Güvenlikte "+6 / -3" işareti nedir.
Moderatör: Moderatör Ekibi
- viciroglu
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 19.10.2011, 00:56
- Ad Soyad: Faruk Vicir
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Güvenlikte "+6 / -3" işareti nedir.
Editörlerimizden, hocalarımızdan, uçuş tekniğini iyi bilen arkadaşlardan rica ediyorum,
uçuş malzemelerimizin üzerinde yazılı olan, G= " +6 / -3 " işareti TAM OLARAK
neyi ifade ediyor?...
cevap yazan herkese teşekkürler...
uçuş malzemelerimizin üzerinde yazılı olan, G= " +6 / -3 " işareti TAM OLARAK
neyi ifade ediyor?...
cevap yazan herkese teşekkürler...
- Endurocu
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 22.12.2007, 19:33
- Ad Soyad: Ferdy Guven
- Şehir: Aydın-Fethiye
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
G= " +6 / -3 bu degerler malzemenin maksimum dayanabilecegi G kuvvetidir sonrasinda tehlike yaratabilir. Tabiiki firmalar bunlari en minimumda tutarlar fakat bu G kuvvetleri standartlarinin uzerine +1 veya -1 G gibi bi G kuvvetine maruz kalsanizda sorun olmayacaktir ama yapmamak her zaman daha mantiklisidir. Kisacasi sinirlar dahilinde kalmak. Umarim yardimci olmustur.
- mannik
- Mesajlar: 83
- Kayıt: 26.11.2011, 13:09
- Ad Soyad: Kenan Büyükatak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
+6, 6 kat G ivmesi, -3 de 3kat ters yönde G ivmesi anlamına gelir sanırım. Yani araba kullanırken gaza fazla bastığınızda araba aniden hızlandığında (Vücut geriye doğru ivmelenecektir) ki ivmeyi (+) ivme kabul ederseniz, frene hızlı bastığınızda (bu kez vücut ters yönde ileri doğru ivmelenecektir) ki ivme bu kez (-) olacaktır.
En son mannik tarafından 29.11.2011, 23:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
deep spiralde bile max 2,5 G yediğimizi düşünürsek, hadi 3 G olsun, normal şartlarda korkmamıza gerek yok... ama kanat çok eski olur, o zaman korkun... yada pal takats ın tandem tambıl çıkışı kanatın fren ipleri hariç bütün iplerini koparması durumuda hariç... dhv testlerinde kanata yüzlerce kilo şok basınç uygulanıyor, yani uçtuğumuz kanatlar fazlaca dayanıklı...
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Yamac parasutlerinin uzerlerinde yada manuellerinde negatig G ifadesi hic gormedim, konuyu acan arkadasimiz genel bir soru sormus, dogrudan kanadi kastetmemis.
Ucak uzerindeki tum cisimler yani yolcular, yukler, sivilar (yakit), cihazlar ve tum ucak yapisi ivmelenmeyi yasar. Yani ucus sirasinda gerceklesecek max yuklenmeler icin ayri ayri sertifiye olmalidir.
Ornegin bir altimetrenin icindeki mekanizma 6g kuvvet altinda da ayni fonksiyonu gerceklestirebilmelidir. Bu nedenle negatif G tanimlamasi da yapilir.
Baska bir ornek negatif G sirasinda yakit dahil tum sivilar bulunduklari tanklarin ust ceperlerine toplanacaktir. Bu sivilari kontrol eden valf, pompa, vb cihazlar buna uygun olmalidir. Bazi karburatorlu ucaklarda (Paramotorlarda da) karburatorun mekanizmasi (havuzu) negatif Gye uygun degildir.
Yani genel havacilik bilgisi olan negatif G yamac parasutculugunde yoktur.
Ucak uzerindeki tum cisimler yani yolcular, yukler, sivilar (yakit), cihazlar ve tum ucak yapisi ivmelenmeyi yasar. Yani ucus sirasinda gerceklesecek max yuklenmeler icin ayri ayri sertifiye olmalidir.
Ornegin bir altimetrenin icindeki mekanizma 6g kuvvet altinda da ayni fonksiyonu gerceklestirebilmelidir. Bu nedenle negatif G tanimlamasi da yapilir.
Baska bir ornek negatif G sirasinda yakit dahil tum sivilar bulunduklari tanklarin ust ceperlerine toplanacaktir. Bu sivilari kontrol eden valf, pompa, vb cihazlar buna uygun olmalidir. Bazi karburatorlu ucaklarda (Paramotorlarda da) karburatorun mekanizmasi (havuzu) negatif Gye uygun degildir.
Yani genel havacilik bilgisi olan negatif G yamac parasutculugunde yoktur.
- rızacan
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 30.07.2009, 15:06
- Ad Soyad: Rızacan Olgaç
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
G (gravitasyon) yani yerçekimi demek olup ci olarak telaffuz edilir.Pozitif G yerçekimi istikameti , negatifi ise yerçekiminin tersine istikametteki kuvveti gösterir.G=9.8 m/sn2 dir. Düsmeye başlayan bir cisim hızını saniyede ortalama 10 m/sn artırarak düser demektir.+6G , yelkenkanat pilotunun ağırlığının 6 katına ve -3G ise kanatın üst yönünde pilot ağırlığının 3 katına dayanır demektir.Yelkenkanatçılar için + G de trapezden kanata bağlanan gergi telleri gerilir.-G de ise kingpost dan kanata bağlanan teller gerilir. Saygılarımla.