microlight oturma duzenli paratrike
Moderatör: Moderatör Ekibi
- cali_calimero
- Mesajlar: 138
- Kayıt: 10.10.2013, 11:23
- Ad Soyad: Haci Ceylan
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
microlight oturma duzenli paratrike
Yeni calismam sizlerle paylasmak istedim fikirlerinizi soylerseniz memmun olurum
- metin
- Mesajlar: 113
- Kayıt: 14.11.2006, 17:08
- Ad Soyad: Metin Pehlivan
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 8 / 1
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
Adnan bey öncelikle microlight paramotor trike' a göre ne kadar güvenli? Uygun yapılmış bir paramotor trike microlight kadar güvenlidir. Paramotor trike kullanıcısı olarak paramotor ile tandem uçulacak ise uçmanın en güvenli yolu paramotor trike ile uçmaktır diye düşünüyorum. Bahsettiğiniz gibi aynı zamanda single mini plane paramotorumla kendimi çok özgür hissediyorum aynı yamaç paraşütüm gibi evimde muhafaza ediyor aracımla, otobüsle, uçakla kolaylıkla istediğim yere götürüyor ve her yerden kalkış yapıp inebiliyorum.
- ugurci
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 06.05.2006, 00:34
- Ad Soyad: Adnan Uçar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 11 / 1
- Pilot Menüsü:
yanlış anlama olmaması için karşılastırmayı dogru yapmak lazım . Mesela motorsuz yp ile motorsuz deltakanatı güvenlik ve ,kullanıslılık acısından karsılastırabiliriz. Daha önce bu platformda bu karsılastırma yapılmış ve yp genel olarak daha kolay ögrenilen daha kolay uçus yapılan daha ergonomik, özellikle iniş için daha dar alan yeterli olan pratik uçuş aracı iken deltakanat ise pratiklik ve ergonomi gibi zorluklarının yanında özellikle rijid yapısının avantajı ile yamac parasütünün en büyük kaza nedeni olan kapanma problemini ortadan kaldırması ve cok daha siddetli rüzgarlarda kalkıs ve ucus imkanı sağlaması gibi avantajları ile öne cıkıyordu.
Siz ise motorsuz yamac paraşütü ve paramotorun (Trike olmadan) pratikliğiyle motorlu yelkenkanatın kalkıs ve iniş için daha geniş ve uzun pistlere ihtiyac duymasını karsılastırıyorsunuz. O zaman ben de size microlight için gerek kalkıs gerekse inişde daha güvenli oluşunu, türbülansa daha direncli olusunu daha yüksek seyir hızına sahip olusunu vs sayabilirim ve bu karsılastırma uzar gider.
Hacı Ceylan bey kendi tasarımını sunarak bununla ilgili fikirlerin paylasılmasını istemiş, benim merak ettiğim sadece iniş esnasında resimdeki aracın bir piste ihtiyac duyacagı için genel olarak yamac parasütü ve paramotorun microlighta göre en önemli avantajının ortadan kalkmasını vurgulamaktı. Yoksa tasarımı kötülemek gibi bir amacım yok.
Siz ise motorsuz yamac paraşütü ve paramotorun (Trike olmadan) pratikliğiyle motorlu yelkenkanatın kalkıs ve iniş için daha geniş ve uzun pistlere ihtiyac duymasını karsılastırıyorsunuz. O zaman ben de size microlight için gerek kalkıs gerekse inişde daha güvenli oluşunu, türbülansa daha direncli olusunu daha yüksek seyir hızına sahip olusunu vs sayabilirim ve bu karsılastırma uzar gider.
Hacı Ceylan bey kendi tasarımını sunarak bununla ilgili fikirlerin paylasılmasını istemiş, benim merak ettiğim sadece iniş esnasında resimdeki aracın bir piste ihtiyac duyacagı için genel olarak yamac parasütü ve paramotorun microlighta göre en önemli avantajının ortadan kalkmasını vurgulamaktı. Yoksa tasarımı kötülemek gibi bir amacım yok.
- cali_calimero
- Mesajlar: 138
- Kayıt: 10.10.2013, 11:23
- Ad Soyad: Haci Ceylan
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Oncelikler merabalar arkadaslar.
Metin bey borular krom 304 malzemeden yapilmistir et kalinligi 1.2mm diger yarafta kullanilan aba şase de 40x40 1.2mm dir 304 krom dur. Benim daha onceki tek kisilik yaptigim makinada fressbrezeti kopyaladim bullx modelini hatta baglanti noktalari 19luk krim 2mm et kalinligi vardi cok saglam oldu onunla ucuyorum memmunum bunuda ona benzetmeye calistim cift koltuk yaptim bunun agirligi harnesler ile beraber 30kg arka tekerlerin milini aluminyum malzemeden yaptim 7075 numara esneme ozelligi var yerden yuksekligi 15cm yani acil durumlrda cok tas olmayan tarlalara rahatlikla inilebilir...
Metin bey borular krom 304 malzemeden yapilmistir et kalinligi 1.2mm diger yarafta kullanilan aba şase de 40x40 1.2mm dir 304 krom dur. Benim daha onceki tek kisilik yaptigim makinada fressbrezeti kopyaladim bullx modelini hatta baglanti noktalari 19luk krim 2mm et kalinligi vardi cok saglam oldu onunla ucuyorum memmunum bunuda ona benzetmeye calistim cift koltuk yaptim bunun agirligi harnesler ile beraber 30kg arka tekerlerin milini aluminyum malzemeden yaptim 7075 numara esneme ozelligi var yerden yuksekligi 15cm yani acil durumlrda cok tas olmayan tarlalara rahatlikla inilebilir...
- cali_calimero
- Mesajlar: 138
- Kayıt: 10.10.2013, 11:23
- Ad Soyad: Haci Ceylan
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Adnan bey meraba ben tek kisililik ucuslarimda buna benzer bi makina kullaniyorum 15metrede havalaniyorum ve yine 15metrede inebiliyorum avantaji buladarla da bitmiyor microlight ile palva verdiginiz zaman en az 80km ile daliyosunuz ve palverip iniyosunuz buda sizin inis mesafenizi cok artiriyor. Makinanin kucuklugu parasutun kolay katlanmasi v.so bir cok artisi var. Kullandiginiz kanat ozelligine göre mesafe anlayisimiz degisir ben ortalama 70km hiz ile ucuyorum ve cok guzel mesafe yapabiliyorum ben paratriketan once mocrolight ile ugrastim ve para trikr ile dogru yolu bulduguma inaniyorum
- cali_calimero
- Mesajlar: 138
- Kayıt: 10.10.2013, 11:23
- Ad Soyad: Haci Ceylan
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü: