askıda kalma

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

askıda kalma

Mesaj #1 gönderen cansoycan » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 07:23)

http://www.youtube.com/watch?v=mAnemPBr ... re=related

öğrendiklerim alt üst oldu. kanat ilerlemezse uçmazdı hani. bunu bir usta izah ederse memnun olurum. yapılan iş bilinçlimi yoksa hata ile risk karışımı kendiliğinden olan pilotun bile beklemediği bir olaymı?


Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen cansoycan » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 07:50)

http://www.youtube.com/watch?v=DWTUdqcr ... re=related

bunlar havayla oynaşıyor o zaman... yada hava bunlara müthiş kıyak geçiyor.. bizide bir gün ölüdenizde asker ediyor. :(

Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 52
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: askıda kalma

Mesaj #3 gönderen cincir » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 12:34)

cansoycan yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=mAnemPBrWdc&feature=related

öğrendiklerim alt üst oldu. kanat ilerlemezse uçmazdı hani. bunu bir usta izah ederse memnun olurum. yapılan iş bilinçlimi yoksa hata ile risk karışımı kendiliğinden olan pilotun bile beklemediği bir olaymı?


İzah etmek için usta olmaya gerek yok.İlk öğretilen şeylerden biridir hava hızı ile yer hızının farkı.Kanadın üzerinden geçen havanın hızı kanadın uçması için gereken minimum hıza eşitse kanat uçmaya başlar.Diyelim ki kanadınızın trim hızı 38 km/h iken karşıdan esen rüzgar da 38 km/h olduğunda kanadınız yere göre sıfır hızda, havaya göre trim hızında uçuyor demektir.Sonuç olarak kanadın uçması yere değil hava hızına bağlıdır.

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 12:41)

slm..Sizde görüyorsunuz burada asıl uçman,havayla ve kanatla oynayabilen ikinci videodaki arkadaş.Kabul etmek gerekir ki,bazılarımız yolun başındayız,sadece uçmaya çalışıyoruz.Sanırım yamaç paraşütü hakkında çoğumuz az şey biliyor veya yapabiliyoruz,belkide bazılarımız ise çok şey biliyor ama yapamıyor olabilir..Bana göre kanadımıza yerde daha çok zaman ayırmalı,onunla çok çalışmalı ve çok oynamalıyız. Belkide gerçekde kanadımızla yerde çok eğlenmesini bildiğimiz gün,uçmayı iyi öğrendiğimiz ilk gün olacakdır....byy

pisquare
Mesajlar: 70
Kayıt: 30.03.2007, 00:29
Ad Soyad: Zafer Atlı
Şehir: Sakarya / Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: askıda kalma

Mesaj #5 gönderen pisquare » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 12:46)

cansoycan yazdı:http://www.youtube.com/watch?v=mAnemPBrWdc&feature=related

öğrendiklerim alt üst oldu. kanat ilerlemezse uçmazdı hani.


Merhaba,

"Kanat ilerlemezse uçamaz" ifadesi yanlış, bunun yerine "kanat hava hızını kaybederse (kapanma, stol vs.) uçamaz" demek daha doğru olur. Kanat aslına bakarsanız geri geri de uçar (sürüklenir). sözkonusu videoda kanat yer hızı sıfır (askıda) ama hava hızını koruduğu için uçuyor.

Bu konu daha önce tartışıldı ancak konu başlığını hatırlayamadım. Öncelikle yer hızı, rüzgar hızı ve hava hızı terimlerini birbirine karıştırmamak lazım.

Yer hızı: kanadın yerdeki sabit bir noktaya göre olan yatay doğrultudaki hızıdır. Bu aynı zamanda kanadın rüzgarsız havadaki trim hızıdır. Videodaki kanadın yer hızı sıfırdır.

Rüzgar hızı: Kanadın içinde bulunduğu rüzgarın o anki hızıdır. Yer şekline ve yerden olan yüksekliğe göre değişir.

Hava hızı: Kanada temas eden havanın hızıdır, pilotun uçuş esnasında yüzünde hissettiği rüzgar hızı da denebilir, daima sabittir. Sıfır rüzgarda kanadın yer hızı hava hızına eşittir.

Videoda ise rüzgar hızı kanadın hava hızına eşit, bu durumda kanadın yer hızı sıfırdır (kanat askıdadır) ama kanat hava hızını koruduğu için ilerlemese de uçmaktadır.

