Egitim ucusunda yasadigim %70'lik kapanma ve sonrasi

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

tralman
Mesajlar: 24
Kayıt: 26.10.2010, 11:30
Ad Soyad: Tralman Tan
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Egitim ucusunda yasadigim %70'lik kapanma ve sonrasi

Mesaj #1 gönderen tralman » 1 on yıl 2 yıl önce (16.05.2011, 15:20)

Herkese Merhaba,

2010 Haziran ayinda yamac parasütü kursuna yazildim. O günden bugüne
100'ün üstünde kalkis yaptim hepsi kisa süren egitim amacli ucuslardi
bu ucuslardan 20'si 100 ile 150 metre yükseklikte, digerleri ise
100metre alti 50-60 metre seviyesindeydi.

Avusturyada Nisan 2011'de yüksek irtifa kursuna gitmeyi planliyordum yani 500metre üstü ucuslar
icin gerekli olan kurs. Ve bu yüzden kendime bir tane kanatta satin aldim Sky Anakis(M/75-95kg)
Low level EN B kanat, ayrica LTF 1 sertifikasida var. Yani bir EN A degil ama yeni basliyanlarin
kullanabilecegi bir kanat. Öyle olmasa zaten hoca kursta izin vermez.

Neyse Kursa gitmeme bir hafta kala yine egitim ucusu yapiyorum yüksekligim 50-60metre civari
birden kanat sag taraftan kapandi ve ani bir cöküs yasadim sonra hemen acildi, kanat öne dogru
firladi iki freni simetrik olarak refleksvari cektim kanat toparlandi ve yavasca yere indim.
O anda biraz sasirmistim ama icimde bir korku yada yere inince dizlerimde veya ellerimde bir titreme olmadi. :)
Hatta kendi kendime sasirdim o kadar sogukkanli kalabildigime ki aslinda biraz ödlek birisiyimdir.

Kapanmanin %70 seviyesinde oldugunu tepeye tekrar geri döndügümde ucus hocam söyledi zaten egitim alanlarda
kalkis yapmadi olaydan sonra. Ucus Hocam kapanmanin büyük boyutta oldugunu ama kanatin cok cabuk yeniden acildigini anlatti.
O gün tekrar ucmadim bir hafta sonra yüksek ucus kursuna Avusturya Steinfelde gittim.

Avusturyaya gittigim ilk gün iki ucus yaptim 700 ile 1000 metre arasiydi sanirim yükseklik.
Ilk kalkistan sonra icimi bir korku basti o yasadigim kapanma geldi aklima ve baska seyler bir an önce yere inmek istiyordu canim,
ama iste bir an önce inemiyordum kanatin alcalmasini beklemek zorundaydim. Neyse sag salim indik,
hatta yere yaklastikca 200metre altinda icimdeki korku gitti.
Ikinci ucusum dahada kötüydü icimdeki korku dahada artti nerdeyse kanadi yönlendirmede zorluk cekecek seviyede
harnessin icinde kipirdamaktan korkuyordum. 200metre alti yine normale döndü ve indim ama ben kursa devam etmedim.
30 ucus yapmam gerekiyordu ilk ikisinden sonra biraktim.

Niye yazdim bunlari, bilmiyorum anlatmak istedim iste. Biraz icime kurt düstü acaba EN A bir kanat mi alsaydim diye, acaba EN A kanat olsaydi kapanmazmiydi orda, böyle kuruntular var icimde.

Simdi yine baslangic ucuslari yapilan tepelerde yavas yavas ucuyorum. Ucmayi seviyorum.

hepinize güzel ucuslar
taner.

(almanca klavye ile yazdim mazur görün)


Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Kerim » 1 on yıl 2 yıl önce (16.05.2011, 19:36)

Duygularını anlıyorum çünkü bende aynısını el bileğimde kırık ve çatlak olunca anladım.Tekrar özgüvenim gelene kadar sınırları zorlamadan en baştan başlıyarak devam ettim.İrtifa emniyettir der hocalarım.O nedenle irtifalı uçuşlarda ben kendimi daha emniyette hissediyorum.

Kullanıcı avatarı
sonercoskun
Mesajlar: 127
Kayıt: 18.10.2006, 13:45
Ad Soyad: Soner Coşkun
Şehir: Adana
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen sonercoskun » 1 on yıl 2 yıl önce (16.05.2011, 21:53)

Merhaba, öncelikle geçmiş olsun Taner bey.

