Aktif Pilotaj

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
musfur04
Mesajlar: 103
Kayıt: 10.05.2008, 18:37
Ad Soyad: Mustafa Öcel
Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Aktif Pilotaj

Mesaj #1 gönderen musfur04 » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 21:16)

Arkadaşlar bu başlığı açmamın sebebi özellikle tecrübeli pilotların uçuş esnasında karşılaştıkları olumsuz emercensi durumlarda kanada yaptıkları müdahaleleri paylaşmak.

Kitabi tabirlerden ziyade daha önce bu tür durumlarla karşılaşan tecrübeli pilot arkadaşlar başlarından geçen, yaşamış oldukları ve kanada müdahale etmek zorunda kaldıkları aktif pilotaj tecrübelerini bu spora gönül vermiş ancak şu ana kadar aktif plotaja gerek duymamış ama her an ihtiyaç duyabilecek arkadaşları bilgilendirmek adına,

Tabi yaşanan tecrübeler ve kanada müdahale şekli aktarılır ise daha verimli olacağı kanısındayım.


Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen webbi55 » 1 on yıl 2 yıl önce (18.05.2011, 21:43)

Güzel Bir konu bende cvb ları bekliyorum...

Kullanıcı avatarı
musfur04
Mesajlar: 103
Kayıt: 10.05.2008, 18:37
Ad Soyad: Mustafa Öcel
Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen musfur04 » 1 on yıl 2 yıl önce (24.05.2011, 15:01)

Hıııı ! Anladığım kadarı ile ülkemizde uçuş esnasında aktif pilotaj gerektirecek bir tecrübe yaşayan olmamış.

Yada kimse yaşadığı tecrübeleri anlatmak istemiyor. aman kimse bilipte uygulamasın diye.

Yada bizi melekler koruyor. Hiç kimse aktif pilotaja gerek duymuyor, kanatlar kendisi uçuyor. :)))

Kullanıcı avatarı
airea
Mesajlar: 51
Kayıt: 06.05.2006, 22:42
Ad Soyad: Salih Tural
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen airea » 1 on yıl 2 yıl önce (24.05.2011, 15:17)

Aktif pilotaj sadece acil durumlarda yapılan müdahaleler değildir. Kanadın her türlü hava şartında, her zaman pilotun idaresi altında olmasıdır. Kanadın pilotu uçurması değil, pilotun kanadı uçurmasıdır...

Daha genel olarak, "kanadı her zaman tepende tut" şeklinde özetleyebiliriz sanırım...

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 2 yıl önce (24.05.2011, 15:23)

Aktif uçuş tecrubelerini anlatmak pek mümkün değil çünkü aktif pilotaj sürekli olarak yapılır.

Yani aktif pilotaj nasıl yapılmalı diye soruyu düzeltmek istiyorum.

1) Kanadın uçuş hızını koru: Darbe ile geride kalan kanada fren uygulama uçmasını kolaylaştır. Darbe onrasında öne salınımı yeterli fren ile kontrol et.

2) Hücum açısını kontrol et: Türbülans nedeniyle artan yada azalan hücum açısını (fren geriliminden ve ivmelenmeden hissedilir.) normal haline getir. Genelde fren yükü azaldığı zaman anlık olarak fren arttır ve kapanmayı engelle.

3) Yatay salınımlara mümkün olduğunca müdahele etme, kanat kendisi toparlasın.

Ben bunu uyguluyorum. Bu arada aktif uçuş kumandaları yerde ve havada aynı yani yer çalışmasında tüm becerileri deneyip öğrenebilirsiniz.

ygt

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Berussa » 1 on yıl 2 yıl önce (24.05.2011, 15:32)

Ne öğrenmek istediğinizi maddeler halinde yazarsanız daha kolay yardımcı oluruz.


Kullanıcı avatarı
musfur04
Mesajlar: 103
Kayıt: 10.05.2008, 18:37
Ad Soyad: Mustafa Öcel
Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen musfur04 » 1 on yıl 2 yıl önce (26.05.2011, 19:23)

İbrahim bey sorum anlaşılmamış galiba. Aktif pilotaj nedir ne zaman uygulanması gerekiri sormuyorum. Türkiyede özellikle kapanma vb ağır koşullarla karşılaşıpta aktif pilotaj uygulamış arkadaşlar varsa başlarından geçen tecrübeleri paylaşmalarının ileride bu olumsuz durumları yaşayabilecek arkadaşlara faydalı olabileceğini belirtmiştim.

Tabiki burada istediğim cevap: bilinçli şekilde uygulanmış pilotaj.

Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen SilverCloud » 1 on yıl 2 yıl önce (26.05.2011, 23:51)

Selamlar,

Aşağıdakiler, Ozone kanatları pilot kılavuzlarından alıntıdır....

Saygılar...

Aktif Uçuş
Türbülanslı hava koşullarında kapanma yaşama ihtimalini düşürmek için aktif uçuş yapmak önemlidir.

Az bir miktar (yaklaşık 20 cm) frenle uçmak kanadınızdan gelen geri beslemeleri almanızı sağlıyacaktır. Türbülanslı koşullarda kanadın iç basıncı değişebilir ve siz bunu frenler vasıtası ile hissedersiniz. Amaç frenlerdeki basıncı sabit tutmaktır. Eğer basınçta bir düşüş hissederseniz normal basıncı tekrar hissedene kadar fren uygulayın ve sonra ellerinizi eski konumuna geri yükseltin (bu seri bir şekilde yapılmalıdır). Sert koşullarda uzun süreli derin kumandalar uygulamaktan kaçının, çünkü kanadı istemeden stola sokabilirsiniz. Daima hava hızınızı dikkate alın.

Bu hareketler simetrik yada asimetrik olabilirler; duruma göre tek bir freni yada her iki freni birden uygulamanız gerekebilir. Bu ince ayarlar kanat tepenizde olarak düzgün şekilde uçmanızı sağlar ve kapanma ihtimalini büyük oranda düşürürler. Eğer kanat önünüze doğru dalarsa, fren uygulayarak yavaşlatın. Benzer şekilde, eğer kanat arkanıza doğru yıkılırsa, hız kazanmasını sağlamak için frenleri salın. Amaç kanadı daima tam olarak başınızın üzerinde tutmaktır.
Bu yeteneğinizi en iyi şekilde yerde kanadınızla oynayarak geliştirebilirsiniz.

ÖNEMLİ: Kapanmayacak kanat yada kapanma yaşamayacak bir pilot yoktur ancak aktif uçuş herhangi bir kapanma eğilimini ortadan kaldıracaktır. Koşullar türbülanslı olduğunda, daha aktif olun ve kanadınızın hareketlerini önceden tahmin edin. Daima irtifanızı kontrol edin ve aşırı reaksiyon göstermeyin.