Yeni PWC kuralları ve sertifikalı kanat kullanımı

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Bahadır
Mesajlar: 40
Kayıt: 15.09.2004, 16:20
Ad Soyad: Bahadir Serinkaya
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yeni PWC kuralları ve sertifikalı kanat kullanımı

Mesaj #1 gönderen Bahadır » 1 on yıl 2 yıl önce (03.12.2011, 12:59)

hatırlanacağı üzere Piedrahita'da düzenlenen 2011 dünya şampiyonasında yaşanan ölümlü kazaların ardından FAI-CIVL kararı gereği Cat-1 yarışmalarda sertifikalı kanat kullanım zorunluluğu getirildi.
bir numaralı yarışma organizasyon ekibi olan PWCA, kendi aldıkları karar gereği aynı uygulamaya geçeceklerini ve 2011 süperfinal dahil olmak üzere 2012 PWC yarışmalarında sertifikalı kanat kullanımını zorunlu tutacaklarını belirttiler.
24 ocak'taki süperfinal öncesinde de PWCA, yarışmalarda uygulayacakları kuralları belirtmişler. isteyen ek'teki dosyayı açıp okuyabilir. bu kuralları kısaca özetlemek gerekirse,
- sadece sertifikalı kanatlara izin verilecek, fren ipleri hariç kanat üzerinde bir oynamaya müsade edilmeyecek. herhangi bir şüpheli durumda yarışma organizatörü ve teknik heyetin istediği sporcunun kanadını kontrol ettirme yetkisi bulunacak.
- pilotlar sertifikasyonda belirtilen kilo aralıklarında uçmak zorundalar. yarışma başvuru formunda herkes kilosunu ve kullanacağı kanat marka,model, ve ebadını belirtecek. yarışma gününden önce resmi kayıt esnasında pilotlar tekrar tartılacak, gerekirse kayıt formlarında düzeltmeler yapılacak. herhangi bir şüpheli durumda pilotlar uçuştan önce ve inişte tartılacak. bütün uçuş ağırlığı kanadın belirtilen limitleri dışına çıkarsa pilot puan cezası alabilecek.

bu ne kadar ciddi uygulanır göreceğiz..

hazır bu kurallardan bahsetmişken, firmaların bir biri ardına çıkarmaya başladığı yeni nesil EN-D kanatlardan bahsetmemek olmaz.
ar-ge konusunda hızlı hamleler yapan Ozone podyuma ilk çıkan oldu ve yeni En-D kanadı EnZo'yu çıkardı. fakat tasarımcılardan gelen uyarı büyük tepkiler çekti; 'EnZo klasik bir En-D kanat değildir, sertifikasyon alabilmiş ancak uçuş karakteri R10-R11'e benzer durumdadır. En-D'ye geçecek kişilere bu kanadı tavsiye etmiyoruz..' şeklinde..

ardından yanılmıyorsam Niviuk sertifikalı En-D kanadı çıkardı, ama henüz duyurmadı. tam bu süreçte, 28 kasımda EN sertifikasyon testlerini uygulayan Air Turquoise ekibinin kurucularından Alain Zoller yeni nesil bir En-D kanadın (firma belli değil) sertifikasyon testini yaparken yaşadığı bir kapanma sonucunda kravata giren kanadın yüksek g oluşturarak spirale oturması ve yedeğini dahi atamaması sonucu suya çarparak ciddi bir kaza geçirmiş.
aradan geçen 4 günün ardından Air Turquoise ekibinden Randi Eriksen, aldıkları karardan sonra yaptığı açıklama sonucunda bundan sonra üst seviye performans kanatların EN sertifikasyon testlerini yapmayacaklarını açıkladılar. bu da demek oluyorki, yarışmalarda kullanılmak üzere firmalar tarafından geliştirilen ve En-D alması için limitleri zorlanan kanatlar ortalık durulana kadar bir süre daha bekleyecekler.
merak edenler için : http://www.para-test.com/index.php?opti ... p;Itemid=9
Dosya ekleri
Paragliding_World_Cup_-_Gliders_Rules_2011_World_Cup_Superfinal_amp_2012_Season_-_2011-11-21.pdf
yeni PWC kuralları
(10.66 KiB) 328 kere indirildi