YP Pilotlarına Öneriler

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

YP Pilotlarına Öneriler

Mesaj #1 gönderen Flieger59 » 1 on yıl 2 yıl önce (20.01.2012, 03:34)

Daha önce buradaki her konuya bir ya da bir kaç kez değinildiğine eminim, ama bazı şeylerin topluca bir arada olmasının faydalı olacağını düşündüğümden bu yazıyı paylaşmaya karar verdim. Kendi öğrencilerime bir güvenlik el kitabı oluşturmak üzere bu bilgileri bir araya getirmekteyim,yurt dışı kaynakları tarayıp Türkçeye çevirip mümkün olduğunca fazla bilgiyi bir araya getirmeye çalışıyorum. Aşağıda ilk etapta 40 maddelik bir tavsiye listesi oluşturdum. Sonraki günlerde çok daha fazlası bir araya gelince yine yayınlamaya çalışacağım.
YP Pilotlarına Öneriler

1. Grup psikolojisi. Çoğunluğun yaptığı birşeyi yapmak gerekiyormuş gibi hissedilebilir. Onlar sizden çok daha deneyimli ve tecrübeli olabilirler ve siz aynı şeyi yaparak gereğinden fazla risk almış olabilirsiniz. Bu durum egonuzu kontrol altında tutmanızın gerektiği, tecrübenizi ve alacak olduğunuz riskleri tartmanızı gerektirecektir.
2. Bir yamaç paraşütü pilotunun alabileceği en büyük ödül nedir? Dünya şampiyonu olsanız veya en yükseğe/uzağa giden kişi bile olsanız, birçok insan yamaç paraşütünün ne olduğunu bile bilmez. Siz öldükten 1-2 yıl sonra çok az sayıda insan sizi hatırlar, yamaç paraşütü sporu ile ilgili olduklarından değil, sizin yakın arkadaşlarınız veya aileniz oldukları için. Belki de performansınızın en büyük getirisi kendinizi bilmek (halen bilmiyorsanız tabi) olacaktır. Clint Eastwood (bir film yıldızı)şöyle demiştir: “Siz, kendi kafanızın içindeki kahramansınız
3. Kendinize bir not: Yamaç paraşütü bana asla düzenli olarak mükemmel uçuş havası vaad etmez. Başka tür tutkular gibi, bu spor bazen beni çok alt üst edecektir. Bir arkadaşım bana çok iyi bir uçuş gününü kaçırdığımı söylediği zaman, o kadar üzülüceğimki: “Artık bu havası tutmaz, bir günü belli olmaz sporu bırakacağım” diye düşünürüm. Anahtar, geride bıraktığımız yıla bakmakta ve kendimize bu sporu bırakırsak kaybedeceğimiz yamaç paraşütü sporunun bana kattıklarını ve önümüzdeki mutlulukları heyecanları. Başka hobilerle de ilgilenin. Yamaç paraşütü sporu sizin işiniz olmadıkça, 1-2 yıl sonra her allahın günü uçmak sizi yavaş yavaş bayar ve sizi acayip arayışlara sokar
4. Cesurluk eğrisi. İlk 5 yıl boyunca bir pilotun cesareti bir çan eğrisi şekline benzer. Pilot spora gerek tecrübesiz olması gerekse de yüksek tedirginlik yüzünden temkinli başlar. Ortalarda, tecrübe düzeyi artar, tedirginlik azalır, ve daha cesur kararlar almaya başlar. Cesurluk genelde ileri seviye pilot konumuna gelindiğinde en üst noktasına gelir. Bu daha çok “orta seviye pilot” sendromu olarak adlandırılır. Sona doğru, kötü durumların herkesin başına gelebileceği gerçeği tecrübe edildiğinde, verilen kararlar yine daha temkinli olmaya başlar
5. Harnese oturma. Birçok kaza, pilotların kalkıştan hemen sonra harnese oturmak için dengesizce debelenmesi sonucu olmuştur. En kötüleri de frenleri elinden bırakmadan harnesin altını tutarak oturmaya çalışırken meydana gelmiştir. Pilot farkına varmadan Stall (Full, Recovery) yapacaktır, veya harnese yerleşmek için tek elini kullandıysa kanopi Spin (Recovery). ‘e girecektir. Bir başka kötü fikir ise, önce frenleri bırakıp sonra elleri kullanarak harnese yerleşmeye çalışmaktır. Bir kapanma Collapse (Asymmetric, Recovery) olduğunda frenleri o kargaşada tekrar bulmak kolay olmayacak ve pilot yamaca çakacaktır. Bir başka çok da kötü olmayan fikir ise, frenleri tek elle tutup diğer elle harnese oturmaya yardım etmektir. Yinede bir kapanma olduğunda düzgün bir müdahele mümkün olamayacaktır. Eğer kalkıştan hemen sonra harnese kendiliğinizden oturamadıysanız, en iyisi yamaçtan bir miktar uzaklaşmayı bekleyin ve bunu deneyin: Ellerinizle kolonları ileriye doğru iterken(frenleri bırakmadan ve normal fren pozisyonunda), geriye yaslanın ve dizlerinizi karnınıza doğru çekin, bu şekilde harnesinize cuk diye oturabilirsiniz. Harnesinizi garajınızda uygun biryere asıp deneyerek bu haraketi pratik yapmanız çok faydalı olacaktır. Ayrıca harnesinizin sırt yaslanma ayarlarının da çok sıkı olmadığını kontrol ediniz
6. Kalkış yapmak zorunda değilsiniz. Eğer hava şartları veya yeni bir uçuş bölgesinde uçacağınız için rahat hissetmiyorsanız, bırakın başka bir gün, daha iyi şartlarda, daha iyi yerlerde uçun. Grup sendromunaGroup Effect ve sadece şov yapmak için uçanlara dikkat edin. “Hey, ben bu havada uçarım, kalkıyorum” deyip patlak rüzgarda kalkıp geriye sürüklenen yada olduğu yerde mahsur kalan kişiler çok olmuştur, eminim çok eğlenceli değildir.
7. Rüzgar hızı 3 saniye içinde 10km/s(6mil/s)’den fazla değişiyorsa, hava türbülanslıdır. Kalkış yapmayın.
8. Gri bulutlar daha da kararıyor. Termikler ve kaldırıcı bölgeler daha da güçleniyor. Kalkış yapmayın, eğer havadaysanız, inin. Etrafınıza baktığınızda yakın bir mesafede sağanak yağmur görebilirsiniz.
9. Ön kolonları çekip kanadı şişirmeden önce kendinize şöyle demelisiniz: “Bu bir deneme, ve herşey uygun ve yolunda giderse kalkışı yapacağım” Sakın kendinize şöyle demeyin: “Bundan önce iki kere kalkmayı beceremedim, bu sefer insanların bana gülmelerine izin vermeyeceğim”.
10. Kalkıştan hemen sonra, kanadınız hız kazanmak için öne dalar.(yeterince hızlı koşmadıysanız) ve ardından bir kabarma izler. Eğer siz bu kabarmanın başlangıcında frenleri çekerseniz bu sallanma haraketini arttırmış olur ve salınımın üst noktasında kanopiniz Stall (Full, Recovery) olabilir. Bu etki termiklere(veya herhangi bir kaldırıcıya) girerken de göz önünde bulundurulmalıdır
11. Kalkmak için en kötü 10 neden: 10) Yeterince bekledim. 9) Aşağıya yürümek istemiyorum. 8) Açım, üşüdüm. 7)Bu kadar yol geldim. 6) Hava kararmak üzere. 5)Yağmur başlamadan kalkalım. 4) Amanın! Sivrisinekler beni canlı canlı yiyorlar! 3) Akşam yemeğine gecikeceğim. 2) Kalkmassam korkak olduğumu düşünürler( Group Effect) 1)Bu tatilimin son günü.
12. Ters kalkışta dönerken ayakların yerden kesilmesi. Pulled up during rotation from a reverse inflation. Eğer kanopi tepemize gelir gelmez ayaklarımızın yerden kesilmesi riski var ise, bu meydana gelmeden çabucak dönüşü yapmak iyi olacaktır. Eğer bu hızlı dönüşü yaparken ayaklarınız yerden kesilirse, dönme haraketini durduramayıp döndüğünüz yönde kolonlar çaprazlaşacak ve yüzünüz yamaca dönük şekilde uçmaya başlayacaksınız. Bu benimde başıma geldi ve düzeltmek için çektiğim yanlış fren kanopimin tam yamaca doğru dönmesine sebep olmuştu. Bunu önlemek için, öncelikle dönüşü çok hızlı yapmayın ve/veya arkanızdan tutarak kalkışa yardım edecek tecrübeli birinden yardım isteyin. En önemlisi de ters bir şekilde havalandı iseniz, soğuk kanlı olmak, kanadınızı yamaçtan uzaklaştırmak ve ondan sonra kolonları eski haline döndürmektir. Önünüze dönerken kolonları elinizle tutun ve ileri döndüğünüzde tekrar öteki yana dönmemek için birbirinden ayrı tutun. Kalkmadan önce göğüs kolonunun çok sıkı olmadığını kontrol edin
13. Kalkışta kanat kontrolü. Havalanmadan önce kanadınızı kafanızın üstündeyken ters takılmış kolonlarıTwisted Risers (Harness Flipped),, ip atmalarınıLine-Over (Recovery),, kravatlarıCravate (Recovery) ve düğümlenmeleriKnot (Unstable, Recovery) iyice kontrol edin. Bir defa uçuşa geçtikten sonra bu durumlardan kurtulamayabilirsiniz. Eğer yeterince rüzgar varsa bir süre sabit kalın ve kanadınızı iyice kontrol edin.
14. Kanat kafanızın üstündeyken yana yatmaya başladı. Bundan kurtulmak için yukardaki tarafın frenini çekmek, eğer öne doğru çok güçlü bir kuvvet uygulamıyorsanız, sadece diğer tarafında yere yatmasına neden olur. Bu durumda yapılması gereken, kanadın yatan tarafına doğru ilerleyip vücudunuzu kanadın merkezine almaktır
15. Kanadı B kolonlarıyla yere indirmek. Yer çalışması yaparken kanadınızı aniden yere indirmeniz gerekirse, frenleri bırakıp B kolonlarını çekin. Bu hareket kanadın yüzeyini azaltıp kanadı frenlerle inderebileceğinizden daha hızlı yere indirir. Unutmayın ki frenleri bırakmadan bunu yapmayı denerseniz, B kolonu ve firar kenarı arasında rüzgar alan bir bölge yaratırsınız. Bu teknik B kolonunun bağlantı noktalarını çok zorladığından her inişinizde bu yöntemi kullanmayın.

16. Wing Kill (Slip Collapse). IKanadı yana kayarak yere indirmek. Kanadınızı kısa bir sürede söndürmenin bir yoluda Kanadın bir tarafına doğru koşarken aynı tarafın freen ipini elinize dolamaktır. Bu kanadı yan çevirecek ve kanadın daha az bir alanı rüzgar alacaktır. Kanat 450 den fazla döndükten sonra ters taraftaki kulak kapatacak ve kısa bir süre sonra hücrelerin büyük bir kısmı kapanacaktır.
17. Uçuş şartları hakkında senden daha fazla bilgiye sahip bir başka pilotun kalkmasını bekle.
18. Zayıf rüzgarda kalkacaksanız en az engel olan koşu yolunu seçin.
19. Genellikle termikler düzgün zaman aralıklarında oluşur. 20 dakika kadar rüzgarı izledikten sonra bir sonraki termiğin cıkacağı zamanı tahmin edip, rüzgar artmadan kalkış yapabilirsiniz. Bu sırada her aralıktaki rüzgar hızının değişimini de gözlemelisiniz.
20. Kalkış sırasında yüzünüze hafif bir rüzgar gelirken arkanızdaki ağaçların sallandığını görüyorsanız bunun nedenini, rotor bölgesinde olmadığınızdan emin olmak için bulmaya çalışın.
21. Kalkış noktasında rüzgar güçlü eserken yer seviesinde hafif bir rüzgar olduğunu aşağıdakilerden öğrendiniz. Bu rüzgarın düşük irtifadan gelmediğini ve uçuş sırasında iyi bir kaldırıcı bölge bulamayacağınızı gösterir. Fazla kaldırmayan bir rüzgarlarda kalkış yapmak için hazır olun
22. Bir uçurumdan kalkış yapacaksınız ve kalkışın önündeki sert rüzgar arkanızda bir rotor yaratır. Eğer çok geriden kalkış yapmaya çalışırsanız kaldırıcı bant sizi geriye doğru, rotor bölgesine, atmaya çalışacağı için dikkatli olun. Mümkün olduğunca ilerden kalmaya ve maximum hızda uçmaya çalışın. Eğer uçurumun kenarında durmaya niyetliyseniz, yatay olmayan rüzgar yönü, eğer frenleri yeterince çekmezseniz ileriye ceker, kanadın biraz önünüzde stabil hale geçmesine neden olacağının farkında olun.
23. Rüzgar 30 dereceden fazla bir açıyla geliyor ve arazi yapısı nedeniyle (Ağaçların arasından açılmış bir pist veya kayak pisti.) bu şekilde kalkmanız gerekiyorsa kalkıştan hemen sonra rüzgarın geldiği taraftan kapatma Collapse (Asymmetric, Recovery)yaşayabilirsiniz. En kısa zamanda rüzgara doğru dönün. .
24. Bacak kolonlarını bağlamayı unuttunuz. Bu nedenle bir çok insan ölmüştür. Koltukaltlarıyla birkaç dakika çaresizce asılı kaldıktan sonra kendini bırakan insanlar. Eğer sizinde başınıza böyle bir şey gelirse şunları yapın. Kolonları sıkıca tutun. Ağırlığınızı kollarınızla taşıyarak ayaklarınızı yukarı doğru sallayıp, iplerin ve kolonların arkasına çengel gibi geçirin. Bu şekilde baş aşağı dururken ellerinizle oturak kısmını altınıza çekin. Normal oturma pozisyonuna geçmek için öne doğru hafif sallanıp bacak kolonlarınızı bağlayın.Bu tekniği garajınızda ya da sağlam bir yere astığınız harnesinizde deneyebilirsiniz.
25. Göğüs kolonunuzu bağlamayı unuttunuz. Benzer bir durum arabalarda kullanılanlara benzer kilit mekanizmasının uçuş sırasında boşalması nedeniyle benim de başıma geldi. İlk şaşkınlıktan sonra tekrar kitlemeye çalışın. Kilitlemek için gerekli güç, oturma pozisyonunuza bağlı olarak ağırlığınızın %25’i kadar olacaktır.
26. Dust Devil Hortum. Eğer kanada kuşandıktan sonra bir hortum yaklaştığını fark ederseniz kanadın havalanmasını önlemek için hemen ortasına atlayın. Kalkış için beklerken kanadınıza gereksiz yere uzun süre bağlı kalmayın.
27. Kalkıştan önce önünüzdeki insanları kalkacağınıza dair uyarın.Onlar sizin kalkışınızı/kalkamayışınızı izlerken siz de önünüzdekilerden birinin kanadını şişirip koşo yolunuzu kapatmasını veya türbülans oluşturmasını önlersiniz.
28. Yedek kontrolü. Taşıma sırasında yedek tutacağını yerinde tutan velcro iyice sabitlenip, gerektiğinde, yedeğin atılmasını zorlaştırabilir. Kuşama girmeden önce:
a. Tutacağın yerine nasıl bağlandığını kontrol edin.
b. Yedeğin pinlerinin iyice yerleştirilmiş olduğunu kontrol edin.
29. Kalkıştan önce tuvaletinizi yapın.Size huzurlu bir uçuş sağlayacağı gibi, inişte olası bir çarpışmalı durumda sidik torbanızın da patlayıp bir de oradan zarar görmenizi önleyecektir.
30. İplerinizi açmayı kolaylaştırmak için A kolonlarından birini tutup, aynı tarafın fren ipini çekin. Bu genellikle diğer iplerin de açılmasını sağlar. Eğer kuşamınız takla atmadıysa ve kolonlar birbirlerinin içinden geçmediyse A kolonlarından başlayın.
31. Herhangi bir nedenle kanadınız karmakarışık bir hal almışsa açmak için şunu yapın: Hücum kenarının ortasından tutup kulaklara doğru açılmalıdır. Kulaktan tutup dışarı doğru çekmeye çalışmak durumu daha da karıştırır.
32. sert rüzgarda kanadınızı sererken birisi kanadınızın hücum kenarına, kanadın havalanmasını önlemek için, bir kaç küçük taş koyabilir veya A kolonlarından çekerek 30 cm yüksekliğinde bir duvar oluşturabilir.Bu kanadın üstündeki rüzgarın hızını azaltır.
33. Her kalkışınızda kulaklar kanadın ortasından önce yükseliyor ve at nalı veya V şeklinde kanadınız yükseliyor. Bunu önlemek için A kolonunu tamamen çekmek yerine A kolonundaki, en dışta kalan ipi hariç, iplerini elinize alarak çekin(eldiven takarak). Bu ilk kanadın ortasını çekmenizi sağlar.
34. Kalkışa hazırsınız fakat yağmur başlıyor.Acaba gerçekten bu uçuşu yapmalı mısınız? Bilinki yağmur damlaları büyüdükçe bulutun altındaki çekim daha güçlü olur. Yani eğer damlalar küçükse kaldırıcı çok fazla olmayabilir ama büyüklerse kalkmaktan kaçının. .
35. Eğer inişten hemen öncesine kadar minimum çöküş oranında uçuyorsanız şunu bilmelisiniz ki yere yaklaşırken rüzgar gradyanı (rüzgar hızına bağlı olarak) sizi 3-5 metre kala Stall’a Stall (Full, Recovery)sokabilir. Son yaklaşmada bu tehlikeli durumdan sakınmak için daha yüksek bir hava hızı ile uçun.
36. Yengeçleme. Crabbing. İnişe hazırlanıyorsunuz ama rüzgar sizin yaklaşmanız ile aynı doğrultuda değil. Bu durumda bir yengecin yan yan yürüyüşüne benzer bir şekilde, gidiş yolunuza belli bir açıda uçmanız gerekir.
37. Ufukta yağmur şiddetli bir şekilde yağıyor. (10+ km) İnişe geldiğinizde rüzgar hızının dramatik bir şekilde artmasına hazır olmalısınız. Bu sağanak ile gelen soğuk havanın yere çarptığında dağılması sonucu meydana gelir.
38. Rüzgarın fazlaca olduğu bir tarlaya iniş yapacaksınız. Yanyana duran ağaç veya ev kümelerinin, türbülansı, yüksekliklerinin 10 katı uzağa kadar gönderebileceği unutmayın.
39. Rüzgar hızı ne kadar fazlaysa, inişte yere konarken o kadar az fren çekmek gerekir.
40.Eğer 1 saatten fazla bir süredir uçuyorsanız,inişten önce bacaklarınızın uyuşup uyuşmadığını yoklayıp kontrol edin.


