Bir süredir bolca XC uçuş kayıtları geliyor, bazı pilotların profillerine brövelerini ekliyoruz ama eklenmeyenler varsa bildirirlerse eklemeleri yapalım. Sistem otomatik olarak eklemiyor biz kontrol edip manuel ekliyoruz bu yüzden bildirmeniz gerekli. Herkese tebrikler.

3 bin ytl ye trike imal etti (sebahattin çetin)

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tyuzgulec
Mesajlar: 69
Kayıt: 03.08.2005, 11:33
Ad Soyad: Tahir Yüzgüleç
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

3 bin ytl ye trike imal etti (sebahattin çetin)

Mesaj #1 gönderen tyuzgulec » 1 on yıl 1 ay önce (29.05.2008, 12:25)

bursa gürsü'da 19.mayıs.2008 tarihinde 23 nisan şenliklerinde fahri dönmez ile paramotor uçuşu yapacaktık ki havada sebehattin arkadaşım yeni yaptıgı trike ile korna çalarak geldiğini gördüm ve fahri dönmez'inde paramotorla kalkışından sonra 30 dakika harika bir gösteri izlettiler gürsu halkına.
sora indiler ve sebahattin'in yapmış olduğu trikeyi inceleme fırsatı buldum ve şaşkınlığımı gizleyemedim. olmaz böyle bir insan kendi imkanlarıyla motorsiklet motorundan böyle güzel bir aleti yapabileceği aklıma bile gelmezdi doğrusu. epeydir bu tür çalışmalarının olduğunu biliyordum ama bu kadar güzel yapacağını tahmin etmiyordum.kendisini tebrik ediyorum ve başarılarının devamını diliyorum.


bütün praşütcülere merhaba


gürhavk
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen gürhavk » 1 on yıl 1 ay önce (29.05.2008, 13:25)

sebahattin abi
Dosya ekleri
Görüntü096.jpg

Mustafa balta
Mesajlar: 52
Kayıt: 31.05.2008, 18:21
Ad Soyad: Mustafa Balta
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Mustafa balta » 1 on yıl 3 hafta önce (22.06.2008, 19:48)

keşke seri üretim yapılsada paramotor için dışarı bağımlı olmasak.seri üretim olursa sanırım fiyatlarda çok uygun olur ve paramotor sporu tabana yayılır haksızmıyım ?

Kullanıcı avatarı
tutisviribus
Mesajlar: 22
Kayıt: 28.12.2007, 23:32
Ad Soyad: Tuncay Yaras
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen tutisviribus » 1 on yıl 3 hafta önce (22.06.2008, 21:43)

yerli üretim yapılabilir. Ama motor ve kanat olarak dışarıya bağımlı olduktan sonra çok bir anlamı kalmıyor. inşallah Türkiyede üretilecek bir motor olursa hem fiyatlar düşecektir, hem de yedek parça temini konusunda problem olmayacaktır. Tabi üretilen paramotorun sivil havacılık vb yerlerden izinlerinin alınması gibi bürokratik işlemler paramotorun yapımından daha zor diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 78
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

paramotor trike video

Mesaj #5 gönderen sebo70 » 1 on yıl 3 hafta önce (23.06.2008, 09:02)

yamaç parasut- singıl -tandem- motorlu y.p paramotor- y.p trike- mıcrolıght -pilotuyum. Tel: 05353314093

Kullanıcı avatarı
cemal74
Mesajlar: 2
Kayıt: 01.05.2008, 22:32
Ad Soyad: Cemal Açar
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

3 bin ytl'ye paramotor imal etti

Mesaj #6 gönderen cemal74 » 9 yıl 8 ay önce (24.10.2008, 10:00)