Niye yazdim bunlari, bilmiyorum anlatmak istedim iste. Biraz icime kurt düstü acaba EN A bir kanat mi alsaydim diye, acaba EN A kanat olsaydi kapanmazmiydi orda, böyle kuruntular var icimde.

Yazdığınız yazıyla ilgili düşüncelerimi belirtmek istedim. Bildiğim kadarıyla tüm yamaç paraşütleri kapanır/kapanabilir aralarındaki fark açılış şekli ve zamanıdır. Açılış şeklinden kastım kendiliğinden/spontan veya pilot müdahelesine ihtiyaç duyup duymamasıdır. Sizin kanadınızda bahsettiğiniz gibi En A bir kanattan açılış süresi ve açılış şekli olarak çok farklı değil.Yani testler kanatların nasıl/neden kapandığını göstermiyor bizlere nasıl ve ne kadar sürede açıldıklarını gösteriyorlar. Tecrübeniz yeterli seviyeye geldiğinde yandan ve önden kapanmaları çalıştığınızda bu korkuları yaşamayacağınızı düşünüyorum. Güvenli ve keyifli uçuşlar dilerim.

Görülmek ve görüşmek dileğiyle hoşça kalın...

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 05:33)

merhaba Taner. anlattiklarina bakilirsa ciddi bir kurumdan egitim aliyorsun. egitmenin sana o kanadi uygun gormusse bence kafanda soru isareti olmasin. yasadigin kapanma kanatla ilgili degilde ucus yaptigin hava ile ilgili bence. zaten seninde belirttigin gibi o kapanmadan sonra egitmen ucuslari durdurmus.
egitimine Turkiyede devam etmeyi dusunebilirsin. ortam bence yurtdisindaki okullara kiyasla cok daha guzel. yuksek irtifa asamasi genelde oludenizde yapiliyor.

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 08:47)

Merhaba
Kapanma korkusuna, yükseklik korkusu da eklenmiş gibi bir durum mu var acaba?. İrtifa yükseldikçe agorafobik bir tedirginlinliğin artması alçak irtifada fazla takılmakla ilgili olabilir. Biz paramotorla genelde 0 ile 200-300 mt civarında uçtuğumuzdan bazen irtifaya çıkınca tedirgin olup, bağladığımız yerde duruyor mu diye yedeği yokladığımız durumlar oluyor:)

tralman
Mesajlar: 24
Kayıt: 26.10.2010, 11:30
Ad Soyad: Tralman Tan
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen tralman » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 13:50)

>Kapanma korkusuna, yükseklik korkusu da eklenmiş gibi bir durum mu var acaba?
Kesinlike var Bekir bey. :).
Yavas yavas irtifayi yükseltmek lazim ama onuda benim devam ettigim kurs yeri yapmiyor.

Almanyada Pilot lisansi almak icin
10 ucus'un 100 metre üstünde
20 ucus'un 300 metre üstünde
10 ucus'un da 500 metre üstünde olmasi
sarti araniyor. Toplam 40 ucus.

Ben ise aniden 700metre üstünden havalandim ve buda bana biraz yüksek geldi galiba, kapanmada cabasi.


kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Merhabalar

Mesaj #7 gönderen kubibjk » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 14:37)

Öncelikle geçmiş olsun Taner bey.Bence adı üstünde başlangıç kanadı ile uçuşlara başlamanız gerekiyor .Bu spora başlayan arkadaşlar genelde başlangıç kanadıyla fazla uçulmadığı ,sonra bir üst seviye kanada geçildiği fikrindeler.Sebebi ise tekrar para harcamamak.Oysa ben yaklaşık 4 senedir dhv 1 kanatla uçuyorum.Yelkende yaptım.Termikte döndüm.Krosda yapabilirim .Yanlış olan dhv 1 ve dhv 1-2 kanat arasındaki farkın fazla önemsenmemesi.Bir kanat testlerde sadece 1 tane değerden 1-2 bile alsa dahi otomatikman 1-2 kanat diye sınıflandırılıyor.Bir çok değerdende 1-2 alsa kanat 1-2 kanat oluyor.Bunların arasındaki fark ise birçok değerden 1-2 alan kanat ileri seviye 1-2 kanat oluyor.Buda yeni başlayanlar için hiç uygun değil.Sizin kanadı eğitmeninizden fikir alıp ondan sonramı aldınız bilmiyorum ama,en doğrusu yeni başlayana başlangıç kanadı.Kanadınızın değerleri ileri seviye bir 1-2 olsaydı belkide bu kadar şanslı olamazdınız.Neyse bence başlangıç kanadı yeni başlayanlar için uygun.Bence bu korkunuzu yenmek için bir başlangıç kanadı ile tekrar uçun.Uçarak korkunuzu yenebilirsiniz.Şunuda eklemek isterim bu spor limitlerin dahilinde az da olsa riskli ,limitlerin haricinde ise çok riskli hale gelebiliyor.Keyifli uçuşlar dilerim .Selamlar :)

