Delta Kanat

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ahmetkömürcüoglu
Mesajlar: 236
Kayıt: 31.12.2004, 13:26
Ad Soyad: Ahmet Kömürcüoglu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Delta Kanat

Mesaj #1 gönderen ahmetkömürcüoglu » 1 on yıl 9 yıl önce (24.03.2005, 21:36)

arkadaşlar,nihayet ferdi kredi kullanarak az kullanılmış bir delta kanat aldım.inanırmısınız,bir anda bütün yamaçparaşütlerim ikinci planda kaldı.bütün dikkatimi deltama verdim.ilk arazi çalışmamı geçen hafta gümüşdere'de yaptım.artık keyfime diyecek yok.planörden hiç farkı yokmuş.şimdi denemelerim sürüyor.hiç acelem yok.ilk önce düz koşu,ardından ufak tepeler,vs..inşallah istanbul'da bu spor gelişir.ankara'yı yakalarız.bizim de az buz tepemiz yok değil.rüzgar kuvvetli olunca tepenin çok yüksek olması gerekmiyor.evde de yer bulduk.uzun koridorun tepesine astım.zemin katta oturduğum için arabaya taşımak da kolay.lada samaramın boyundan da kısa olduğu için trafikte problem yaratmıyor.
herkese selamlar...


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 9 yıl önce (24.03.2005, 21:54)

Merhaba ahmet bey

Delta kanat eğitimi alıyormusunuz yoksa kendi kendinize mi öğrenmeye çalışıyorsunuz :?:

Görüşmek Üzere

Kullanıcı avatarı
ahmetkömürcüoglu
Mesajlar: 236
Kayıt: 31.12.2004, 13:26
Ad Soyad: Ahmet Kömürcüoglu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ahmetkömürcüoglu » 1 on yıl 9 yıl önce (25.03.2005, 21:31)

valla ali bey,küçüklüğümden beri havacılığın bir çok kolu ile uğraştığımdan ve yeni şeyleri tek başıma araştırma merakım yüzünden yalnız çalışmayı seviyorum.çocukluğumda çamlıca'daki taş ocaklarına iki elimde iki şemsiye,ters dönmemeleri için de uçları iplerle tutma yerine bağladığım şemsiyelerle az atlamamıştım.daha sonraları çeşitli uçurtmalar,daha büyüyünce lastik motorlu model uçaklar.araba gezilerinde,açık pencereden elimi uçak gibi şekillendirip,çeşitli açılarda havanın direncinin elimi aşağı yukarı indirmesi her zaman zevkle yaptığım hareketlerdi.en son sevgilimle de elliyedi yaşında tanıştığım için artık keyfime diyecek yok.nasıl çok sevdiğimiz yemek çabucak bitmesin diye ağır ağır yiyorsak,deltamı da ağır ağır acele etmeden sindirmek istiyorum.yoksa daha kısa sürede dayak yer gibi inönü'de öğrenmek de mümkün.ama çocukluğum çok güzel kır oyunları ile büyük bahçelerde geçtiği için zorlanacağımı hiç zannetmiyorum,ama bu konuda çok tecrübeli arkadaşların dost tavsiyelerine de her zaman açığım.ama rekabet ve yarışa hayır.ayrıca
sekiz senelik yamaçparaşütü tecrübelerim de var.onu da aynı şekilde çok zevkli çalışmalarla ileri düzeye taşıdım,hatta yenilikler bile yaptım.mesela yedek paraşütümü süs olarak yanımda boş yere taşımak yerine her uçuş günü kumsallarda onu da açarak son uçuşumu her iki paraşütün karşılıklı çekiştirmeleri ile ve çok ağır süratte yere inmeleri ile kapattım.ayrıca navlakayı da kaybolmaması için paraşütün tepsine bağladım.ve sonuçlarına zevkle şahit oldum.her uçuşumu yedeğime çok güvendiğim için huzur içinde yaptım.şimdi deltadaki yedeği de ufak değişiklikler ile katlayacağım.
ali bey,sitenizi çok beğeniyor ve ara sıra kendi çapımda düşüncelerimi yazıyorum.
çalışmalarınızda başarılar dilerim.saygılarımla...

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (31.03.2005, 18:40)

Merhabalar.
Ahmet bey deltakanat eğitimini mutlaka bir eğitmenden almanızı şiddetle öneriyorum. Bu alet yamaç paraşütüne benzemez. Herşey çok güzelken yapacağınız bir hata ciddi yaralanmalara yol açabilir.
Ne kadar size ağır veya zor gelse de mutlaka bir eğitmenden eğitim almalısınız. Eğitim almadan kendi başınıza kesinlikle uçmayı denemeyiniz.
Eğitimini aldıktan sonra bildiğiniz tüm hava araçlarından daha güvenle uçabilirsiniz ancak eğitim olmadan çok büyük risk altında olursunuz.
Yelkenkanatı uçurmak parmaklarınızla yapabileceğiniz çok kolay bir olaydır ancak yapılacak bilinçsiz bir hata ciddi yaralanmalara neden olabilir.

