Microlight Lisans Eğitimlerinde KİM YETKİLİ.

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
FI062
Mesajlar: 46
Kayıt: 29.06.2006, 18:49
Ad Soyad: Erkan Hoş
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Microlight Lisans Eğitimlerinde KİM YETKİLİ.

Mesaj #1 gönderen FI062 » 1 on yıl 6 yıl önce (10.06.2007, 01:14)

Merhabalar
Görüyorum ki her kez hala Microlight konusunda ve lisans konusunda bazı kavram ve tanımlamaları bilmediği için karıştırıyor ve yanılgıya düşüyor.
Bu yazıda size bunları açıklamak istedim.
Bir tartışma veya çekemezlilik ile ilgisi olmayan sadece bilgilendirme amaçlı bir yazı olduğunu düşünüyorum. Konu ile ilgili gözden kaçan veya merak ettiklerinizi de sorarsanız açıklamaya çalışırım.
Böylelikle sizlerin de bu konu üzerine yanlışlar yapmanızı engelleyerek, bu zevkli havacılık branşı içinde yıpranmanızı önleyebileceğime inanıyorum.

Öncelikle diğer forum veya Havacılık Grup üyeliklerinde de gündem oluşturan bölgesel microlight kursu açılması ve lisans eğitimi konusu ile ilgili başlamak istiyorum.

Microlight (Çok Hafif Motorlu Hava Aracı) tanımlamaları, limitleri yönetmeliklerle belirtilen Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından kontrol edilen ve denetlenen bir hava aracı sınıfıdır.
Sivil Havacılık Kanunları gereği motorlu bir hava aracı olmasından dolayı tüm yetkilendirme, kontrol ve denetleme otorite olarak Sivil Havacılık Genel Müdürlüğündedir.

Türk Hava Kurumu ise Kurum ve dernekler kanunları ile yönetilen Atatürk tarafından Türk Gençliğine Havacılığı Sevdirmek ana prensibi ile kurulan, kendi iç yönetmelikleri ve tüzükleri ile yönetilen,
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı yönetmeliklerine bağlı kalmak kaydı ile Uçuş Eğitim Yetkisi bulunan bir Eğitim Organizasyon kurumu, teşkilatıdır.
Ayrıca Uluslar arası Havacılık Federasyonu FAI’ nin Türkiye adına tek yetkili üyesidir.

Şimdi ana konumuza dönersek;
Türkiye de Microlight kursu kim verir?
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü SHY-6C
(S.H.G.M Çok Hafif Hava Araçları ) yönetmeliğinde belirtilen standartları ve diğer sivil havacılık yönetmeliklerindeki standartları yerine getiren havacılık kuruluşlarına, teşkilatlarına Eğitim Organizasyon yetkisi yani Uçuş Okulu yetkisi verir.
Buradan anlaşılacağı gibi bu yetki kişilere verilmemekte, en azından şu anda mevcut yöntmelikler değişmediği sürece.
Microlight Öğretmen Pilot Lisansı olan bir öğretmen kendi başına Microlight PPL Pilot Lisans Eğitimi verip lisans veremez.

Bölgesel Microlight kursu açıyoruz;
Bölgesel microlight kursu açılma standartları nelerdir?
Bir Öğretmen Pilot kendi başına lisans eğitim uçuş dersleri veremeyeceği gibi yine kendi başına Bölgesel Kurs adı altında kurs yapamaz, organizasyon düzenliğemez.
Bölgesel kursların açılabilmesi için yine Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden yetki ve onay almış Eğitim Organizasyonları (FTO-Flight Training Organization) gerekli denetleme ve izinlerden sonra yetkilendirilir ise
Yetkisinin alındığı yer haricinde başka illerde Lisans Uçuş Eğitimi verebilir.

Antalya Paragliding doğa ve hava sporları Ltd. Şti. Bir Havacılık şirketimidir?
Ticaret sicili nez nin’de ticari bir kuruluştur. Bakkal veya manavdan farklı bir ticari yapıda değildir.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü nez nin’de bir havacılık şirketi değildir. Gerekli müracaatları yaparak gerekli denetlemeler den sonra işletme ruhsatlarından her hangi birini alır ise bir havacılık şirketi unvanı kazanır.

Aynı şirket Microlight, Paragliding, Delta kanat (Yelken kanat) Eğitimi verebilirmi?
Yukarıda unvanı belirtilen şirket Ticaret Sicil Gazetesinde yayınlanmış olan maddeleri doğrultusunda Havacılık ile ilgili faaliyetlerde bulunabilir ve ticaret yapabilir, fakat havacılık unvanı ve ruhsat sahibi olmamasından dolayı microlight lisans uçuş eğitimi veremez.
Şirketin bünyesinde öğretmen pilotlar ve kayıtlı Microlightlar olsa bile bu şirket Sivil Havacılık Kanun ve kuralları gereği, ruhsat almadığı için eğitim veremez microlightlarını ticari faaliyetlerde kullanamaz.
Paragliding ve Yelkenkanat branşları motorsuz hava araçları olmalarından dolayı Sivil Havacılığımız tarafından tanınmadığı için eğitim verebilir, ticari faaliyetlerde bulunabilir.
Mevcut yönetmelikler değişmediği sürece.
Çok yakında bu faaliyetlerde yönetmelikler ile düzenlenip kontrol altına alınmak üzere çalışmalar Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.
Aynı şirket T.H.Kurumu ile ortaklaşa bir microlight kursu açabilirmi?
Evet, gerekli görüşmeler sonrasında taraflar arasında gerekli protokoller imzalandıktan sonra.
Eğitim yetkisi bulunan T.H.K. sorumluluğunda ve gerekli Sivil Havacılık izinleri alındıktan sonra.
Kaldı ki şu anda T.H.K.’nunda yetkisi geçici süre ile durdurulmuş vaziyette.
Ayrıca T.H.K.’nunda eğitim programlarının mevcut yapılanmaları ile çok yoğun olmasından dolayı dışarıdan gelen bu tür taleplere her zaman olumlu yanıt verememekteler.

Türkiye’de Microlight PPL Lisansını T.H.K.’mu veriyor?
Hayır, Lisans vermeye veya düzenlemeye yetkili sadece Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüdür.
T.H.Kurumu sadece şu anda Sivil Havacılık Yönetmelikleri ve Kuralları çerçevesinde Microlight Branşında tek yetkili (FTO) Eğitim Organizasyonudur.
Kendilerine ait eğitim programında belirlenen Akademik Yer Dersleri, Uçuş Eğitimlerinin tamamlanması sonrasında nazari ve teorik imtihanların yapılmasını müteakip Sivil Havacılığa gerekli formlar ile müracaat yapar ve lisans talebinde bulunulur.

Yönetmelikleri nasıl takip edebilirim?
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün resmi Web sitesinden gerekli gördüğünüz kanun maddelerini yönetmeliklerini inceleyip indirebilirsiniz.
www.shgm.gov.tr


Hangi kurum ve kuruluşların hangi branşlarda yetkileri vardır, nasıl öğrene bilirim?
Yine Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü web sitesinden eğitim organizasyonları (FTO) başlığını açarak yetkili uçuş okullarını.
Hava taksi başlığını açarak hava taksi işletme ruhsatı sahibi havacılık şirketlerini.
Ruhsatlar başlığını açarak tüm ruhsat çeşitlerinden diğer yetkili kurum ve havacılık kuruluşlarını ve yetkilerini öğrene bilirsiniz.

Microlightlar ve yönetmelikler ile ilgili, merak ettikleriniz veya daha detaylı bilgi için.
[email protected]

Yukarıda soru ve cevap şeklinde anlatmaya çalıştığım Microlight PPL lisans Eğitimi almak istiyorsanız,
nelere dikkat etmeniz gerektiğidir.
Bunları araştırarak doğru eğitimi almak için kim yetkili veya değil gibi bilgilere sahip olur iseniz.
Eğitim için ayırdığınız bütçenizi doğru kullanır ve tekrar tekrar para harcamazsınız.
Güvene dayalı bir anlaşma yapıyorsanız dahi başınıza neler gelebileceğini önceden tahmin etmiş olursunuz.
Kısacası size taahüttte bulunan kişi ve kuruluşlara şunları sorup, aldığınız cevapların doğruluğunu araştırın.
1) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden yetkisi olan bir (FTO) microlight uçuş okulu mudur?
2) Şirket; Aracı bir şirket veya organizasyon ise, doğru ve yetkili kişiler ile protokol imzalamışlar mı?
3) Bu protokol sivil havacılık tarafından tanınıp o bölgede eğitim için yetki alınmış mı?
4) Kullanılan hava araçları aynı eğitim organizasyonu yetkisi bulunan kurum ve kuruluşlarda kayıtlı mı?
(Tescil Sertifikasında hava aracı sahibi farklı olabilir fakat işleticisi eğitim yetkisi olan kuruluş olmalıdır.)
Bu sorulara doğru yanıtları alıp, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden ilgili birimlerden teyit alabiliyorsanız doğru adrestesiniz.
Gördüğünüz gibi microlight öğretmen pilotu’nun taahhüt vb. yetkileri bulunmamakta.
Microlight Öğretmen Pilot’un görev ve sorumluluğu ise öncelikle şirketinin veya kurumunun,
Sivil Havacılık tarafından daha önceden yetkilendirilmiş olan kural ve yönetmeliklerine uygun, Microlight PPL Eğitim programına uyumlu pilot adayı eğitimlerini doğru ve eksiksiz tamamlamaktır.
Öğretmenin uçuş tecrübesi ve eğitim tecrübesi sizlerin ayrıca değerlendirmesi gereken bir husustur.

Yukarıda bahsettiğim konular dışarıda eğitim taahhüt ünde bulunan kişi ve kuruluşlar içindir. T.H.K.’mu daha öncede belirttiğim gibi şimdilik yeni yetkiler alınana kadar doğru adrestir.

Saygılarımla
Erkan HOŞ
FI062


Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen yener » 1 on yıl 6 yıl önce (10.06.2007, 01:24)

antalyada temus ayında mıcrolight ppl kursu açılmıştır kayıtlarınızı 0533 3488898 den yada [email protected] a yazabilirsiniz

Kullanıcı avatarı
FI062
Mesajlar: 46
Kayıt: 29.06.2006, 18:49
Ad Soyad: Erkan Hoş
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen FI062 » 1 on yıl 6 yıl önce (10.06.2007, 01:53)

Sayın Yener.
Böylesine bir yazının arkasına gelen mesaj;
ÜRKÜTÜCÜ.
Yanılıyor da olabilirim.
Aşağıdaki ki soruların cevaplarını verirsen bende de Lisans Eğitimi almak için müraacat ta bulunan kişiler var.
Çok ciddi olarak size yönlendiririm.
1. Kimin yetkisi altında kurs vereceksiniz?
2. Eğitim kadrosunda, Öğretmenler kimler?
3. Eğitim de kullanacağınız Microlightların Çağrı isimlerini verirmisiniz?
4. Eğitim için hangi meydan kullanılacak?
5. Eğitim ücretiniz ne kadar ve ne şartlarda talep ediyorsunuz?
6. Kurs döneminizin tarihi ve nekadar süreceği?
7. Kursa katılma şartları nelerdir?
8. Daha önce uçuş eğitimi almış ama lisans alamamış bir kişide var oda aynı şartlarda mı kabul edilecek ve aynı ücreti mi ödeyecek?

Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen yener » 1 on yıl 6 yıl önce (10.06.2007, 14:49)

sayın ERKEN HOŞ
İlginize çok tşk ediyorum.duyarlı davranarak bizlere yapmış olduğunuz açıklama
çok aydınlatıcı olmuş bilakis bu bir şaka deyil bizde herşey resmi prosudürlere uygun olduğu için güvenerek kendimize bu kursu açtık fakat suan katılım sayımız 6 ve 10 kişiyi geçmesi koşulunda bu kursu açıcağız.
.1.BlueWay Aviation Şirketinden Öğrt Pilot Ersin EDİZYÜREK
2.thk kurumundan eğitim yetkisi ögret pilot resmi katılım adı belli deyildir
3 kanatların çağrı kodlarını yakında açıklarım
4 antalya karain thk meydanı
5. 2500-3500 üst limit fıyat katılıma göre azalacaktır ve peşin olacak
6.temus agustos döneminde kaesın tarıh açıklanaçaktır
7.shg müdürlüğünün resmi katılım şartlarını sağlamak
8 eğitimli bir insanla eğitimsiz bir olurmu hiç ama bu eğitimi nerde ve nekadar aldığını yapılan sınav ve eğitimi yada uçuş saatini kanıtlamak şartıyla verilecek olan kalan eğitimin üçreti alınır.
9 kalacak yer temın edilir son kayıt tarihi 20 hazirandır
10.boş vakitlerde yamaç paraşüt eğitimlerimize ve aktivitelerimize katılabilecekler
11 antalyada beach parkta kum heykel müzesinin 1001 gece masallar gecesine bilet hediyemiz olacaktır



herkese iyi uçuşlar
olympos air

Kullanıcı avatarı
FI062
Mesajlar: 46
Kayıt: 29.06.2006, 18:49
Ad Soyad: Erkan Hoş
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen FI062 » 1 on yıl 6 yıl önce (11.06.2007, 16:19)

Sayın Yener

Yaptığım açıklamaları bu işe gönül veren insanları Yıpratmamak ve Havacılıktan
soğutmamak adına yaptım.
20 Yıldır bilfiil microlight pilotluğu ve öğretmenliği yapmaktayım.
Ersin EDİZYÜREK T.H.Kurumunda görev yaptığım dönemde bizler tarafından yetiştirilen bizler ayrıldıktan sonra T.H.Kurumunda görevine devam edip daha sonra oda ayrılıp Havacılık çalışmalarını dışarıdan yapan bir arkadaşımızdır.
Biz zaten Ersin EDİZYÜREK'in eğitimcilğini konuşmuyoruz.
Ben şu anda Türkiyede hiç bir Kurum ve Özel Kuruluşun LİSANS EĞİTİM YETKİSİ
olmadığını söylüyor ve bu düzenlemeyi düşündüğünüz eğitimin şimdilik imkansız olduğunu söylüyorum.
Bana cevap olarak yazdıklarını araştırdım ve yeterli değil.
T.H.K Çok Hafif Hava Araçları Okul Müdürlüğünün Planlamasın da Antalyada bir Eğitim olmadığını hiç kimse ile mutabakat yapmadıklarını arayarak öğrendim.
Kaldı ki kendilerinin de şimdilik bir kaç aylığına eğitim yetkilerinin durdurulduğunu vede kendilerine yapılan müraacatlara dahi eğitim veremediklerini söylediler.
Sana belki şaka gibi gelse bile bana müraacat eden kişileride beklemeye aldık.
T.H.Kurumu veya yetki alan kuruluşlarda lisans eğitimi aldırmak veya vermek üzere bekliyoruz.
Yazımı da iyice okuyup dikkat etmediğin için bir eğitimci olarak üzülüyorum.
MİCROLİGHT PPL LİSANS VERME YETKİSİ KİŞİLERE TANINMAMIŞTIR.
Yetki Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Tarafından Eğitim Organizasyonu ve Teşkilatı (Kadrosu) olan Kurum ve Özel Kuruluşlara verilmektedir.
Bu sebeplerden dolayı gönüllü olan kişi ve Mic.Pilot Adaylarını daha fazla üzmeyelim ve sizlerde bilmeden yanlış taahüt altına girerek kişilerden Eğitim Ücreti
almayınız.
TEKRAR BELİRTMEK İSTİYORUM AMACIM SİZLERE, EĞİTİMCİ ARKADAŞLARA UÇAK SAHİPLERİNE MUHALEFET OLMAK DEĞİL ŞİRKETLERİNİZE VEYA ŞAHISLARINIZA SÖZ SÖYLEMEK HİÇ DEĞİL.
Diğer işleriniz de bol kazançlı ve sağlıklı uçuşlar diliyorum.

Erkan HOŞ
FI062
[email protected]
0.533.6980218

Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen yener » 1 on yıl 6 yıl önce (12.06.2007, 03:54)

Sayın HOŞ
belkide söylediklerinizde haklı olabilirsiniz çünkü Türkiyede yapılan çok karmaşık bir yapı içerisinde biz havacılık sevdalıları Ülkemiz toplulumuz gençlerimiz bu işe gönül vermiş sevdalılar ile tek başımıza resmi olmayan bu kaos ortamında resmi olmaya çalışsakda (kuşmusunuz lan siz uçamazsınız benım çöplüğümde )diyen kaymakamlarla muhattap olmasakda oluyoruz işte abi benim yaşam felsefem çok farklı bir insanım ben yamaç paraşütü pilotuyum.pplA pılotuyum Ir de var balon kullandım serbest atlayışlarımda var ama bu işleri dünyanın iyi isim yapmış yerli ve yabancı insanlarından ögrendim ama hiçbir kurumdan lisans almadım çünkü ben bir lisansın hevesiyle yaşamadım amacım sadece uçmak bilmek ve ögrenmek ti ve başardım cessna 172 sp getir dünyayı dolaşalım havada bugüne kadar kimse bana lisans sormadı ben uçmama baktım lisan verdilerde almadım bile ama ben şunu söylüyorum thk gibi devletin resmi bir kurumu yurt dışına bağımlı ise ve lisans yetkisi bile iptal edilmişse ki bu kurum Atamın bana armağan ettiği bu kurum bu hallere düşürülmüş ise dünyanın en iyi pilotlarının yaşadığı ve yetiştiği ülkemde kendi resmi standartlarını kuramamışsa benim tekstil cenneti ülkemde bir paraşüt bile üretip halkına sunamamış sa ve sunmaya kalkanlarıda desteklemeyip binlerce euro luk masraf çıkarmışsa(tl yada ytl türk lirası deyil) bir kuruş bile kazanmadan beni elin faşist ırkçı larının standartlarına bagımlı kılmışsa bu memlekette çarşafla paraşüt yaparlar ve uçarlar mukavadan uçak yapıp uçururlar uçmayı kim yasaklayabilirki uçmak adına kellesinden olan Hezafen ahmet çelebi hazretleri torunlarını uçmaktan kim mahrum bırakabilirki evet konumuza döneyim biz resmi olan prosüdür gereğini ülkemizin resmi kurumlarını karşımıza otorite kabul etmek isteğiyle muhattap alıyoruz ki size bizim ticari faliyetlerimiz hakkında dışarıya bilgi sızdıran vatan haini devlet yetkilisinide kınıyorum umardımki resmi bir kurum dışarıya bu tür bir bilgi vermemeliydi fakat ama belkide verdiği bilgide haklı olabilirsiniz çünkü kimsenin kimseden haberi zaten yok atom bombası üretsek kimin umurundaki sanki neyse konunun özü şu
biz bir kurs açmaya karar verdik ve bu gerek resmi lisansa tabi yada gayri resmi olsada ki bunu açıklamaktan korkmuyorum biz uçaçağız elbette ama gerek thk gerek shgm bizim resmi başvurumuzu kabul eder ve gereken şartları oluşturur otoritesini ispatlar bizde devletim der saygıyla kabul ederiz otoritesini etmezse zaten kimse yi kandıracak deyiliz ama biz uçaçağız taki bu güne kadar uçtuğumuz gibi kırdığımız gayri resmi dünya recorları gibi ama yaptık ve bu işten zevk aldık tekrar yaparız bayrağımız göğsümüzde aya ve yıldıza dokunmak içinmi bunu halen çözemedim yoksa sizce
saygılarımla


Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen yener » 1 on yıl 6 yıl önce (12.06.2007, 04:15)

Antalya Paragliding doğa ve hava sporları Ltd. Şti. Bir Havacılık şirketimidir?
Ticaret sicili nez nin’de ticari bir kuruluştur. Bakkal veya manavdan farklı bir ticari yapıda değildir.

TEKRAR BELİRTMEK İSTİYORUM AMACIM SİZLERE, EĞİTİMCİ ARKADAŞLARA UÇAK SAHİPLERİNE MUHALEFET OLMAK DEĞİL ŞİRKETLERİNİZE VEYA ŞAHISLARINIZA SÖZ SÖYLEMEK HİÇ DEĞİL.


yorumsuz alıntılar sizden ama ticari bir işletmeyi iörnek vermeniz ismiyle biraz üzdü beni kaldıki rakip olduğum bir işletme olsada

Kullanıcı avatarı
FI062
Mesajlar: 46
Kayıt: 29.06.2006, 18:49
Ad Soyad: Erkan Hoş
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen FI062 » 1 on yıl 6 yıl önce (12.06.2007, 17:03)

Sayın YENER,
Çok dertlisin; nereden bağlıyacağımı bilmiyorum, anlaşılan daha çok mesajlaşıp birbirimizden çeşitli şekillerde faydalanacağımıza inanıyorum.
Bu arada ortak bir noktada birleşerek diğer üyeleri de bilgilendirdiğimiz için seviniyorum.
Öncelik ile havacılık özgeçmişin az uğraşlar içermiyor. Tabii bunları belgelendire bilirsen.
Şimdi yazına dönüyor bazı ciddi düzeltmeler yapmak istiyorum.
T.H.K.’NUN MICROLIGHT EĞİTİM YETKİSİ KALDIRILMADI.
Bu geçici durdurulmayı ise Kurumumuz kendi içyapısı ve teşkilatının gücü ile kesinlik ile çok kısa sürede aşacaktır.
T.H.K Kurumunun Çok Hafif Motorlu Hava Araçları kısmının İLK ÖĞRETMENİ ve kısım amirliği görevini yapmış olarak ben şunu da net söylüyorum.
T.H.K’ u yönetimi veya tüzükleri ile hiçbir şekilde yurt dışına bağlı değildir.
Uçuş Okulu Eğitim yetkisi iki aşamalı verilmektedir. Ulaştırma Bakanlığı S.H.G. Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak bir çalışma sonucunda verilmektedir.
Görüyorsunuz çok basit görünen Microlight Uçurmakta kos koca iki bakanlık bizler için çalışıyor.
T.H.Kurumunun geçici olarak eğitiminin durması ise, Milli Eğitim Bakanlığının Yönetmeliklerinde yaptığı değişikliklerin T.H.Kurumunun ders notlarının ve kitaplarının tekrar uyarlanması için yazı, çizim, gibi resmi dosyaların hazırlanması ve onayı ile bitecek işler.
Sivil Havacılık Yönünden bir eksikleri olduğunu hiçbir şekil de düşünmüyorum.
Çünkü lisanslı Microlight pilotlarının ve Öğretmen Pilotların Lisans yenileme uçuş kontrollerini Sivil Havacılık nezninde yeniliyorlar ki 1 ay içinde bende yenileme uçuşlarımı T.H.Kurumun da yapmak üzere görüştüm.
Dönüp dolaşıp bunları neden anlatıp duruyorum.
T.H.Kurumunun sözcüsü değilim. Şu anda MİCROLİGHT EĞİTİM YETKİSİ Otoriteler tarafından onlara tanınmış durumda.
Bir tekel mi? Kesinlik ile hayır; Yetki için kadrolaşma ve müracaat yoktu.
Değerlendirme aşamasın da olan Kümülüs Havacılık var. Fakat hali hazırda yetkilendirilmedi.
Bunun içindir ki bir eğitim vermeyi istiyorsanız T.H.Kurumunun desteğini almanız gerekiyor.
Diğer konularda ki görüşlerim ise şöyle;
En küçük toplum olarak kabul ettiğimiz AİLE kuralları vardır. Buradan yola çıkarak daha fazla kuralar ve kanunlara değinmeden insan hayatına ve 3. şahıslara karşı tehlike ve risk teşkil eden havacılık çalışmalarının KURALLAR ve KANUNLAR ile desteklenerek yapılmasını TARTIŞMASIZ doğru kabul ediyorum.
Örneklemem gerekirse senin de söylediğin gibi Uçuşlarının çok sıkı denetlenemediği Microlight uçuşlarında başımdan geçen bir örneği vereceğim.
1999–2000 senesinde Uçan bot ile turistik uçuşlar yapıyordum. Sivil havacılık uçuş izinlerimi aldım ve lisans kontrollerimi yaptırdım. Turistik amaçlı uçuşlar yaptığımdan otoriteye dilekçe ile müracaat yaptım ve hiçbir bilgisi olmayan Turizm Bakanlığına Uçuşlarımı gerçekleştirmem de bir sakınca olmadığını belirten yazıyı İlgili Bakanlığa gönderdiler.
Emniyet kuralları için de uçuşlarımı yaparken şikâyetler üzerine ve Turizm Bakanlığı tarafından yeni çıkarılan ‘Turizm amaçlı sportif faaliyetleri yönetmeliğine’ tabii olduğumu ve onun gerektirdiği şartları yerine getirmediğimi iddia ederek Kaymakamlık ve Turizm İl Müdürlüğü tarafından durdurulup uçağı mühürlediler.
Gerekli araştırma ve hukuki düzenlemeleri yaptım ilgili yönetmelikleri inceledim avukatımla da görüşerek bunu; gerekli izinlerimin olmasından ve bahsi geçen yönetmeliğe tabii olmadığımızdan yapamayacaklarını öğrendim.
Sadece yapabilecekleri ise yerel yönetimin kural ve yasaklarına uymadığım için 95.milyon para cezası idi.
Ödemeyi üstlendim ve uçuşlara devam ettim. Kemer Kaymakamlığı tarafından bir mahkeme açılmış ve ben hiç dinlenilmeden ve mahkemem olduğu tebligat yapılmadan sicilime işlenmek üzere 3 ay hapis cezası ve para cezasına çarptırılmışım.
Tebliğ edilir edilmez Avukata koştum kararın yanlış olduğunu ilgili izinler ile yargıtaydan kesinlik ile bozulacağını söyledi.
EVET, KARAR BOZULDU.
BENİ NE KURTARDI; OTORİTEYE SAYGILI OLAMAK ONLARIN KOYDUĞU KURALLARI YERİNE GETİRMEK.
İşte bunun içindir ki yetkiniz olmadan eğitim amaçlı uçuşlar yapmayın. Otoritelerin desteğini arkanıza alın.
BİZLER EĞİTİMLERDE SADECE UÇUŞ DERSLERİ VERMİYORUZ.
Genel Havacılık --"a<ö+Kuralları başlığında bunlarıda öğretiyoruz. Yalnız uçuşa gönderilirken ‘SİZİN ELİNİZE CANINIZI, ŞİRKETİN UÇAĞINI VE 3. ŞAHISLARA KARŞI SORUMLULUKARINIZI VEREREK’ gönderdiğimizi LÜTFEN UNUTMAYINIZ:
Yapılacaksa da kanunlu veya kanunsuz toplumun ortak kararı ile yapalım ki, bu işe gönül vermiş veya yatırım yapmış kişi ve kuruluşların önüne engeller çıkmasın.
Kuralar ve otoriteler hep bizler içindir.

SAYGILARIMLA
Erkan HOŞ
FI062


NOT: Bu arada Antalya Paragliding örneği geçen sene o şirkette görevli olmam ve şirketi Antalya da bulunman sebebi ile tanıdığını yapısını bildiğini düşünerek verilmiş bir örnekti.
O şirketin adını değiştirerek başka şirket adları yerleştirirsen ne anlatmak istediğimi daha iyi anlarsın. Hiçbir başka amaç taşımıyor lütfen üzülme.

Kullanıcı avatarı
FI062
Mesajlar: 46
Kayıt: 29.06.2006, 18:49
Ad Soyad: Erkan Hoş
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen FI062 » 1 on yıl 6 yıl önce (14.06.2007, 20:16)

Sevgili Arkadaşlar,
Forum içinde diğer bölümlerde de microlight ile ilgili yazışmalarda; Şöyle deniyor.
Microlight Lisans Eğitimlerinde şu anda Türkiyede bir yetki karmaşası var.
Bu doğru değildir. Daha önce belirttiğim gibi yetkiler belli sadece sabırla bekleyip sağlıklı çalışmaları destekleyip Türkiye dede Dünya standartlarında Eğitim veren yetkilerin çoğalmasına yardımcı olmalıyız.
Hepinize sağlıklı uçuşlar dilyorum.
Saygılarımla
Erkan HOŞ
FI062
[email protected]
0.533.6980218

Kullanıcı avatarı
FI062
Mesajlar: 46
Kayıt: 29.06.2006, 18:49
Ad Soyad: Erkan Hoş
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen FI062 » 1 on yıl 6 yıl önce (28.01.2008, 13:25)

Sevgili Arakadaşlar,
Thk yetkisinin geçici durduğunu belirtmiştim.
Fakat bazı arkadaşlar telefon ile ben den bilgi alırken hala yetkisinin durdurulduğunu zannediyorlarmış.
Yetkilerini tekrar aldılar. Geçen sene (2007) bir kaç dönem başarılı kurs bitirip aramıza Lisanslı pilotlar kattılar.
Hepinize sağlıklı uçuşlar diliyorum.
Erkan HOŞ
FI062
[email protected]
0.539.9660880
0.533.6980218

Kullanıcı avatarı
windsofchange
Mesajlar: 39
Kayıt: 15.01.2008, 02:49
Ad Soyad: David Ay
Şehir: Stockholm
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen windsofchange » 1 on yıl 6 yıl önce (09.03.2008, 23:00)

Yazdiklarinizla eminim bir cok insan bilgilendi ama Benim anlayamadigim simdi diyelim benim microlight var bununla ucmak icin lisans a ihtiyacim varmi yoksa ucabilirmiyim ?


Kullanıcı avatarı
yener
Mesajlar: 290
Kayıt: 10.08.2006, 02:29
Ad Soyad: Mehmet Yener Yilmaz
Şehir: Antalya - Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen yener » 1 on yıl 6 yıl önce (10.03.2008, 11:00)

cok kısaca ben cevap vereyım erkan beyin acıklaması gayet acık
ve net kesınlıkle bır lisansa ihtiyacınız var bu kanat size yada bir başkasına ait olasada farketmez.

Kullanıcı avatarı
windsofchange
Mesajlar: 39
Kayıt: 15.01.2008, 02:49
Ad Soyad: David Ay
Şehir: Stockholm
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen windsofchange » 1 on yıl 6 yıl önce (10.03.2008, 11:44)

Anladim ama benim lise diplomam yok ve bunun icin hayatim boyunca ucamayacagim anlamina geliyor galiba ?

Kullanıcı avatarı
Muhammed
Mesajlar: 4
Kayıt: 09.06.2011, 13:36
Ad Soyad: Muhammed Kahya
Şehir: Gent
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Muhammed » 1 on yıl 2 yıl önce (10.06.2011, 23:58)

Merhaba arkadaslar,

Oncelikle kendimi tanitayim. Ismim muhammed ve 27 yasindayim.
Genc bir gurbetci olarak ultralight yani yelkenkanat tutkunu oldum.
Bu spor egitimini belcikada gerceklestirmem sorun degil ama bazi sorular aklima
Takildi. Egerki bunu bana cevaplarsaniz cok cok memnun olurum ve bu hayran oldugum
Sporu turkiyede gerceklestirmek istiyorum.

1: belcika'da egitim alirsam Turkiyede ucabilirmiyim bu lisans ile?
2: turkiyede benim bir ultralight'im olmasini isterim. Aceba turkiyeden satin almam mi gerekir
Yoksa buradan ithal edebilirmiyim?
3: eskisehir inonu havacilik pistini kullanip turkiyenin her bi yanini gezebilirmiyim?

Bu arada yazilarimda hata olabilir bunun icin ozur diliyorum.
Erkan hocam bilgilerin icin tesekkur ederim ve bu sorulari cevaplarsan aklimda takilan sorulardan beni kurtarmis olursun.

Tesekkur ederim saygilarimla
Muhammed
Belcika

Kullanıcı avatarı
halukyildiz
Mesajlar: 133
Kayıt: 18.04.2008, 01:58
Ad Soyad: Haluk Yildiz
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen halukyildiz » 1 on yıl 2 yıl önce (11.06.2011, 04:37)

Muhammed yazdı:1: belcika'da egitim alirsam Turkiyede ucabilirmiyim bu lisans ile?
2: turkiyede benim bir ultralight'im olmasini isterim. Aceba turkiyeden satin almam mi gerekir
Yoksa buradan ithal edebilirmiyim?
3: eskisehir inonu havacilik pistini kullanip turkiyenin her bi yanini gezebilirmiyim?


Bu sorularinizin cevabini Sivil Havacilik Genel Mudurlugu verebilir. Bende yurtdisinda yasayan lisansli bir planor pilotuyum 5 yildir ucuyorum ve bu sene ucus ogretemenligi yapmaya basladim. Gecen yil SHGM yi telefonla aradim telefonu acmadilar. "For English Press 9" diyor ya.. :idea: bastim 9 a hemen actilar :D Daha "Lisans" dedim "cevirim" dedim "hemen bagliyorum" dedi bagladi bos bir hatta orasida caldi caldi acmadi. 3 defadan sonra denemedim tabi :twisted: Turkiye'de bilgi edinme kanunu var. Form doldurdum "Lisansimi nasil cevirebilirim?" diye sordum. Egitim THK tarafindan verilir diye ilgisiz bir cevap geldi. Sizin sorunuza cevap olmadi ama benim tecrubemden faydalanabilirsiniz belki :)

Sunuda ekleyeyim; FAI lisansini kurum belli bir seviyede kabul etti. Ogretmen nezaretinde (P2) ucus yaptim gecen sene. Kurumun yapisi karmasik ve elindeki ekipman devlet mali oldugundan kiralama usulu calismiyor. Egitim/yarisma harici bir ucusuda yok. Avrupa'da ki klupler gibi degil. Amaci genclere havaciligi sevdirmek oldugu icin daha cok bu amaca calisiyor. Oradan havalanip Tukiye'yi gezemezsiniz muhtemelen.

Kullanıcı avatarı
Muhammed
Mesajlar: 4
Kayıt: 09.06.2011, 13:36
Ad Soyad: Muhammed Kahya
Şehir: Gent
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen Muhammed » 1 on yıl 2 yıl önce (11.06.2011, 22:51)

Merhaba haluk bey,

Oncellikle cevabiniz icin tesekkurler.

Sizin bahs ettiniz kurum ile irtibata gececegim ve gerekeni
Sorarim. Tabi nasil bir yanit alirim veya hangi hatta duserim bilmiyorum :-)

Sizin turkiye de ucus tecrubeniz nasil ve ultralight trike ile ucusunuz varmi?
Bizim oralarda ucan bir kisi olarak bir ILK' i gerceklestirmek istiyorum

Turkiye de ucmanin elbette bir yolu var ve malesef ben bundan bilgisizim.
Cevremde ucan sahislar bulunmadigi icinde zor durumdayim.

Pilot arkadaslarim var ppl lisansli ve babasi ispanya havayolari pilotu.

Arkadasimda bu konuda bilgisiz.

Belcikada yasadigim icin turkiyede hangi yollarda ve kossularda
Pilot olabilmenin DPM aciz oldugumu anladim.

Bir ufak ta olsa yardimci olursaniz tesekkur ederim.

Saygilarimla
Muhammed


Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen zorhedef » 1 on yıl 2 yıl önce (12.06.2011, 01:38)

slm bende yeni yeni mikrolaytımı topluyorum 5 yıldır yp ile uçuyorum bu sene mikrolayta geçiyorum ama söylenenler kafamı karıştırdı ama içimdeki azmi durduramaz ....

Kullanıcı avatarı
halukyildiz
Mesajlar: 133
Kayıt: 18.04.2008, 01:58
Ad Soyad: Haluk Yildiz
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen halukyildiz » 1 on yıl 2 yıl önce (12.06.2011, 09:55)

kimsenin kafasi karismasin, ben bir kurum veya egitim organizasyonu degilim. Bu isin kurumlarindan bilgi alin alabiliyorsaniz. Ben sadece yurtdisinda ucabilen nacizane bir pilotum. Yasadigim ulkede diledigimce ucuyorum. Turkiye'de ucmak icin 2 yil kadar ugrastim sonucta bir planor yarismasina kabul edildim 2-3 gunluk bir ucusum oldu Inonu'de ogretmen nezaretinde. Hepsi o kadar. Ucak nasil tescil ettilir, lisans islemleri nasil yapilir, egitim nasil alinir bu konularda sizi en iyi aydinlatacak yerler Sivil Havacilik Genel Mudurlugu, Turk Hava Kurumu, Ucus Klupleri ve Turkiye'de bulunan ucus ogretmenleridir. Ben bunlarin hicbiri degilim kafaniz karismasin lutfen.

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (12.06.2011, 10:44)

Muhammed yazdı:1: belcika'da egitim alirsam Turkiyede ucabilirmiyim bu lisans ile?
2: turkiyede benim bir ultralight'im olmasini isterim. Aceba turkiyeden satin almam mi gerekir
Yoksa buradan ithal edebilirmiyim?
3: eskisehir inonu havacilik pistini kullanip turkiyenin her bi yanini gezebilirmiyim?


Merhaba

Sivil havacılık telefonlarından net bilgilere ulaşmanız malesef biraz zor. Ama Lisans eğitimi veya lisans çevirim eğitimi gibi konularda (microlight için) THK-Gökcen havacılık zaten tek yetkili. Siz eğitim alırken Sivil Havacılık'la ilgili konuları onlar hallediyor.
http://www.thkucusokulu.com/images/microlight.pdf

3. sorunuzun cevabı: Zor ve de gerekli değil, microlightın sınırları da buna uygun değil. Microlight'ınızı diyelimki bir araç arkasındaTürkiye'ye soktunuz, bu şekilde uçmak istediğiniz yerlere yakın pistler de bulabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Muhammed
Mesajlar: 4
Kayıt: 09.06.2011, 13:36
Ad Soyad: Muhammed Kahya
Şehir: Gent
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen Muhammed » 1 on yıl 2 yıl önce (12.06.2011, 21:09)

Selam bekir bey,

Tesekkur ederim bilginiz icin thk gokcen ile pazarertesi iltibatta gececegim.
Umuyorumki onlardan alabilcem bilgiler benim umitlerimi kirmaz.

Kirilsada turkiye sinir ici egitimlere ve aletlere bakmam gerekiyor.

100 m lik pist yetersiz ise amcamin tarlasina inis yaparim ( selbest mi aceba)
Demezlermi kardesim sen burayi amerika mi sandin nasil kalkis ve inis yaparsin bu tarlada diye (izin dolasiyla yetkili makamlar).

Ve sonucta turkiye gencleri bu spor dali ile tesvik ediyor ise . Neden kolaylik saglamiyor?
Egitim miktari ornek veriyorum

Belcikada egitim teorik ve pratik 4 milyar.
Ankara da hatirlamiyorum ama internetten bilgilenmistim ve asagi yukari 6-7 milyari
Miktar oldugunu gordum.

2: aletler belcikada 10 milyardan basliyor
Heralde turkiye de iki katina baslardir diye dusunuyorum


Keske bu spor dali benim icin degil ama bir suru elinde imkani olmayan gencler icin bir tesvik projesi olsaydi gercekten ben ucmus kadar olurdum.


Saygilarimla
Muhammed