Arkadaşlar bu başlığı açmamın sebebi özellikle tecrübeli pilotların uçuş esnasında karşılaştıkları olumsuz emercensi durumlarda kanada yaptıkları müdahaleleri paylaşmak.
Kitabi tabirlerden ziyade daha önce bu tür durumlarla karşılaşan tecrübeli pilot arkadaşlar başlarından geçen, yaşamış oldukları ve kanada müdahale etmek zorunda kaldıkları aktif pilotaj tecrübelerini bu spora gönül vermiş ancak şu ana kadar aktif plotaja gerek duymamış ama her an ihtiyaç duyabilecek arkadaşları bilgilendirmek adına,
Tabi yaşanan tecrübeler ve kanada müdahale şekli aktarılır ise daha verimli olacağı kanısındayım.
Aktif Pilotaj
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Aktif uçuş tecrubelerini anlatmak pek mümkün değil çünkü aktif pilotaj sürekli olarak yapılır.
Yani aktif pilotaj nasıl yapılmalı diye soruyu düzeltmek istiyorum.
1) Kanadın uçuş hızını koru: Darbe ile geride kalan kanada fren uygulama uçmasını kolaylaştır. Darbe onrasında öne salınımı yeterli fren ile kontrol et.
2) Hücum açısını kontrol et: Türbülans nedeniyle artan yada azalan hücum açısını (fren geriliminden ve ivmelenmeden hissedilir.) normal haline getir. Genelde fren yükü azaldığı zaman anlık olarak fren arttır ve kapanmayı engelle.
3) Yatay salınımlara mümkün olduğunca müdahele etme, kanat kendisi toparlasın.
Ben bunu uyguluyorum. Bu arada aktif uçuş kumandaları yerde ve havada aynı yani yer çalışmasında tüm becerileri deneyip öğrenebilirsiniz.
ygt
Yani aktif pilotaj nasıl yapılmalı diye soruyu düzeltmek istiyorum.
1) Kanadın uçuş hızını koru: Darbe ile geride kalan kanada fren uygulama uçmasını kolaylaştır. Darbe onrasında öne salınımı yeterli fren ile kontrol et.
2) Hücum açısını kontrol et: Türbülans nedeniyle artan yada azalan hücum açısını (fren geriliminden ve ivmelenmeden hissedilir.) normal haline getir. Genelde fren yükü azaldığı zaman anlık olarak fren arttır ve kapanmayı engelle.
3) Yatay salınımlara mümkün olduğunca müdahele etme, kanat kendisi toparlasın.
Ben bunu uyguluyorum. Bu arada aktif uçuş kumandaları yerde ve havada aynı yani yer çalışmasında tüm becerileri deneyip öğrenebilirsiniz.
ygt
- musfur04
- Mesajlar: 103
- Kayıt: 10.05.2008, 18:37
- Ad Soyad: Mustafa Öcel
- Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
İbrahim bey sorum anlaşılmamış galiba. Aktif pilotaj nedir ne zaman uygulanması gerekiri sormuyorum. Türkiyede özellikle kapanma vb ağır koşullarla karşılaşıpta aktif pilotaj uygulamış arkadaşlar varsa başlarından geçen tecrübeleri paylaşmalarının ileride bu olumsuz durumları yaşayabilecek arkadaşlara faydalı olabileceğini belirtmiştim.
Tabiki burada istediğim cevap: bilinçli şekilde uygulanmış pilotaj.
Tabiki burada istediğim cevap: bilinçli şekilde uygulanmış pilotaj.
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Aşağıdakiler, Ozone kanatları pilot kılavuzlarından alıntıdır....
Saygılar...
Aktif Uçuş
Türbülanslı hava koşullarında kapanma yaşama ihtimalini düşürmek için aktif uçuş yapmak önemlidir.
