Paramotor nasıl havalanır?

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
atamturk
Mesajlar: 376
Kayıt: 01.10.2006, 18:20
Ad Soyad: Hakan Atamtürk
Şehir: Aydın / Didim
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #41 gönderen atamturk » 1 on yıl 4 yıl önce (21.02.2010, 17:09)

Bende walkerjetle 80+80+50(trike+yakıt) çok rahat uçtum ancak kalkış mesafesi biraz uzuyor.Tabi tırmanmada yavaş oluyor.Yinede walkerjet tandemde işinizi çok rahat görür.Şimdi simonini mini2 evo motor aldım 33hp bu motorla daha rahat uçuş yapacağımı umuyorum.1-2 haftaya hazır olacak.
Dosya ekleri
simonini.jpg


Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #42 gönderen foton » 1 on yıl 4 yıl önce (22.02.2010, 17:54)

sebahattin abi vediğin çok değerli bilgiler için çok teşekkür ederek bende bir kaç soru sormak isterim aklıma hep güvenli uçuşla ilgili şeyler geliyor çünkü biliyorum ki insan oğlu hep sınırlarını zorlamaktadır. sormak istediğim sorular genelde paramotorla uçuşta oluşacak emercensi durumlarda yapılacak şeyler yada uygulanacak yöntemler, YP uçuştan ne gibi farklılıklar gösterir. mesela kapanmalar, yahut spine girme ki bu mümkünmü bilmiyorum, yada yedek atma şekli malum arkada dönen bir pervane var, mesela aklıma gelmişken diyelim motoru bir şekilde durduramadınız acil bir durumda söz konusu ne yaparsınız. bu arada sadece sebahattin abiye değil diğer tüm paramotorcu arkadaşlarada aynı soruları soruyorum onlarada haksızlık etmemiş olayım, malum tecrübeler anlatıldıkça, herkes kendi acil durumdan çıkış yöntemini anlattıkça bilgilerde katmerlenir, insanların aklında daha net bir resim ortaya çıkar. eminim herkes için ufak tefek farklı uygulamalar vardır. şimdiden cevap veren herkese teşekkürler, güvenli uçuşlar dilerim.

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (22.02.2010, 22:24)

Faruk kardeş hepimiz çok iyi biliyoruzki bir Y.P pilotunu tehlikeye sokacak tek bir faktör vardır bu da nedir düzensiz ve şiddetli hava akımlarıdır ,ve tercübeli bir pilot asla risk almaz ve kendi canını riske atmaz ,bana göre üç grup Y.P pilotu vardır, bir pilot havada emercensi durumları yaşıyor ise bana göre bu pilot acemi ,ikinci grup tercübeli fakat kendine çok güvenenler yani bana birşey olmaz diyenler hatta kanadım kapansa bile ben onun açma tekniğini çok iyi biliyorum diyenler bu ikinci grup kanat kontrolu çok iyi olmalarına rağmen sırf bu macera sever ruhlu oldukları için sık sık hayatlarını tehlikeye atarlar tabi çoğu zaman bu tehlikenin içinden sıyrılırlar ama biliyorsunuz çekirge bi sıçrar iki sıcrar birgün bakmışınki içinden çıkılmayacaK bir pozisiyondasın işte ozaman allah yardımcı olsun bu tür arkadaşlara diyorum ,birde örnek alınacak üçüncü grup vardır tecrübeli ve deneyimli asla risk almaz , ama ikinci guruptaki arkadaşlar üçüncü guruba kendi aralarında korkak diyorlar ,ama örneğin bugün bir uçuş yapılacak ama hava darbeli ve şiddetli bence bu durumda korkak olmak daha iyidir derim nasıl olsa dağlar tepeler kaçmıyor başka bir gün daha güzel bir havada keyifli uçuşlar bizleri bekliyor bu yüzden arkadaşlar en çok yapılan hata şudur ben buraya kadar geldim taa dağlara çıktım şimdi uçmadan geri dönmem deyip şansını zorlamaktansa o gün korkak olun daha iyidir derim.
Faruk kardeş gelelim şimdi senin sorularına,
paramotor nekadar güvenli???
evet arkadaşlar paramotor motorsuz uçuşa göre %30 daha güvenli ,örneğin motorsuz uçuyorsun ama iniş alanına varmadan önce rüzgar şiddetini artirir ve sizde iniş alanına ulaşmak için karşı rüzgarda uçmak zorundasınız fakat rüzgar kanadı ileriye doğru süzülmesini durdurmuş durumda ve bulundunuz yerden direk aşağıya çok az bir açıyla iniş yapıyorsunuz fakat aşağısı ormanlık bölgesi olduğu için mecburen bir ağıcın tepesine iniş yapmak zorunda kalabilirsiniz aynı durum bastırıcı hava akımlarının içine girildiğindede söz konusudur ,ama bu gibi durumlarda sırtımızda bir paramotor varsa kesinlikle iniş alanına biraz geçte olsa ulaşırız , artı paramotorla uçarken ufak tefek hava akım darbeleri daha az hissederiz ve kanadın iç basıncı motorsuz uçuşa göre paramotorda ise herzaman %20 daha fazladır ve kanat ufak tefek asimetrik kapanma kolay kolay yaşanmaz bunun gibi pek çok örnek verilebilir . birde paramotorda rüzgar hız limiti maksimum 15 km aşmamalı ,örneğin motorsuz uçuşta 20-25 km hızla esen rüzgarlarda bile bazen uçabiliyoruz ve yamaçlarda yelken yapıyoruz ama motorluda hepimizin bildigi gibi biz paramotorumuza gaz verince paramotor bizi yaklaşık 20 derece kanadı önüne doğru iter ve bu esnada kanadın komple hücum açısı artar ve haliyle kanatta daha çok alanla rüzgarı karşıladığı için ilerleme çok zor olur bu yüzden paramotorda saatte rüzgar hızı 15km aşıyor ise uçmuyoruz dolayısıyla risk almamış oluyoruz.
PARAMOTORDA emercensi durumlar???burada arkadaşlar herşey aynı motorsuz uçuşta oldugu gibi değişen hiç birşey yoktur ekstradan sırtınızda dönen pervane var ama onu stop etmek baş parmağınızın hemen altında bulunan butona basmanız yeterli ,ama diyelimki o panikle motoru stop etmeyi unuttunuz ve kanadınız tam stal olmuş ve birkaç başarısız açma deneyiminizden sonra karar verdiniz yedek atmaya ama sırtınızda pervene dönüyor dönsün cok önemi yok biz yedeğimizin tutma kemerinden tutup tüm gücümüzle ilerlediğimiz yönün tersine atarız herzaman kesinlikle yedek pervaneye takılır diye düşünmeyin bu çok zor bir olasılık çünkü tüm paramotor modellerinde pervane koruma çerçevesinin içinde döner ve bu yüzden bu koruma çerçevesi işe yarar ve yedek yaklaşık 4metre geride açılır ve yavaşca çerçevenin etrafından tepeye gelir bu yüzden yedeğim acaba pervaneye takılırmı gibi bir durum imkansız demeyelim ama çok zor..

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (24.02.2010, 21:05)

Sebahattin hocam cevapların için çok teşekkürler sende olmasan birşey öğrenemeceğiz...
Eğitime başladıgım zaman sana sorucak çok sorum olucak ama şimdilik teorik olarak kafamda bişiler oluştu...
iyi ve güvenli uçuşlar diliyorum..

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (24.02.2010, 22:27)

ONUR kardeşim hiç çekinmeden bana istediğinizi sorabilirsiniz havacılıkla ilgili ,biliyorsunuz benim için konu havacılık olunca akan sular bile durur, benim ilk uçuşum 17 yaşındaydım ve micrlighitle uçtum işte ogünüden bu güne tam 23 yıl geçti ama hiç unutmuyorum o ilk heycanı ve bu spor öyle bir spor ki kesinlikle insan asla bıkmıyor ve ben hala her uçuşumda ilkgünkü gibi beni çok değişik bir heycan sarar işte bu sporu vazgeçilmez yapan da bu heycan zaten bu yüzden bu havacılık alevi içimde hiç sönmüyor hatta her geçen gün biraz daha alevleniyor deyebilirim , bu yüzden konu havacılık olunca ben herzaman bilgimi paylaşırım, ben herşeyi biliyorum demiyorum ben hala her uçuşumda değişik yeni bir şeyler öğreniyorum arkadaşlar zaten havacılığı tamamen öğrenmek ömür yetmez ama bizler en azından bugüne kadar başımızdan geçen olaylar ve edindiğinmiz tercübeleri sadece paylaşabiliriz sizlerle :)

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #46 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (26.02.2010, 16:30)

Sebahattin hocam bütün sorularımıza cevap verdiğin için tekrar teşekkür ederek bir soru daha yöneltiyorum..
kalkış esnasında rüzgarı karşılayarak kalkıyoruz dönerken crosswind ile karşılaşan paraşüt ne tepki verir ? hemen rekrar rüzgarı karşılamakmı lazım en güvenli dönüş tekniği nedir? şimdiden teşekkürler..


Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #47 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (26.02.2010, 23:40)

Onur merhaba ,havacılıkta tüm kalkışlar ve inişler hepimizin bildiği gibi güvenli ve kolay olabilmesi için sürekli rüzgarı karşımıza almak zorundayız bu sadece iniş ve kalkışlarda geçerlidir ,ama birkere yerden havalandıktan sonra stabil bir rüzgar artık nerden gelirse gelsin bir tehlikesi yoktur sadece hava aracını şu şekilde etkiler bu araç bir uçakta olsa aynı veya bir paraşütte olsa rüzgar her iki aracıda aynı şekilde etkiler , örneğin karşı rüzgarla kalkışımızı yaptık ve gitmek istedimiz yönden saatte 15km rüzgar esiyor ve bizim paraşutumuzun hava hızı 40km olduğunu düşünürsek karşıdan 15km hızla esen rüzgar bizim paraşutumuzun hızını otamatikmen artık 40km değilde 25km düşmüş oluyor ve gidecegimiz yere daha geç gidiyoruz ve daha çok yakıt sarfetmiş oluyoruz, şimdi birde tersini düşünelim , kalkışımızı yaptık ve gideceğimiz yönün tam tersinden esiyor rüzgar yine 15km hızla yani bu sefer arka rüzgarla uçuyoruz ve bizim kanadımızın hızı sıfır rüzgarda 40km demiştik bu sefer bu 40 oluyor +15 rüzgar hızı kanadın hızı=55km ve gitmek istedigimiz yere çok kısa sürede varmış oluruz ve az yakıt harcamış oluruz. bir diger örnek ise diyelimki yine kalkışımızı yaptık ve bizim gitmek istediğimiz yönün tam çaprazından yani yan rüzgarla uçacağız bu sefer biz kumandaları düz uçuşta olduğu gibi eşit tutarsak rüzgarda bizi doğal olarak gitmek istediğimiz rotanın dışına yavaş yavaş çıkarmış olacaktır bu yüzden yan rüzgarda uçuyorsak ve düz gidebilmemiz için hafif dümen kırarız rüzgara doğru dönerek ve çapraz uçarak ama düz çizgide ilerlemiş oluyoruz , bakın arkadaşlar buraya kadar anlattıklarımı birde alttaki birinci resimde uygulamalı daha net göreceksiniz ve ikinci resimdede rüzgar yönü mavi ok işaretleriyle belirtilmiş ve paraşutun dönüşlerde rüzgar nasıl etkisini gösteriyor onu göreceksiniz..
Dosya ekleri
1.jpeg
RESİMİ BÜYÜT
2.jpeg
RESİMİ BÜYÜT

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #48 gönderen foton » 1 on yıl 4 yıl önce (27.02.2010, 11:43)

şu FAA kitabı gerçekten çok güzel ve kolay anlatımlı, gördüğüm kadarıyla sebahattin abide incelemiş. orada uygulanan ayakla fren, elle gaz kollu kullanımı nasıl buldun sebahattin abi? sende denemeyi düşünüyormusun? :). bende ilk baktığımda çok hoşuma gitti yani eller serbest uçuş, gaz koluda sürekli tutulmasını gerektirmiyor getirdiğin seviyede kalıyor kilitli sistem sanırım. eğer sebahattin abi bu güzide amerikan paramotor uçuş şeklini incelediysen fikirlerini öğrenmek isterim. bu ayakla fren kontrollü uçuşla ilgili sekiz on video izlemiştim, ne kadar ayak kontrolu olsada arada pilotlar elleriyle yanlarında geçen fren iplerine müdahale ediyorlardı, ama öyle çokta uzun uzun oynamıyorlardı daha çok çekim işiyle meşgullerdi. bunlar bir tarafa ben paramotorun arkasına bidiğiniz uçak kontrol yüzeyi takıp frenleride dreksiyon gibi bir şeye bağlayıp arkasına yaslanıp uçanları bile gördüm bu amerikalılar uçmuş diyorlar ya gerçekten uçmuşlar. durun ben bulduğum resimleri ve videoları yükleyeyimde fikirlerimiz iyice berraklaşsın. herkese neşeli ve güvenli uçuşlar. :mrgreen:

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #49 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (27.02.2010, 13:09)

Evet haklısınız çok güzel ama artıları olduğu gibi bir o kadarda eksileri olabilir ayaktan kumanda olunca ilk etapta kullanım açısından bakarsak kollar sürekli yukarda tutmak gibi bir olay yok çünkü şu an benim bir saatten fazla süren uçuşlarımda yere indikten sonra adeta kolarımı hissetmiyorum diyebilirim çünkü sürekli yukarda kumandaları tutmaktan parmak uçlarında kan dolaşımı tam anlamıyla olmuyor ve uyuşmaya başlıyor bu açıdan bakarsak kumandaların ayaktan olması tabiki çok rahat bir uçuş olur aynı şekilde gaz kolunuda istediğimiz seviyede sabitlemişiz ve gayet rahat uçuşumuza devam ediyoruz diyelim , bana biraz sakıncalı gelen kısmı şudur arkadaşlar bir emercensi durumunda biliyorsunuz kanada çok hızlı ve doğru zamanlamayla kumanda edersek ancak işe yarar, en basiti bir asimetrik kapanmayı açmamız için bir tarafa fren uygulayarak kanadın kendi ekseninde dönüşünü durdumaya çalışıyoruz ve diğer elimizlede kapanan tarafa derin pompa yaparak açmaya çalışıyoruz burda biliyoruzki hiç bir ayak hareketi el hareketi kadar seri olamayabilir ve doğru zamanlama yapılamayabilir ayakla , aynısı gaz içinde geçerli, bakın arkadaşlar örneğin bu tip kumandalar sakin havalarda normal sıradan uçuşlar için çok iyi ama diyelimki pilot gösteri yapacak biraz daha seri ve doğru hassas zamanlama gerekiyor hem kumandalar hem gaz aynı anda kullanılmalı bazen kumandalarda milimetrik hareketler bile çok önemli özelikle akrobasi sırasında , ben şahsen kendimi bir sağdan direksiyonlu bir arabaya binmiş gibi acemilik çekerim her halde çünkü bizde artık bunca yıldan sonra eldeki kumanda refleksimizi ayaklarımıza nasıl kazandırırız biraz benim için zor ama bu spora yeni başlayanlar direk ayaktan kumandayla başlarlarsa belki başarırlar diye düşünüyorum :D

video/2386/WİN ... PİLOT-SEBO

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #50 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (27.02.2010, 14:52)

Cevap için teşekkürler Sebahattin hoca eline sağlık.Faruk kardeşim şu FAA kitabı kaynağına netten ulaşabilirmiyiz varsa linkini gönderebilirmisin..
herkese iyi uçuşlar..yeni sorular araştırdıkça geliyo:=)

Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

paramotor

Mesaj #51 gönderen ugurci » 1 on yıl 4 yıl önce (27.02.2010, 15:49)

son dönem forumun en aktif konusu olduğu için ben de bir seyler anlatıyım dedim.
temel ucus, irtifa ucusu ,soaring ve sıv eğitimlerimi tamamladıktan sonra paramotora gecis yapmaya karar vererek önce forum ve internetde teorik ve görsel arastırmalar yaparak konu hakkında baya teorik bilgi sahibi olduguma karar verdikten (???) sonra 2. el bir paramotor aldım ve egitim veren kisilerin ölüdenizden dönmesini beklemeye basladım (temmuz 2009). bu arada 35 saat civarında ucus pratiğim ve kendimce paramotor konusunda oldukca teorik birikimim (:))) )olmasına ragmen asla egitim almadan paramotor ucusuna kalkısmadım hatta paramotoru kusanmadım bile . sadece haftada bir motoru rölantide calıstırarak yaglı benzinin karbüratörü tıkamasını önlemeye calıstım. En son 7 agustos 2009 tarihinde yine motoru calıstırmak isterken önceden saptanabilecek mekanik bir problem nedeniyle yerde bir kaza yasadım ve sol bilek ve elimde 4 ayrı kemikde çok parcalı acık kırıklar ve sol omuzdan ele kadar sayabildiğim 19 tane kesikle bu kazayı yine de baya ucuz atlattıgımı düsünüyorum neticede kaza sonrasıgecirdiğim ameliyatlardan 4.5 ay sonra isime dönebildim.kazadan 6ay sonra tedirgin solo ucuslara basladım o günden sonra motora bakmak bile icimi kaldırmaya yetiyor.
Arastırma döneminde bende paramotorla kalkıs inisle ilgili bircok yazı okumus vebircok video izlemistim ve parasütü tepeye getirdikten sonra birkac adımda havalanmak cok basit görünüyordu (:P). ozamana kadar hicbir yerde yerde calıstırma öncesine ait checklist yapıldıgına dair bir sey okumamıstım.. eger ehil egitmenlerden ders almıs olsam toplam 5 dakikada anlatılacak ucus öncesi checklist hicbir videoda gösterilmiyor.
genelde ucus videoları ya mükemmel kalkıs ve inisler yada komik kaza görüntülerini içeriyor ve ucus öncesi hazırlıklar vs bu görüntülerde yer almıyor. Bu yazıyla birlikte toplam 50 olan konuyla ilgili mesajlarda da bu konular hiç konusulmamıs.İsin ilginci türkiyede profesyonel olarak paramotor egitimi verenlerin hicbirisi bu konuda yazı yazmadı sadece paramotor ucucuları kendi tecrübelerini paylasıyor ancak sistematik bi egitim seklinde değilde çok amatörce sorulara iyi niyetli cevaplar seklinde bir bilgi paylasımı söz konusu. İnsallah burdaki acıklamalar olumsuzluklara yol acmaz..
sayın Emre Aydemir den alıntıdır:
http://www.ypforum.com/download.php?id=10697
En son ugurci tarafından 02.03.2010, 15:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