http://www.habervitrini.com/haber.asp?id=359798
http://www.samanyoluhaber.com/haber-115274.html
http://www.inndir.com/haberler.php?id=1 ... :...1.html Yurt dışından 18 bin YTL'ye getirtebileceği paraşüt kanatlı motorlu hava aracını (Paramotor trike) 3 bin YTL'ye imal etti. O şimdi uçuyor!
Havacılık meraklısı Çetin'in gökyüzüne kanat açmasını sağlayan ''Paramotor trike''ı oluşturan parçalar arasında, bir inşaat el arabasının tekerleği de bulunuyor.
Bursa'da, makine teknisyeni Sebahattin Çetin(3Cool, AA muhabirine yaptığı açıklamada, havacılığa lise döneminden beri ilgisi olduğunu belirterek, zaman içinde yamaç paraşütü kullanmayı öğrendiğini ve uçuş zevkini tattığını söyledi.
Tekerlekli oturma yeri olan, pervane vasıtasıyla yüksek bir yere gerek kalmadan düz zeminden kalkış yapabilen ''Paramotor trike''ı gördükten sonra, kendisinin de bu aracı yapmaya karar verdiğini dile getiren Çetin, şöyle konuştu:
''Böyle bir aracı yurt dışından getirmek çok yüksek paralara mal oluyor. Ben de teknisyen olarak 'Niye kendim yapmayayım' dedim. İlk etapta bir motosikletin motorunu alarak, gereksiz kısımlarını attım ve modifiye ederek uçuşa hazır hale getirdim. Ahşap pervane kullandım. Tasarımı tamamıyla bana ait oturma yerinde de ön tekerlek olarak scooter tekerleği, inşaat el arabasının tekerleğini de arka tekerlek olarak kullandım. Tamamıyla kendi imkanlarımızla, bulabildiğimiz malzemelerle, hava aracı yaptım. Böylelikle yurt dışından 18 bin YTL'ye mal olacak ''paramotor trike''ı, 3 bin YTL'ye mal etmiş oldum.''
Çetin, ''paramotor trike''ı yapmasının bir yılı bulduğunu, yapım aşamasında dengeden kaynaklı ufak tefek kazalar yaşadığını anlatarak, şöyle devam etti:
''Türkiye'de böyle bir hava aracı üretimi yok. Yurt dışından aracı getiren fazla kişi de bulunmuyor. Yaptığım ''paramotor trike''ı görenler, kendilerine de yapmamı istedi ama maddi imkanım yok. Çalıştığım yer başka kente taşındığı için 3 aydan beri işsizim. Maddi destek bulabildiğim takdirde, 'paramotor trike'ı Türkiye'de üretebilirim.''
-''HAVADAYKEN KOMŞULARIMA KORNAYLA SELAM VERİYORUM''-
Eşi ve biri kız iki çocuğuyla alt katı atölye haline getirilmiş kendine ait bir evde yaşayan Çetin, ailesinin de hobisini desteklediğini ifade etti.
Çetin, yamaç paraşütünde oğlu ve kızıyla birlikte uçuşlar yaptığını fakat yükseklik korkusu olan eşini bu keyfi yaşamaya ikna edemediğini belirterek, ''Kaldırımda yürümenin de riski vardır ama kurallarına uygun kullanırsak, 'paramotor trike'ın hiçbir tehlikesi yok'' dedi.
Arkadaşlarının genelde kendisine ''Sebo'' diye hitap ettiğini belirten Çetin, ''Yaptığım 'paramotor trike'a da 'Sebo' ismini verdim. Havadayken korna çalarak selam verdiğim arkadaş ve komşularımız da çalışmalarımı ilgiyle izliyor. Onlar bize değişik bir kişilik olarak bakıyor'' diye konuştu.
THK'nın Eskişehir'deki ''Microlight'' uçak kursuna gitmeyi planladığını ifade eden Çetin, elinde bulunan uçak motorunu kullanarak, ''Microlight'' uçak yapmayı hedeflediğini sözlerine ekledi.
Kaynak: Samanyoluhaber.com
Dosya ekleri
GetAttachment[11].jpg
UI.jpg
DRH.jpg
FHMJ.jpg
GetAttachment[10].jpg
GetAttachment[10].jpg (9.7 KiB) 17276 kere görüntülendi
GetAttachment[6].jpg
GetAttachment[4].jpg
GetAttachment[3].jpg
GetAttachment[2].jpg
GetAttachment[1].jpg
GetAttachment[1].jpg (10.01 KiB) 17276 kere görüntülendi


gürhavk
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen gürhavk » 9 yıl 8 ay önce (24.10.2008, 17:55)

Sebahattini cesaretinden ve üstün zekasından dolayı kutluyorum. Microlight , Yamaç Paraşütü, tandem, paramotor trike maşallahın var sebahattin Çalışmalarında başarılar dilerim...

Kullanıcı avatarı
cemal74
Mesajlar: 2
Kayıt: 01.05.2008, 22:32
Ad Soyad: Cemal Açar
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

sebahattin arkadaşmı tebrik ediyorum

Mesaj #8 gönderen cemal74 » 9 yıl 8 ay önce (24.10.2008, 18:29)

Gönderen: ERSİN AL Tarih: 20-09-2008 09:58
Helal olsun tebrik ederim sizi umarım elinizzden tutan biri olur da Türk Malı bir üretimimiz olur.Yolunuz açık olsun
Gönderen: ali Tarih: 19-09-2008 20:03
bende yapıcam aynısından
Gönderen: Bahtiyar Tarih: 18-09-2008 18:24
Merhaba çılgın mucit(ler).Arkadaşımızı tebrik eder, çalışmalarının başarıyla sürmesini rabbimden niyaz ederim.Haydi biz de bir şeyler yapalım....
Gönderen: fatih Tarih: 18-09-2008 17:53
bir tane sponsor ciksada sponsor olsa ?
Gönderen: erhan Tarih: 14-09-2008 14:56
biz türk milleti olarak türkiyedeki mühendis.doktor ve mucitlerimiz le deyil yurt dışında başka devletlere çalışan ve onlara katkıda bulunan türk lerle övümeye mahkumuz biraz destek le bizimde bize ait gururmuz olabilir hani haberlerde çıkıyorya amerikada...»Devamı
Gönderen: Bahadır Tarih: 14-09-2008 11:59
Delircem ya.Bizim memleket adam olmaz.Adam yapmış iş ver patenet üretime geç.18oo ytl yerine 4000 ytlyr alalım hemde Türk malı.Ama malesef bizim gıptayla baktığımız tüm ürünler madi in yabancı ülkelerden herhangi biri.Biz avrupa malı olmayan bişey kullanm...»Devamı
Gönderen: ufuk Tarih: 12-09-2008 02:46
Dikkat etde yere çakılma
Gönderen: tarik fransa Tarih: 11-09-2008 23:12
arkadasimi tebrik ederim ama malesef bizim devletimiz yetenekli insanlari desteklemiyor avrupa tarzi ulkeler yetenekli insanlari avlamakta ustalar dilerimki bizim devletimizde biraz gozlerini açar turk insani herzaman herseyin en iyisine layiktir herkeze ...»Devamı
Gönderen: uzman Tarih: 11-09-2008 22:41
işte bizim eksikliğimiz bu,çok dahii insanlarımız olmasına karşın memleketimizde imkansızlıktan projelerini gerçekleştiremiyorlar,sonrada proje üretmek yerine ya dışarı bağımlı kalıyoruz yada kopya çekip ufkumuzu daraltıyoruz ...yinede arkadaşı tebrik edi...»Devamı
Gönderen: Hüseyin erdem Tarih: 10-09-2008 23:21
Arkadaşımız çok güzel bir araç yapmış kutlamak gerek bunun gibi türkiyemizde çok yetenekli arkadaşlarımız var devletimiz desteklerse çok iyi yerlere gelebilirler
Gönderen: sezai Tarih: 10-09-2008 17:14
tebrikler.umarım geliştirmek için her şartta ugraşır ve sonuç alır.
Gönderen: recep ceyhan Tarih: 10-09-2008 15:21
memleketimide bu sekilde calisanlarin karsisina mutlaka kendini bilim adami diyerek karsi cikanlar olur.devletin desteklemesi gerekir.bakarsin daha iyi birseyler olur kendisini kutlarim
Gönderen: Rap_sounted Tarih: 10-09-2008 13:12
türkiye bunun gibi adamlarla kalkınır bence o yurtdışından gelen araçlarda en fazla beş bin ytlye mal oluyordur ama ülkemize gelince 18 000 bin ytl yolun açık olsun iyi uçuşlar
Gönderen: Muhammed Veysi Tarih: 09-09-2008 23:58
bence çılgınca bişi çok hoşuma gitti burdan liseye 10dk yerine 2 dk da gidebilirm ama yaşımdan dolayı olmaz ama Micrıkıght ı biraz zor yapa yani yaklaşık 2-3 yıl sürer bence
Gönderen: faruk Tarih: 08-09-2008 18:16
süper bii duygu olsa gerek.
Dosya ekleri
icat_ucuyor_6.jpg

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 78
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen sebo70 » 9 yıl 8 ay önce (24.10.2008, 22:23)

arkadaşlar, abiler,kardeşler herkese çok teşekkür ediyorum bu güzel yorumlarınızdan ve olumlu yaklaşımınızdan dolayı ve bu spor ülkemizde hızla gelişmekte olan bir spor ve ben bu sporu ülkemizdeki herkese tanıtmak ve sevdirmeye çalışıyorum elimden geldiği kadarıyla, en azından artık bursada paramotor trike nasıl bir hava aracı olduğunu pek çok insan öğrenmiş oluyor,örneğin bundan iki yıl önce traykla ilgili çalışmalarıma devam ederken atölyemde bu aracı gören komşularıma sorduğumda acaba bu ne işe yarar bir tahminde bulunun dediğimde bana hep şu cevabı verdiler olsa olsa sinek ilaçlama makinesi veya ziraat ilaçlamada kulanılır diye cevap alıyordum.bu bir hava arcıdır dediğimde hiç kimse inanmıyordu çünkü bugüne kadar bu tür bir araç havada görmemişlerdi ve birgün oturdum bölge üzerinde akşam satlerinde ilk uçuşumu yaptım, hatta bazı insanlar havada garip bir hava aracı görünce acaba ufo olabilirmi düşüncesine kapılanlar bile olmuş. arkadaşlar bunlrı sizlere anlatmamın sebebi,ülkemizde orta yaş ve üstü insanlar bu tür araçları pek bilmiyorlar haklı olarak, ama bundan sonraki gençler bence bu sporun hızla ilerlemesini sağlıyacaklarından hiç kuşkum yok, çükü her uçuşumdan sonra kendi evime yakın boş bir alana iniş yaptığımda görüyorumki onlarca çocuk etrafıma toplanıyorlar ve soru yağmuruna tutuyorlar adeta beni ,bu da gösteriyorki ilerde 5-10 yıl içinde inanılmaz bir ilgi olacağının bir habercisidir ve gün geçtikçe birçok yamaç paraşutu pilotlarımız paramotora geçmek istiyorlar,bence olması gerekende budur ,çünkü paramotor her konuda daha avantajlı motorsuz uçuşla kıyaslanacak olursa,örneğin paramotorla düz bir zeminden yaklaşık 50-100 m boş bir alandan kalkiş yapılabiliyor düz zemin olduğu için rüzgar yönü çok önemli değil hangi yönden eserse bizde o yöne doğru kalkışımızı yaparız,termik varmı yokmu hiç önemli değil motor devrini arttırdıkça hızla irtifa alabıliyoruz,kısaca şöyle anlatayım paramotorla istediğimiz yerden kalkiş yapabiliyoruz istediğimiz irtifaya çıkabiliyoruz ,istediğimiz mesafeye gidebiliyoruz,istediğimiz kadar havada kalabiliyoruz ve istediğimiz yere iniş yapabiliyoruz + motorlu uçuşlarda kanadın iç basıncı çok daha fazla olduğu için kapanma riskide çok düşük,tek dezavantajı motor gürültüsü ama bu çokta sorun değil örneğin kulak tıkacı kullanılabilir veya paramotor kaskı kullanırsak onlarda kulaklık var dışarıdaki sesi geçirmez özellikte o da yoksa istediğimiz irtifaya çıkınca motoru kapatabiliriz ve dakikalarca yere yaklaşana kadar normal yamaç paraşutu gibi uçuşumuza devam ederiz yere son 100m kala istersek motoru tekrar çalıştırıp tırmanabiliriz,günümüzdeki paramotorlar artık çok kolayca havadada çalıştırabiliyoruz manuel olsa bile, yamaç paraşutu bence paramotorla birleşince uçuşlar daha zevkli hale geliyor ve bir çok sorun da ortadan kalkmış oluyor. arkadaşlar 1987 den beri havacılıkla uğraşıyorum 1987 ilk uçuşum microlıgt le oldu ve lisedeki hocam aynı zamanda microlıght hocalığı da yapıyordu benim bu sporla tanışmama o vesile oldu ve o gün bu gün havacılığa ilgim her geçen gün daha da artıyor, ama kendi imkanlarımla anca bu kadarı oluyor havacılık sporu çok güzel fakat biraz pahalı bir spor,benim etrafımda birçok arkadaş var bana özeniyorlar ama günümüzde bir maaşla karnını anca doyuruyor insanlar. bu yüzden şuan bir arkadaşımla bir yamac paraşutu dikmeyi planlıyoruz kumaş aynı ipler aynı birtek kalıplarını çıkarıp tek tek bütün parçaları aynı dikiş tekniğiyle parçaları birleştirmek ve olursa kendimiz ancak uçarız çünkü türkiyede bu tür çalışmalara kimse destek olmuyor bu tür araçların seri üretime girmesi için çok büyük bir sponsor gerek ,çünkü benim yaptığım paramotor trikeyin üretime girmesi için bir çok yasal prosedurlere uymak gerekiyor bu tür ciddi bir çalışma güçlü bir firma desteğiyle ve thk ortaklaşa bir çalışma olursa tescilli bir ürün ortaya çıkabilir ancak,ama ne yazıkki bu tür konulara hiç bir firma ilgi göstermiyor,bu yüzden bu sporda avrupaya göre 15-20 yıl geriden gidiyoruz ,ve ne yazıkki benim yaptığım gibi bu tür araçlar anca bitane veya ikitaneyle sınırlı kalmış oluyor,umut ediyorumki en kısa zamanda bu tür araçları üretebilecek kapasitede bir firma ortaya çıkarda bizde tecrübelerimizi ve bilgimizi seve seve paylaşmaya hazırız..herkese iyi uçuşlar diliyorum
Dosya ekleri
GetAttachment[2].jpg
hj.jpg
yamaç parasut- singıl -tandem- motorlu y.p paramotor- y.p trike- mıcrolıght -pilotuyum. Tel: 05353314093

pisquare
Mesajlar: 70
Kayıt: 30.03.2007, 00:29
Ad Soyad: Zafer Atlı
Şehir: Sakarya / Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen pisquare » 9 yıl 8 ay önce (25.10.2008, 01:24)

Sebahattin abi Allah senden razı olsun ne diyeyim. ben makine yüksek mühendisiyim ve çocukluktan beri tam bir havacılık tutkunu olmama rağmen şartlar elvermediği için (havacılığın ve eğitim veren kişi ya da kurumların yeterince yaygınlaşmaması, öğrencilik yıllarındaki kısıtlı maddi imkanlar, aile tepkisi vs. gibi) yamaç paraşütüyle ancak tanışabildim diyebilirim. bu tutkum çocukluğa dayansa da özellikle mühendislik eğitimi almaya başladığım tarihten itibaren son 12-13 yıldır benim de en büyük hedefim önce uçmak ve prototip bir hava aracı (yelken yada microlight) imal etmekti. sırf bu yüzden üniversitede sayısal akışkanlar dinamiğine yöneldim, lisans ve yüksek lisans tezlerim bu alandaki çalışmaları içeriyor. imalatına başladığım ve yarım bırakmak zorunda kaldığım çalışmalarım var. bu bağlamda senin böyle kısıtlı maddi imkanlarla bu projeyi 1 yıl gibi kısa bir sürede tamamlayıp buna hayat kazandırman bizim gibilerine ciddi bir derstir.

forumda bu başlığı görünce gerçekten çok sevindim, hemen tamamını okudum ve cesaretine, sabrına hayran oldum.. seni ve duygularını çok iyi anlıyorum, ancak bu sıradışı girişimlere ticari bir kimlik kazandırmak için sertifikasyon sorununu halletmek gerekiyor. böyle girişimlerde girişimcinin karşısına çıkan en masraflı kalem malesef sertifikasyon ve böyle bir çalışmanın sertifikasyonu konusunda herhangi bir teşvik ya da devlet desteğinin olmaması çok üzücü olmakla birlikte girişimciyi yaptığı işten de bezdirebiliyor.. bu alanda örgütlenmeliyiz, baskı kurabilecek bir çoğunluk oluşturmalıyız. bu ülke girişimci dolu ve kobilere ar-ge desteği vermekle övünen tübitak ya da kosgeb gibi resmi kuruluşları "belirli bir çoğunlukla" baskı altında tutmak zorundayız. bu kurumlarda ikna edilemeyecek insan yok -ki benim bu camiadan tanıdığım yöneticilerin hemen hepsi böyle nevi şahsına münhasır girişimcileri gerçekten seviyor- ama bürokratik engeller olduğunu da belirtiyorlar. ezcümle bu memleketin bürokratları ağlamayan bebeğe emzik vermiyor, o halde ağlayan bebek sayısını arttıralım, belki rahatsız olurlar ve mecbur kalırlar..

neden havacılık ekipmanlarında dünyanın en iyi markalarından birkaçı bizden olmasın?

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 78
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen sebo70 » 9 yıl 8 ay önce (27.10.2008, 01:09)

sevgili zafer kardeşim yazını okudum çok haklısın ama ne yazıki Türkiyede hep şu kural geçerli ,alamayan bebeye emzik yok demişsin , bence gece gündüz de alasak yine emzik veren olmaz çünkü bebek gariban ve gariben bebeye çok alarsa enfazla dir tokat atarlar yani tescilsiz uçuyorsun diye ceza yazarlar , şimdi ben sıradan bir vatandaş değilde sakıp sabancının torunu olsaydım bu merakla ve hırsla değil paramotor üretmek uçak bile üretirdim çünkü ozaman bütün birokratik kapılar sorunsuzca ardına kadar açılır. Bakın benim yaptığım paramotor terike ile ilgili haberler tüm TV kanallarında basında tüm gazetelerda ve internette aylardır yayınlanıyor am ne yazıki sadece meraklı arkadaşların dikkatini çekiyor ,başka herhangi bir kurum veye firma bu haberleri görmüyormu, bence görüyor ama ne yazıki hiç kimse kılını bile kımıldatmıyor. bakın arkadaşlar ben bunu 3 bin ytl ye yapabiliyorsam bu demeki seri uretimde en fazla 1,500 ytl ye kadar düşer çünkü en önemli parçası motorü geri kalan parçaların çok bir maliyeti yok, ama ne yazıki kendi üretimimiz olmadığı için bir otomobil fiyatına yurt dışından getirmek zorunda kalıyoruz parası olan için sorun değil zaten, onlarda parmakla sayılacak kadar az zaten, bu sporun hızla gelişmesi için önemli olan Türkiyede sadece 5-10 kişi de paramotor olması değil ,önemli olan havacıla meraklı olan her vatandaşımız bu tür bir araça kanat dahil çok uygun bir fiyata sahip olabilmesi gerekiyor,bu şartlar oluşursa anca bu spor hızla gelişir..
En son sebo70 tarafından 27.10.2008, 03:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
yamaç parasut- singıl -tandem- motorlu y.p paramotor- y.p trike- mıcrolıght -pilotuyum. Tel: 05353314093


Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 78
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen sebo70 » 9 yıl 8 ay önce (27.10.2008, 03:14)

baretta yazdı:sebahattin abi saygılar bende paramotorla uçuyorum. Bu pervane işini nereden hallediyorsun birde bu pervaneler itişleri nasıl

Ercan bey pervaneleri ilk etapta thailand dan getitirmiştik ama daha sonra amasyada meslektaşınız rahmetli CENGİZ ARSU orada yaptırmaya başlamıştı bir marangoza CNC tezgahta bugün hala isteyene yapıyorlar boyu yönü ve şekli ne olursa olsun fiyat sabit 200ytl şuan orada pervane yapım işlerini üstlenen Dr.AHMET ÖZTİRYAKİ abimiz Tel:05332331844
Birde Pervane itişini sormuşsun, pervane itişleri deyişir -pervanenin modeline göre -pervanenin boyuna göre - pallerin açısına ve pal ganişline göre -motor devrine göre - ve motor begir gücüne güre çıkan basınç değişir .Burada önemli olan motoru üreten firma tarafından verilen motor devir değerleri ,her motorun maksimum gazda ulaşması gereken devir sayısı vardır ,örneyin paramotorumuzun pervanesi üzerinde takılıyken motoru üreten firmanın verdiği devir sayısı maksimum gazda 9000 devire ulaşması garekiyor ,o devire ulaşamıyorsa taktığın pervane motoru yoruyor anlama gelir ve itiş düşük olu hem motora hararet yapmasına sebep olur. Birde tam tersini düşünelim pervaneyi taktık tam gaz verdik motor deviri 9000 olması gerekirken 10000 yapuyor ,buda motorun kırank rulmanlarının çabuk aşınmasına ve piston silindirin aşınmasına sebep olur buyüzden hangi pervaneyi takarsak takalım mutlaka motorun devrini tam gazda iken devir ölçme aletiyle kontrolümüzü yapalım,tabiki bu kontrolari yapmadan önce motorumuzun karburatör ayarlarımız tam olmak zorundaki motordan en iyi prformans alabilelimemiz için. 9000 deviri örnek olarak süyledim siz kendi paramotorunuzun motor özeliklerine bakınız orda göreceksiniz çükü her değişik marka motorun çalışma deviri farklı.. altaki bu iki videoda benim yaptığım çok basit bir itiş testi.
video/920/ATEŞ ... GECE-UÇUŞU
video/1198/BUR ... -PARAMOTOR
BU ALTAKİ SİTEDE DEVİR ÖLÇÜM ALETLERİ VAR İNCELEYEBİLİRSİNİZ ARKADAŞLAR
http://www.ramolcu.com/catinfo.asp?cid=130
yamaç parasut- singıl -tandem- motorlu y.p paramotor- y.p trike- mıcrolıght -pilotuyum. Tel: 05353314093

pisquare
Mesajlar: 70
Kayıt: 30.03.2007, 00:29
Ad Soyad: Zafer Atlı
Şehir: Sakarya / Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen pisquare » 9 yıl 8 ay önce (28.10.2008, 01:12)

1- bu alanda Sebahattin abi gibi çok yol almış amatör girişimciler varsa,
2- bu spora hayatını adamış uluslarası derecelere sahip deneyimli pilotlarımız varsa,
3- bu ülkede CNC teknolojisiyle pervane imal eden insanlar varsa,
4- bu alanda amatör ya da akademik seviyede CFD çalışmaları yapılıyorsa ve teorik temel oluşmuşsa,
5- böyle bir projenin seri imalatı konusunda fizibilite raporu hazırlamak işten bile değilse,
6- bu ülkede uçak mühendisleri/teknisyenleri yeterli iş imkanı olmadığı için farklı alanlara yönelmek zorunda kalıyorsa,
7- yaptığımız bu sporda TDK yı bile alternatif kelime üretme konusunda yetersiz bırakan bir hızla Türkçemize yabancı kelime girişi artıyorsa,
8- bize destek olabilecek THK gibi kökleşmiş kurumlar varsa,
9- kobilerin AR-GE girişimlerini desteklemekten dem vuran resmi kurumlar gerçekten AR-GE yi destekliyoruz diyorsa,
10- Türkiyede bu ve buna benzer havacılık sporlarına rağbet eden insan sayısında her geçen yıl göze çarpan bir ivmeyle artış gözleniyorsa,
11- milliyetçilik anlayışımız popstar yarışmasında şarkı söyledikten sonra şarkı bitiminde kırmızı beyaz bayrak açan yarışmacıyı ayakta alkışlamak değil de gerçekten bu ülke için katmadeğer üretmekse,
12- bilinçli ve inatçıysak..

böyle girişimleri destekleyelim.

Herşeyiyle övündüğümüz Türkiyemizin ilk otomobili olan ve şimdilerde ancak otomobil fuarlarında görebildiğimiz DEVRİM hikayesine benzemesin.

sağol Sebahattin abi, iyi ki varsın.

Kullanıcı avatarı
windsofchange
Mesajlar: 39
Kayıt: 15.01.2008, 02:49
Ad Soyad: David Ay
Şehir: Stockholm
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen windsofchange » 9 yıl 7 ay önce (28.11.2008, 00:04)

Zafer kardesime siddetle katiliyorum...

Kullanıcı avatarı
vecihi
Mesajlar: 12
Kayıt: 18.03.2007, 23:48
Ad Soyad: Erdinc Sen
Şehir: Çanakkale
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen vecihi » 8 yıl 5 ay önce (23.01.2010, 17:54)

sebahattin abi. plandan sabit kanatlı iki eksenden kumandalı tek kişilik çok hafif motorlu bir planör yapmak niyetindeyiz fakat türkiyede homebuilt uçaklara uçabilirlik sertifikası verilemiyormuş. uçuşa elverişlilik belgesi için teknik yeterlilik belgesi istiyorlar fakat bunu verecek kurum da yok. senin yapmış olduğun trike için böyle bir belge mevcutmu. uzak mesafe uçuşları yaptınızmı ? böyle bir uçuş kanuni açıdan sorun yaratırmı? sygılar.

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 78
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen sebo70 » 8 yıl 5 ay önce (23.01.2010, 23:14)

vecihi yazdı:sebahattin abi. plandan sabit kanatlı iki eksenden kumandalı tek kişilik çok hafif motorlu bir planör yapmak niyetindeyiz fakat türkiyede homebuilt uçaklara uçabilirlik sertifikası verilemiyormuş. uçuşa elverişlilik belgesi için teknik yeterlilik belgesi istiyorlar fakat bunu verecek kurum da yok. senin yapmış olduğun trike için böyle bir belge mevcutmu. uzak mesafe uçuşları yaptınızmı ? böyle bir uçuş kanuni açıdan sorun yaratırmı? sygılar.


Erdinç bey merhaba ben bu paramotor trikeyi 2007 yılında yaptım ve ozamanlar tescili olmayan hiç bir motorlu hava aracınınla uçmak yasaktı ,tabiki ben yinede şehir dışında biryerlerde uçuyordum onunla ama bu konuyu çok araştırdım ve sonuç olarak ortaya şu çukıyor, ozamanlar THK ve ankara sivil havacılık genel müdürlüğü diyorduki bana sen bu aracı üretmişsin ve uçuyorsun ama kanunen bu aracı birçok testlerden geçmesi gerektiğini ve uçuşa elverişlilik belgesi almamı söylüyorlardı fakat türkiyede sizinde belirtiniz gibi bu tür testleri yapacak bir kurum veya kuruluş olmadığını kendileride söylüyorlardı, bu durumda ben aracı yurtdışına götürmem gerekiyordu ve tüm testlerden onay alırsa hem onunla uçabilirim hem onu üretebilme hakkına sahip olacamı söylemişlerdi yani yurtdışından alınan o test onay belgesi ülkemizdede geçerli hatta tüm dünyada da geçerli fakat benim maddi durumum çokta iyi olmadığı için bu konu burada bitti benim için çünkü daha fazla yol alabilmem için madi engel çıktı karşıma ve bir yıl sonra yani 2008 yılında THK görevli HAKAN hocamız kendisi Y.P ve paramotor hocasıdır bana cok güzel bir haber verdi ,dediki sebo gözün aydın ankara svil havacılık ve THK ortak verdiği karar şu paramotor için tescil olayını kaldırdılar artık kendi yaptığım paramotorla gönül rahatlıyla uçabilirim gizli saklı uçuşlara paydos ve bu haber beni inanılmaz mutlu etmiştii ama yinede seri üretim yapmak için o test belgesi isteniliyor yurt dışından , örneğin nasıl kanatlarda DHV testlerinden geçiyor ve beli bir standartlara uymak mecburiyetindesin ozaman ama bu tescilin kalkması sanırım sadece paramotorlar için gecerli sabit kanatlı ve en az iki eksen kumandalı motorlu hava araçlarını kapsıyormu tam emin degilim onu isterseniz THK HAKAN hocamdan da ögrenebilirsiniz Tel:05052659256
Dosya ekleri
CIMG0762.JPG
yamaç parasut- singıl -tandem- motorlu y.p paramotor- y.p trike- mıcrolıght -pilotuyum. Tel: 05353314093


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Ninja » 8 yıl 5 ay önce (04.02.2010, 18:53)

Sebahattin abi gerçekten yanlış ülkede doğmuşsun işim nedeniyle sık sık yurt dışına çıkıyorum şu amerikalıların 10 da 1 kadar havacılığa ilgi duysaydık sen şu anda bir fabrikada seri üretimin başında olurdun gerçekten havacılık ve ülkemiz adına üzücü bir olay senin gibi insanların değerlendilmemesi..

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen Ninja » 6 yıl 11 ay önce (25.07.2011, 15:00)

Sebahattin abi havada çay içtiğin videoyu haberlerde görünce olay budur dedim.
tebrik ediyorum paramotoru tanıtmak için büyük bir adım attın.Seni kutlamak için konu açmıştım ama silmişler bari burdan kutlamış olayım tekrar...

Herkese iyi uçuşlar..

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 78
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

havada çay keyifi

Mesaj #19 gönderen sebo70 » 6 yıl 11 ay önce (25.07.2011, 16:46)

Onur kardeşim çok teşekür ederim ,zaten bir iki video uçuşvideo.comdada yayınladım ama googleye sebahatin çetin yaz ordada değişik videolar görebilirsin bu çay muapetiyle ilgili
yamaç parasut- singıl -tandem- motorlu y.p paramotor- y.p trike- mıcrolıght -pilotuyum. Tel: 05353314093

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen Ninja » 6 yıl 11 ay önce (25.07.2011, 17:14)

Zaten tvde babam görüp aradı çabuk tv aç diye sonradan nettende baktım gerçekten tekrar tebrik ediyorum bende senin sayende uçmaya başladım ne sorduysam hiçbirini cevapsız bırakmadın.Paramotorun ne oldugu öğrendi sayende millet...Başarılarının devamını diliyorum iyi uçuşlar...



“Diğer Hava Araçları” sayfasına dön