Kullanıcı avatarı
mannik
Mesajlar: 83
Kayıt: 26.11.2011, 13:09
Ad Soyad: Kenan Büyükatak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen mannik » 1 on yıl 2 yıl önce (20.01.2012, 10:06)

Faydalı bir yazı olmuş. İnsan ilk okuduğunda sanki bütün bunlar kendi başına gelecekmiş gibi biraz ürperiyor ama, yine de bu güvenlik kurallarını bir kere okuyup bırakmamalı, belli zaman aralıklarında hatırlamak için tekrar okumalıyız.

Kullanıcı avatarı
no_identity
Mesajlar: 133
Kayıt: 21.05.2009, 23:01
Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 42
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen no_identity » 1 on yıl 2 yıl önce (20.01.2012, 12:53)

Emeğine sağlık Master Sensei. Güzel bir çalışma olmuş. Emek verilen herşey çok güzel oluyor valla. Pazar görüşmek üzere

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (20.01.2012, 20:31)

slm..teşekkürler dostum.ellerine ve aklına sağlık ..tebrik ederim bizim için oldukça faydalı bir çalışma yapmışsın sagol..yamaç paraşütü sporuna katkın süper olmuş...kib.

Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Kerim » 1 on yıl 2 yıl önce (20.01.2012, 23:25)

Ellerine sağlık Hocam çok güzel ve verimli bir yazı olmuş.ara ara okuyup unutulanları tazelemek gerek.bu yazıyı kayıt ediyorum.

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen zorhedef » 1 on yıl 2 yıl önce (21.01.2012, 02:10)

emeğine sağlık güzel olmuş ..evet bende kaydettim çok uzun okumak ve anlamak için 30 dakika lazım tamamını okuyamadım ama kaydettim mutlaka okuyacağım ....deyip geçmemek lazım ki hayatınızı 30 dakikalık birbligiyi okumamakla ....değişmek.... hiç adil bir davranız olmaz ihmaletmeyin lütfen ......kazasız uçuşlar dilerim


Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Flieger59 » 1 on yıl 2 yıl önce (21.01.2012, 04:03)

Öncelikle tüm yorum yapan arkadaşlara teşekkürler.. :) Evet görünüşte yazı biraz uzun oldu,fakat her seviyeden pilotun hiç üşenmeden arada bir göz gezdirmesi gereken önemli hususlar olduğunu düşünüyorum. Mevsim dolayısıyla seyrek uçabildiğimiz bu aylarda, hiç olmazsa zihinsel hazır bulunuşluğumuzu zinde tutmak amaçlı, fırsat buldukça gözden geçirmemiz gereken konular bence. Aslında Yamaç Paraşüt sporunun ilk bakışta oldukça basit gibi görünmesine rağmen, içine girdikçe dikkat edilmesi gereken yüzlerce ayrıntıya sahip olduğunu gösteren bir kanıt yukarıda yazılanlar. Çünkü en az yukarıdakinin belki on katı tavsiye niteliğinde bilgi daha eklenebilir ve eklenmeli de.
Yeni sezonda tüm YP camiasına güvenli ve keyifli uçuşlar yapmaları dileklerimle.
Sanlı FİDAN
Tekirdağ Yamaç Paraşüt Kulübü

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen SERVET » 1 on yıl 2 yıl önce (23.01.2012, 13:15)

Öğretici ve güzel bir yazı teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
m.bayrakci
Mesajlar: 331
Kayıt: 04.07.2006, 21:40
Ad Soyad: Murat Bayrakçı
Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen m.bayrakci » 1 on yıl 2 yıl önce (26.01.2012, 10:42)

Oldukça yararlı konular, sürekli tazelenmesi ve uygulanması gereken ayrıntılar. paylaşım için teşekkürler..

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Flieger59 » 1 on yıl 2 yıl önce (28.01.2012, 04:25)

Murat bey ben teşekkür ederim. Görüşmek dileklerimle.

Kullanıcı avatarı
Aytekin
Mesajlar: 91
Kayıt: 09.07.2007, 12:19
Ad Soyad: Aytekin Kurnaz
Şehir: Bolu
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Aytekin » 1 on yıl 2 yıl önce (30.01.2012, 21:39)

Teşekürler,iyi bir konuya değinmişsiniz.


Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen garadark » 1 on yıl 2 yıl önce (31.01.2012, 02:40)

anlayanlar anlayamayanlara annatsın herkeş anlasın :)

Kullanıcı avatarı
medyak
Mesajlar: 23
Kayıt: 20.10.2011, 02:03
Ad Soyad: Yılmaz Özkaya
Şehir: Edirne
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen medyak » 1 on yıl 2 yıl önce (31.01.2012, 03:12)

Teşekkürler...
Çok yararlı bir yazı olmuş.
Verilen emeğe değmiş.

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Flieger59 » 1 on yıl 2 yıl önce (02.02.2012, 02:00)

:) Evet anlayanlar anlamayanlara anlatsın.Ya da anlamadığınız yeri yazın, size yardımcı olmaya çalışayım :)