microlight plan
Moderatör: Moderatör Ekibi
- cemcavkaytar
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 17.08.2013, 22:52
- Ad Soyad: Cem Cavkaytar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
microlight plan
selam microligt plan ı olan varsa paylaşırsa sevinirim inanıyorumki birçok kişi plan bekliyordur
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 17.06.2012, 17:10
- Ad Soyad: Ender İnal
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 12 / 2
- Pilot Menüsü:
mikrolight mı istiyorsun, nano trike mı?
microlight planım yok. ama nano trike yapacaksan plana pek ihtiyacın yok. en azından ben plansız yaptım.
sadece dikkat etmen gereken bir kaç püf noktası var.
1) sırtını yasladığın dikey borunun uzunluğu pervanenin arka tellere değmeyeceği kadar uzun olmalı.
burada bir tavsiye: motoru mumküm olduğunca aşağıya konumlandır. pevane dikey konumda iken ucu yerden 20-25 cm yüksek olsa yeter.
2) trike' ı kanad'a veya başka bir yere astığında ön teker veya botun ön ucu arka tekerden veya botun arka ucundan 10 cm kadar yüksekte durması gerek. bunu öndeki dikey borunun boyuyla oynayarak ayarlayabilirsin.
bu yakıt deposu boş ve pilot binik vaziyetteyken olacak. pilot yokken nasıl durduğunun bir önemi yok.
3) bu bilgiler sadece bilgi amaçlıdır. tüm sorumluluk ve alınan riskler uygulayıcıya aittir. ve uçmak riskli bir iştir.
microlight planım yok. ama nano trike yapacaksan plana pek ihtiyacın yok. en azından ben plansız yaptım.
sadece dikkat etmen gereken bir kaç püf noktası var.
1) sırtını yasladığın dikey borunun uzunluğu pervanenin arka tellere değmeyeceği kadar uzun olmalı.
burada bir tavsiye: motoru mumküm olduğunca aşağıya konumlandır. pevane dikey konumda iken ucu yerden 20-25 cm yüksek olsa yeter.
2) trike' ı kanad'a veya başka bir yere astığında ön teker veya botun ön ucu arka tekerden veya botun arka ucundan 10 cm kadar yüksekte durması gerek. bunu öndeki dikey borunun boyuyla oynayarak ayarlayabilirsin.
bu yakıt deposu boş ve pilot binik vaziyetteyken olacak. pilot yokken nasıl durduğunun bir önemi yok.
3) bu bilgiler sadece bilgi amaçlıdır. tüm sorumluluk ve alınan riskler uygulayıcıya aittir. ve uçmak riskli bir iştir.
- cemcavkaytar
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 17.08.2013, 22:52
- Ad Soyad: Cem Cavkaytar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- cemcavkaytar
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 17.08.2013, 22:52
- Ad Soyad: Cem Cavkaytar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 17.06.2012, 17:10
- Ad Soyad: Ender İnal
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 12 / 2
- Pilot Menüsü:
kanat ı hazır aldım.
işimden dolayı uçuş denemelerine henüz vakit ve fırsat bulamadım. araya ramazan girdi vs. ama İnşaallah bu yaz bitmeden uçuş denemelerini yapmak istyorum.
microlight ile nano trike arasındak farkı inanın bende bilmiyorum! ama durun hemen uydurayım
genelde iki kişilik, belli güvenlik testlerinden geçmiş, motoru bayağı bir güçlü (50-60 bg gibi) , boş ağırlığı 100 kg ı geçen, lisanslı, vergili evraklı, kanat numaralı olanına microlight diyorum kısaca...
benimki gibi amatör olarak yapılan, hiçbir yasal tanımı olmayan, toplam boş ağırlığı ancak 36 kg olanına da nano trike diyorum ben.
böyle bir sınıflandırma gerçekte var mı ondan bile emin değilim.
işimden dolayı uçuş denemelerine henüz vakit ve fırsat bulamadım. araya ramazan girdi vs. ama İnşaallah bu yaz bitmeden uçuş denemelerini yapmak istyorum.
microlight ile nano trike arasındak farkı inanın bende bilmiyorum! ama durun hemen uydurayım
genelde iki kişilik, belli güvenlik testlerinden geçmiş, motoru bayağı bir güçlü (50-60 bg gibi) , boş ağırlığı 100 kg ı geçen, lisanslı, vergili evraklı, kanat numaralı olanına microlight diyorum kısaca...
benimki gibi amatör olarak yapılan, hiçbir yasal tanımı olmayan, toplam boş ağırlığı ancak 36 kg olanına da nano trike diyorum ben.
böyle bir sınıflandırma gerçekte var mı ondan bile emin değilim.
