bujı atesleme bobını ( cd coıl ) neden yanar ?
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ebuatac
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 22.10.2009, 02:21
- Ad Soyad: Ebubekir Atac
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
bujı atesleme bobını ( cd coıl ) neden yanar ?
Paramotor markasi simonini mini 2 evo. motor en fazla 8 saat ucus gerceklestirebildim ve bu sure icerisinde 3 adet Buji atesleme bobini yakti.
Yeni bir bobin ile bir sure calisiyor ve havada sorun cikmiyor.
Ucusa ara verip te ertesi gun tekrar calistirdigim da nedenini bilmedigim bir sebepten bobin yakiyor.
aklima gelen su nedenle alakasi olabilirmi?
örnegin:
Motoru yuksek devirde calistirdigimiz zaman pervane pic ayari dusuk olmasi nedeniyile (pervanenin motora göre kucuk olmasi ) yukselen devir bobine fazla akim yuklermi?
Örnegin: motor 8000 devir .Cesitli sebebelerden dolayi motor bu devri asabilirmi?
BU konuda bilgisi olan arkadaslar bu sorunun nedenini paylasirsa sevinirim
Yeni bir bobin ile bir sure calisiyor ve havada sorun cikmiyor.
Ucusa ara verip te ertesi gun tekrar calistirdigim da nedenini bilmedigim bir sebepten bobin yakiyor.
aklima gelen su nedenle alakasi olabilirmi?
örnegin:
Motoru yuksek devirde calistirdigimiz zaman pervane pic ayari dusuk olmasi nedeniyile (pervanenin motora göre kucuk olmasi ) yukselen devir bobine fazla akim yuklermi?
Örnegin: motor 8000 devir .Cesitli sebebelerden dolayi motor bu devri asabilirmi?
BU konuda bilgisi olan arkadaslar bu sorunun nedenini paylasirsa sevinirim
- ebuatac
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 22.10.2009, 02:21
- Ad Soyad: Ebubekir Atac
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
Hakan bey motoru italtyadaki Paolo simoni beyden 2012 de almistim kendisi uretici firmanin sahibi.
kendisiyile bu konu hakinda görustugumde onlarin tahmin ettigi ariza nedeni paramotorun tam arkasindaki silindirinj icinde bulunan dinamonun verdigi elektirik akimindan kaynaklanacagini söylemislerdi, verdikleri deger tam uyumlu. hatanin dinomadan kaynaklanmadigini kendilerine bildirdim hatta 3 adetde bobin siparisi verdim henuz bir cevab vermediler.
bu mini 2 evo dan senden baska arkadaslarda varmi bilmiyorum ama son görustugumuzde mini 2 evodan cok memnun oldugunu söylemstin.
kendisiyile bu konu hakinda görustugumde onlarin tahmin ettigi ariza nedeni paramotorun tam arkasindaki silindirinj icinde bulunan dinamonun verdigi elektirik akimindan kaynaklanacagini söylemislerdi, verdikleri deger tam uyumlu. hatanin dinomadan kaynaklanmadigini kendilerine bildirdim hatta 3 adetde bobin siparisi verdim henuz bir cevab vermediler.
bu mini 2 evo dan senden baska arkadaslarda varmi bilmiyorum ama son görustugumuzde mini 2 evodan cok memnun oldugunu söylemstin.
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
slm kısa bir süre öncesine kadar bedede simonini vardı ama hiç bir problem yaşamadım aksine çok güzel bir performnsı vardı şu an istanbulda zafer arkadşıma verdim oda sorusuz kullanıyor : senin problemin motorda ilk elektiriği üreten alternatör bobininden veya bu çıkıştan sonra elelktiriği düzenleyen bir diyot sistemi vardır ikisinden birinde sorunu vardır çıkış voltajını ölçtürerek bundan emin olabilirsin (bu basit bir ölçüm :rölantideki voltaj tam gaz yapıncada aynı değerleri verecek doğrusu budur ) iyi günler dilerim
- yyalibuk71
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 16.03.2011, 00:10
- Ad Soyad: Kubilay Güngen
- Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Bilgi açısından söylüyorum.
