Kolonları tutarak uçmak

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
JPPAKİN
Mesajlar: 141
Kayıt: 02.11.2011, 17:15
Ad Soyad: Akın Murat
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Kolonları tutarak uçmak

Mesaj #1 gönderen JPPAKİN » 1 on yıl 2 yıl önce (08.02.2012, 15:33)

İzlediğim bazı uçuş videolarında pilot uçuş esnasında tahminen %25 fren seviyelerinde ki frenler avucunda ve kolonlardan tutmuş halde uçuş yapıyor...Sanırım iki nedenle bu his oluşuyor birincisi kendini güvende hissetme ihtiyacı diğeri ise ellerin yanlarda olmasının yorgunluğu...
Kolonları uzun süre tutarak uçmak risk içerirmi acaba içerirse ne tür riskler olabilir....Kolların sürekli iki yanda açık olmasımı gerekir?
Bilgi vereceklere şimdiden teşekkür ederim....


Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen SilverCloud » 1 on yıl 2 yıl önce (08.02.2012, 18:21)

Selamlar,

Kolonları tutarak uçmanın makul sayılacağı tek durum mesafe uçuşunda termikler arası süzülüşlerdir (süzülüş türbülanslı değilse tabi). Kolonları tutarak hem termikle boğuşmaktan yorulan kollarınızı dinlendirir, hemde kollarınızı kolonların arkasına saklayarak bir miktar direnci azaltmaya çalışırsınız.

Tedirginlik nedeniyle kolonları tutmak ise yapılabilecek en riskli hareketlerden birisidir. Çünkü zaten hava sizi tedirgin ediyorsa, aktif/türbülanslı koşullardasınız demektir. Bu durumda ise kanadın hareketlerine anında reaksiyonlar vererek aktif uçuş modunda olmalısınız. Kanadı idare etmek yerine kolonlara sarılıp kalırsanız er yada geç kanadı kafanıza yersiniz. Unutmayın kötü bir şey olduğunda kolanlarda sizinle ve kanatla birlikte düşerler, farklı bir yer bağlı değildirler. Aşağıdaki video herhalde ne demek istediğimi daha iyi anlatır.

http://vimeo.com/26201476

Videodan ikinci bir ders olarak, kolonlar dolanmış halde spirale girmişseniz kendinizden geçecek yada yedeğe ulaşmanızı engelliyecek kadar G yükü yemeden yedeği atmanız gerektiğini de çıkarabiliriz sanırım.

Üçüncü ders bu pilot gibi böyle bir olaydan sağ çıkmışsanız, gidin fakir fukaraya bol bol sadaka dağıtın.

Kullanıcı avatarı
a.dolmacı
Mesajlar: 8
Kayıt: 27.06.2011, 00:33
Ad Soyad: Abdullah Dolmacı
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen a.dolmacı » 1 on yıl 2 yıl önce (11.04.2012, 22:04)

Merhaba,

Gördüğüm kadarıyla çıkarılması gereken ikinci ders frenlerin bilege geçirilmemesi gerektiği.
Zira böylesi bir durumda elleri kurtarıp yedek atmak epey zor gibi görünüyor.

Kullanıcı avatarı
istanbul3425
Mesajlar: 109
Kayıt: 11.03.2012, 20:16
Ad Soyad: İbrahim Atmaca
Şehir: İstanbul - Erzurum
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen istanbul3425 » 1 on yıl 2 yıl önce (11.04.2012, 23:50)

O adam yedeği nasıl açamamış hayret iş ya...Şimdi iyice korkmaya başladım...Acaba yedeğimi yoktu vardıdamı açılmadı veya açamadı ? 2 tane yedek almak en doğrusu sanırsam...

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen zorhedef » 1 on yıl 2 yıl önce (12.04.2012, 01:01)

ibrahim bey bu arkadaş sprale girdiğinde en fazla 15-20 saniye içinde yedeği atması gerekiyordu ondan sonra yapıcak bir şey kalmaz sanırım yediği g basıncı bayılmasına neden olmuşki son sahnelerde hiç bir hareket yok zaten böyle durumda soğuk kanlılıkla doğru kararı doğru zamanda vermek lazım aklımızda böyle kalsın herkese kazasız bol uçuşla dilerim ...

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen bartsay » 1 on yıl 2 yıl önce (12.04.2012, 09:13)

can't read the non english comments, but if that clip is for real... then that guy is dead.

I now see a comment regarding "good recovery"... If so your the luckiest man on the planet right now. Three comments... Keep your f'ing hands off your risers in the future (hard to be active piloting when your clutching onto the riser), don't fly into clouds, and throw your damn reserve the second you get multiple line twists.

Here is to you learning from this and having a long flying career...

Abdullah Dolmacı:
Merhaba,

Gördüğüm kadarıyla çıkarılması gereken ikinci ders frenlerin bilege geçirilmemesi gerektiği.
Zira böylesi bir durumda elleri kurtarıp yedek atmak epey zor gibi görünüyor.