paramotor güvenlik (çeviri)

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
admyldz
Mesajlar: 13
Kayıt: 30.05.2008, 23:15
Ad Soyad: Adem Yıldız
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

paramotor güvenlik (çeviri)

Mesaj #1 gönderen admyldz » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 12:58)

= = A L I N T I D I R = =
PARAMOTOR GÜVENLİĞİ
Öncelikle, burada yaptığım açıklamaların güvenilirliğini saptamak için kendimle ilgili bilgileri veriyorum:

* Güney Afrika Paramotor Birliğinin kurucu üyelerindenim
* Dünya çapında satışı yapılan popüler bir paramotor markasının tasarımcısı ve üretimcisiyim.
*Ülkemdeki paramotor pilotları için benimsenmiş olan eğitim programını hazırlamaktayım.
*Ve bütün PPG pilotları, eğitmenleri ve öğrencileri için direktif ve eğitim el kitabı yazmaktayım.

Paramotorları uçuşa geçirmek hiçte zor değildir ve paramotorla uçmak motorsuz bir paraşütle uçmaktan daha tehlikeli değildir. Birçok paramotor pilotu durmuş ya da boşa çalışan bir motorla çok başarılı cross country uçuşları yapmıştır. Bu uçuşları; yukarı tırmanmak, bir termiği kaybettiği durumlarda yüksekliğini korumak veya basitçe bir bölgeden diğerine uçmak için kullanabileceği motorları olmadan yapmışlardır.

Ama yinede birçok sorunla ilgili dünyanın her yerinden mailler almaktayım.

En büyük problemin bu konu hakkında hiçbir bilgileri olmadan, ya da uygun bir eğitim almadan bir güç altında uçmaya başlayan yamaç paraşütü pilotları (bazıları çok deneyimli) olduğu kanısındayım.

Bu kesim mevcut olan paramotor pilotlarının büyük bir kısmını oluşturuyor gibi görünüyor. Son zamanlarda hiçbir havacılık deneyimi olmadan paramotor kullanmak isteyen bir kesimin hızla artmakta olduğunu da görüyoruz. Neyse ki bu pilot olmayan kişiler genelde tam bir paraşütçülük eğitiminden geçiyorlar ve ardından uygun bir motorlu uçuş eğitimi alıyorlar, nadiren büyük bir problem olmaktalar.

Bunun gibi bu yeni havacılık türüne ilgi duyan microlight ve hafif uçaklar kullanan havacılar da bir akım görmekteyiz. Bu havacıların geldiği yerdeki kontrollü çevre nedeniyle, genelde uygun ve iyi bir eğitim alıp paramotor uçuşlarına çok iyi adapte olabiliyorlar. Dahası önceki deneyimleri sayesinde pervane etkileri konusunda zaten iyi bir bilgi birikimine sahipler, bu bilgileri paramotor bilgilerine uygulamaları yetiyor.

Özetlersek en büyük tehlike ve problem kendilerini daha önceden kullandıkları paraşütü bir güç altında da aynı şekilde kullanabileceklerini düşünen yamaç paraşütçülerinden gelmektedir. Ne yazık ki paramotora uygulanan 3 ana pervane gücü ve bu gücün etkileri ve tehlikeleri hakkında nadiren bir fikirleri var.

Paramotor sporu Güney Afrika’da ilk çıktığında ben de bütün arkadaşlarım gibi bu süreçten geçtim. Paraşütlerle 6 yıldır uçmaktayım ve paramotor kullanmamın yanı sıra yamaç paraşütü sporuna da devam etmekteyim.

Gelecekteki paramotor pilotlarına, bizim eskiden yaptığımız gibi zor yollardan öğrenmemeleri için, yardımcı olmak isterim.


Bu Pervane Etkilerini anlamadan veya kabul etmeden uçulduğu takdirde paramotor çok tehlikeli olacaktır. Paramotor uygun bir kafa yapısı ve uygun bir eğitimle (pratikte ve teoride) beklide en tehlikesiz motorlu uçuşlardan biri olacaktır.

Paramotor pilotları ve olmak isteyenler arasında teorik bilginin ve güvenlik bilgisinin daha iyi olması için bazı çok gerekli bilgileri vereceğim. Bunlar:

1.Pervane Dönme Momenti Etkisi (PTE)
2.Ciroskop Eksen Sapması (gemi ve uçakları dengede tutmak için kullanılan bir araç) (GP)
3.Asimetrik Pervane İtişi (ABT)


1.Pervane Dönme Momenti Etkisi (Propeller Torque Effect *PTE*)

Birçok sürücü pervane konfigürasyonunda olduğu gibi pervane saat yönünü tersine doğru döndüğünde; motor, bıçaklar tarafından çekildiği için tam ters yönde dönme eğilimi gösterecektir.