Motorun devir sayısı güç altında olmadığında ölçülür. (Yani motor boştayken)
Pervanenin pitch açısı, pervanenin bir turda aldığı yolu inç cinsinden gösterir. Yüksek pitch açılı bir pervaneyi bir arabanın 5. vitesi gibi tanımlayabiliriz. Pervanenin çapı düşük, pitch açısı yüksektir. Hızlanma (çekiş) çok yavaştır fakat hız yüksektir. (Beşinci viteste giderken çok yavaş hızlanır fakat arabanızın en yüksek hızına en ekonomik şekilde çıkarsınız.)
Düşük pitch açılı bir pervane ise bir arabanın 1. vitesi gibidir. Pervanenin çapı geniş, pitch açısı düşüktür. İvmelenme çok hızlı, ama hız düşüktür. (Birinci viteste kalkış yaptığınızda çok çabuk hızlanır fakat yüksek hıza çıkamazsınız.)
Yüksek devirli motorlar, düşük çaplı, yüksek pitch açılı pervane kullanırlar. Çekiş yoktur. Hız vardır. Eğer yüksek devirli bir motoru, geniş çaplı ve yüksek pitch açılı bir pervane ile kullanmaya kalkarsanız verim alamazsınız, aynı zamanda motoru fazla zorladığınız için çabuk yakarsınız.
Düşük devirli motorlar ise, geniş çaplı düşük pitch açılı pervane kullanırlar. Eğer düşük çaplı bir pervane kullanırsanız; verim alamazsınız ve devamlı yüksek devirde kullandığınız için motor ömrünü kısaltırsınız.
Neticede, hava araçlarında kullanılan pervaneler, kullanılmak istenen motora ve amaca göre seçilir. Önemli olan hangi motor ve hangi pervane kombinasyonuyla amaçlanan verime ulaşılacağıdır. Yüksek devirli bir motoru, (atıyorum 9 bin devir) düşük pitch açılı ve geniş çaplı bir pervane ile kullanacaksanız redüksiyon kullanarak, motorun devrini düşürüp, o pervaneye uygun hale getirirsiniz.
Buraya kadar olanlar bilgi amaçlıydı.
Probleminizin sebebini bilmiyorum ama;
Problem motor devrinden kaynaklanmıyor. Çünkü motor rolanti devrindeykende, en yüksek devirdeykende, aynı akımı üretmesini sağlayan (Mustafa Bey'in belirttiği) devreler vardır. Kontrol edin.
Kullandığınız buji büyük ihtimalle uygun bujidir yinede kontrol edin. Buji ye taktığınız elektriği bujiye ileten kafayı değiştirin. (Tam temas sağlamıyor olabilir)
Aklıma gelenler bunlar.
Motorun devir sayısı güç altında olmadığında ölçülür. (Yani motor boştayken)
Pervanenin pitch açısı, pervanenin bir turda aldığı yolu inç cinsinden gösterir. Yüksek pitch açılı bir pervaneyi bir arabanın 5. vitesi gibi tanımlayabiliriz. Pervanenin çapı düşük, pitch açısı yüksektir. Hızlanma (çekiş) çok yavaştır fakat hız yüksektir. (Beşinci viteste giderken çok yavaş hızlanır fakat arabanızın en yüksek hızına en ekonomik şekilde çıkarsınız.)
Düşük pitch açılı bir pervane ise bir arabanın 1. vitesi gibidir. Pervanenin çapı geniş, pitch açısı düşüktür. İvmelenme çok hızlı, ama hız düşüktür. (Birinci viteste kalkış yaptığınızda çok çabuk hızlanır fakat yüksek hıza çıkamazsınız.)
Yüksek devirli motorlar, düşük çaplı, yüksek pitch açılı pervane kullanırlar. Çekiş yoktur. Hız vardır. Eğer yüksek devirli bir motoru, geniş çaplı ve yüksek pitch açılı bir pervane ile kullanmaya kalkarsanız verim alamazsınız, aynı zamanda motoru fazla zorladığınız için çabuk yakarsınız.
Düşük devirli motorlar ise, geniş çaplı düşük pitch açılı pervane kullanırlar. Eğer düşük çaplı bir pervane kullanırsanız; verim alamazsınız ve devamlı yüksek devirde kullandığınız için motor ömrünü kısaltırsınız.