Emniyetli uçuşlar diliyorum...

Kullanıcı avatarı
ahmetkömürcüoglu
Mesajlar: 236
Kayıt: 31.12.2004, 13:26
Ad Soyad: Ahmet Kömürcüoglu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ahmetkömürcüoglu » 1 on yıl 8 yıl önce (02.04.2005, 12:47)

emin bey,
fikirlerinize katılıyorum,ama belli bir havacılık deneyimi ve belli bir yaştan sonra insan daha tecrübeli oluyor.ayrıca internette sayısız uçuş dersleri var.fırtınalı havada uçuş,rüzgarsız havada uçuş gibi.fakat en önemlisi de insanın kendine güvenmesi.bu işte korkaklığa ve paniğe asla yer yok.bilhassa rüzgarı zayıf havada kalkış yapabilmek dikkat istiyor çünkü bayağı hızlı koşmak ve trapezi daha fazla ileri itmek gerekiyor.bence deltadaki en büyük tehlike panik.ilk başlarda çok dikkat gerekiyor.tabii sizin tavsiyelerinize ve başınızdan geçen ilginç tecrübelere de kulak vermek gerekiyor.kimbilir başınızdan ne olaylar geçmiştir.bilhassa ilk günlerde.bunları bizlerle paylaşırsanız seviniriz.
saygılarımla...
Dosya ekleri
yeni askılı planörüm 002.jpg
ahmet ve deltası...
yeni askılı planörüm 010.jpg
ahmet ve deltası...

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (03.04.2005, 04:20)

Merhabalar.
Yazımda kastım korkaklık veya panik üzerine değil:)

Başka herhangi bir hava aracında ne kadar tecrübeli olursanız olun, isterseniz 30 yıllık yamaç paraşütü/planör veya ultralight tecrübeniz olsun. Bu tecrübelere sahip olmanız kendi başınıza öğrenmenizin doğru olduğu anlamına gelmez. Ancak eğitim aldığınız takdirde bir çok kişiden daha kısa sürede olayı kavramanıza ve hissiyatınızın gelişmesine yardımcı olabilir bu tecrübeleriniz.

Aslında deltakanat çok dengeli bir alettir ancak bahsettiğim gibi olmadık zamanda yapılan basit bir hata yaralanmanıza veya daha da kötü sonuçlara neden olabilir.

Mesela sizin yazınızdan örnek vereyim:
Kalkışta trapezi açmak diye birşey yoktur. Eğer trapezi biraz fazla açarsanız kalkışta kanat stall'a girer ve kalktıktan bir kaç saniye sonra trapezi yere takıp burun üstü çakarsınız. Önünüzde sizi koruyacak bir kabin olmadığından dolayı dalış hızıyla kafanızı yere çarparsınız. Oluşabilecek sonuçları siz düşünün.
Başka bir olasılığı değerlendirelim: az önceki durumda kalkışta kanat stall'a girmese bile o esanada gelecek bir termik sizi 2-3 metre kaldırıp orada stall'a sokabilir. Bu durumda aynı çarpmayı 2-3 metreden yaparsınız.

Lütfen yanlış anlamayın ben yelkenkanat konusunda çok tecrübeli birisi değilim sadece 2 yıllık uçuş tecrübem var.

Yelkenkanat ile ilgili bilgilerimi burada paylaşmak isterim ancak bu bilgilerin sizi yanlış yönlendirip cesaratlendireceğinden endişeliyim. Ve en kötüsü başınıza kötü bir kaza gelmesinden endişeliyim.

Eğitim alıp defalarca farklı hava şartlarında ve farklı yerlerde kalkış iniş yapmış olmama ve oldukça dengeli bir başlangıç kanadı ile uçmama rağmen ben bile bir kaç olası kaza atlattım. Bu olası kazaları her zaman eğitim esnasında öğrendiğimiz bilgiler ve hocalarımızın tavsiyeleri sayesinde engelledim. Kritik bir anda yapacağım ufak bir hata ciddi problemlere yol açabilirdi.

Felaket tellallığı yapıyorum diye düşünmeyin. Yelkenkanat sporu ülkemizde çok az tanınan bir spor ve bu sporle ilgilenen kişilerin sayısı oldukça az. Bizim için sizin gibi kişiler oldukça değerli. Size birşey olursa herkes üzülür, herkesten çok da ben üzülürüm.

En azından bir miktar bu işe zaman ayırıp Yelkenkanat Başlangıç kursu alın.
Saygılarımla...


