SRS - Stall Recovery System
Moderatör: Moderatör Ekibi
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
ayrıca apco firmasının geliştirdiği bu sistem sayesinde ortalama 10-15 km lik bir rüzgarda kanadın a kolonlarınızı çekmeden kanat tepeye kolayca gelmektedir. buda ters kalkış olayını epey bi kolay hale getirmiştir
http://www.youtube.com/watch?v=TZ1xj0c74JY
http://www.youtube.com/watch?v=TZ1xj0c74JY
- seccckin
- Mesajlar: 593
- Kayıt: 02.01.2009, 01:27
- Ad Soyad: Seckin Aparı
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 22 / 3
- Pilot Menüsü:
yeni çıkan thrust 3 ve vista2 de bu sistem mevcuttur. özellikle thrust3 başlangıç için uygunbir kanattır.
vista2 ise dhv 1-2 özelliğine sahip termik ve yelken rüzgarlarlarında kendini geliştirmeyi hedefleyen pilotlara hitap eder. vista2 de bulet risers yani yarışma kanatlarındaki gibi 3 lü ince kolon kullanılmıştır
http://www.apcoaviation.com/infowindow. ... bullet.asp
vista2 ise dhv 1-2 özelliğine sahip termik ve yelken rüzgarlarlarında kendini geliştirmeyi hedefleyen pilotlara hitap eder. vista2 de bulet risers yani yarışma kanatlarındaki gibi 3 lü ince kolon kullanılmıştır
http://www.apcoaviation.com/infowindow. ... bullet.asp
- ozgur.k
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 22.02.2010, 18:18
- Ad Soyad: Özgür Korkut
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Pilot Menüsü:
Oynar kolon sistemi basitliğine karşın oldukça zekice görünüyor. Güvenli uçuş anlamında Apco büyük bir adım atmış bence. Videolardan kapanmaya karşı ne kadar dirençli olduğunu görüyoruz, ilk mesajdaki şema ise bu sisteme sahip bir kanadın derin stol'da neden kalmayacağını açıklamış.
Merak ettiğim bu güvenlik artısının performans götürüsü nedir? Oynar kolonlu bir kanadı termiğe oturtmak daha zor olabilir mi mesela? Bu sistemde hız çubuğu kullanılabiliyor mu? Yani hız çubuğu ile A kolonunu kısaltınca, kıvrılıp kalması gereken pay C ve D kolonları tarafına mı geçecek? Sistemi yanlış anlamamışımdır umarım.
Merak ettiğim bu güvenlik artısının performans götürüsü nedir? Oynar kolonlu bir kanadı termiğe oturtmak daha zor olabilir mi mesela? Bu sistemde hız çubuğu kullanılabiliyor mu? Yani hız çubuğu ile A kolonunu kısaltınca, kıvrılıp kalması gereken pay C ve D kolonları tarafına mı geçecek? Sistemi yanlış anlamamışımdır umarım.
- tyson
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 19.02.2007, 20:20
- Ad Soyad: Alper Karaoglu
- Şehir: Lelystad
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
seccckin yazdı:yeni çıkan thrust 3 ve vista2 de bu sistem mevcuttur. özellikle thrust3 başlangıç için uygunbir kanattır.
vista2 ise dhv 1-2 özelliğine sahip termik ve yelken rüzgarlarlarında kendini geliştirmeyi hedefleyen pilotlara hitap eder. vista2 de bulet risers yani yarışma kanatlarındaki gibi 3 lü ince kolon kullanılmıştır
http://www.apcoaviation.com/infowindow. ... bullet.asp
Selam Seckin, Apco nun her iki kanadinda da (SRS) sistemi olmasi guzel. Benim icin Thrust 3 daha uygun sanirim. Yardimin icin Tesekkurler...
- Alim
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 24.12.2008, 15:53
- Ad Soyad: Alim Yıldırım
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
APCO firmasının SRS olarak adlandırdığı askı kolonları arasında basınç paylaşımı sistemi farklı şekilllerde bir çok marka ve kanatta kullanılmaktadır. APCO marka olarak bunu konsepti verimli bir hale getirerek patentini almıştır. Hız çubuğuna basıldığında amaçlanan performansa uygun şekilde askı iplerinde basıncın öne doğru artarak uçuş doğrultusunda ve hücum açısında artış ile hız artar. SRS sistemi bu noktada performansı azaltmanın aksine verimli kullanım sağlar. Burada üzerinde konuştuğumuz performans değerlerinin aynı zamanda kanada ait başka dinamiklere de bağlı olduğunu unutmamak gerekiyor. SRS de amaçlanan türbülans gibi kısa süreli, istikrarsız kuvvetleri pasifize etmektir. Termik veya dinamik rüzgar kaldırıcıları gibi istikrarlı kuvvetler söz konusu olduğunda özellikle de termik arama durumunda merkezlemeyi daha iyi hissettiren bir duygu vermektedir. Bu duygu termik merkezlemede kullanışlı bir referans olmaktadır. Hız çubuğu payı ve SRS sistemi içindeki gezme alanı denemelerle hassas şekilde test edilerek tasarlanmaktadır. Aslına bakarsanız SRS sistemi tasarımcının askı iplerindeki dağılım ayarlarını yaparken ve hız çubuğu ile değişen performans değerlerinde oynamalar yaparken işleri kolaylaştırıp basıncın istikrarlı şekilde dağılımını yapmaktadır. Başlangıç kanatlarından yarışma kanatlarına kadar SRS ve benzeri sistemler bir çok marka ve kanatta kullanılmaktadır. APCO firması da ürettiği tüm yeni kanatlarda bu sistemi kullanmaktadır.
Keyifli uçuşlar dilerim.
Alim YILDIRIM
IKARUS Sportif Havacılık
APCO firmasının SRS olarak adlandırdığı askı kolonları arasında basınç paylaşımı sistemi farklı şekilllerde bir çok marka ve kanatta kullanılmaktadır. APCO marka olarak bunu konsepti verimli bir hale getirerek patentini almıştır. Hız çubuğuna basıldığında amaçlanan performansa uygun şekilde askı iplerinde basıncın öne doğru artarak uçuş doğrultusunda ve hücum açısında artış ile hız artar. SRS sistemi bu noktada performansı azaltmanın aksine verimli kullanım sağlar. Burada üzerinde konuştuğumuz performans değerlerinin aynı zamanda kanada ait başka dinamiklere de bağlı olduğunu unutmamak gerekiyor. SRS de amaçlanan türbülans gibi kısa süreli, istikrarsız kuvvetleri pasifize etmektir. Termik veya dinamik rüzgar kaldırıcıları gibi istikrarlı kuvvetler söz konusu olduğunda özellikle de termik arama durumunda merkezlemeyi daha iyi hissettiren bir duygu vermektedir. Bu duygu termik merkezlemede kullanışlı bir referans olmaktadır. Hız çubuğu payı ve SRS sistemi içindeki gezme alanı denemelerle hassas şekilde test edilerek tasarlanmaktadır. Aslına bakarsanız SRS sistemi tasarımcının askı iplerindeki dağılım ayarlarını yaparken ve hız çubuğu ile değişen performans değerlerinde oynamalar yaparken işleri kolaylaştırıp basıncın istikrarlı şekilde dağılımını yapmaktadır. Başlangıç kanatlarından yarışma kanatlarına kadar SRS ve benzeri sistemler bir çok marka ve kanatta kullanılmaktadır. APCO firması da ürettiği tüm yeni kanatlarda bu sistemi kullanmaktadır.
Keyifli uçuşlar dilerim.
Alim YILDIRIM
IKARUS Sportif Havacılık