delta kanat yapmak

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

İSA UYMAZ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

delta kanat yapmak

Mesaj #1 gönderen İSA UYMAZ » 1 on yıl 9 yıl önce (22.10.2004, 20:28)

SELAM BEN KARS/KAĞIZMANDA OTURUYORUM VE 3 YILDIR DELTA KANATLA İLGİLENİYORUM. KENDİ DELTA KANADIMI YAPMAYI ÇOK DÜŞÜNDÜM BİRÇOK HESAP YAPTIM. AMA MADDİ DURUMUM YAPMAYA ELVERMEDİ. ŞU ANDA FARKLI BİR DELTA KANAT ÜZERİN DE ÇALIŞIYORUM GERÇİ BİRAZ FARKLI. DAHA ÖNCE ÖYLE BİRŞEY GÖRMEDİM
ADINIDI İMA KOYMAYI DÜŞÜNÜYORUM. ARKADAŞLARIM KARŞI GELSEDE İMAYI YAPTIĞIMDA ÇOK İLGİ TOPLAYACAĞINDAN EMİNİM ÇÜNKÜ MANEVRA KABİLİYETİ DAHA İYİ


isa uymaz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen isa uymaz » 1 on yıl 9 yıl önce (22.10.2004, 20:37)

SLM BİZ BU İŞE 3 ARKADAŞ BAŞLADIK AMA 2 ARKADAŞ SONRADAN VAZ GEÇTİ. İLK ÖNCE DELTA KANAT YAPMAYI DÜŞÜNDÜK. BİR GÜN AKLIMA FARKLI VE DAHA İYİ BİR DELTA KANAT MODELİ GELDİ ŞU ANDA ONUN ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUM.YANLIŞ ANLAMAYIN AMA DAHA ÖNCEKİ ÇALIŞMA GİRİŞİMİM MADDİ AÇIDAN SON BUMUŞTU. SİZİNDE DEDİĞİNİZ GİBİ ÇOK AĞIR HESAPLARI VAR ONLARI YAPTIK AMA SONUNU GETİREMEDİK(MADDİ AÇIDAN) ŞU ANDA ÖSS YE ÇALIŞIYORUM VE YAŞADIĞIM ŞEHİRDE OLANAKLAR ÇOK KISITLI ÇALIŞMALARIM DEVAM EDECEK SİZE BUKONUDA GARANTİ VEREBİLİRİM ÇÜNKÜ UÇMAK EN ÇOK İSTEDİĞİM BİR İŞ BİRGÜN ' İMA 'YI YAPACAĞIM VE YENİBİR SPOR MEYDANA ÇIKACAK İLGİLENDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM İSA UYMAZ

winds
Mesajlar: 154
Kayıt: 01.08.2004, 11:35
Ad Soyad: Özkan Dedekargınoğlu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen winds » 1 on yıl 9 yıl önce (22.10.2004, 20:49)

merhaba isa bey böylesine detay gerektiren konularla ilgilenmek güzel fakat güvenle uçulabilen bir delta kanat yapmak teknoloji ve bilgi gerektirir.
üretim konularını bu işin ehlilerine bırakmakta fayda var derim

saygılarımla

Kullanıcı avatarı
ahmetkömürcüoglu
Mesajlar: 236
Kayıt: 31.12.2004, 13:26
Ad Soyad: Ahmet Kömürcüoglu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

takdire değer çalışmalar...

Mesaj #4 gönderen ahmetkömürcüoglu » 1 on yıl 9 yıl önce (18.02.2005, 23:39)

isa bey,yazınızı ilk defa bu gün okudum.bütün imkansızlıklara rağmen böyle bir işe girişmiş olmanız takdir edilmesi gereken bir olay.keşke sizin gibi insanlar memlekette artsa da yeni yeni keşifler buluşlar yapabilsek.bu yaptığınız proje hakkında biraz daha detaylı bilgi verebilir misiniz?bakalım nasıl bir şey.sizin yazınızdan bu güne kadar dört ay geçmiş.hiç denemeler yapabildiniz mi?ben de seneler önce sahaflarda,ahşap bir planör yapmak isteyenler için plan çizimleri ve malzeme bilgisi veren bir kitap bulmuştum ama yapmayı göze alamadım.hem masraf,hem de yer bakımından.filmlerde gördüğümüz gibi,garajı,bahçesi olan meraklı yabancılar,kendi imkanlarına sunulan bir çok avantajı değerlendirip,kendi delta kanatlarını,planörlerini,paketler halinde alıp kendi garajlarında kısa sürede monte edebiliyorlar.ama bu bizim için henüz erken,ama sizin gibi genç,atak insanlar sayesinde inşallah bir gün bunlar da olacak.
çalışmalarınızda başarılar dilerim...