- elbaylar
- Mesajlar: 66
- Kayıt: 12.07.2010, 13:57
- Ad Soyad: Fatih Elbay
- Şehir: Yozgat
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
lisanslı microlight pilotu olarak birkaç tafsiyem olacak;
yaptığınız trikenin kanada bağlanan yeri çok yukarda olmuş. bu trikeye kanadı bağlarsanız, trapez çok yukarda kalacak ve buda kontrolü olumsuz etkileyecektir.
microlightın gaz kolunu paramotordaki gibi elden kumandalı kullanmayın. muhakkak ayaktan gaz kumandalı yapın.
yaptığınız çalışma güzel ama daha güçlü motor kullanmanızı tafsiye ederim 30 bg ve yukarısı.. muhtemelen o motor kaldırmayacaktır.
yozgattan herkese selamlar....
yaptığınız trikenin kanada bağlanan yeri çok yukarda olmuş. bu trikeye kanadı bağlarsanız, trapez çok yukarda kalacak ve buda kontrolü olumsuz etkileyecektir.
microlightın gaz kolunu paramotordaki gibi elden kumandalı kullanmayın. muhakkak ayaktan gaz kumandalı yapın.
yaptığınız çalışma güzel ama daha güçlü motor kullanmanızı tafsiye ederim 30 bg ve yukarısı.. muhtemelen o motor kaldırmayacaktır.
yozgattan herkese selamlar....
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 17.06.2012, 17:10
- Ad Soyad: Ender İnal
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 12 / 2
- Pilot Menüsü:
Fatih bey sizlere de Selamlar...
Trayk yüksekliğini trapezin boyuna göre ayarlamıştım. trapez yaklaşık dirsek-omuz arası hizasına denk geliyor.
Ayrıca acizane düşüncem; trapezin hareketini kısıtlamamak şartıyla trayk (ağırlık merkezi) ne kadar aşağıda (omurgadan uzakta) olursa kanadı düz uçurmak veya düzeltmek o kadar kolay olur diye düşünüyorum (Özellikle benim gibi acemiler için).
Gaz kolu için neden ayak gazı diyorsunuz. el gazının bir sakıncasıyla karşılaştınız mı hiç?
Motora gelince... benim kanat tek yüzey bir kanat. Yani %30 ve yerden kesilme hızı yaklaşık 25km/saat.
Traykın da toplam ağırlığı 35 kg. motor dahil.
çift yüzey 50km/saat hızla kalkan bir microlight kanadıyla kıyaslamayın.
yabancı sitelerde çok daha küçük motorlarla bu kanatların kalktığını gördüm. ve tırmanma 2 m/sn civarında...
Son olarak...
Eksiklerimin tecrübeli bir göz tarafından görülmesinden mutlu olurum. her zaman yorum ve eleştiriye açığım. ilerleyen zamanda ki paylaşımlarımda da bunlara ihtiyacım olacak.
Yanlış veya eksik gördüğünüz her noktada uyarmaktan çekinmeyin lütfen.
teşekkürler...
Trayk yüksekliğini trapezin boyuna göre ayarlamıştım. trapez yaklaşık dirsek-omuz arası hizasına denk geliyor.
Ayrıca acizane düşüncem; trapezin hareketini kısıtlamamak şartıyla trayk (ağırlık merkezi) ne kadar aşağıda (omurgadan uzakta) olursa kanadı düz uçurmak veya düzeltmek o kadar kolay olur diye düşünüyorum (Özellikle benim gibi acemiler için).
Gaz kolu için neden ayak gazı diyorsunuz. el gazının bir sakıncasıyla karşılaştınız mı hiç?
Motora gelince... benim kanat tek yüzey bir kanat. Yani %30 ve yerden kesilme hızı yaklaşık 25km/saat.
Traykın da toplam ağırlığı 35 kg. motor dahil.
çift yüzey 50km/saat hızla kalkan bir microlight kanadıyla kıyaslamayın.
yabancı sitelerde çok daha küçük motorlarla bu kanatların kalktığını gördüm. ve tırmanma 2 m/sn civarında...
Son olarak...
Eksiklerimin tecrübeli bir göz tarafından görülmesinden mutlu olurum. her zaman yorum ve eleştiriye açığım. ilerleyen zamanda ki paylaşımlarımda da bunlara ihtiyacım olacak.
Yanlış veya eksik gördüğünüz her noktada uyarmaktan çekinmeyin lütfen.
teşekkürler...
- cemcavkaytar
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 17.08.2013, 22:52
- Ad Soyad: Cem Cavkaytar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- cemcavkaytar
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 17.08.2013, 22:52
- Ad Soyad: Cem Cavkaytar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- cemcavkaytar
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 17.08.2013, 22:52
- Ad Soyad: Cem Cavkaytar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü: