Havayı nasıl okuyabiliriz?

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
alataw
Mesajlar: 31
Kayıt: 01.12.2010, 17:38
Ad Soyad: Sebahattin Orhan
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Havayı nasıl okuyabiliriz?

Mesaj #1 gönderen alataw » 1 on yıl 2 yıl önce (21.03.2012, 11:36)

Merhabalar

Başlanğıç eğitimini yeni tamamlayan acemi arkadaşların buldukları her fırsatta, buldukları her tepeden ve her türlü hava şartlarında uçmak istediklerini gözlemledim.

Rüzgarın şiddetini winsacktan veya rüzgar ölçerlerden anlar, şiddetliyse limitlerimizin üzerinde diyebiliriz, peki rüzgarın darbeli olduğunu, türbülanslı olduğunu nasıl anlayabiliriz. Hangi koşullarda "oooo rüzgar çok türbülanslı bu havada uçulmaz" diyip uçuşu iptal etmeliyiz.. Bölgeye göre değişir ama genelde günün hangi saatlerinde hava nasıl olur.. Hava koşulları hanği aylarda nasıl olur...

Selam ve sayğılarımızla


Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 143
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen SHaDoW » 1 on yıl 2 yıl önce (21.03.2012, 23:35)

Sebahattin Bey merhabalar..
Kalkış alanının türbülanslı olup olmadığını anlamak için 3 streamer kuralı var.. ya da 3 windsock.. Bunlardan birisini kalkış alanının sonuna birisini kanadını serdiğin yerin hemen hizasına bir diğerini de pistin en yüksek noktasına zirveye dikiyorsun.. eğer üç streamer/windsock ta aynı yönü gösteriyorsa kalkış yaptığın "tepede" türbülans etkisi yoktur diyebiliriz.. Yok eğer bunlardan bir tanesi veya hepsi farklı yönleri gösteriyorsa o an tepeden kalkış yapılmaz..

Darbe aralığı konusunda ise genellikle rüzgar ölçer kullanılıyor.. en az 10 dakikalık ölçümler sonucunda 4 saniye içerisinde +- 8 kmlik bir rüzgar farkı var ise hava darbelidir ve kalkış yapılmaz..

Rüzgar ölçer o an için hiç kimsede yok ise windsock'ın durumunu iyi takip etmek gerekiyor.. Bazan sakinleşen hafif 90dereceden aşağıya eğilen bir windsock görüntüsü varken aniden 90 derece olan hatta sert bir şekilde yırıtlacak gibi dalgalanan bir görüntü oluyorsa sonra tekrar sakinleşiyorsa hava yine darbelidir diyebiliriz..

Ayrıca eğitimini yeni tamamlamış bir pilotun p2 seviyesinde iken yalnız başına 15 km rüzgar limitini aşmayan rüzgarda uçması daha uygun olacaktır..

Kazasız keyfli uçuşlar diliyorum..

Kullanıcı avatarı
alataw
Mesajlar: 31
Kayıt: 01.12.2010, 17:38
Ad Soyad: Sebahattin Orhan
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen alataw » 1 on yıl 2 yıl önce (22.03.2012, 09:27)

Ahmet bey bilgilerinizle bizleri aydınlattığınız için çok teşekkür ederiz, çok makbule geçti...