Kullanıcı avatarı
ahmetkömürcüoglu
Mesajlar: 236
Kayıt: 31.12.2004, 13:26
Ad Soyad: Ahmet Kömürcüoglu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

deltanın kurulması...

Mesaj #7 gönderen ahmetkömürcüoglu » 1 on yıl 8 yıl önce (06.04.2005, 17:07)

emin bey,
deltayı kurarken her sefer başka bir yerden başlıyorum.bu işin bir sırası var mıdır?
saygılar...

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (07.04.2005, 03:18)

bakınız:
http://www.aeros.com.ua/manuals/index.htm
bir çok kanadın kullanıcı klavuzu burada...

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Malesef bir YelkenKanatci daha kazaya kurban gitti !!

Mesaj #9 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (25.04.2005, 19:26)

Selamlar,

Evet malesef bir pilot daha kaybedildi, hemde cok cok gereksizce . . Yarismanin bittigi yerde icinde 100 amerikan Dolari bulunan bir torbayi (bu sekilde sira ile dizilmis 3 torbadan birini)kapabilmek icin bir elini bar"dan cektiginde, saatte 80km hizla bar yere carpiyor vede orada cakiliyor Cene korumasiz kask ile ucan Chris cenesini kiriyor,
nefes alamiyor hemen orada doktor olan birisi cenesini geri cekerek Vede gerekli onlemleri alip nefes almasini sagliyor ama bir saat sonra kaldirildigi hastanede bu cok sevilen kanadali Akro pilotu hayatini kaybediyor. Yukari omurilik (C1-C5 arasinda) zedelenme yuzunden diyafram felc olur ve kazazede Hava alamayip bogulur (kazazede cabucak hastaneye yetistirilebilirse, SUPERMAN Chris Reeves gibi bir muddet yasatilabilir) Bundan korumanin tek yolu sert/bukulmez boyunluk takmaktir derler . .

http://ozreport.com/9.089.7
http://ozreport.com/9.089.8

http://karicastle.com/blog/index.php?showtopic=10 Olayin nasil oldugunu kendi gozleri ile goren Amerikali bayan Egitmen vede YP Takimindan Kari Castle"nin gercekten acikli anlatimi . .


http://www.redbullusa.com/article.actio ... -410293403 RedBull Takim Haberlerinden Kendisinin hayat hikayesi hakkinda bilgi alinabilir. Babasinida 1998 senesinde bir yamacparasutu kazasinda Kaybetmisti.

http://www.mullerwindsports.com Kanada"de Cochrane/Alberta"de talihsiz annesi Vincene tarafindan isletilen yer

http://www.mullerwindsports.com/feb05/windsports_hm.htm sayfasindan 3,45 MB bir videosu izlenebilir (4.40 dakika WMV dosyasi)

++

Yarismalari/Senlikleri daha eglenceli kilmak icin atraksiyonlar dusunen organizatorlerin kulagina kupe olmasi Umidiyle . .

Alla sasirtmasin ve hepimizi boyle kazalardan korusun.


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Dunyaca meshur Bayan YP Pilotu YK Kazasinda Oldu

Mesaj #10 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (18.05.2005, 16:01)

Iyi Gunler,

Dunyaca meshur 35 yasindaki Isvecli bayan yamac parasutu pilotu, yelken kanat ogrenmeye calisirken (toplam 11 veya 13 kalkisi var), gectigimiz cumartesi gunu ogleden sonra Isvec"in Sala sehrinde, vincli kalkis sonrasinda (kalkis/inis calisiyor) 10 metrede stall olarak (uretici Wills Wing Condor, asla olmaz diyor), yere dusuyor vede bayan pilot kafasindan aldigi darbe sonucunda agir yarali hastaneye kaldirilirken yolda vefat ediyor. Ayni gun ayni yerde olanlar, cok termikli bir gun oldugunu soylemisler ama kaza isvecli yetkililerce incelemeye alinmis durumda, shu anda tam sebebi nedir birsey soylemek dogru olmaz diyorlar.

Ben kaza haberine once Big Air ParaGliding Forumunda rastgeldim ama bizim Calle ile (oludeniz video klibi yapan dostumuz) vede yazistigim isvec federasyonu yetkilerindende teyid aldim, malesef dogru.

Bu sekilde insanlarin bu sporu (hobisini) yaparken olmesi cok uzucu vede adil degil.

Saygilar/Deniz Erenler

(NOT: Ingilizce yazismalar asagida ektedir.)



Good Day,


Source 1:

We have had some bad accidents in Sweden last month. 4 with back-wounds and then this letal accident with Lena.
The Swedish (State) Accident Investigation Board is responsible to investigate what went wrong for Lena.
INITIAL thoughts are that it was (from witnesses) very rough termal condition at the site she was flying....!!??

Bets regards
http://www.havkom.se/ (Swedish Accident Investigation Board)


Source 2:

Hello Deniz

I can only confirm what you have heard. A very sad accident. I know no more than what you refer to in your mail.

