Paramotor nasıl havalanır?

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #61 gönderen zorhedef » 1 on yıl 3 yıl önce (18.04.2010, 02:56)

teşekkürler sebahattin abi bilgilerimizi tazelemiş olduk sayende onur beyede ilk uçuşlarında kazasız bol uçuşlar dilerim


Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #62 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (18.06.2010, 17:20)

Yeni üye biri olarak eski tarihli konulara göz atınca baya verimli bir paramotor konusu işlendiğini gördüm.

Son 2,5 yıldır paramotorla uçan ve hatta sitede paylaşılan Erhan Öz videosundaki pilotlardan biri olarak konudan çok keyif aldım. Adnan Bey'in miniplane konusundaki uyarısı ilginç geldi. Gazın takılı kalması çok ciddi ve gerçekten gizli bir tehlike ama kafesin esnemesi konusu hiç düşünmemiştim doğrusu. Ben de bir miniplane kullanıcısı olduğum için bunu ilk fırsatta iyice gözlemlemek istiyorum.

Bu arada mesajlara nasıl fotograf eklendiğini çözememenin ayıbını da yaşıyorum, yoksa birkaç foto ekleyecektim:/

Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 51
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #63 gönderen cincir » 1 on yıl 3 yıl önce (18.06.2010, 18:25)

biscen yazdı:
Bu arada mesajlara nasıl fotograf eklendiğini çözememenin ayıbını da yaşıyorum, yoksa birkaç foto ekleyecektim:/


Bekir Bey hoşgeldiniz ama çok geç kaldınız.Röportajlarınızın müdavimiyim belirtmek isterim.
Fotoğraf,dosya vb. eklemek için cevap yazarken ya da konu açarken mesajı yazdığınız beyaz bölümün altındaki "eklenti gönder" başlığı altından gözat ile bilgisayarınızdaki dosyayı bulun ve eklentiyi gönder butonuna basın.Açıklama da ekleyebilirsiniz.Aşağıda ekran alıntısı var.
Selamlar.
Dosya ekleri
adsız.JPG

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #64 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (19.06.2010, 10:16)

Bahsettiğiniz arayüz sanırım "hızlı cevap" kısmında etkin değilmiş ondan görememişim, biraz kurcalar insan değil mi?:)

...Yardımınız ve söyleşilerim hakkındaki nezaketli beğeniniz için teşekkür ederim Güngör Bey

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #65 gönderen Ninja » 1 on yıl 3 yıl önce (25.06.2010, 17:18)

bütün pilotlara selamlar araştırmalarım sonunda yine bir sorum olacak paramotor atın alma araştırmalarımda özellikle walkerjet 200cc modeline yoğunlaşmıştım fakat yabancı kaynaklarda bu modelin arızadan başka bir şeye sebep olmadıgı yaşıyor silindiri delinenden tutun uçuş anında eksoztun kopmasına kadar türkiyede kullanıcılardan böyle bir sorun yaşayan oldumu acaba??yada bu markanın alternatifi hangi marka olabilir? şimdidien teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #66 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (25.06.2010, 21:44)

Paramotor seçimi, hemi de tandem olanı!. çok konum değil ama internet ortamındayım, hem de boşum bari birşeyler karalayayım cevap olmaz belki ama faydası olabilir.(paramotor olayı da kışkırtıyor beni sanırım:)

Walkerjetle uçan (yanlış hatırlamıyorsam) Tekirdağ'da Hamza Bey'i tanıdım. Elimle alıp tarttığımda ciddi ağır geldi. Totalde boş ağırlık 28 kilo vs yazsa da yedek, harnes içindekiler, benzin, o, bu,şu derken en az 35 kilo civarında bir uçuş ağırlığına varıyor. Bu kadar itiş gücüne ihtiyaç duymuyorsanız, tandem için tasarlamıyorsanız (85-90kg) "bu ağırlığı niye çekiyorum" durumu, ileride sorgulanabilir.

Teknik olarak motor ve dayanıklılık yapısını bilmiyorum,firmanın hakkını yemek istemem ama yüksek devirli-2 zamanlı motorlar demek sincap kalbi gibi birşey demek zaten; hızlı yaşa genç öl... Eksoz kopmasının da walkerjet için çok karakteristik bir sorun olduğunu sanmam. Havada kabus yaşamak için zaten eksozun kopması da gerekmez; paramotor üzerinden fırlayacak iyi sabitlenmemiş bir tel, somun, cebinizden fırlayacak çakmak, taş, kuş vs en küçük şey çarptığı anda pervane zaten dağılıyor, kabus başlıyor.

Uzattım farkındayım, demek istediğim şudur; seçiminizde silindir veya yapısal sağlamlık gibi majör seçimlerden önce harcayabileceğiniz eforu hesaplayıp hafif bir kasa seçip daha az yorulup, daha az düşe kalka bu işe başlarsanız sanki daha doğru olur. Ağır yük altında hareket ve tepki zorlaştığı için hatalar artar ve öğrenme süreci de uzar sanırım.

Benim tek paramotor tecrübem malesef "miniplane-top80". Ama "snap" motorlu daha hafif paramotorlar da var ve bildiğim kadarıyla "snap" sıkı bir motor. Miniplane'in diğerlerinden farklı esnek bir kasası var, başlarda her düşüş yeni bir pervane demek olabilir (en az 200Euro+) . Metal bir kasa tercih edilirse belki pervaneden tasarruf edilebilir:) Bu paramotorlar max 55kg itiş gücü sağlar (70-90 kg pilot için uygun) 20 kg'ın altında boş ağırlıkları var, yani daha hafif ve daha az yakıyorlar.

Şimdilik bu kadar

selamlar


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #67 gönderen Ninja » 1 on yıl 3 yıl önce (27.06.2010, 10:51)

Cevabının için çok teşekkürler Bekir bey bende markaya çamur atmak istemem ama yabancı kaynaklarda Walkerjet problemleri başlıkları gerçekten bitmiyor bana sadece fiyat avantajı ve ve itiş gücü cazip gelmişti.Ben malesef 90 kilo civarındayım ve almışken uzun süre problem çıkarmıcak bir şey almak isterimsanırım bu iş için İtalyanlar en iyisi..?Sizin gibi uçan pilotların yorumlarını almak çok önemli benim için..
emniyetli uçuşlar dilerim..

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #68 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (28.01.2012, 00:59)

Buraya ilk kez paramotorla nasıl uçulur diye sormamım üzerinden tam 2 yıl geçmiş ve bir senedir paramotorla uçuyorum forumda cevap veren herkese teşekkürler herkese iyi uçuşlar...
benden Bir kaç resim:)
Dosya ekleri
P1000214.jpg
P1000431.jpg
P1000896.jpg

Kullanıcı avatarı
flyjoe
Mesajlar: 66
Kayıt: 03.02.2009, 01:08
Ad Soyad: Nezih Tat
Şehir: Alanya
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #69 gönderen flyjoe » 1 on yıl 2 yıl önce (29.01.2012, 19:38)

sebahattin beyin cevabı kısa ve öz ve güzel olmuş eline sağlık sebahattin bey.Şu veya bu yamaçparaşütü olsun paramotor olsun yeterli kaynak dergi dvd v.s yok.ancak bu şekilde bilgilerle insanlar bişeler öğreniyor.o yüzden bilen ve tecrübeli kişiler yazmaya devam ederse sevinirim herkese iyi uçuşlar dilerim...

Kullanıcı avatarı
alifırat
Mesajlar: 4
Kayıt: 15.12.2016, 19:57
Ad Soyad: ali fırat
Şehir: edirne
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor nasıl havalanır?

Mesaj #70 gönderen alifırat » 7 yıl 3 ay önce (15.12.2016, 20:02)

Merhaba arkadaşlar, forumun yeni bir üyesi olarak herkesi selamlıyorum. Havacılığı çok seviyorum ve sizlere danışmak istediğim birkaç konu var. Askeri personelim ve askeri temel paraşüt ve serbest paraşüt eğitimi aldım, toplamda 145 kayıtlı atlayışım var. Ancak yaşadığım sağlık problemi sebebiyle emekli olmak zorunda kalacağım. Önümde yaklaşık olarak bir buçuk, iki yıl kadar vaktim var. İşin özüne gelirsek önümdeki bu iki yılı kullanarak emekli olduktan sonra sevdiğim işi yaparak hayatıma devam etmek istiyorum. Bu nedenle siz tecrübeli arkadaşlarımdan bana yol göstermenizi rica ediyorum. İlk olarak aklımda serbest paraşüt vardı ancak son günlerde paramotora merak salmaya başladım. Acaba bu ikiliden hangisini seçmem benim yararıma olur, nereden ve nasıl başlamam gerekiyor? Sivil havacılık ile ilgili pek bilgim yok, TSK'dan almış olduğum sertifikalar bir işe yarar mı? Bu konular ile ilgili olarak yanıtlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Paramotor nasıl havalanır?

Mesaj #71 gönderen seccckin » 7 yıl 3 ay önce (15.12.2016, 21:06)

Sevgili Alifırat bey, Öncekikle aramıza hoş geldiniz. "emekli olduktan sonra sevdiğim işi yaparak hayatıma devam etmek istiyorum." cümlenizden tam olarak neyi kasteddiğinizi anlamadım. Yani ticari faaliyet yaparak para kazanmak mı amacınız , yoksa hobi olarak mı devam etmek istiyorsunuz. Tam olarak belirtirseniz size ona göre yol göstermeye çalışırım. Ama kısaca biraz bahsetmek istiyorum. Eğer amacın ticari olarak bu işe devam etmek ise tandem (çift kişilik ticari uçuş) yapman yada yamaçparaşütü eğitmeni olman lazım. Tabi bunları olabilmen içinde belirli tecrübeye erişmen ve belirli lisans ve sertifikalara sahip olman gerekir.
Öte yandan bu sporu hobi olarak yapmak istiyorsanız ben paramotoru tavsiye ederim. Malum Türkiye'de serbest paraşüt olayı biraz zor. Atlayış yapacak uçak bulmak vbs biraz sorun gibi geliyor bana. Kısa bir süre içinde paramotoru öğrenip uçabilirsin. Dedim gibi ticari mi, hobimi amacın daha net yazarsan daha fazla yardımcı olabilirim.


Kullanıcı avatarı
alifırat
Mesajlar: 4
Kayıt: 15.12.2016, 19:57
Ad Soyad: ali fırat
Şehir: edirne
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Paramotor nasıl havalanır?

Mesaj #72 gönderen alifırat » 7 yıl 3 ay önce (16.12.2016, 21:59)

Sevgili seccckin iletime bu kadar kısa sürede cevap verdiğiniz için teşekkürler. Açıkçası siz söyleyinceye kadar işin ticari boyutunu düşünmemiştim. Emekli olacağım için belli bir miktar gelirim olacak ancak yeterli olmayacağıda kesin. Ama tabii ki söylediğim gibi benim için öncelik sevdiğim ve zevk aldığım işi yapmak. Bana ticari anlamda hem yamaç paraşütü hem de paramotor için takip etmem gereken yolu, nereden başlamam gerektiğini, ne kadar süre alacağını ve tahmini olarak kaç liraya mal olacağını yazarsanız sevinirim. Ayrıca havacılık sektöründe ticari amaçlı bu branşlarda personel eksiği bulunuyor mu acaba? Tekrar teşekkürler

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Paramotor nasıl havalanır?

Mesaj #73 gönderen seccckin » 7 yıl 3 ay önce (16.12.2016, 23:59)

Ticari olarak para kazanabileceğiniz yol başta ölüdeniz gibi turistlik yerlerde tandem uçmaktan geçiyor. Yani çift kişilik uçuş siz pilot olarak başkasını para karşığında uçuruyorsunuz. bunun için belirli tecrübeye sahip olman ve bu tecrübeye sahip olduğunu gösteren belgeleri alman lazım bu belgeler şunlar. Başlangıç seviyesi pilot P1 P2 belgesi sonrasında belli uçuşları yapıp orta seviye pilot sertifikası olan p3-p4 ve sonrasında tecrubeli pilot sertifikası olan p5'i alman gerekiyor. Bu sertifikaları sadece THK ( Turk Hava Kurumu ) yada THK ya baglı kulupler ve egitmenleri verebiliyor. Ayrıca Bu sertifikaları almak için gerekli şartlar THK sitesinde yamaçparaşütü yönetmeliğinde yazıyor ordan bakabilirsin. Buraya kadar olan süreç senin ortalama 2 yılını alır en az ve sadece sertifikalara harcıyacağın para ortalama 3 4 bini bulur. P5 aldıkdan sonra Tandem ve Tandem ticari sertifikaları olan T1 - T2 yi alman gerekıyor buda ortalama 2 yılını alır en az totalde de bu lisansları almak için 6 - 7 bın harcarsın toplamda 10 bını bulur para olarak (tabi zam gelmezse bugunki fiyatlar uzerınden konusuyorum) zaman olarakda ortalama minimum 4 yıl surer. Tabi bu arada tandem işi cok kolay değil gunde 5 kere çıkıp iniyorsun 2000 metreye cok efor sarfediyorsun. cok yoruluyorsun emekli oldugunuzu soyledıgınız ıcın yasınızı 50 ve uzerı olarak dusunuyorum. Pek size gelmeyebilir.

Paramotor ile pek para kazanamazsınız hobi olarak yapabilirsiniz takribi olarak 3 ay içinde ogrenir ucarsınız

Kullanıcı avatarı
alifırat
Mesajlar: 4
Kayıt: 15.12.2016, 19:57
Ad Soyad: ali fırat
Şehir: edirne
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor nasıl havalanır?

Mesaj #74 gönderen alifırat » 7 yıl 3 ay önce (19.12.2016, 21:13)

Sevgili seccckin tahmin ettiğim gibi uzun bir süreçmiş. Yaşımdan bahsetmişsin daha öncede belirttiğim gibi sağlık problemi sebebiyle malulen emekli olacağım, şu an 32 yaşındayım. Maddi olarak bu eğitimleri karşılayabileceğimi düşünüyorum ve serbest paraşütçü olduğum için eğitimlerde,
eğitimsiz kursiyerlere nazaran daha başarılı olacağıma inanıyorum. Harcanacak efor ile ilgili olarak almış olduğum disiplin, iş etiği ve fiziksel eğitimlerim nedeniyle profesyonel hayatta da çok zorlanacağımı düşünmüyorum. Aklıma takılan şeylerden biride şu acaba sektörün doygunluk durumu nasıl? Bunca eğitim, emek ve maddi harcamalar sonucu kendime bu alanda iş imkanı bulabilir miyim? Ayrıca iyi derecede ingilizce biliyorum benim için bir avantaj olur mu?

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Paramotor nasıl havalanır?

Mesaj #75 gönderen seccckin » 7 yıl 3 ay önce (19.12.2016, 23:38)

Şu an için tandem pilot sertifikasına sahip olupda iş bulamayan yok gibi ama 4 5 yıl sonra ne olur bilmem

Kullanıcı avatarı
cali_calimero
Mesajlar: 138
Kayıt: 10.10.2013, 11:23
Ad Soyad: Haci Ceylan
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor nasıl havalanır?

Mesaj #76 gönderen cali_calimero » 7 yıl 3 ay önce (23.12.2016, 17:40)

Rüzgarsiz havalarda cok sakin güzel ucarsin bas gaza paraşütü tepene cek elini gazdan hic cekme uc git en kotu karar kararsizliktan iyidir ne yapacaksan kararli ol inistede kalkista da...
Dosya ekleri
2016-12-04-09_58_51.jpg


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Paramotor nasıl havalanır?

Mesaj #77 gönderen Ninja » 7 yıl 1 ay önce (03.02.2017, 18:29)

7 yıl önce açtığım konuyu görünce duygulandım doğrusu...herkese iyi uçuşlar...