Son beğenen ender

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (31.03.2005, 18:28)

Merhabalar.
Ben M. Emin ÖNER. 2003'te THK Eskişehir İnönü'de yelkenkanat başlangıç ve tekamül eğitimi aldım. 2 yıldır da kendi kanadımla uçuyorum. Kırıkkale Ünv. inşaat müh 4. sınıfta okuyorum. Aerodinamik ve malzeme bilgisi gibi konularda araştırmalarım oldu.

Şu an Aeros Target yelkenkanatımla ve Aeros Style yamaç paraşütüyle sürekli uçuyorum.

Sizin bahsettiğiniz gibi bizim de kendi kanadımızı yapma fikrimiz oldu. Bildiğiniz alüminyum borular ve yağmurluk kumaşı kullanar bir kanat yaptık 2-3 yıl önce. Ufak bir iki tümsekten kısa süzülüşlerimiz oldu bu kanatla. Buna rağmen bu işin bu kadar kolay olduğunu düşünmüyorum.

Yelkenkanat tasarımı yapmak gerçekten zor bir iş. Yapımı kolay ve tasarım açısından belki de yapılabilecek en basit hava aracı yelkenkanat. Ancak bu hiç de hafife alınacak birşey değil. Bunu yapan adamlar gerçekten uzun süreli tecrübeler ve ciddi mühendislik çalışmaları sonucu şu an güvenle uçabildiğimiz kanatları üretiyorlar.

Size bu konuda bir kaç tavsiyem olacak (haddim olmayarak):

1- Herhangi bir şekilde Yelkenkanat Başlangıç ve Yelkenkanat Tekamül eğitimi almadan ve bunun üzerine en az 25 saat kendi başınıza farklı hava şartlarında (sıfır rüzgarda, normal rüzgarda, sert rüzgarda [35 km/h gibi] , çok termikli havalarda alçak tepelerde) uçmadan ,

2- Malzeme bilgisi ve malzemelerin yapısal özellikleri ile ilgili (mukavemet, elastisite, ısıl etkiler ve aklınıza gelebilecek her türlü konu) ciddi altyapıya sahip olmadan,

3- Aerodinamik, kuyruksuz uçaklar ve bunun gibi uçan kanatlar ile ilgili altyapıya sahip olmadan,

4- Yapmak istediğiniz kanadın küçük modellerini yapıp her tür durumda düzgün uçacak hale getirmeden,

bu tür bir çalışmaya girmeyiniz veya en azından yaptığınız aletle uçmayı denemeyiniz. Belki bu tecrübe bile bu tür bir çalışma için düşük gelebilir bazılarına. Çünkü herşey toz pembe değil. Gerçekten 2000-3000 metrede belki problem değil ancak 100-200 metrelik yamaçlarda soaring yaparken kanadınızın her milimetre karesine güvenmek zorundasınız. 1 tane vida bile hayatınız demektir.

Bunu sizi bu işten soğutmak veya korkutmak için yazmıyorum kesinlikle. Bu ülkede bu tür çalışamaları yapıp ciddi sonuç alınabileceğine herkesten çok inanıyorum belki de. Ancak kesinlikle hafife alınamayacak bir konu.

Bu kadar gevezelikten sonra konuyu değiştirelim artık:)

Yaptığınız çalışmalar, araştırmalarınız ve tasarladığınız modellerle ilgili bilgilerinizi bizimle paylaşırsanız sevinirim.

Ben radyo kumandalı uçan kanatlarla ilgili çalışmalar yapıyorum. 120 - 160 cm kanat açıklığına sahip radyo kumandalı delta kanat modellerimi uçuruyorum. Eminim paylaşacağımız bişeyler vardır.

Herkese selamlar...

Kullanıcı avatarı
cribrogeneria
Mesajlar: 8
Kayıt: 21.06.2005, 11:17
Ad Soyad: Onur Şimşek
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen cribrogeneria » 1 on yıl 8 yıl önce (28.07.2005, 12:25)

doğru yoldasın arkadaşım. devam et. işi ehillerine bıraka bıraka memlekette çekiç ve sabandan başka birşey üretemez hale geldik. Bunu yapanlar analarından yelkenkanat imalatçısı olarak mı doğdu? Hiç mi kaza geçirmediler? hiç mi risk almadılar? hiç mi arkadaşlarını kaybetmediler?
bilgi önemlidir. mahomedia'nın bahsettikleri gerçekten önemli. bu bilgileri edindikten sonra yapılacak bir yelkenkanat elbette daha risksiz olacaktır.
bilgi paylaşma konusunda da, bu forumdaki tüm insanlar gibi ben de yardıma hazırım.


Kullanıcı avatarı
vedatok
Mesajlar: 77
Kayıt: 24.10.2005, 00:10
Ad Soyad: Vedat Okur
Şehir: Ören / Milas
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen vedatok » 1 on yıl 8 yıl önce (21.01.2006, 12:36)

cribrogeneria yazdı:doğru yoldasın arkadaşım. devam et. işi ehillerine bıraka bıraka memlekette çekiç ve sabandan başka birşey üretemez hale geldik. Bunu yapanlar analarından yelkenkanat imalatçısı olarak mı doğdu? Hiç mi kaza geçirmediler? hiç mi risk almadılar? hiç mi arkadaşlarını kaybetmediler?
bilgi önemlidir. mahomedia'nın bahsettikleri gerçekten önemli. bu bilgileri edindikten sonra yapılacak bir yelkenkanat elbette daha risksiz olacaktır.
bilgi paylaşma konusunda da, bu forumdaki tüm insanlar gibi ben de yardıma hazırım.

kardeş aynen dediklerine katılıyorum. bu ülkede biri birşeyler yapmaya kalktımı aman şu çok ileri seviye tecrübe gerektiriyor'bu bilmem ne geriktiriyorla arkadaşlarımızın şevkini kırıyoruz tabiki ince detayları olan konular onu yapmayalım bunu denemeyelim peki biz surekli dışa bagımlımı kalalım?tabiki bu gibi girişimci arkadaşlar sanırım bu işlere hiç bir şey bilmeden kalkışmıyorlardır..!!!denemeleride yaparken sanırım herkes kendi canını daha fazla düşünüyordur..biz her girişimci arkadaşımızı işin en başında şunu elleme buna hiç dokunma dersek dışa bagımlı olmaktan bence hiç bir zaman kurtulamayız. ilk ucan aracı yapan insanlar sizce buna nasıl başladılar?selamlar

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen daglar72 » 1 on yıl 8 yıl önce (22.01.2006, 10:10)

isa UYMAZ kardeşim sen amerikayı ikinci ye keşfetmeye çalışıyorsun :cry: , ürettiğin kanatla uçmayı düşünmüyorsundur inşallah :o illaki kendim üreticem kanadımı diyorsan bence hurda bir delta kanat bulupta onun kopyasını üretmen daha mantıklı geliyor bana,kendi başına bir proje çizipte yapman çok ürkütücü,bir kanatın proje aşamasında bu alanda yıllarca okuyup, onlarca mühendis aylarca kafa patlatıp minimetrik hessaplar yapım sonuca varıyor,neyse sen bu işe kafayı koymuşsun ne desek boş,sana kolay gelsin,inşallah beni utandırırsın.

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen mahomedia » 1 on yıl 8 yıl önce (04.02.2006, 13:10)

Merhaba, derli toplu şekilde cevap vermeye çalışıcam biraz uzun oldu kusura bakmayın:)

-------------------------------
cribrogeneria:
>Bunu yapanlar analarından yelkenkanat imalatçısı olarak mı doğdu? Hiç mi kaza
>geçirmediler? hiç mi risk almadılar? hiç mi arkadaşlarını kaybetmediler?

Şimdiye kadar çok sayıda insan tabiki öldü ama bizim de ölmemize gerek yok. Bunu emniyetli şekilde yapabilmek lazım. Bundan 10 yıl önce, geliştirilme aşamasında imkanlar veya teknolojiler yetersiz olduğu için bir çok insan hayatı kaybedildi. Şu anda 10 yıl öncesinden başlamak iyi bir fikir değil. Bu konuya dikkat edelim...
------------------------------
last_blow:
>yani şimdi benim malzemen var ama hiç tecrübem yok ben yamaç paraşütü projesi
>bulup bunu yapamayacakmıyım

elinde tonlarca çimento bisürü de demir var projen de var diyelim, İstanbul boğaz Köprüsü gibi bir köprüyü yapmaya kalkar mıydın?? bu köprü depremde ne kadar sallanır, rüzgar esince ne kadar eğilir bükülür?? Hiç bunlar aklına geldi mi??

Siz değil sıradan bir inşaat mühendisi bile bu köprüyü kendisi tasarlayamaz imal edemez.

Aynen bu hava araçları da bu şekilde. İleri seviyede bir aerodinamikçi ve havacılık mühendisiyseniz hiç durmayın imalata başlayalım ama tecrübeniz yoksa biraz daha düşünün...
--------------------------------
vedatok:
>bu ülkede biri birşeyler yapmaya kalktımı aman şu çok ileri seviye tecrübe >gerektiriyor'bu bilmem ne geriktiriyorla arkadaşlarımızın şevkini kırıyoruz tabiki ince >detayları olan konular onu yapmayalım bunu denemeyelim peki biz surekli dışa >bagımlımı kalalım?...

benim kastettiğim şey hiç bir şeye dokunmayalım aman kimse bişey yapmasın değil.
Elbette dışa bağımlı kalmak istemiyoruz ve bunu en çok da ben istemiyorum. Ben ilk kendi delta kanat yapmış birisiyim, Daha türkiyede 2-3 tane delta uçarken bunlar benim aklımdaydı zaten. Şu an da uçtuğum kanada hızar motorundan pervane takmaya çalışıyorum, bunu da dışarıdan 3000-4000€'ya alabilirim ama ben kendim yapmak istiyorum sırf bunun bu memlekette yapılabileceğini göstermek için.

Sadece bu işin bu kadar basit olmadığını anlatmak istiyorum, Kullandığınız kumaşların yük altında esnme miktarı, sıcaklıktan etkilenmesi vs bir çok detay var. Adamlar bunu rüzgar tünelinde test ediyorlar.
------------------------
bahadir:
>kilyon kumlari uzerinde 1 metre 2 metreden ozel kasklar ile koruyucu kiyafetler ile
>baslayacagiz....
>Asagidaki fiyatlardan sonra bu konuya bence daha agirlik verelim
>bu ne ya ev mi aliyoruz alt tarafi biraz buyuk ucurtma...

Sevgili bahadır kardeşim bence kendin uçmak yerine yapmayı düşündüğün kanadın 1'e 1 küçültülmüş modelini yapıp radyo kumandalı servolarla aynen bir deltakanat pilotunun yaptığı hareketleri taklit ederek uzaktan kumandayla uçurup test edebilirsin. hem senin sağlığın açısından daha iyi olur hem de her türlü hava şartında testler yapman mümkün olur. ve araştırma geliştirme safhası daha ekonomik olur, küçük uçak daha az malzeme. Hatta bir büyük uçak yerine 2-3 tane farklı uçak :)

------------------------------

SONUÇ:

Deltakanat yapmayı düşünen arkadaşlara sesleniyorum:)

Önce lütfen THK'dan YELKENKANAT EĞİTİMİ ALIN!

Bu aletle önce gerçekten bir uçun ve daha sonra tekrar değerlendirin.

Eğitim esnasında gördükleriniz, sizin ve arkadaşlarınızın başına gelen olaylar durumun ciddiyetini daha iyi anlamanızı sağlar.

Başlangıç eğitiminde bir arkadaş inişten biraz önce sadece biraz ani bir hareketle trapezi ittiği için 5-6 metreye kadar bir anda fırladı (arkadaş 80 kiloydu) ve oradan taş gibi düştü (düşerken de 16 m2 alanı olan kanat düşüşünü yavaşlattı). Bu düşme sonucu (kanadın yavaşlatmasına rağmen) yelkenkanatın trapezlerinin ikisi de kırıldı (üçgenin yan boruları) ve bu kırılma sayesinde sadece hafif çiziklerle bu olayı atlattı, eğer kanadın trapezleri uygun sertlikte ve gerektiğinde kırılacak dayanımda olmasaydı, arkadaşımız bacaklarını kırabilir ve hem bu sporu bırakmak zorunda kalır hem de bundan sonra hayatı tamamen değişirdi.

Bu olay 4 4'lük bir kanadı tecrübesiz bir pilotun kullanması ile ve 2 tane yardımcı eleman ve bir hocanın nezaretinde gerçekleşti. Sadece tasarım aşamasındaki bir kanadı tecrübesiz bir pilot'un (veya daha hiç uçmamış birisi) kullandığını düşünmek bile istemiyorum.

Beni felaket tellallığı yapıyor olarak lüften düşünmeyin. Ben bu dediğiniz kanat tasarımını yaptım ve uçurdum ve buna rağmen bunları yazıyorum.
---------------------------------------

Bence makul olan iş, orantılı olarak küçültülmüş modelleri uzaktan kumanda tertibatı ile donatıp testler yapmak. Uzaktan kumanda sistemleri çok pahalı değil bu konuda çalışacaksanız haberleşelim. Geçen yıl strofor köpükten kızgın telle keserek bir deltakanat yaptım. Bu model yelkenkanat gibi ağırlık kaydırarak çalışmıyor, elevonlarla kumanda ediliyor.

Deltakanat modelleri ile 1 yıl kadar uğraştım 7-8 tane de farklı tasarım yapıp uçurdum. Bazıları motorlu bazıları da Tepeden rüzgarla uçuyor. Hatta bazen önce modeli uçuruyorum, eğer hava iyiyse kendi deltakanadımı kurup uçuyorum :)

http://www.onerkardesler.com.tr/maho_images/YPF_001.jpg
http://www.onerkardesler.com.tr/maho_images/YPF_002.jpg
http://www.onerkardesler.com.tr/maho_images/YPF_003.jpg
http://www.onerkardesler.com.tr/maho_images/YPF_004.jpg
http://www.onerkardesler.com.tr/maho_images/YPF_005.jpg
http://www.onerkardesler.com.tr/maho_images/YPF_006.jpg

Saygılar...

KARAYEL
Mesajlar: 2
Kayıt: 18.09.2006, 00:17
Ad Soyad: Karayel
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen KARAYEL » 1 on yıl 7 yıl önce (18.09.2006, 22:07)

Tebrik ederim. Umarım sonunda başarılı olşursun... Başarılar ;)

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ganos » 1 on yıl 7 yıl önce (19.09.2006, 10:51)

Selamlar...

Yanlış hatırlamıyorsam Kadir İnanır'ın başrolünü oynadığı bir film vardı. Yaşadığı köyden, okula, hastaneye ve benzeri yerlere gitmek için ilkel bir salla bir akarsudan geçmek zorundaydılar ve zaman zaman kayıplar veriyorlardı. Kadir İnanır büyüdü ve inşaat mühendisi olup, köyüne bir köprü yapmak için geri döndü, geçimini Sal'dan sağlayan ailesiyle çatıştı falan filan. Ama köprüyü yaptı.
Buradan çıkacak anafikir: Ben diyorum ki; havacılık ucuz bir konu değil, gönül verilerek yapılabilecek bir iş ve bu işlere kalkışan arkadaşlar belli ki gönül vermiş. E o zaman bu işi her zamanki Türk mantığıyla kısa yoldan, çala kalem halletmeye çalışmaktansa, bu işi yapmaya azmi olan adamın, bu işi öğrenmeye de azmi olmalı. Bu imalatı yapmak için harcayacakları parayı bence önce eğitime harcasınlar, sonra gidip köprüyü yapsınlar. Şayet, havacılık, onlar için geçici bir heves değilse. Ama inanıyorum ki uçan birşey yapmayı kafasına koymuş bir adam bunu bir yaşam biçimi, bir meslek olarak ta düşünebileceği için bu konuya gerekli yatırımı eğitimden başlayarak yapmalıdır. Bu memleketin insanı her şeyi yapar. Yoksa Mehmet Öz' ler, Fazıl Say' lar, Arif Kemal Buhara' lar, Mustafa Kemal' ler olmazdı.

Küçük bir örnek daha iliştirmek istiyorum. Hepimiz kağıttan uçak yaparız. Kimi çok güzel uçar kimi de spirale girer, burun üstü çakılır, palya yapar v.s.v.s. Neden yapar bunu? Aynı katladığınız iki kağıt uçağın, çok küçük farklılılardan ötürü, ağırlık merkezleri, kaldırma merkezleri, bazı kıvrımları farklıdır da ondan. İki aynı kağıttan bile aynı uçağı yapamıyorken böyle bir dizayna donanımsız kalkışmak tehlikeli midir acaba???


Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen mahomedia » 1 on yıl 7 yıl önce (20.09.2006, 13:55)

kesinlikler her kelimesine katılıyorum.

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen daglar72 » 1 on yıl 6 yıl önce (30.04.2007, 20:39)

Sevgili İsa bey , delta kanat imalatı nasıl gidiyor,gelişmelerden haberdar ederseniz seviniriz :roll:

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Resim yok mu

Mesaj #14 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 6 yıl önce (01.05.2007, 09:16)

Merhaba İsa bey, ben de bu konuya çok meraklıyım. Bilgisayarda virtual rüzgar tünelleriyle falan denemeler yapıp özellikle kanat uçlarındaki direnci azaltacak bir yapı oluşturmaya çalışıyorum.
Çalışmanızla ilgili örnek resim veya döküman varsa bizimle paylaşırsanız sevinirim. Bu arada M. Emin ÖNER hocam bu işle gerçekten teknik olarak ilgileniyor. Modellerini çok beğendim.
İsa bey kısaca görsel bişeyler veya döküman varsa paylaşalım.
Ufak bir rüzgar tüneli programı yolluyorum, belki faydası olur. Ama kısıtlı şekiller var içinde.
Daha gelişmiş bir rüzgar tüneli programı olan varsa paylaşmasını çok isterim.
Ayrıca basit bir ultralight olan Affordaplane nin yapımı ile ilgili bir site hazırladım. Dileyen bakabilir.
http://www.geocities.com/ultralight_turkey
Dosya ekleri
vzr6uw17.zip
(1.47 MiB) 723 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
isa uymaz
Mesajlar: 2
Kayıt: 25.12.2007, 11:12
Ad Soyad: İsa Uymaz
Şehir: Kars / Kağızman
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen isa uymaz » 1 on yıl 6 yıl önce (25.12.2007, 11:39)

meraba uzun bir aradan sonra yine siz sevgili dostlarımla birlikteyim
yazılarınızın hepsini okudum aslında yazdığım bu konu hakkında bukadar çok yorum yapılacağını hiç tahmin etmemiştim o yüzden yorum yapan öneride bulunan aman yapma diyen bütün arkadaşlarıma canı gönülden teşekkür ediyorum sağolun varolun diyorum.
gelelim konuya;
biraz uzun olabilir şimdiden özür dilerim!
üzerinden 3 yıl falan geçti bu fikrin ama maddi imkansızlıklar yüzünden bitürlü başlayamadık.
yorumlarda hesabı zor denildi, tehlikeli denildi, rüzgar tüneli, radyo kumanda, kumsal falan büssürü şey yazıldı.
söylenenlerin hepsini yapmaya kalksam zaten bu iş bitmez çalışma aşaması 8-9 sene sürer heralde :d
kimse kusura bakmasın hepiniz kardeşim abim siniz ama doğruya doğru bu iş için mühendis veya evliya falan olmaya gerek yok.
ilk uçak ilk paraşüt ilk delta kanatı yapan insanlar ne tünel ne kum nede diğer şeyleri gördümü? öylemi yaptı biliyormuyuz.. ben bilmiyorum.
benim memleketimde bir abim (öz abim değil) 1970 lerde bir delta kanat yapıp uçmuş. şimdi o yıllarda görüntüsüne bakarak kendi hesaplarını yaparak uçmuş bir delta kanat var. aradım ama almanyaya giderken kendiyle birlikte götürmüş.
diyeceğim şuki abiler arkadaşlar. bu8 işi yapmak için çok şey biiyor olmak gerekmez bazı temel bilgiler yeter bence. yanlış anlamayın ama bu bilgiler kişiden kişiye değişir de???
ben tek başıma delta hesapları yapabliyorum ve deltanın tepkilerini ölçebiliyorum. ancak tek sorun tasarımda kullanacağım malzemeye karar vermek. ama geçen yıllar bu konuda bana çok şey öüretti ve ne yapacağımı daha iyi biliyorum. ve model konusu tasarladığım delta kanadın bir örneğini yaptım ve uçurdum üstünde yapılması gereken bazı düzeltmelerden sonra eksiği kalmayacak geriye aslını yapmak kalacak inşallah o günleride görürüm. neyse diyeceğim şu ben işe gönül verdim ve ne aklımdan ne zikrimden çıkmıyor ehh budurumda. ya ölüm ya istiklal demekten başka birşey kalmıyor. yazdıklarınız ve önerileriniz için çok teşekkür esderim. ve yazdıklarınız beni bilgilendirdi yazdığınız her kelimeyi inceledim ve gittiğim yolun ne kadar doğru olduğunu anladım ve pekişti. çok sağolun hepinize tekrar teşekkür ederim kendinize çok iyi bakın cevabımı geç yazdığım için özür dilerim iyi günler diliyorum
saygılarım isa uymaz.

Kullanıcı avatarı
onlyheart
Mesajlar: 1
Kayıt: 02.04.2011, 20:43
Ad Soyad: Mehmet Ayyıldız
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen onlyheart » 1 on yıl 2 yıl önce (02.04.2011, 20:52)

arkadaşlar merhaba bende yeni bir delta kanat yapılabilir diye düşünüyorum ancak yeni bir tasarlamadan bahsetmiyorum bir kopya olabilir.sonuç itibari ile boruların üzerine geçirilmiş bir bez(tabi o kadar basit değil:) )ancak bir delta kanat'ın karşısına geçilip bire bir kopyası alınabilirse ve kullanılan malzemelerde bire bir aynı kalite ve standar'ta ise yapılmaması için hiç bir engel yok eğer yapmayı düşünen biri var ise ve ya yapmaya kakışmış biri var ise bende yardımcı olmak isterim bildiğim kadarıyla iskelet çok önemli.kafana göre bir boru seçemezsin. elinde delta kanat borusu olan var ise ben borunun bütün testlerinin(borunun kimyasal değerleri kopma noktası yamulma direnci vs..) yapılıp aynı kalitede boruyu tedarik etme aşamasında ve yapılmasında yardımcı olabilirim.
bana bu mail adresinden ulaşabilirsiniz mehmetayyildiz81@hotmail.com


Kullanıcı avatarı
tekno74
Mesajlar: 27
Kayıt: 26.06.2007, 10:09
Ad Soyad: Mehmet Aydoğan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen tekno74 » 1 on yıl 2 yıl önce (07.04.2011, 19:37)

evet ben yapmak istiyorum. ama kopyasını bulmam lazım bide eskişehire gidip inönüdeki kanatları inçelemem lazım. olmaz olurmu hiç tabikide olur birza gayret .

Kullanıcı avatarı
isa uymaz
Mesajlar: 2
Kayıt: 25.12.2007, 11:12
Ad Soyad: İsa Uymaz
Şehir: Kars / Kağızman
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Merhaba

Mesaj #18 gönderen isa uymaz » 1 on yıl 2 yıl önce (30.06.2011, 23:03)

Evet arkadaşlar yine uzun bir süredir sesimiz sedamız çıkmıyor ancak bu; bu süre içerisinde boş durduğumuzu yatışa geçtiğimizi göstermez tabiki :) Ben uzun bir süredir delta kanat yapımı hakkında kafa patlatıyorum ancak işsizlik maddi sorun okul gibi sebeplerden tam olarak yoğunlaşamıyorum tabiki. ancak bir hafta önce yeni bir model projesine başladım ilk testi bugün tamamladık, test sorunsuz ve beklentilerime karşılık verecek bir şekilde başarılı sonuçlandı. umarım kısa sürede tamamen yapımı biter ve bende siz değerli dostlarımla resim ve videoları paylaşırım. iyi günler hayırlı uçuşlar ;)

Kullanıcı avatarı
Reis
Mesajlar: 2
Kayıt: 09.11.2021, 12:53
Ad Soyad: Mücahit reis
Şehir: Van
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #19 gönderen Reis » 2 yıl 3 ay önce (19.11.2021, 22:28)

