.2006, 14:38
- Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
- Şehir: Manisa
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
- omerfaruk
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 07.08.2008, 17:29
- Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
- Şehir: Amerika
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
harnesi kusandiktan sonra ilk is olarak bacak kolonlarini takmak aliskanlik haline getirilmeli. sirtinda harnes varsa bacak kolonlari acik dolasmamak lazim. egitim alirken bazen sirtimizda harnesle egitim alanini bir uctan bir uca yurumemiz gerekebilir. ordek gibi yurumek yerine bacak kolonlarini acip rahat rahat yurumek daha kolay gelebilir. iyi egitmen o an mudahelesini yapip uyariyor. bazen bacagimiza taktigimiz varyometre vs aletlerde insanda bacak kolonlarinin takili olduguna dair his yaratabiliyor. MARKA kontrolunun ustune elle ve gozle tekrar kontrol yapmak iyi olur. benim oturtmaya calistigim soyle bir ilave kontrol metodu var. kanadi serdikten sonra ayakkabilarin bagindan baslayip kaskin kayisina kadar giden bir son kontrol(asagidan yukariya). bacak kolonu, gogus kolonu,kask elle dokunarak gerisi goz gezdirilerek.
- tavilhav
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 06.10.2010, 23:50
- Ad Soyad: Mehmet Karahan
- Şehir: Adıyaman
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 39
- Pilot Menüsü:
birkaç görüntüde benden gelsin, netten tesadüfen buldum, lütfen daha dikkatli olalım...
http://www.timsah.com/Yamac-Parasutu-Sa ... rPdVP4zeSi
http://www.timsah.com/Yamac-Parasutu-Sa ... TV0QVLyOxF
hekese kazasız belasız uçuşlar...
http://www.timsah.com/Yamac-Parasutu-Sa ... rPdVP4zeSi
http://www.timsah.com/Yamac-Parasutu-Sa ... TV0QVLyOxF
hekese kazasız belasız uçuşlar...
- serdar2362
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 28.10.2010, 10:24
- Ad Soyad: Serdar Özlü
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- ali_kocak
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 02.07.2011, 23:02
- Ad Soyad: Ali Koçak
- Şehir: Konya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: Bacak kolonları bağlanmazsa ne olur?
SIRMALI yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=2BBgc9vw1dM&feature=share
Aynı olay eğitim sırasında benim de başıma geldi. Fakat erken farkedip kanat tepeme çıkmadan indirdim
- ahmetbilal
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 07.04.2010, 15:33
- Ad Soyad: Ahmet Bilal Arslan
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- Hazerfenin Bir Füruğu
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 25.08.2009, 16:44
- Ad Soyad: Selahattin Asmalı
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Unutmak her ne kadar insanlık hali olsada; söz konusu insan hayatı olduğunda unutmayı bir hak olarak göremeyiz.
Daha önce arkadaşların değindiği gibi; bacak kolonunu harnessi kuşanır kuşanmaz bağlanmayı kişi bu spora başlar başlamaz alışkanlık haline getirmeli. Ve elle her iki bacak kolonunu çekerek kontrol etmeli. Kalkıştan önce rüzgarı beklerken de aklınıza geldikçe bakın.
Bu hafta uçuşta bir arkadaşın başına geldi; iptal etti. Benim başıma da şimdiye kadar bir kere geldi; dolayısıyla kalkıştan önce rüzgar beklerken tekrar tekrar bakarım.
Eğer kanat çekildi ise böyle bir durumda kalkış iptal edilmelidir.
İlk videodaki bayanın harnessten sıyrılması çok şanslı bir durum. Bel kolonu ayrı harnesslerde bacak kolonu unutulduğunda; bel kolonu nedeni ile sıyrılma ihtimali düşüktür. Dolayısı ile bacak ve bel kolonu birlikte olan harnessler tercih edilmelidir.
Sevgiler
Daha önce arkadaşların değindiği gibi; bacak kolonunu harnessi kuşanır kuşanmaz bağlanmayı kişi bu spora başlar başlamaz alışkanlık haline getirmeli. Ve elle her iki bacak kolonunu çekerek kontrol etmeli. Kalkıştan önce rüzgarı beklerken de aklınıza geldikçe bakın.
Bu hafta uçuşta bir arkadaşın başına geldi; iptal etti. Benim başıma da şimdiye kadar bir kere geldi; dolayısıyla kalkıştan önce rüzgar beklerken tekrar tekrar bakarım.
Eğer kanat çekildi ise böyle bir durumda kalkış iptal edilmelidir.
İlk videodaki bayanın harnessten sıyrılması çok şanslı bir durum. Bel kolonu ayrı harnesslerde bacak kolonu unutulduğunda; bel kolonu nedeni ile sıyrılma ihtimali düşüktür. Dolayısı ile bacak ve bel kolonu birlikte olan harnessler tercih edilmelidir.
Sevgiler
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
2. videodaki tandem pilotunu bilmem ama yolcunun bacak ve göğüs kolonlarının ehemmiyetini idrak ettiğinden eminim , helede ilk uçuşuysa
bu arada yolcu oldukça dirençli kuvvetli arkadaşmış kolllarıyla bedenini taşımaya iyi dayandı ,
unutkanlık yüzünden adam ölüyor cümlesinin manasını bulduğu an .
http://www.youtube.com/watch?v=f9QsxLXmpVc ben böyle bir şaka zannettim
bu arada yolcu oldukça dirençli kuvvetli arkadaşmış kolllarıyla bedenini taşımaya iyi dayandı ,
unutkanlık yüzünden adam ölüyor cümlesinin manasını bulduğu an .
http://www.youtube.com/watch?v=f9QsxLXmpVc ben böyle bir şaka zannettim
- unforg
- Mesajlar: 237
- Kayıt: 04.03.2010, 00:53
- Ad Soyad: Uğur Baytaş
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
irfan karaman yazdı:
unutkanlık yüzünden adam ölüyor cümlesinin manasını bulduğu an .
http://www.youtube.com/watch?v=f9QsxLXmpVc ben böyle bir şaka zannettim
Şaka zaten