microlight oturma duzenli paratrike

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
cali_calimero
Mesajlar: 138
Kayıt: 10.10.2013, 11:23
Ad Soyad: Haci Ceylan
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

microlight oturma duzenli paratrike

Mesaj #1 gönderen cali_calimero » 9 yıl 1 ay önce (06.02.2015, 10:27)

Yeni calismam sizlerle paylasmak istedim fikirlerinizi soylerseniz memmun olurum
Dosya ekleri
20150204_201717.jpg
20150205_195831.jpg
20150205_195837.jpg
20150205_195844.jpg
20150205_195849.jpg
20150205_195855.jpg
20150205_195904.jpg
20150205_195910.jpg


Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen metin » 9 yıl 1 ay önce (06.02.2015, 19:27)

Hacı Ceylay merhaba; Ellerine sağlık çok iyi görünüyor. Trike ağırlığı ne kadar oldu ve kullandığın boruların çap ve et kalınlığını öğrenebilirmiyim. İyi uçuşlar dilerim. :) :) :)

Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ugurci » 9 yıl 1 ay önce (06.02.2015, 20:31)

Dısardan bakan birisi olarak merak ettiğim konu paramotorun microlight a göre en önemli avantajı olan kalkıs ve iniş için pist gereksinimi duymamasını bu aletle ortadan kaldırınca microlight gibi daha rijid, daha hızlı ve güvenli bir uçuş aracına karşı ne avantajı kalıyor.

Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen metin » 9 yıl 1 ay önce (06.02.2015, 22:40)

Adnan bey öncelikle microlight paramotor trike' a göre ne kadar güvenli? Uygun yapılmış bir paramotor trike microlight kadar güvenlidir. Paramotor trike kullanıcısı olarak paramotor ile tandem uçulacak ise uçmanın en güvenli yolu paramotor trike ile uçmaktır diye düşünüyorum. Bahsettiğiniz gibi aynı zamanda single mini plane paramotorumla kendimi çok özgür hissediyorum aynı yamaç paraşütüm gibi evimde muhafaza ediyor aracımla, otobüsle, uçakla kolaylıkla istediğim yere götürüyor ve her yerden kalkış yapıp inebiliyorum.

Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ugurci » 9 yıl 1 ay önce (07.02.2015, 00:42)

yanlış anlama olmaması için karşılastırmayı dogru yapmak lazım . Mesela motorsuz yp ile motorsuz deltakanatı güvenlik ve ,kullanıslılık acısından karsılastırabiliriz. Daha önce bu platformda bu karsılastırma yapılmış ve yp genel olarak daha kolay ögrenilen daha kolay uçus yapılan daha ergonomik, özellikle iniş için daha dar alan yeterli olan pratik uçuş aracı iken deltakanat ise pratiklik ve ergonomi gibi zorluklarının yanında özellikle rijid yapısının avantajı ile yamac parasütünün en büyük kaza nedeni olan kapanma problemini ortadan kaldırması ve cok daha siddetli rüzgarlarda kalkıs ve ucus imkanı sağlaması gibi avantajları ile öne cıkıyordu.
Siz ise motorsuz yamac paraşütü ve paramotorun (Trike olmadan) pratikliğiyle motorlu yelkenkanatın kalkıs ve iniş için daha geniş ve uzun pistlere ihtiyac duymasını karsılastırıyorsunuz. O zaman ben de size microlight için gerek kalkıs gerekse inişde daha güvenli oluşunu, türbülansa daha direncli olusunu daha yüksek seyir hızına sahip olusunu vs sayabilirim ve bu karsılastırma uzar gider.
Hacı Ceylan bey kendi tasarımını sunarak bununla ilgili fikirlerin paylasılmasını istemiş, benim merak ettiğim sadece iniş esnasında resimdeki aracın bir piste ihtiyac duyacagı için genel olarak yamac parasütü ve paramotorun microlighta göre en önemli avantajının ortadan kalkmasını vurgulamaktı. Yoksa tasarımı kötülemek gibi bir amacım yok.

Kullanıcı avatarı
cali_calimero
Mesajlar: 138
Kayıt: 10.10.2013, 11:23
Ad Soyad: Haci Ceylan
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen cali_calimero » 9 yıl 1 ay önce (07.02.2015, 20:51)

Oncelikler merabalar arkadaslar.
Metin bey borular krom 304 malzemeden yapilmistir et kalinligi 1.2mm diger yarafta kullanilan aba şase de 40x40 1.2mm dir 304 krom dur. Benim daha onceki tek kisilik yaptigim makinada fressbrezeti kopyaladim bullx modelini hatta baglanti noktalari 19luk krim 2mm et kalinligi vardi cok saglam oldu onunla ucuyorum memmunum bunuda ona benzetmeye calistim cift koltuk yaptim bunun agirligi harnesler ile beraber 30kg arka tekerlerin milini aluminyum malzemeden yaptim 7075 numara esneme ozelligi var yerden yuksekligi 15cm yani acil durumlrda cok tas olmayan tarlalara rahatlikla inilebilir...


Kullanıcı avatarı
cali_calimero
Mesajlar: 138
Kayıt: 10.10.2013, 11:23
Ad Soyad: Haci Ceylan
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen cali_calimero » 9 yıl 1 ay önce (07.02.2015, 20:56)

Adnan bey meraba ben tek kisililik ucuslarimda buna benzer bi makina kullaniyorum 15metrede havalaniyorum ve yine 15metrede inebiliyorum avantaji buladarla da bitmiyor microlight ile palva verdiginiz zaman en az 80km ile daliyosunuz ve palverip iniyosunuz buda sizin inis mesafenizi cok artiriyor. Makinanin kucuklugu parasutun kolay katlanmasi v.so bir cok artisi var. Kullandiginiz kanat ozelligine göre mesafe anlayisimiz degisir ben ortalama 70km hiz ile ucuyorum ve cok guzel mesafe yapabiliyorum ben paratriketan once mocrolight ile ugrastim ve para trikr ile dogru yolu bulduguma inaniyorum :)

Kullanıcı avatarı
metin
Mesajlar: 113
Kayıt: 14.11.2006, 17:08
Ad Soyad: Metin Pehlivan
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen metin » 9 yıl 1 ay önce (08.02.2015, 14:27)

Teşekkürler. Gerçekten hoş görünüyor. Kazasız belasız zevkli uçuşlar dilerim. :)

Kullanıcı avatarı
cali_calimero
Mesajlar: 138
Kayıt: 10.10.2013, 11:23
Ad Soyad: Haci Ceylan
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen cali_calimero » 9 yıl 1 ay önce (08.02.2015, 17:30)

Rica ederim hayirli gunler