İzlediğim bazı uçuş videolarında pilot uçuş esnasında tahminen %25 fren seviyelerinde ki frenler avucunda ve kolonlardan tutmuş halde uçuş yapıyor...Sanırım iki nedenle bu his oluşuyor birincisi kendini güvende hissetme ihtiyacı diğeri ise ellerin yanlarda olmasının yorgunluğu...
Kolonları uzun süre tutarak uçmak risk içerirmi acaba içerirse ne tür riskler olabilir....Kolların sürekli iki yanda açık olmasımı gerekir?
Bilgi vereceklere şimdiden teşekkür ederim....
Kolonları tutarak uçmak
Moderatör: Moderatör Ekibi
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Kolonları tutarak uçmanın makul sayılacağı tek durum mesafe uçuşunda termikler arası süzülüşlerdir (süzülüş türbülanslı değilse tabi). Kolonları tutarak hem termikle boğuşmaktan yorulan kollarınızı dinlendirir, hemde kollarınızı kolonların arkasına saklayarak bir miktar direnci azaltmaya çalışırsınız.
Tedirginlik nedeniyle kolonları tutmak ise yapılabilecek en riskli hareketlerden birisidir. Çünkü zaten hava sizi tedirgin ediyorsa, aktif/türbülanslı koşullardasınız demektir. Bu durumda ise kanadın hareketlerine anında reaksiyonlar vererek aktif uçuş modunda olmalısınız. Kanadı idare etmek yerine kolonlara sarılıp kalırsanız er yada geç kanadı kafanıza yersiniz. Unutmayın kötü bir şey olduğunda kolanlarda sizinle ve kanatla birlikte düşerler, farklı bir yer bağlı değildirler. Aşağıdaki video herhalde ne demek istediğimi daha iyi anlatır.
http://vimeo.com/26201476
Videodan ikinci bir ders olarak, kolonlar dolanmış halde spirale girmişseniz kendinizden geçecek yada yedeğe ulaşmanızı engelliyecek kadar G yükü yemeden yedeği atmanız gerektiğini de çıkarabiliriz sanırım.
Üçüncü ders bu pilot gibi böyle bir olaydan sağ çıkmışsanız, gidin fakir fukaraya bol bol sadaka dağıtın.
Kolonları tutarak uçmanın makul sayılacağı tek durum mesafe uçuşunda termikler arası süzülüşlerdir (süzülüş türbülanslı değilse tabi). Kolonları tutarak hem termikle boğuşmaktan yorulan kollarınızı dinlendirir, hemde kollarınızı kolonların arkasına saklayarak bir miktar direnci azaltmaya çalışırsınız.
Tedirginlik nedeniyle kolonları tutmak ise yapılabilecek en riskli hareketlerden birisidir. Çünkü zaten hava sizi tedirgin ediyorsa, aktif/türbülanslı koşullardasınız demektir. Bu durumda ise kanadın hareketlerine anında reaksiyonlar vererek aktif uçuş modunda olmalısınız. Kanadı idare etmek yerine kolonlara sarılıp kalırsanız er yada geç kanadı kafanıza yersiniz. Unutmayın kötü bir şey olduğunda kolanlarda sizinle ve kanatla birlikte düşerler, farklı bir yer bağlı değildirler. Aşağıdaki video herhalde ne demek istediğimi daha iyi anlatır.
http://vimeo.com/26201476
Videodan ikinci bir ders olarak, kolonlar dolanmış halde spirale girmişseniz kendinizden geçecek yada yedeğe ulaşmanızı engelliyecek kadar G yükü yemeden yedeği atmanız gerektiğini de çıkarabiliriz sanırım.
Üçüncü ders bu pilot gibi böyle bir olaydan sağ çıkmışsanız, gidin fakir fukaraya bol bol sadaka dağıtın.
- istanbul3425
- Mesajlar: 109
- Kayıt: 11.03.2012, 20:16
- Ad Soyad: İbrahim Atmaca
- Şehir: İstanbul - Erzurum
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
ibrahim bey bu arkadaş sprale girdiğinde en fazla 15-20 saniye içinde yedeği atması gerekiyordu ondan sonra yapıcak bir şey kalmaz sanırım yediği g basıncı bayılmasına neden olmuşki son sahnelerde hiç bir hareket yok zaten böyle durumda soğuk kanlılıkla doğru kararı doğru zamanda vermek lazım aklımızda böyle kalsın herkese kazasız bol uçuşla dilerim ...
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
can't read the non english comments, but if that clip is for real... then that guy is dead.
I now see a comment regarding "good recovery"... If so your the luckiest man on the planet right now. Three comments... Keep your f'ing hands off your risers in the future (hard to be active piloting when your clutching onto the riser), don't fly into clouds, and throw your damn reserve the second you get multiple line twists.
Here is to you learning from this and having a long flying career...
Abdullah Dolmacı:
Merhaba,
Gördüğüm kadarıyla çıkarılması gereken ikinci ders frenlerin bilege geçirilmemesi gerektiği.
Zira böylesi bir durumda elleri kurtarıp yedek atmak epey zor gibi görünüyor.
I now see a comment regarding "good recovery"... If so your the luckiest man on the planet right now. Three comments... Keep your f'ing hands off your risers in the future (hard to be active piloting when your clutching onto the riser), don't fly into clouds, and throw your damn reserve the second you get multiple line twists.
Here is to you learning from this and having a long flying career...
Abdullah Dolmacı:
Merhaba,
Gördüğüm kadarıyla çıkarılması gereken ikinci ders frenlerin bilege geçirilmemesi gerektiği.
Zira böylesi bir durumda elleri kurtarıp yedek atmak epey zor gibi görünüyor.