Bıçakları sabit tuttuğunuzu düşünürsek (döngülerine direnmelerini) ve başlatma ipini yavaşça çekersek, pervane dönemediği için motor tam tersi yönde dönecektir. Aynı biçimde pervanenin küçük bir ters yönde etkisini motorun saat yönünde dönme eğilimi absorve edecektir.

Pervane dönme momenti etkisinin miktarı pervanenin hacmine, çapına, itiş gücüne, ve RPM’sine (Redrive oranı üstündeki motor RPM’si) bağlıdır. Temelde direkt olarak eldeki güce bağlıdır.

Daha fazla güç ne yazık ki daha fazla pervane dönme etkisi demektir. Bu etki sizin sağ omzunuzun aşağı inmesine ve sol omzunuzun yukarı çıkmasına sebep olur, bu da kanatta sizi daha sonra sağa doğru döndüren, sağa devrilme ya da yalpalama etkisine sebep olur. Bu etkiyi bir çok şekilde yok edebilirsiniz, biz iki şekilde inceleyeceğiz:

1.Pasif Yok Etme: Daha önceden dizayn etme veya uçuş öncesi ayarları. Örneğin sağ karabinayı soldakinden biraz daha yukarı takma, böylece uçuşta bunlar daha eşit durumda olur (ya da sağ tarafa daha uzun karabina). Ya da herhangi ekstra eşyayı (aletler, kamera) sol tarafa takma. Veya motorunuz ve harnesinizin yapımında uygun bir asimetriklik olması.

2.Aktif Yok Etme: Pilotlarının uçuş sırasında yapabilecekleri durumlar. Örneğin sola ağırlık verme, sol tarafa yönlendirme kumandaları, asimetriklerle ayarlamaya çalışmak (sola daha yavaş), speedbar kullanmak (sol tarafa daha fazla ağırlık vererek), ya da bunların herhangi bir kombinasyonunun kullanarak.

Uyarı!!! Uçuşta kullanacağınız herhangi bir miktar fren, özellikle tam güçte, çok frendir. Bunun sebebi itme gücünün kanadın çok çok altında olmasıdır ve kanada çok büyük bir hücum açısı sağlar.

Motorlu bir paraşütçü en iyi SIFIR frenle uçar. Eğer aşırı dönüş ivmesi varsa, ve siz de sadece sol freni çekerek tepki verdiyseniz büyük ihtimalle kanadın sol tarafını stall’a sokarsınız.

Kalkışta sağ tarafımızda büyük bir boş alan bırakarak kalkarız ve tırmanışta hafifçe sağa doğru dönerek tırmanırız, yavaşça kalkış alanının etrafında döneriz. Güvenli yüksekliğe ulaştığımızda düz uçuşa geçeriz.


Diğer iki sebep genellikle birbirleriyle karıştırılırlar: eğer kanatla aynı yönü görmeyene kadar rotadan sapma açısında dönmezseniz, büyük bir tehlikeyle karşılaşabilirsiniz, özellikle kalkıştan hemen sonra olursa. Bu rota bu iki durumdan biri olabilir.

2.Ciroskop Eksen Sapması ya da
3.Asimetrik Pervane İtişi

2.Ciroskop Eksen Sapması (Gyroscopic Precession *GP*)

Dönen bir pervane bir ciroskop gibi davranır, dönme eksenini değiştirmeye çalışan her türlü gücü absorve etmeye çalışır.

Böyle bir güç daimiyse yada yeterince güçlüyse, dönen pervane gücün uygulandığı yönde en fazla 90 derecelik bir sapma meydana getirecektir.

Örneğin: Eğer pervane levhasının altını ileri itmeye çalışırsanız ve pervane arkadan bakıldığında saat yönünün tersi yönüne bir dönüş gerçekleştiriyorsa, güç alttan saat yönünün tersi yönüne bir etki gösterecektir (pervane levhasın sol tarafında). Pervane levhasının arka tarafın üstüne doğru eğilmesine çalışmak, pervane levhasının sola yansımasıyla sonuçlanır.

Paramotorlarda bu itme kuvvetinin değişmesiyle ortaya çıkar. Eğer pervaneniz birçok itici pervanenin yaptığı gibi saat yönünün tersi yönüne (arkadan bakıldığında) doğru dönüyorsa, kendinizi ve motoru yukarı doğru iterseniz (arkaya doğru yatmak), motor keskin bir şekilde sol tarafa doğru rotadan çıkacaktır (sol kanat ucunuzla yüz yüze geleceğiniz).

Gidişiniz artık ileri doğru olmadığından (kanatların uçuş yönü) ve kanat ucuna doğru olduğundan bu tehlikelidir. Sağ kanat ucu keskin bir şekilde dalışa geçecektir ve kanat sağ tarafa doğru gidecektir, sağa doğru dönüşe başlayacaktır. Ama siz sol tarafla yüz yüzesiniz (bastırılıyorsunuz). Bu çok büyük bir soruna doğru yol açar.

Bunun, sonuçlarını ve çaresizliğini görmeyen, birçok pilota olduğunu gördüm. Birçoğu cansız bir şekilde tam gazı kesme sayesinde kurtuldu.

İtmede ki değişme (sola sapmaya ya da eksen sapmasına neden olan) bunlardan herhangi biri sebebiyle olabilir:

a) Keskin bir şekilde fren kullanmak – kanat yavaşlar, pilot ve motor kanadın önüne doğru sallanır, kanat arka tarafa doğru eğilir.

b) Süzülmeden tam gaza aniden geçmek (üstekiyle aynı etkiyi yapar)

c) Geriye doğru yada aşağıya doğru oturma pozisyonundan tam tersi pozisyona aniden geçmek.

Ne yazık ki pilotlar bazen her 3 hareketi de birlikte yapıyorlar ve çok tehlikeli durumlara mahsur kalıyorlar.

Başka bir eğitmenin öğrencisi 2 saniyenin altında bir sürede kanadın altında 16 tur atmış!!!!!! Kanat denize doğru uçuşa devam etmiş ve ipler 16 tur dolanmış, pilotun kanat üzerinde hâkimiyeti hiç kalmamış. Motoru öldürmüş ve kanat kademeli bir şekilde kıyıya doğru yönelmiş, rüzgârla birlikte uçarken kanadın kontrolünü sağlamadan önce bir binaya çarpmış. Uzun süre hastanede kalış ve ciddi bazı yaralanmalar, artı neredeyse motor yok olmuş bir durumda ve hepsi de ciroskop etkisi yüzünden.

Bunu her paramotor pilotu yapmalı: bir bisiklet tekerleği alın ve dingilinden tutun. Birisine tekerleği hızlı bir şekilde döndürmesini söyleyin ve tekerleği bir tarafa doğru eğmeye çalışın. Güçler ve kaçınılmaz sonuç karşısında şaşıracaksınız.

Eksen sapmasının oluştuğu durumlarda bir pilotun tek yapacağı şey kademeli olarak gücü kesmek ve düz uçuşa geçişi beklemek olacaktır ve ondan sonra güç yeniden etkin kılınmalı. Bunun yere yakın bir yerde olmamasını ummalısınız. Ne yazık ki bu olay çoğunlukla gücü kesmemizin en zor olduğu an olan kalkış anında meydana gelmektedir.

Soru: Yere yakın bir uçuş yaptığınızı ve pervane kasasının sol tarafının yerdeki çalılara sürtündüğünü düşünün (gerçekten olmamasını dilerim), Motoru ve pilotu keskin bir şekilde sola doğru sallayacaktır. Bu durumda ciroskop eksen sapmasından kaynaklanan sonuç ne olur?


3.Asimetrik Pervane İtişi (Asymetric Blade Thrust *ABT*)

Asimetrik pervane itişi pilotun ve motorun kanadın uçtuğu yönden başka bir yöne dönmesine yol açar.

Bıçak levhalarının uçuşta dikey olmaması sebebiyle meydana gelir.

Eğer statik duruş kontrolü yaparken, bir pervanenin geriye yukarıya doğru meyil yaptığını fark ederseniz, 3 tane yardımcı faktörümüz vardır:

Pervanenin yukarıdakiyle aynı yönde döndüğünü farz edersek.

1. Birinci Faktör: Bütün bıçaklar yukarıdan aşağıya doğru giderken ileri doğru sürüklenir. Tersi durumda aşağıdan yukarı doğru gidişte geriye doğru sürüklenir. Uçuşta bıçakların hava hızları aşağıda ki gibi değişir.

Bıçaklar sol tarafta aşağıya doğru giderken (ve ileri doğru sürüklenirken) bunların hava hızı = uçuş hava hızı + dönme hızı + ileri sürüklenme hızı olur.

Sağ tarafta, bıçaklar yukarı doğru çıkarken hava hızı = uçuş hava hızı + dönme hızı – geriye doğru sürüklenme hızı olur.

O zaman her bıçak sol tarafta daha fazla hava hızı, sağ tarafta da daha az hava hızına sahip olacaktır. Bu sol tarafta daha fazla itme gücüne sebep olur, bu da motorun sağ tarafa doğru sapmasına yol açar.

2.İkinci Faktör: Motor yukarıda arkaya doru eğilirken, sol taraftaki bıçakların hücum açısı hava açısına benzer şekilde artar, sağ taraftaki bıçakların hücum açısında da benzer şekilde azalma olur. Bu sol taraftaki pervane levhalarına daha fazla sağ tarafa daha az itiş gücü sağlar ve birinci faktöre ek olarak sağa doğru rotadan çıkmaya neden olur.

3.Üçüncü Faktör: Genellikle bir paramotorda pilotun gövdesi pervanelere giden havanın bir kısmını keser. Motor ve pilot sağa doğru yönlendiğinde hava akımı pilotun gidiş yönüne göre sol tarafından artan bir ivmeyle gelir. Bu da sol tarafın daha az havayı kesmesine ve sağ tarafın havasının daha fazla kesilmesine yol açar. Bu sol tarafta daha fazla itiş gücü oluşmasına, sağ tarafta ise daha az itiş gücüne neden olur.

Sonuç ani bir itiş gücüyle rotanın uçuş yününün sağına doğru dönmesine sebep olur. Bu da motor sağa doğru dönmeye çalışa da kanadın sola doğru yalpalamasına yol açar.

GP ve ABT etkilerinin farkı, birinin etkisinin zamanla olması ve değişen eğimle beraber kaybolması, ikincisinin etkisinin ise çok ani olması ve motor ve pilotun birlikte etki etmesiyle neredeyse kanadın bir tarafının direk olarak uçuş yönünde karşımıza çıkmasıdır.

Birincisi GP’nin birdenbire ve beklenmeyen bir şekilde ortaya çıkması ve pilotu kapsam ve şiddetiyle şaşırtması.

İkincisi, ABT ise ani bir şekilde ortaya çıkması ve pervanenin dikeyliğiyle ilişkili olarak ekseninin değişmesi.

ABT siz en yukarıdayken sürekli kanadın bir tarafa dönmesiyle rakkas hareketi son bulana kadar ve ardından öbür tarafa dönerken gidişiniz sizi salınımın en alt konumundan geçmenize neden olduğundan kanadın salınım yapmasına veya gidip gelmesine yol açar. ABT sizi, pilotun frenlerle kontrol etmeye çalışmasıyla daha da kötü bir hale gelen dönmenin içine sürükler.

İkisine de gücü keserek tepki hareketi yapılabilir.

Yukarıdaki satırı yeniden okuyun…

GP; sağlıklı bir şekilde eksen sapmasını anlayarak ve itme yönündeki ani değişimlere yol açmayarak önlenebilir.

ABT de iyi bir statik duruş ayarı yaparak ve belirli noktalara (motor ve pervanelerin dikey olmasını sağlayan) ağırlık noktalarına ek yükler takarak önlenebilir. Ama dikeyliğin çok iyi bir şekilde düzenlendiği durumlarda bile itme gücünün çekmeden 6–7 metre aşağı olması sebebiyle kanat 15 derece kadar arkaya doğru bir eğim yapmaya meyillidir.

Bu üç büyük pervane etkisini anlamak her paramotor eğitiminin bir parçası olmalıdır. Kazaların ve aksiliklerin büyük çoğunluğuna yol açmaktalar.

Keith PICKERSGILL
Xplorer Paramotors
= = = = = =


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 13:53)

Paylaşım için çok teşekkürler...

Kullanıcı avatarı
yyalibuk71
Mesajlar: 482
Kayıt: 16.03.2011, 00:10
Ad Soyad: Kubilay Güngen
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen yyalibuk71 » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 18:36)

Güzel paylaşım, teşekkürler...