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 15:17)

Merhaba,
Sistem tam Almanmış hakkaten, uygulamada 1 metre bile şaşmıyorlardır eminim:)

Bizi uçuran kanatları doğa yerine üretici firmalar verdiği için yüksekte olmaktan kaygı-korku duymak ters bir durum değil:) Malzemeye güvenmek(sağlamlık anlamında) bu kaygının büyük bölümünü devre dışı bırakıyor. İplerin, karabinaların, kilitlerin en az 15 tane senin ağırlığını taşıyabilecek şeyler olduğunu düşünüp kaygılı kurgulardan uzak durabilirsin. Daha önemlisi kapandıktan sonra saldırmayıp, kendi kendine açıldığını göz önüne alırsan gayet güvenebileceğin bir kanada sahipsin bence...

Yani gözün bulutlara, yanında uçan kuşlara, altında uzayıp giden çoğrafya vs vs takılıp işin keyfine varman çok uzak değil, dert etme:)

Kullanıcı avatarı
Eren28
Mesajlar: 31
Kayıt: 01.11.2006, 18:07
Ad Soyad: Ali Gonuleri
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Eren28 » 1 on yıl 2 yıl önce (17.05.2011, 21:51)

tralman yazdı:>Kapanma korkusuna, yükseklik korkusu da eklenmiş gibi bir durum mu var acaba?
Kesinlike var Bekir bey. :).
Yavas yavas irtifayi yükseltmek lazim ama onuda benim devam ettigim kurs yeri yapmiyor.

Almanyada Pilot lisansi almak icin
10 ucus'un 100 metre üstünde
20 ucus'un 300 metre üstünde
10 ucus'un da 500 metre üstünde olmasi
sarti araniyor. Toplam 40 ucus.

Ben ise aniden 700metre üstünden havalandim ve buda bana biraz yüksek geldi galiba, kapanmada cabasi.


Sevgili Tamer, Almanya'da 2006 dan beri Pilot Lisansı yapmış ve aktiv uçucu biri olarak sana tavsiyem Lisansını tamamlayana kadar malzeme satın almayıp, bütün uçuşlarını okula ait DHV 1 kanatla tamamlaman olabilirdi. Mademki DHV 1-2 kanat satın aldın korkmadan 40 uçuş (30 uçuş için irtifa mecburiyeti yok ve 10 Uçuş 600m Bunlar yüksek uçuşların) tamamlayıp bizim camiaya katılmandır. Eğer kendine korku anında yardım etmek istiyorsan, başta korkunu kabüllenmelisin. Kendi kendine, ''Pekala korkuyorum'' demelisin, bunun çok doğal bir tepki olduğunu, herkesin ilk uçuşlarında ve hatta çok ileri uçuşlarında dahi bu doğal hisse kapıldığını bilmekte fayda var. Bundan doğal bir şey olamaz. Unutmaki kapanma her pilotun başına gelebilecek Kanatımızın performasyonundan kaynaklanan bir hareketidir, önemli olan bu gibi durumlarda Pilot olarak ne gibi bir tepkiyle hareket edileceğidir. DHV 1 Kanat, çok kolay ve son derece affedici uçuş karekterine sahip kanatlardır. Kaldığımız yerde dağ, tepe olmadığından uçuşlarımızı genelde vinç (Winde) ile yapmak zorundayız. Buda daha çok korku demek, korksakta özgürce uçmak çok güzel bir duygu değilmi?