Merhaba ismim Mücahit reis ben kendi kanadımı yapıp yaklaşık 25 metre yüksekliğe kadar yükseldim evet düştüm kafam kırıldı dizimden yaralandım ama ölmedim şimdi daha iyisini yapıcam Arkadaşlar kimse bu çok kolay demiyor ama cesaret etmezsek hiçkimse yapmaz bilgi isteyen olursa numaram 05418500965. Mail adresim sevdaseher@hotmail.com Ülkemin güzel insanları uçmak için başka ülkeye para vermekten vazgeçin artık ben diyorumki yatırım yapalım ben bu işi Türkiye’de üretirim . Kendime güvenim tam . Benimle bu iş için ortaklık edebilecek cesaretli kim varsa gelsin van özalpta yaşıyorum. Kimse gelmesede ben bunu üreticem benden bütün gökyüzü sevdalılarına selamlar …

Son beğenen ender

Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 30
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 9 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #20 gönderen 37EMRE » 1 yıl 9 ay önce (10.06.2022, 02:31)

Arkadaşlar merhaba, ismim Emre ve 24 yaşındayım. Çocukluktan beri hep Yelken Kanat yapma hayalim vardı, tabi o zamanlar olmadık malzemelerle boş boş uğraşıyordum. Çocukluk işte. :) Ben aslında Planör yapmaya karar vermiştim, hatta tasarımını bile yapmıştım. Ama yasal nedenlerden dolayı yaptığım Planöre el koyma ihtimalleri olduğu için vazgeçmek durumunda kaldım. Planör hafif hava aracı olduğu için tescil gerektirmiyor, ama uçurmak için Planör Lisans'ı gerekliymiş.

Tasarladığım Planör şu idi;
planor.png
planor_by_37emre


Ama Planör Lisansı'ım olmadığı için el koyma ihtimali üzerine Lisans gerektirmeyen Yelken Kanat yapmaya yöneldim. İnternette Yelken Kanat Planlarını araştırdım, ve bir siteye denk geldim. Sanırım bu sitedeki Planlar deneysel Planlar, ama bu deneysel Planlar'dan küçük bir Yelken Kanat yaptım, ve gözlemleyebildiğim kadarı ile stabil olarak yağ gibi süzülmekte.

Yapmayı hedeflediğim Yelken Kanat'ın köpükten yaptığım küçük modeli;
20220610_023318.jpg
hedef_yelken_kanadin_kucuk_olcekli_modeli


Evet, bu resim ise gerçek boyutlarda modellediğim Yelken Kanat;
yelken.png
gercek_boyutlu_yelken_kanat


Bu resim de siteden aldığım Yelken Kanat'ın çizim planları;
dfwe.png
libre_cad_cizim


Planları aldığım site;
http://www.laboratoridenvol.com/lehangg ... ng.en.html

Planların kamuya açık olduğu bilgisi;
http://www.laboratoridenvol.com/ftvl/presenta.en.html

Linkte gördüğünüz gibi 4 adet model var, ben Falcon 4 Yelken Kanat'ın benzeri olduğu için gnuFloater modelini seçtim.

Yelken Kanat'ın tüm Alüminyumları 6061-T6 alternatifi olduğu söylenen 6082-T6 alaşımından oluşacak, neden 6061-T6 kullanmıyorsunuz diye sorabilirsiniz. Çünkü bu 6061-T6 alaşımı ABD Kanada bölgesine özel olduğu için Avrupa'da bile zor bulunmakta, ve bu yüzden çoğunlukla Avrupa'da 6061-T6 alaşımı yerine 6082-T6 alaşımı kullanılıyor, zaten metal içerikleri de birbirine oldukça yakın.

Maliyet kısmını hesapladığımda ise tahmini olarak 5-6 Bin TL'ye imal edebiliyorum, her şey dahil olmak üzere. Bu hedeflediğim Yelken Kanat'ın Planlarını test ettiğimi belirtmiştim, Planlardan yaptığım küçük köpük Yelken Kanat gayet stabil olarak uçmakta, yağ gibi süzülüyor resmen. Tabi bu kadar test yeterli değil, daha başka testler de yapmayı düşünüyorum. Yelken Kanadı yaptığımda bütün süreci internet alemine paylaşmayı düşünüyorum.

Bu arada Mücait Bey'e bu konu hakkında Email göndermiştim, sanırım daha görmedi. :)
@Reis

Son beğenen ender