paramotor checklist

Mesaj #52 gönderen ugurci » 1 on yıl 4 yıl önce (27.02.2010, 16:17)

Sayın Emre Aydemir'den alıntıdır :
Bir süredir paramotorla uçan birisi olarak da birkaç hatırlatmada bulunmak istiyorum. Miniplane paramotorlar pratik ve çok hafif olma avantajlarıyla özellikle Türkiye'de çok popüler oldular. Ancak kafeslerinin yük altında esnemesi pilot ve pervaneye zarar verebiliyor. Bu yüzden bu türde paramotorlarda özellikle düz kalkış ve motoru ilk çalıştırma anlarında çok dikkatli olmak gerekiyor. Düz kalkış yaparken esneyen kafes yüzünden ellerine pervane çarpıp hastanelik olan insanlara şahit oldum. sırf bu yüzden kendime daha ağır olan çift metal kafesli (Double Ring Cage - DRC) Fresh Breeze aldım. Bunun karşılığını da eğitim alırken ve sonrasında kalkışta erken oturma ve sert inişler sonrasında paramotor ve kendime hiçbir zarar gelmemesiyle fazlasıyla aldım. Sizin başınıza gelen teknik olarak Fresh Breeze'de de mümkün ancak Almanlar aletin çeklistine "motoru çalıştırmadan önce gaz kolunu kontrol edin" diye eklemişler (resmi aşağıda).

Amacım kendini kanıtlamış bir ürünü kötülemek değil. Bu ürünlerin Türkiye Temsilcisi Erdoğan Şanslı çok sevdiğim bir arkadaşımdır. Uygun koşullarda miniplane hafifliği ve ekonomisiyle çok büyük hazlar yaşatabilir. Ama bu forumda kendi paramotorunu yapan/yapmak isteyen veya paramotor almaya heveslenen arkadaşlara işin ciddiyetini bir daha hatırlatmak istedim.

Son söz:
"Pervane büyük saygı ister"
(4parmaklı bir paramotor pilotundan alıntı)[/quote]
http://www.ypforum.com/download.php?id=10697

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #53 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (27.02.2010, 17:02)

