Güvenlikte "+6 / -3" işareti nedir.

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
viciroglu
Mesajlar: 8
Kayıt: 19.10.2011, 00:56
Ad Soyad: Faruk Vicir
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Güvenlikte "+6 / -3" işareti nedir.

Mesaj #1 gönderen viciroglu » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 16:03)

Editörlerimizden, hocalarımızdan, uçuş tekniğini iyi bilen arkadaşlardan rica ediyorum,

uçuş malzemelerimizin üzerinde yazılı olan, G= " +6 / -3 " işareti TAM OLARAK
neyi ifade ediyor?...

cevap yazan herkese teşekkürler...


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 16:12)

G kuvvetiyle ilgisi olabilir..

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 17:59)

G= " +6 / -3 bu degerler malzemenin maksimum dayanabilecegi G kuvvetidir sonrasinda tehlike yaratabilir. Tabiiki firmalar bunlari en minimumda tutarlar fakat bu G kuvvetleri standartlarinin uzerine +1 veya -1 G gibi bi G kuvvetine maruz kalsanizda sorun olmayacaktir ama yapmamak her zaman daha mantiklisidir. Kisacasi sinirlar dahilinde kalmak. Umarim yardimci olmustur.

Kullanıcı avatarı
bulobey
Mesajlar: 31
Kayıt: 01.03.2008, 11:36
Ad Soyad: Bülent Kırmızıoğlu
Şehir: İvrindi-Balıkesir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 62
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen bulobey » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 22:51)

+6 ( m / s2 ) G anlaşılırda, peki -3 ne anlama geliyor...? ivme sıfıın altına düşemez ki.

Kullanıcı avatarı
mannik
Mesajlar: 83
Kayıt: 26.11.2011, 13:09
Ad Soyad: Kenan Büyükatak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen mannik » 1 on yıl 2 yıl önce (29.11.2011, 23:05)

+6, 6 kat G ivmesi, -3 de 3kat ters yönde G ivmesi anlamına gelir sanırım. Yani araba kullanırken gaza fazla bastığınızda araba aniden hızlandığında (Vücut geriye doğru ivmelenecektir) ki ivmeyi (+) ivme kabul ederseniz, frene hızlı bastığınızda (bu kez vücut ters yönde ileri doğru ivmelenecektir) ki ivme bu kez (-) olacaktır.
En son mannik tarafından 29.11.2011, 23:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ORKO » 1 on yıl 2 yıl önce (30.11.2011, 00:54)

deep spiralde bile max 2,5 G yediğimizi düşünürsek, hadi 3 G olsun, normal şartlarda korkmamıza gerek yok... ama kanat çok eski olur, o zaman korkun... yada pal takats ın tandem tambıl çıkışı kanatın fren ipleri hariç bütün iplerini koparması durumuda hariç... dhv testlerinde kanata yüzlerce kilo şok basınç uygulanıyor, yani uçtuğumuz kanatlar fazlaca dayanıklı...


Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (30.11.2011, 01:22)

-3 Negatif G anlamina gelir pozitif G kuvveti olusturan bir hareketin icinde bir anda ters yone yapilan mudahalederde hissedilen g kuvvetine yani negatif tarafa yapilan manevralarda hissedilen kuvvettir.

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 2 yıl önce (30.11.2011, 14:59)

Kusura bakma Ferdi ama acı sacmalamissin,

yamacparasutunde negatif G olmaz, cunku ipler sadece gerilim tasiyabilir, negatif G ler (ucak, planor, deltakanat) dalisa gecerken yani kanadin asil tasimasi beklenen yukun tersine yuk oldugundaki durumu ifade eder.

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (30.11.2011, 17:34)

peki Yigitcim negatif G olmazda bunu yapan fabrika neden uzerine 3-G yazisi koymus? Sanirim fabrika bu durumda soyle dusunmustur: Negatif G yemezsiniz ama ne olur ne olmaz biz yinede olurmu olur diye -G yazisini koyalimmi demis?

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 2 yıl önce (30.11.2011, 18:15)

Yamac parasutlerinin uzerlerinde yada manuellerinde negatig G ifadesi hic gormedim, konuyu acan arkadasimiz genel bir soru sormus, dogrudan kanadi kastetmemis.

Ucak uzerindeki tum cisimler yani yolcular, yukler, sivilar (yakit), cihazlar ve tum ucak yapisi ivmelenmeyi yasar. Yani ucus sirasinda gerceklesecek max yuklenmeler icin ayri ayri sertifiye olmalidir.

Ornegin bir altimetrenin icindeki mekanizma 6g kuvvet altinda da ayni fonksiyonu gerceklestirebilmelidir. Bu nedenle negatif G tanimlamasi da yapilir.

Baska bir ornek negatif G sirasinda yakit dahil tum sivilar bulunduklari tanklarin ust ceperlerine toplanacaktir. Bu sivilari kontrol eden valf, pompa, vb cihazlar buna uygun olmalidir. Bazi karburatorlu ucaklarda (Paramotorlarda da) karburatorun mekanizmasi (havuzu) negatif Gye uygun degildir.

Yani genel havacilik bilgisi olan negatif G yamac parasutculugunde yoktur.

Kullanıcı avatarı
viciroglu
Mesajlar: 8
Kayıt: 19.10.2011, 00:56
Ad Soyad: Faruk Vicir
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen viciroglu » 1 on yıl 2 yıl önce (05.12.2011, 01:09)

başta Yiğit yıldırım arkadaşıma olmak üzere bilgisini paylaşan diğer arkadaşlara çok teşekkür ederim konu aydınlanmıştır.

" +6 / -3 " ifadesi planör ve yelkenkanatların teknik bilgilerinde geçiyor.
Bu vesileyle bizde öğrenmiş olduk. tekrar teşekkürler...


Kullanıcı avatarı
rızacan
Mesajlar: 15
Kayıt: 30.07.2009, 15:06
Ad Soyad: Rızacan Olgaç
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen rızacan » 1 on yıl 2 yıl önce (05.12.2011, 11:04)

G (gravitasyon) yani yerçekimi demek olup ci olarak telaffuz edilir.Pozitif G yerçekimi istikameti , negatifi ise yerçekiminin tersine istikametteki kuvveti gösterir.G=9.8 m/sn2 dir. Düsmeye başlayan bir cisim hızını saniyede ortalama 10 m/sn artırarak düser demektir.+6G , yelkenkanat pilotunun ağırlığının 6 katına ve -3G ise kanatın üst yönünde pilot ağırlığının 3 katına dayanır demektir.Yelkenkanatçılar için + G de trapezden kanata bağlanan gergi telleri gerilir.-G de ise kingpost dan kanata bağlanan teller gerilir. Saygılarımla.