Kullanıcı avatarı
kemal35
Mesajlar: 107
Kayıt: 08.11.2010, 13:37
Ad Soyad: Kemal Töreli
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen kemal35 » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 19:14)

paylaşım ve harcanan emek için teşekkür ederim ...
not: yeni nesil paramotorlar bu sorunlaru aşmışlardır yani siz istesenizde makina sizi tviste sokmuyor alacağınız makinanın videolarını izlemeniz yararlı olacaktır

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen zorhedef » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 20:33)

eline sağlık çokgüzel olmuş ben okumayla başedemedim sen çevirirken iyi sabretmişsin herkesin tamamını okumasını tavsiye ederim

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (30.11.2011, 19:38)

guzel bır paylasım


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (01.12.2011, 00:22)

Benim üstadlara paramotor pilotlarına bir sorum olucak?
paramotor R 120 20hp
kanat revo2 DHV1-2
Harnessim low hang şeklinde alltan bağlamalı ve demirler motorun tork etkisi azaltmak için hafif eğimli...
Dönüşleri genelde ağırlık kaydırarak ve çok az fren uygulayarak gerçekleştiriyorum.Gazlıyken gerçekten sağa dönüşlerde kanat bazen sol yapmak istiyor ve dönüşe karşı direnç gösteriyor buda dönüşümün daha geniş bir açıda olmasını neden oluyor.
Dönüşlerde gazı azaltıp dönüş gerçekleştikten sonra tekrar gazlamakmı lazım? pratik bir yöntem varmı yada bu konuda tecrübelerinizi bekliyıorum?
Herkese iyi uçuşlar :?:

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (01.12.2011, 19:25)

merhaba yukardaki yazıda paramotorun pervanesının saat yonunun tersıne donduğü ve bu yuzden de sağa çektiği ile ilgili güzel bilgiler verilmiştir. Fakat yeni model ve özellikle kavramalı (motor çalışırken rolentide pervane dönmemesi için) olan modellerde pervene saat yönününe göre döner. (saat yönünün tersine göre değil) yani yeni nesil paramotorlar yukardaki yazıda ki gibi saat yönünün tersine dönmez. Bu yüzden de yukardaki yazıda motorun sağa çektiği söylenmiştir. Yeni modellerde de bu çekme mevcuttur fakat bu çekme sol tarafa doğrudur.

Onur arkadaşım senin soruna bende kendi tecrubelerime göre cevap vermek istiyorum.

Revo2 Rexlex bir kanattır. Bu tip reflex kanatlar seri ve kıvrak oldukları için paramotorun tork etkisini normal kanatlara göre çok daha fazla hissettirir.

Eğer düz uçuşda iki elini (frenleri) bıraktığında düz bir uçuş yapabiliyorsan Sola dönüşün nasılsa sağa dönüşünde hemen hemen aynı olacaktır. Eğer iki elinide bıraktığında paramotor düz uçuşda hafif hafif sola gidiyorsa o zaman senin öncelikle bu proplemi çözmen gerekir. Yukarda bunu nasıl yapılcağını biraz anlatmış. Ama bende tecrubelerime dayanarak bir kaç şey yazmak istiyorum. Öncelikle paramotorun harnesi özellikle omuz askıları vucudunu sarmalı ve sıkı olmalı ayakda dururken paramotor arkaya sarkmamalı oturduğun zaman ise ensen ile paramotorun harnesinin bağlı olduğu en üst üst nokta arasında 10 cm gibi bir fark olmalı. Ayrıca yazıda da dediği gibi motor öne yada arkaya doğru çok yatık olmamalı. (anlaşılmayan yerleri isterseniz resim olarakda koyabilirim)

Bütün bunları yaptıysanız ve hala daha düz uçusta hafif sola dönüyorsanız dönüşü durduracak kadar Sol tarafın trimini açın (yaklasık yuzde 10 kadar) bu sekılde donusu durdurabılırsınız ve donuslerınızde sola nasılsa saga dogruda aynı olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (01.12.2011, 20:04)

Seçkin bey cevap için teşekkürler galiba benim atladığım nokta omuz bağlantılarını tam sıkıştırmamak..dün uçuşta herhangi bir sapma hissetmedim arkama yaslandığımda motor bir miktar geriye yaslanıyor.Revoda dansöz gibi kıvırdığı için tepede sürekli tedirgin ediyor.. Yarın bağlantıları sıkıştırıp tekrar uçup değişen birşey varmı yazarım.
Herkese iyi uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (02.12.2011, 20:44)

Seçkin bey dediğiniz gibi omuz bağlarını iyice sıkıştırınca sorun büyük ölçüde çözüldü..Düz uçuşta eller sıfır gittim sola sapma olmadı aklımda sorun gitti tekrar teşekkürler...
işte bugunkü uçuşum..
http://www.youtube.com/watch?v=1PxRnUBOGas

ahmetoztiryaki
Mesajlar: 165
Kayıt: 15.06.2006, 14:31
Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 59
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ahmetoztiryaki » 1 on yıl 2 yıl önce (03.12.2011, 00:09)

Çooook güzel bir paylaşım. Teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (03.12.2011, 23:26)

size yardımcı olabildiysem bende cok memnun oldum. iyi uçuşlar dilerim