Az bir miktar (yaklaşık 20 cm) frenle uçmak kanadınızdan gelen geri beslemeleri almanızı sağlıyacaktır. Türbülanslı koşullarda kanadın iç basıncı değişebilir ve siz bunu frenler vasıtası ile hissedersiniz. Amaç frenlerdeki basıncı sabit tutmaktır. Eğer basınçta bir düşüş hissederseniz normal basıncı tekrar hissedene kadar fren uygulayın ve sonra ellerinizi eski konumuna geri yükseltin (bu seri bir şekilde yapılmalıdır). Sert koşullarda uzun süreli derin kumandalar uygulamaktan kaçının, çünkü kanadı istemeden stola sokabilirsiniz. Daima hava hızınızı dikkate alın.
Bu hareketler simetrik yada asimetrik olabilirler; duruma göre tek bir freni yada her iki freni birden uygulamanız gerekebilir. Bu ince ayarlar kanat tepenizde olarak düzgün şekilde uçmanızı sağlar ve kapanma ihtimalini büyük oranda düşürürler. Eğer kanat önünüze doğru dalarsa, fren uygulayarak yavaşlatın. Benzer şekilde, eğer kanat arkanıza doğru yıkılırsa, hız kazanmasını sağlamak için frenleri salın. Amaç kanadı daima tam olarak başınızın üzerinde tutmaktır.
Bu yeteneğinizi en iyi şekilde yerde kanadınızla oynayarak geliştirebilirsiniz.
ÖNEMLİ: Kapanmayacak kanat yada kapanma yaşamayacak bir pilot yoktur ancak aktif uçuş herhangi bir kapanma eğilimini ortadan kaldıracaktır. Koşullar türbülanslı olduğunda, daha aktif olun ve kanadınızın hareketlerini önceden tahmin edin. Daima irtifanızı kontrol edin ve aşırı reaksiyon göstermeyin.
Aşağıdakiler, Ozone kanatları pilot kılavuzlarından alıntıdır....
Saygılar...
Aktif Uçuş
Türbülanslı hava koşullarında kapanma yaşama ihtimalini düşürmek için aktif uçuş yapmak önemlidir.
Az bir miktar (yaklaşık 20 cm) frenle uçmak kanadınızdan gelen geri beslemeleri almanızı sağlıyacaktır. Türbülanslı koşullarda kanadın iç basıncı değişebilir ve siz bunu frenler vasıtası ile hissedersiniz. Amaç frenlerdeki basıncı sabit tutmaktır. Eğer basınçta bir düşüş hissederseniz normal basıncı tekrar hissedene kadar fren uygulayın ve sonra ellerinizi eski konumuna geri yükseltin (bu seri bir şekilde yapılmalıdır). Sert koşullarda uzun süreli derin kumandalar uygulamaktan kaçının, çünkü kanadı istemeden stola sokabilirsiniz. Daima hava hızınızı dikkate alın.
Bu hareketler simetrik yada asimetrik olabilirler; duruma göre tek bir freni yada her iki freni birden uygulamanız gerekebilir. Bu ince ayarlar kanat tepenizde olarak düzgün şekilde uçmanızı sağlar ve kapanma ihtimalini büyük oranda düşürürler. Eğer kanat önünüze doğru dalarsa, fren uygulayarak yavaşlatın. Benzer şekilde, eğer kanat arkanıza doğru yıkılırsa, hız kazanmasını sağlamak için frenleri salın. Amaç kanadı daima tam olarak başınızın üzerinde tutmaktır.
Bu yeteneğinizi en iyi şekilde yerde kanadınızla oynayarak geliştirebilirsiniz.
ÖNEMLİ: Kapanmayacak kanat yada kapanma yaşamayacak bir pilot yoktur ancak aktif uçuş herhangi bir kapanma eğilimini ortadan kaldıracaktır. Koşullar türbülanslı olduğunda, daha aktif olun ve kanadınızın hareketlerini önceden tahmin edin. Daima irtifanızı kontrol edin ve aşırı reaksiyon göstermeyin.