EnZo: Onemli guvenlik uyarisi

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

EnZo: Onemli guvenlik uyarisi

Mesaj #1 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (07.05.2012, 10:56)

EnZo: Important Safety Notice

We are very sorry to report that we have found a fault in the construction of the grey Dyneema line used on the EnZo risers. This is not a problem on all EnZos, but we are not sure which wings may be made with this fault so we are issuing this notice to cover all EnZos that could be affected.

This notice concerns all EnZos manufactured between November 1st, 2011, and March 26, 2012. The serial numbers of the affected wings end with:
-M-48x-xxx
-M-49x-xxx
-M-50x-xxx
-M-51x-xxx
and for those manufactured in 2012, from: -N-01A-xxx to -N-12A-xxx

We will be shipping replacement Dyneema lines immediately. They can be fitted without having to do any sewing. Due to the possibility of this manufacturing error, you must NOT fly your Enzo until the potentially faulty riser parts have been replaced.
The potentially affected parts are the two grey-coloured Dyneema lines attached to the risers, one connects to the main A and B risers and the other joins this to make up the rest of the outer A riser. It has been found on some risers that the splices of these lines are too short.
Contact your Ozone dealer who will issue you a Replacement Riser Line Kit that must be correctly installed before further use of your EnZo. We are very sorry for this and hope to have the replacement lines to all EnZo pilots very soon.
Dosya ekleri
enzo riser.jpg


Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 1 yıl önce (08.05.2012, 21:54)

Selamlar, (Enzo sahiplerinin özellikle dikkatine),

Enzo için yayınlanan güvenlik uyarısında belirtildiği gibi bazı kanatlarda kolonlar üzerindeki hareketli ipin dikişleri kontrol edilmelidir. Hatalı imalat tüm kanatlarda değildir, sadece birkaç kanatta gözlendiği için tüm kanatların kontrol edilmesi gerekmektedir.

Kendi kanadımda, Murat Tüzer'in kanadında ve Savaş Abi/Yurdaer'in kanadında herhangi bir problem yoktur. Yani kontrol etmeden yeni kolon/ip siparişi vermeye gerek yok.

Problem:
Kolondaki potansiyel problemli ip, kolona bağlandığı noktada bir loop/halka yapmaktadır. Bu loop, ip kendi içine geçirilerek dikilmesi ile oluşturulur. Doğru üretimlerde 4-5 cm içeri girmiş ip üzerinde yine 4-5 cm dikiş olacaktır.

Hatalı üretimlerde ise 4-5cm dikiş aynen bulunurken, içeri geçirilen ip 4-5cm yerine 1-2 cm mertebesindedir. Yani halka kısa iple yapılmıştır.

Kontrol:
İki kolon ve her kolonda 4 dikiş olmak üzere toplam 8 nokta kontrol edilmelidir. Gözle ve elle kontrol yapılacaktır.

4-5 cm mertebesindeki dikişin içinde, içeriden geçen kısmın sertliği/dolgunluğu dikişin sonuna kadar ilerlemelidir. Dikiş boyunca (en uç nokta hariç) çap, sertlik, kalınlık değişikliği gözlenmemelidir.

Detaylı bilgi için lütfen arayın. 0 535 606 27 13

Kullanıcı avatarı
Wings
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.03.2005, 11:26
Ad Soyad: Hakan Akcalar
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Wings » 1 on yıl 1 yıl önce (09.05.2012, 22:58)

Aynı konu bugün DHV tarafından da yayınlanmış
Uyarının orijinal metnine ve fotoğraflara

http://www.dhv.de/db1/source/technicdat ... N&item=194

adresinden ulaşabilirsiniz.





-------- Original Message --------
Subject: Important DHV safety notes 09.05.2012
Date: Wed, 09 May 2012 20:23:27 +0200
From: Important safety notes<[email protected]>
To: Hakan Akcalar<[email protected]>


Important safety notes on dhv.de
The following safety notes have been published on dhv.de.
For older safety notes see the safety pages on dhv.de.

Safety note:
Paraglider Enzo M AIRT GS_0504.2011, Enzo S AIRT GS_0543.2012, Enzo L AIRT GS_0544.2012
09.05.2012
Concerning all Enzos manufactured between 01.11.2011 and 26.03.2012. The serial numbers of the affected wings end with: -M-48x-xxx -M-49x-xxx -M-50x-xxx -M-51x-xxx and for those manufactured in 2012, from: -N-01A-xxx to -N-12A-xxx. Gliders with the serial numbers named before ha...More ...


You can edit your subscriptions in the DHV's service portal:
https://service.dhv.de/db2/index.php?id=ml_subscription