Adnan kardeş öncelikle geçmiş olsun diyorum bu yaşadığınız kazadan umarım bir ufakta olsa ders aldıysanız birşeyler öğrenmişsinizdir ,umarım aynı hatayı tekrarlamasınız çünkü bende bu işi hep hatalar yaparak öğrendim çünkü banada hiç kimse öğretmedi fakat birsefer yaptığım hatayı ikinciye asla aynı hatayı yapmamak için geceleri uyku bile tutmazdı ve bu kazaya sebep olan davranışımı bulmadan bana rahat uyku bile yoktu , insan bir yerlerden eğitim almadıysa bu konuyla ilgili herzaman bir hata yapma ihtimali yüksektir fakat bu ihtimaleri minimuma düşürmek yine bizim elimizde.
Bir paramotor yerde çalışırken asla gaz verilmez ve en az 5m etraftaki meraklı kişileri uzak tutmakta yarar var çünkü bende zamanında bu tür hatalarım oldu ve yanımda merklı bakan bir iki kişi çalışan paramotorun pervanenin döndüğü bölgeye parmağıyla diğer arkadaşına birşey göstermek isterken elini soktu ve işarat parmağı uç kısmı tırnağı dibinden koptu , o günden beri kesinlikle motoru çalıştırmadan önce enaz 5m mesafeye herkezi uzaklaştırıp sonra motoru çalıştırıyorum fakat motoru en fazla yerde çeyrek gaza kadar gaz verilir ve çok sıkı tutulur çünkü tam gazda yerinde tutamaya biliriz bu yüzden tehlikesi olduğu için yerde değilde sırtımızda çalıştırmak ve motoru ısıtmak daha güvenli ve bu esnada etrafımızda bulunan diyer kişilerden uzak durmak gerek çünkü unutmayalımki motorun herhangi bir yerinden kopacak bir çivata ve ya parçayı pervane onu bir mermi gibi fırlatır bu yüzden paramotorda emniyet çok daha ön planda tutulmalı.!!!!!!!!

video/1990/WAL ... VİSİ-BURSA

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #54 gönderen foton » 1 on yıl 4 yıl önce (27.02.2010, 22:13)

öncelikle herkese merhaba,

ilk olarak onur kardeşim konuşmalarımızın ilk sayfasında bahsettiğim FAA kitabını ve diğer bir çok temel eserlerin linklerini vermiştim yeniden linkleyelim o zaman :)
http://www.faa.gov/library/manuals/aircraft/

bu link amerikan federal havacılık dairesinin resmi sitesinde eğitim için yayınlanan oldukça kapsamlı pdf formatındaki kitapların olduğu sayfa, hafif uçak uçurmaktan ev yapımı yada fabrikasyon ultralight uçurmaya , paramotor yada paraşütçülüğe kadar bir çok konuda temel el kitapları var ilginizi çekeni indirip bakabilirsiniz.

http://www.faa.gov/library/manuals/airc ... 083-29.pdf

bu link ise tam olarak paramotor için olan el kitabı adresi. gelen bu kitaptaki aşağıda bolca videosu olan ayaktan fren konrollü paramotor uçuşu ve genel paramotor uçuş derslerini anlatan çok ayrıntılı bir temel bilgi kitabıdır.

şimdi diğer konu ise sayın adnan beyin söyledikleri öncelikle geçmiş olsun derim lakin biz burada sistematik bir ders almak derdinde değiliz bunu bilin, tabiki tecrübelilere fikir sorup konuşuyoruz, ayrıca sebahattin abide bir çok hocayı cebinden çıkarır tecrübesi ile bunuda unutmayalım, tabi ki kimseyi yarıştırmıyoruz sadece konuşuyoruz. ha yapılan milyonlarca uyarı ve ikaza rağmen kötü şeyleri başlarına getirenlerin zaten o başlarının içi pek dolu değilmiş demektir dolayısı ile sorumluluk içi boş kafalılarındır. :). burada okuduklarıyla hoca eğitimi olmadan bir şey yapacaklar rahatlıkla deminki lafımı üzerlerine alınabilirler.

biz konumuza geçersek nihayet, sebahattin abinin dediklerini düşünerek kapsamlı bir araştırma yaptım özellikle youtube sitesinde yüzlerce saatlik ayakla fren kontrollü paramotor videosu buldum. artık yeni başlayanlardan hocalara, eğitim kurslarına herkes koymuş videosunu. aşağıya ancak bir kısmını linkledim çünkü video seyretmekten yıldım :).
buna karşılık ayakla fren kontrollü paramotor nasıldır nedir diyenler aşağıdaki tüm videoları sonuna kadar syrederlerse tam olarak tatmin olacaklardır. BU ARADA AYAKLA FREN KONTROLLÜ UÇUŞTA ANCAK ÇOK GEREKİRSE YADA ANİ İHTİYAÇTA PİLOTUN YANINDAN GEÇEREK AŞAĞIYA GİDEN İPLERE ZATEN ELLE MÜDAHALE EDİLİYOR, YANİ İPE ELLE MÜDAHALEDEN YOKSUN KALMIYORUZ .uzun videolardan epey vardı ve genelde ilk uçuşunu yapan öğrenci pilotlarındı onlardan iki tane aldım, ilk video genel bir bilgi zaten, diğerleride fikirlerimizi pekiştirir diye düşünüyorum. bende paramotor eğitimimden sonra bu konuya yani ayakla fren kontrollü paramotor konusuna eğilmeyi düşünüyorum. buyrun bulduklarım ve kısa notlar aşağıda. dahası da var ama artık başka zamana.