Neticede, hava araçlarında kullanılan pervaneler, kullanılmak istenen motora ve amaca göre seçilir. Önemli olan hangi motor ve hangi pervane kombinasyonuyla amaçlanan verime ulaşılacağıdır. Yüksek devirli bir motoru, (atıyorum 9 bin devir) düşük pitch açılı ve geniş çaplı bir pervane ile kullanacaksanız redüksiyon kullanarak, motorun devrini düşürüp, o pervaneye uygun hale getirirsiniz.
Buraya kadar olanlar bilgi amaçlıydı.
Probleminizin sebebini bilmiyorum ama;
Problem motor devrinden kaynaklanmıyor. Çünkü motor rolanti devrindeykende, en yüksek devirdeykende, aynı akımı üretmesini sağlayan (Mustafa Bey'in belirttiği) devreler vardır. Kontrol edin.
Kullandığınız buji büyük ihtimalle uygun bujidir yinede kontrol edin. Buji ye taktığınız elektriği bujiye ileten kafayı değiştirin. (Tam temas sağlamıyor olabilir)
Aklıma gelenler bunlar.
- ebuatac
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 22.10.2009, 02:21
- Ad Soyad: Ebubekir Atac
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
Arkadaslar motor yeni .Dediginiz ölcumleri daha önce yaptim fabrikada zaten bu ölcumleri yapmami istemisti cikan degerler orginal degerlerle ayni.
Bobin yandiginda uzerinde kucuk boy 3 pali karbonfiber pervane vardi (altaki videoda )
kasnak lculer :1:234 Corona 129 mm / Pignone 55 mm.
Almayadaki helix firmasindan yeni pervane aldim 3 pal helix 12-1.25cm L.M 1:3 kasnagin kucuk olan pioni 1:3 olarak degistirdim.
Yeni bobin taktim. Simdilik ucuyorum ama her an icin yana bilir, cunku daha öncekilerde böyle olmustu.
[/b]
Bobin yandiginda uzerinde kucuk boy 3 pali karbonfiber pervane vardi (altaki videoda )
kasnak lculer :1:234 Corona 129 mm / Pignone 55 mm.
Almayadaki helix firmasindan yeni pervane aldim 3 pal helix 12-1.25cm L.M 1:3 kasnagin kucuk olan pioni 1:3 olarak degistirdim.
Yeni bobin taktim. Simdilik ucuyorum ama her an icin yana bilir, cunku daha öncekilerde böyle olmustu.
[/b]
- ebuatac
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 22.10.2009, 02:21
- Ad Soyad: Ebubekir Atac
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
Deneme acisindan garajimda isinmadan calistirp kapatgimda bir bobin yanmisti. Cenk bey bu konuda hakli olabilirsin.Ancak alanda tekoff icin motoru isitip kapatim, daha sonra tekoff icin motoru calistirdigimda yine bobin yanmisti.
bobinin yandigi gunku kucuk 3 pali pervane video:
http://www.youtube.com/watch?v=G7jxRxrKoLs
bobinin yandigi gunku kucuk 3 pali pervane video:
http://www.youtube.com/watch?v=G7jxRxrKoLs
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
spark (kısa devre) yapıyor olabilir mi? bu çok daha muhtemel gibi gözüküyor. Açık da olabilecek noktaları kontrol ediniz.
Bir de şöyle bir şehir efsanesi var;
Adam corvette almış. Hafta sonları evinden çıkıp iki sokak ötedeki markete gidip çocuklarına dondurma alıyormuş. Fakat ne hikmetse çikolatalı dondurma aldığında araç çalışmıyormuş. Diğer dondurmalarda problem yok fakat çikolatalı dondurmada problem var. Bunu Chevy ye yazıyor oradakiler adamla dalga geçiyor gel görki adamın ısrarından sonra adama ziyarete gidiyorlar. Onlarca kez denemeden sonra araç adamın dediği gibi çikolatalı dondurmada çalışmıyor
Neticede çikolatalı dondurma diğer dondurmalardan farklı bir yerde duruyormuş ve alıp gelene kadar geçen mesafe ısıtma bujisini tekrar ateşlemesine kadar gerekli soğuma zamanını sağlamıyormuş. ) Yani zaman aralıkları da motor çalıştırırken önemli dediğim gibi ufak bir şehir efsanesi anektodu.