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 13:08)

Slm..Soycan arkadaş, Bu anlamda bir çok sıkıcı yazı okuyabilirsin ama oku,birçok inanılmaz video izleyebilirsin ama izle..AMAAA asıl hepsinden önemlisi ; Yamaç paraşütünü bilmek,çözmek,anlamak ve iyi bir uçman olmak istiyorsan,al kanadını,çık güzel havalarda uygun bir coğrafyaya,bolca zaman ayır ona çalış,hisset ve eğlen kanadınla.kanadın sana en karışık terimleri öğretir en zor sorularına cevap verir.kanadın senden bir parça olduğunda ,senden iyisi,yeteneklisi senden mutlusu ve havalısı yokdur.Arkadaş tavsiyesidir..byy


Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

yer egitimi önemli

Mesaj #7 gönderen ugurci » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 14:08)


Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen cansoycan » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 17:05)

eğitimlerde böyle basit bir konuyu anlamamak ayıp olur diye anlamadığım halde tekrar sormamıştım. sonra okur anlarım diye. ama şimdi bu konu kanat nasıl uçarın cevabı olduğu için mutlaka öğrenmem lazım. evet kanadı alıp sahaya çıkmadan olmaz bu iş ama sahada uçarken ne olduğunu bilmeden uçmak istemiyorum ve diyorum ki ben bu konuyu hala anlamadım.

Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen ugurci » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 18:41)

cok ayrıntıya girmeden kabaca minimum uçuş hızı 22 km/saat olan bir kanat ile tam karsıdan gelen rüzgarda rüzgar hızı 22 km iken uygun fren düzeyi ile kanadı havada asılı tuttugun zaman kanadın hava hızı yani kanadın üstünden ve altından gecen rüzgar hızı 22 km odugul için kanat havada asılı kalır ve için yer hızı 0 olur. frenlari azaltarak hava hızını artırdıgında mesela 30 km oldugu zaman kanadın yer hızı 8 km(30-22) olur ve 8 km hızla ileri dogru gidersin.havada asılı iken fren komutunu artırırsan hava hızı minimum hız olan 22 km altına düsecegi için kanat ucma özelliğini kaybederek stol olur.bunu en iyi ormanlıda soaring yaparken anlayabilirsin genel olarak ormanlıda soaring için ideal rüzgar minimum 22km civarındadır

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 22:27)

slm...soycan arkadaş..senin derdin ne neyi,niye anlamıyorsun hala..doğru okur,doğru anlarsan al kanadı çık sahaya uç demiyorum zati...al kanadını çık oyna diyorum,kanat yerde ne ise havada o,büyük avantaj yerde olmandır...belkide hiç yorma kendini,uğraşma çalışıp anlamak için..arkadaşlar zaten km hesabı veya başka terimlerle yazıp,çiziyorlar senin anlaman için ,,onları bolca oku , böylece ,çok iyi öğrenirsin bir kanat nasıl uçuyor...hadi iyi uçuşllar sizlere...byy

Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen cansoycan » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 01:07)

sevgili cemal tığlı, bildiklerinizi tevazu içinde aktarırsanız başım üstüne. aksi takdirde ortaya koymuş olduğum ve gerçekten cevabını bilenlerden öğrenmek istediğim bir soruyu size sormadığımı varsayabilirsiniz.


Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen cansoycan » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 01:11)

adnan bey bilginizi paylaştığınız için teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
yigitmir
Mesajlar: 29
Kayıt: 27.02.2006, 12:36
Ad Soyad: Yigit Mir
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen yigitmir » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 16:18)

suda olduğunu düşün, nehir 10km/sa hızla aşağı doğru akıyor, senin teknen de 10km/sa hız yapabiliyor ve nehir yukarı gitmeye çalışıyorsun. olduğun yerde kalırsın. su altından akar mı? akar! senin teknen ileri gider mi? suya göre evet, karaya göre hayır! tamamen rölatif hareket konusu.

kanatta da böyle, karşından esen rüzgar senin kanadının hızına eşitse ileri gidemezsin, daha azsa ileri gidersin, daha çoksa geri sürüklenirsin.

kanadın hızından kastım: hiç rüzgar olmayan bir havada, kanadın uçarken, yere göre hızındır!

daha basit açıklama şansı malesef yok!



bir örnek: mesela yerde kite yaparken, senin ayakların yerdedir, yani hızın sıfırdır, ama kanat senin üzerinde uçar?! rüzgarın hızı azalırsa kanat öne doğru dalar, sen frenlerle dengelersin, artarsa kanat arkana düşmeye başlar, mümkünse frenlerle dengelersin, değilse kanatla beraber bir kaç adım geriye atarsın!

Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen cansoycan » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 16:54)

yiğit hocam "ben bu konuyu çok iyi biliyorumdum" diyen de şu makaleden mutlaka bişey kazandı. emin olabilirsiniz. inanın bu konu ancak bu kadar anlatılabilir. nehir örneğiyle olay tamamdır... teşekkürler...

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 17:21)

slm.. Soycan bey sizden ricam cevap verme tevazuğunu gösterip yazdığım zararlı düşüncelerimi ciddiye almamanız ve unutmanız olacak..iki yamaç paraşütcüsü olarak birgün herhangi bir takeofda görüşmek,tanışmak ve birlikde uçabilme ruhu ve düşüncesi adına size kızmıyorum..byy

Kullanıcı avatarı
altoelektro
Mesajlar: 170
Kayıt: 25.02.2009, 12:43
Ad Soyad: Ali Toy
Şehir: Uşak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen altoelektro » 1 on yıl 2 yıl önce (12.08.2011, 10:26)

Can bey siz neyi öğrendinizde ne alt üst oldu yada daha başka hangi öğrendikleriniz alt üst oldu? Bu bilgiler öğrencilere ilk öğretilen ilk verilen derslerdir. Allah korusun,siz hele birde rüzgar hızının fazla olduğu bir anda uçun da kanadın geri geri uçtuğunuda şahit olun...ki biz buna sürüklenme deriz. Sizleri bu yetersizlikle kimler pilot olarak ilan ediyor,kim bu aramızdaki katiller çok merak ediyorum!


Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen cansoycan » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 23:09)

bu forumda insanın asabını bozmak moda mıdır?? haddini aşana tahammülüm yok.. bişey merak etmişiz sağolsunlar üstadlar cevaplamış... moral bozmaya çalışan üslup fakirleri ne yapmaya çalışıyor onu anlamadım... ali toy hangi rüzgar hızında ne zaman uçabileceğimizi öğrendik. sen tasasına düşme.. artık forumda bu kahvehane muhabbetleri bitsin artık... bilgisi olan varsa koyuyor ortaya gayet iyi niyetle... başka şeye hacet yok.... tartışma değil derdimiz... bilgiye açız o kadar...

Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen yilmaz » 1 on yıl 2 yıl önce (08.09.2011, 13:07)

Selamlar,
Hava hızı, rüzgar hızı, yer hızı kavramları, teorikte basit algılansada, uygulamada bir çok pilot için henüz oturmamış kavramlardır.
Tecrübesinden emin olan bazı pilotlar dahi, uçarken yüzünde hissettiği rüzgar şiddetiyle, hakim rüzgar yönünü belirleyebileceğini zannediyor...

Can Soycan ın bunları bilmiyor olması çok yadırganmamalı. Aksine araştırması ve sormasi iyi bişi. Bu tür durumlrda yardımcı olmaya çalışmak en doğrusudur.

Keyifli uçuşlar

Kullanıcı avatarı
cansoycan
Mesajlar: 136
Kayıt: 29.06.2011, 00:37
Ad Soyad: Can Soycan
Şehir: Akşehir - Bodrum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen cansoycan » 1 on yıl 2 yıl önce (08.09.2011, 21:36)

Yılmaz Bey teşekkür ederim. Birşey öğrenelim derken bir bakıyoruz gereksiz bir çatışmanın içindeyiz. Bu başlıkta Cemal Tığlı ve Ali Toy gibi arkadaşların tarzlarının neden böyle olduğuna şaşıyorum. Galiba aramızda doğuştan pilotlar varki bilmemek onlar için çok garipsenecek bir durum. Bilmediğimiz öğrenmek için ustaların kulağına mı fısıldayalım agresif arkadaşlar sinirlenip bize fırça atmasınlar diye. Keşke bu tarz mesajlar değerlendirildikten sonra hiç yayınlanmasa da bu sayfalarda hakkettiği yazılarla dolsa.

Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen kemal35 » 1 on yıl 2 yıl önce (08.09.2011, 21:37)

herşey biryanada 0.28 deki görüntünün uçmakla ne alakası var bir mesajmı verilmek isteniyor adam elinde silah ve kanada doğru tutuyor ama her nedense yaptığının yanlış olduğunu anlayıp silahını kaldırıyor inşallah gözlerim beni yanıltıyordur bu yanılmadan dolayı şimdiden herkesten özür dilerim