http://www.youtube.com/watch?v=LaIjQCvCzpg
bu güzel videoyu sonuna kadar seyrederseniz eller serbest paramotor uçuşu neymiş tam olarak anlayacaksınız. videoda her yönden çekim yapılmış, ama her yönden :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=kNGlSNDpyAg
eller serbest paramotorla tandem israil, kamera heryönden çekiyor, pilotun kamerayı bir ağzına sokmadığı kalmış :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...

http://www.youtube.com/watch?v=hVyDDmlYiCU
sabahattin abi kulakların çınlasın :) amca yeni öğreniyor paramotoru ve ilk uçuşu üstelik ayaktan fren kontrollüsü, uçuyor tepe aynasıyla kanadını kontrol ediyor ve iki üç denemeden sonra iniyor tabi elleriyle işin sonunda iplere müdahale ediyor yani ancak çok gerekirse. ayaklarla kontrol tam olarak görülüyor. 10 dakika ama sonuna kadar izlemenizi tavsiye ederim, kendisi video üzerine açıklayıcı notlarda eklemiş, bir kaç link sonra bir on dakikalık ikinci uçuşunun videosuda var.

http://www.youtube.com/watch?v=QbPzKFQCvWk ayaktan kontrollünün kalkışı
http://www.youtube.com/watch?v=DRA7519Mwms bir kalkış daha

http://www.youtube.com/watch?v=QliDxEorlz8 ayaktan kontrollu delta uçuş

http://www.youtube.com/watch?v=CSUni3NS3uo on dakikalık bir video aslında sadece başını izlerseniz ayakla fren kontrollü paramotorla kalkış olarak seyredebilirsiniz sonrasında hep havada zaten eleman

http://www.youtube.com/watch?v=wRHsuTfYauU buda güzel bir video eller serbest rüya gibi :).

http://www.youtube.com/watch?v=o4J0bi7NsvQ dikkat ayaklar konrtrol kollarında el gaz kolunda gerektikçe elle iplere yandan müdahale ediyor

http://www.youtube.com/watch?v=3Wtyajh6TLo ilk linkte uçan amcanın ikinci uçuş videosu

http://www.youtube.com/watch?v=WUnxOstlTAQ eller serbest kalkış
http://www.youtube.com/watch?v=wg4OBt6SB2U

http://www.youtube.com/watch?v=Bwk46Yau0yw inişine örnek
http://www.youtube.com/watch?v=xNGgn13Dwr4 değişik el ayak iki kontrol

neyse bu kadar yeter birazda resim harmanlayayım internetten onlarla dönerim. tabi fikirlerinizi paylaşmanızıda dilerim.
Dosya ekleri
markayers.jpg
ayaktan fren kontrol, eller serbest

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #55 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (27.02.2010, 23:36)

Faruk kardeş eline emeğine sağlık bu güzel videoları eklemişsin hepsini seyrettim zaten youtube de neredeyse izlemediğim video çok azdır yıllardan beri hep izlerim ama ben derimki eğer siz bir yamaç paraşütü pilotuysanız kanat kontrolünü elinizlemi daha iyi ve net hissedersiniz yoksa ayağınızlamı ??? ama ben şahsen elimle daha iyi ve hissederek kontrol sağlandığına inanıyorum çünkü bu ayaktan kumanda çok güzel bir olay kimse beni yanlış anlamasın ama sakin havalarda kanada birtek dönüşlerde kumanda edecek şekilde kullanmak için uygun ama ben öyle kötü havalarda uçtuğumu hatırlıyorumki inanın kanadın altında sürekli değişik yönlere sallanarak ve sürekli o kanadı kontrol altında tutabilmek için verdiğim mücadeleyi bir ben bilirim o anı anlatamam korkunç bir durum kanat tepemde sürekli gözümü bile ayıramıyorum ondan çünkü kanat tepemde adeta bir deniz dalgası gibi dalgalanarak bir sağı saldırıyor bir sola bir geride kalıyor ve bir anda öne geçiyor ve ben onu tepemde tutabilmek için verdiğim mücadeleyi keşke bir kamera o esnada beni çekiyor olsaydı benim ne demek istediğimi daha iyi anlıyacaktınız. Ama deyelimki böyle bir kötü havaya yakalandınız ve zor durumdayken sadece ayaktan kumanda bence yetersiz olur diye düşünüyorum , bence ayaktan kontrolde de tam omuz hizasında yine elle tutulabilir kemerler olursa dahada güvenilir olur diye düşünüyorum :)

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #56 gönderen foton » 1 on yıl 4 yıl önce (28.02.2010, 17:15)

evet hocam doğrudur elle kontrolün hassasiyetini ayak kontrolü tabiki tutmaz, yani ben yamaç paraşütüyle oda sınırlı bir uçuş deneyimiyle konuşuyorum ama eğitimimde ilk önce tandem kanat sonra single kanat ile devam ettiğimde bile kanatların verdikleri tepkiler çok net ayırdedilebiliyordu. eminim el veya ayak kontrolünde aynı kanat için böyle bir fark oluşuyordur. lakin dediğiniz gibi zaten neredeyse tüm ayak kontrollülerde elle müdahale mümkün, ayrıca seyrettiğim bir iki videoda tamda dediğiniz gibi omuz baş arasında bir noktadan iplere fren tutamaklarıda eklenmişti.

benim asıl dikkat çekmek istediğim noktada bu, yaptığımız spor gelişime son derece açık, gün geçmiyorki kanat üreticileri yeni bir teknoloji içeren kanatla ortaya çıkmasınlar. aynı durum paramotorlarda motor içinde geçerli dört zamanlı motorlar, deneysel elektirik gücüyle çalışan motorlar gibi, insan hep daha iyisini bulabilir. zaten amaçta en güvenli en rahat uçuşa kavuşmak (akrocular için, yada diğer dallar için farklı ihtiyaçlar olabilir:)) . mesela şimdilerde kanat cell'lerinde karbon çubuk kullanımı ve güvenliğin artırılması konusu tartışılıyor çeşitli firmalar ürünler ortaya koyuyor. çok güzel şeyler bunlar. rahat ve güvenli uçuş. bildiğim kadarıyla makina tasarım işiyle uğraşıyordunuz sabahattin abi, mesela sizde daha sessiz çalışacak motorlar üzerinde düşündüğünüz oluyormu? yada kendi tasarımınız paramotorlarda kullanıma yönelik küçük değişiklikler uyguluyormusunuz?
işte böyle böyle insanlar konuşarak fikir paylaşarak ilerleme sağlarız, yoksa durmadan aynı konuları ağzımızda sakız gibi çiğneyerek değil.


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #57 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (02.03.2010, 00:56)

Adnan bey öncelikle geçmiş olsun yaşadığınız kaza üzücü..Faruk beyinde dediği gibi ben burdan teorik ders alıp uçma niyetinde değilim ama aklıma takılan soruları sordum saolsun Sebahattin hoca ve Faruk kardeşim dışında cevap veren olmadı aksine bu bilgilerin paylaşılmasının sakıncalı oldugu söyleyen bir çok msg aldık zaten havacılığa gönül vermiş insanların belirli bir kapasitede olacağını düşünüyorum kimse elindeki dökümanları okuyupta uçmaya kalkmaz kalkan olursada sorumluluk kendine aittir.Faruk kardeşim dökümanlar ve videolar için çok saol şimdi izlemeye başlıyorum..herkese emniyetli uçuşlar.. :!:

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #58 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (08.03.2010, 21:57)

Sebahattin hocam ve diğer pilotlar eğer uçuş esnasında yağmurla karşılaşırsanız bu uçuşu nasıl etkiler kanat ve motor üzerinde etkisi olurmu hareket tarzı ne olmalıdır??

Kullanıcı avatarı
007taner
Mesajlar: 115
Kayıt: 04.11.2006, 00:13
Ad Soyad: Taner Yıldırım
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #59 gönderen 007taner » 1 on yıl 4 yıl önce (26.03.2010, 19:26)

Faruk hocam ağzınıza saglık önceki mesajınızda çok güzel cevap vermişsiniz, malsef forumda butürden düşünen ben bildimcilerden çok var
bilgilerinizi bizlerle paylaştıgınız için çok teşekkürler. çok aydınlatıcı bilgiler aldık. sağolasın

Kullanıcı avatarı
007taner
Mesajlar: 115
Kayıt: 04.11.2006, 00:13
Ad Soyad: Taner Yıldırım
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #60 gönderen 007taner » 1 on yıl 3 yıl önce (07.04.2010, 01:49)

Sebahattin bey sizede teşekkürler