Bir de şöyle bir şehir efsanesi var;
Adam corvette almış. Hafta sonları evinden çıkıp iki sokak ötedeki markete gidip çocuklarına dondurma alıyormuş. Fakat ne hikmetse çikolatalı dondurma aldığında araç çalışmıyormuş. Diğer dondurmalarda problem yok fakat çikolatalı dondurmada problem var. Bunu Chevy ye yazıyor oradakiler adamla dalga geçiyor gel görki adamın ısrarından sonra adama ziyarete gidiyorlar. Onlarca kez denemeden sonra araç adamın dediği gibi çikolatalı dondurmada çalışmıyor
Neticede çikolatalı dondurma diğer dondurmalardan farklı bir yerde duruyormuş ve alıp gelene kadar geçen mesafe ısıtma bujisini tekrar ateşlemesine kadar gerekli soğuma zamanını sağlamıyormuş. ) Yani zaman aralıkları da motor çalıştırırken önemli dediğim gibi ufak bir şehir efsanesi anektodu.
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
Slm Ebubekir bey izeleğim bir videonuzda motor sesinin hiç düzenli gelmediğini farkettim sanki 7-8 saniyede motor elektrik kesiyor ve yüksekdevirden dolayı tekrar çalışmaya devam ediyor gibi bir hal var buji ağzı açıklığınız ne kadar sanki 1mm altında gibi çalışma sesi veriyor bu mesafe en az 2 mm civarında olmalıdır kullandığınız buji markasıda önemli sıradan değil paramotorunuza uygun buji kullanmanızı öneririm .. Cenk beyin şehir efsanesi yorumu da güzel:) ama ben uzun rölanti ve yüksek devirde böbinin yakacağına hiç ihtimal vermiyorum böyle bir durum olsa kimse bobin yetiştiremez sizinki tamamen teknik bir hata belkide çok basit bir kısa devre yüzünden hobin yakıyorsunuz tesisatı iyi gözden geçirin mutlaka sıyrık bir kablo vardır bu normalde bir şey yapmaz . ama çalışma sırasında şaseye titreşim yoluyla değen ve kısa devreye neden olan bir kablo vardır ....
- NEVZAT BDR
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 04.01.2013, 19:54
- Ad Soyad: Nevzat Bodur
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba Ebubekir bey bende aynı olayı yaşadım.Bende Black Devıl [Cors,aır]172 var sıfır aldım.kısa zaman içinde iki tane ateşleme bobini yandı.sebebide eletrik tessatından yani kısa devre eletrik sessatını degiştirdik ve birdaha aynı olayı yaşamadık.Bence senin olayında aynısı olabilir tabi bu sadece benim fikrim Herkeze iyi uçuşlar..
- ebuatac
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 22.10.2009, 02:21
- Ad Soyad: Ebubekir Atac
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
Arkadaslar Buji sifir yeni.Bobin sifir yeni.Aletin her tarafini kontrol ettim.Ayrica orginal semasina göre tekrar baglantilari ve olasi elektirik kacak ve sase yapacak kablolari kontrol ettim. Daha öncede bunu yaptimistim.
Özelikle bu gun motorun caslismasi ve ucus videyosunu cektim.
http://www.youtube.com/watch?v=PIDy2kRh5EE
Özelikle bu gun motorun caslismasi ve ucus videyosunu cektim.
http://www.youtube.com/watch?v=PIDy2kRh5EE
- ebuatac
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 22.10.2009, 02:21
- Ad Soyad: Ebubekir Atac
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
Hakan Atamturk beyle son telefon konusmamizda bu sorunun stop dugumesine giden elektirik akiminin + olmasindan kaynaklandigini soylemisti.
kilswisch putonu - ye bagladim sorun cozuldu.
Her sehirde bir paramotor tamir yada servisi bulunmadigi icin, paramotorcu arkadaslarin elektirik yada mekanik vs. sorun ve cozumlerini paylasmalari elbetde paramotorcu arakadaslara faydasi olacagi kanisindayim.
Bilgilerini paylasan arkadaslara ve Hakan beye tesekkur ediyorum.
kilswisch putonu - ye bagladim sorun cozuldu.
Her sehirde bir paramotor tamir yada servisi bulunmadigi icin, paramotorcu arkadaslarin elektirik yada mekanik vs. sorun ve cozumlerini paylasmalari elbetde paramotorcu arakadaslara faydasi olacagi kanisindayim.
Bilgilerini paylasan arkadaslara ve Hakan beye tesekkur ediyorum.