Korkusuz uçuşlar dileğimle..

tralman
Mesajlar: 24
Kayıt: 26.10.2010, 11:30
Ad Soyad: Tralman Tan
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen tralman » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 12:38)

Merhaba Eren,

evet malzemeyi lisansi aldiktan sonra satin almak bir opsiyon idi ama ben zaten lisans'i alacagimi umdugum kursa kadar bayagi uzun bir süre okulun kanadi ile ucuyordum(nerdeyse 1 yil kadar). Lisans kursu da 10 gün sürecekti ve bende kurs tarihinden bir ay kadar evvel malzememi toparladim, bundan dolayi pisman degilim aslinda. Ama iste orda basima gelen black out'u öngörememistim.

Ucmaktan vazgecmedim, hala her firsatta ucmaya calisiyorum (her ne kadar kisa süren ve düsük irtifali ucuslar olsa bile) hatta sadece yerde kalip
kanat ile oynamak bile cok hosuma giden bir aktivite.

Simdi bir sekilde irtifayi yavas yavas yükseltmem lazim, önce 200 metre sonra 300 metre vs. vs. yükseklikte ucuslar yaparak. Ama lisansim olmadan bunu nasil yapicagimi simdilik cözemedim. Arastiriyorum acelem yok, yavas yavas yapicagiz artik. Belki türkiyede bu yükseklikte ucuslari yapabilecegim yerler bulurum, belki burda arkadaslar bana yardimci olurlar.

saygilar

taner.

tralman
Mesajlar: 24
Kayıt: 26.10.2010, 11:30
Ad Soyad: Tralman Tan
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen tralman » 1 on yıl 1 yıl önce (02.06.2012, 21:34)

Merhabalar,

bu konuyu burada aktarisimin üzerine tam 1 yil gecmis. Cok sükür bir yil aradan sonra Fransa Annecy'de katildigim bir haftalik kurstan sonra ucus lisansimi aldim. 800 metre yükseklikte olan kalkis pistine "Col de La Forclaz" ilk ciktigimda tirsmadim desem yalan söylemis olurum, ama kanadimi ve harnesimi kusandim yamactan assagi dogru kosup kendimi rüzgarin kucagina birakiverdim. Assagida muhtesem bir manzara vardi etrafi daglarla cevrili bir göl ve güzel bir ucus. Yaklasik bir hafta sonra lisansimi cebime koydum ve geri döndüm.

Bir ucusumda, kendimi cok fazla kulak kapatma ile speedbari kullanmaya konsantre etttigim bir ucustu, inis alanina rüzgari arkama alarak inis yaptim. Inis alaninda sonunda bulunan caliliklara frontal daldim, allahtan birsey olmadi. Sadece inen pilotlari seyreden yaklasik 50nin üstünde insanin gülüsmesine sebep oldum. Bende güldüm, ama artik inis planlamasinda daha dikkatli olacagimida bir kenara not ettim.

herkese selamlar.
Dosya ekleri
IMG_0430.JPG
IMG_0427.JPG
inis alanin dibinde resimde görülen caliliklar gibi caliliklar vardi. Bütün gün kuzeyden esen rüzgarin aksama dogru tam tersi istikamette dönmesini kacirdim, telsizden uyarildigim halde caliliklara frontal daldim.
IMG_0428.JPG
IMG_0442.JPG
IMG_0437.jpg


Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Airbender » 1 on yıl 1 yıl önce (03.06.2012, 10:36)

Bilinc alti denen sey bu iste :D
Bu yasadiklarin gayet normal olmasi gereken hatta olmazsa problem yasayacagini bilmen gereken bir durum. Korku hayatta kalmamizi saglayan en buyuk etkendir. Bu yasadiklarini atlanman tamamen zaman ve tecrube olayi. Artik ne kadar sik ucarsan bu tecrubeden o kadar cabuk uzaklasirsin. Kendini iyi hissetmedigin hicbir zaman ucma.
Birde soyle bir durum var. Bence ozellikli kaza videolari haricinde kaza videosu seyretmemekte fayda var. Yine lanet olasi bilinc alti bunlari beynimize kaziyor.
Korkunun uzerine git fakat ...okunu cikartma.
Korkmak guzeldir, hayatta kalmani saglar ;)