AirDesign tarafından yeni bir kulak kapama tekniği ilgili video yayınlandı.
http://vimeo.com/34400549
Bu teknikte kulak kapamak için B kolonlarının en dış ipi kullanılıyor. Videoda izlediğim kadarıyle; kanat AirDesign'ın Pure modeli EN-D (LTF 2-3) olmasına rağmen; hem speedli hem de speedsiz olarak uçuş esnasında da, çıkışta da çok stabil davranıyor. Deneme şansım olmadı ama gayet güvenli bir teknik gibi görünüyor.
Diğer marka model kanatlar için aynı yöntem uygulanamayabilir. Bilginiz olsun.
Yeni Kulak Kapama Tekniği
Moderatör: Moderatör Ekibi
- muzzy145
- Mesajlar: 511
- Kayıt: 29.01.2008, 00:05
- Ad Soyad: Muzaffer Dundar
- Şehir: Akhisar
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
B ile kulak kapama Gin ve Niviuk tarafindan da yayinlanmisti. Bana biraz tehlikeli geldi. Tam kanada hakim olunmadan yapilmamasinda fayda var.
Paylasim icin tesekkurler
Paylasim icin tesekkurler
En son muzzy145 tarafından 03.01.2012, 05:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ben ilk defa gördüm ve keşke yazın deneseydim diye geçti aklımdan.
Bu tekniğin AR si yüksek, performanslı kanatlara daha uygun olduğunu düşünüyorum.. Merak eden arkadaşlar; eğer kanadını iyi tanımıyor ve olası farklı tepkilere reaksiyon gösteremeyecekse denemesin. Her kanada uygun bir teknik değil.
Sevgiler
Bu tekniğin AR si yüksek, performanslı kanatlara daha uygun olduğunu düşünüyorum.. Merak eden arkadaşlar; eğer kanadını iyi tanımıyor ve olası farklı tepkilere reaksiyon gösteremeyecekse denemesin. Her kanada uygun bir teknik değil.
Sevgiler
- Champion
- Mesajlar: 649
- Kayıt: 30.11.2007, 20:39
- Ad Soyad: Semih Sayir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 1
- Pilot Menüsü:
Selamlar
Teknik, yüksek performans kanatlarında kulak kapama zorluğundan dolayı geliştirilmiş bir teknikdir.. Genelde 2 kolonlu kanatlarda kullanılıyor...
2 kolonlu kanatlarda kulak kapama deneyimleri kanadın instabilitesini artırdığı için pratik bir yöntem değil.
Bu yöntemin yarışma kanatları harici kullanılmasına gerek yoktur.
Yazmışken başka önemli detayları belirtelim..
1- Kulak kapama veya katlama hızlı alçalma tekniğidir. Hızınızı kesinlikle artırmaz!
2- İki yöntemde yüksek süzülme açısı nedeni ile paraşütün stall karekteristiğini artırır..
3- Turbulanslı havalarda fren müdehalesi gerektiği için yüksek hucum açısı + fren uygulaması ile stall noktasına daha çabuk yaklaşılır.
4- Kanadın yüksek süzülme açısından ortaya çıkan stall problemi speed bar kullanılarak çözülebilir!( kulak kapatılma manevrası ile speed kullanımı daha güvenlidir.
5-Kanadın üst limitinde olmayan pilotlar stall problemine daha çabuk girerler.
6-Trimleri( varsa) kapalı pilotlar stall problemine daha çabuk girerler.
7-Yağmurlu havalarda yapılacak bu manevralar stall tehlikesini çok ciddi olarak artırır..( Islak kanatla denemek çok tehlikelidir)
Kişisel tecrübelerimden bu konu ile ilgili ciddi bir bilgi kirliliği olduğuna inandığım için yazmak ihtiyacı hissettim...
Lütfen farkında olarak uçalım arkadaşlar...
Güney Amerikadan sevgilerle
Semih SAYIR
Teknik, yüksek performans kanatlarında kulak kapama zorluğundan dolayı geliştirilmiş bir teknikdir.. Genelde 2 kolonlu kanatlarda kullanılıyor...
2 kolonlu kanatlarda kulak kapama deneyimleri kanadın instabilitesini artırdığı için pratik bir yöntem değil.
Bu yöntemin yarışma kanatları harici kullanılmasına gerek yoktur.
Yazmışken başka önemli detayları belirtelim..
1- Kulak kapama veya katlama hızlı alçalma tekniğidir. Hızınızı kesinlikle artırmaz!
2- İki yöntemde yüksek süzülme açısı nedeni ile paraşütün stall karekteristiğini artırır..
3- Turbulanslı havalarda fren müdehalesi gerektiği için yüksek hucum açısı + fren uygulaması ile stall noktasına daha çabuk yaklaşılır.
4- Kanadın yüksek süzülme açısından ortaya çıkan stall problemi speed bar kullanılarak çözülebilir!( kulak kapatılma manevrası ile speed kullanımı daha güvenlidir.
5-Kanadın üst limitinde olmayan pilotlar stall problemine daha çabuk girerler.
6-Trimleri( varsa) kapalı pilotlar stall problemine daha çabuk girerler.
7-Yağmurlu havalarda yapılacak bu manevralar stall tehlikesini çok ciddi olarak artırır..( Islak kanatla denemek çok tehlikelidir)
Kişisel tecrübelerimden bu konu ile ilgili ciddi bir bilgi kirliliği olduğuna inandığım için yazmak ihtiyacı hissettim...
Lütfen farkında olarak uçalım arkadaşlar...
Güney Amerikadan sevgilerle
Semih SAYIR