It corresponds to what the instructor has told me. He was teaching Lena the towing technique.

The instructor is one of my good hang gliding friends.

There is some discussion about the accident at http://groups.yahoo.com/group/hangg-swe-list/

http://expressen.se/index.jsp?a=284944 News on Swedish Daily "Expressen"

Of course it is in Swedish, but you can probably understand it.
Regards

+++



Original News fm:

http://ww4.web-partners.com/forums/Thre ... 11311&mc=7



Lena Alfredsson died during towing hangglider !!

Hello friends and pilots around the world

At Saturday afternoon 14th of May Lena Alfredsson died during towing with Hangglider outside Stockholm, Sweden.

She stallad the glider after a relase from the towingline, she was learning to fly hangglider.

The accindent was caused by stalling the wing from 10-15m above the ground.

They were learning take off and landing, so they were only towing up to low altitude.

(Can say for sure about the details)

She died from headinjuries, after the crash she was alive.

But she died in the ambulance heading towards the hospital.

Lena was competionpilot in PWC paragliding last year, World Champs in Brasil was her last event.

This year her plans was to learn Hanggliding and maybe quit competing in Paragliding.

At least slow down with comps around the world, she was planning to compete in the Nordic Open in Annecy this year.

Memorial and funeral will be held in Orebro, probably within two weeks from today.

I'm sad to write these words, but her face and memory will be in my thougths.

Hope your flying save around the world and take care of yourself.

May not be available to answer questions.

Best regards Lars Jonsson Sweden member of national team 2002 and 2003 tandempilot in New Zealand 2002

++
Dosya ekleri
LenaAlfredsson.jpg
Hvid i Fred, Lena !!
LenaAlfredsson.jpg (10.43 KiB) 10905 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

YelkenKanat ogrenen YamacParasutculere UYARI !!

Mesaj #11 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (24.05.2005, 19:47)

Selamlar,

Isvec"teki son olumcul kaza sonrasi, isvec gurubunda dostumuz Calle"nin bir takim tavsiyeleri dikkatimi cekti, der ki :

- YelkenKanat vede YamacParasutu ile ucarken hava hizimizi yuzumuze carpan ruzgardan anlariz.

- YamacParasutu ucan pilotlar, sonradan YelkenKanat"a merak salip ucmaya basladiklarinda, daha evvel yamacparasutu ile daha yavas
hizlarda ucmaya alistiklari icin, baslangicta yelkenkanatlari"da ayni yuzhissi ile ayni hizda ucurma gibi tehlikeli bir aliskanliklari oluyor,
vede buda yelkenkanadin STALL olmasina sebebiyet verebiliyor (ozellikle termikli havalarda ve alcak irtifalarda cok tehlkeli bir durum oldugu
olumcul kazalardan cok acik.).

- 50 metre altinda vincten cozulup ucmayi denemeyin (hiz kazanmak vede bir stalldan sonra kontrol edebilmek icin) der
Yelkenkanatta en tehlikeli sey, alcak irtifada stall olmaktir der . . bu sebepten tum yelkenkanat hocalari ogrencilerine, belli bir yuksek irtifaya
ulasmadan, yuksek hucum acisi tutup, hizli ucmalarini soylerler der . . standard bir yelkenkanat ile ucan pilotlar icin bile stall hizi daha yuksek
bir performans yelkenkanat"a gectiklerinde bu stall hizinina yakin/altinda ucma gibi buyuk risk vardir der . .

++

Benzer durumdaki pilotlarin . . . Kulagina kupe olsun ltf . . .


Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
ahmetkömürcüoglu
Mesajlar: 236
Kayıt: 31.12.2004, 13:26
Ad Soyad: Ahmet Kömürcüoglu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ahmetkömürcüoglu » 1 on yıl 8 yıl önce (26.05.2005, 15:49)

hakikaten çok doğru,
yamaçparaşütünün yavaş hızına alışanlar,deltanın da aynı hızda uçacakmış gibi bir duyguya kapılabilirler.halbuki deltanın minimum hızı yamaçparaşütünün maksimum hızından daha yüksek...

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (26.05.2005, 16:25)

Durum o kadar da vahim değil :)

Elimde bir kaç kanatla ilgili bilgi var:

Yamaç Paraşütü

Aeros Style (DHV1-2) Min: 22km/h max: 36km/h speed ile: 48km/h

Delta Kanat

Aeros Target (DHV1-2) Min 22km/h max:70km/h (ben 75km/h ölçtüm)
Aeros Discus (DHV2) Min 29 km/h max:80+km/h (105 km/h ölçüldü)
Aeros Combat (DHV3) Min 29 km/h max 100+km/h (birileri sanırım 140km/h ölçmüş hönk yani!)