Paramotor nasıl havalanır?

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 4 yıl önce (12.02.2010, 16:14)

Selamlar,

Tandem motor: hem tek kişi hem de çift kişi uçabilirsiniz. Tek kişi uçarken tam gaz kullanmadan uçacağınız için gayet rahat ve verimli olur. Tandem motorun tek kişilik uçuşlarda kullanılmamasının nedeni ağırlığı ve pal çapının genişliğidir.

Tandem kanatla tek kişi uçuş: Kanatların uçuş ağırlık limitleri tanımlanmıştır. Çift kişilik bir kanatla tek kişi tandem uçarsanız min limitten daha hafif kalırsınız. Stabil havalarda nadiren bu şekilde uçuş yapılsa da standart dışıdır. Türbülanslı havada ise kesinlikle önerilmez.

Eğer hem tandem hem single paramotor yapmak istiyorsanız, tek ve büyük bir motor yanında iki adet kanada ihtiyacınız olacaktır.

saygılar,

ygt


Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (13.02.2010, 12:00)

Yiğit arkadaşımıza tamamen katılıyorum çok doğru söylemiş ,hem tandem ve hem single uçmak istiyorsanız birtane güçlü tandem paramotora ihtiyacınız var ve ikitane kanada biri single diyeri tandem , tandem kanatla tek başına uçmak çok da doğru değil uçulur ancak hava çok sakin ve rüzğar neredeyse sıfıra yakun olursa uçulur fakat yinede tavsiye etmiyorum çünkü yamaç paraşutunun uçuş tekniğini hepimizin bildigi gibi kanadın altından ve üstünden geçen hava akımları kanadı sürekli yukarıya doğru çekmektedir bizde bu kaldırıcı gücün aksine arlık olarak kanadı aşğya doru bir güç uygulamış oluyoruz ve bu esnada paraşutun kolonları ve ipleri ve bizat kanadın kendisi iyice gerilir ve bu gerginlik nekadar azise kant okadar gerginsiz güvensiz gevşek uçar ve en ufk bir düzensiz hava akımının içinden geçerken heran kapanma riskiyle karşı karşıya kalmaktayız , ama kanat limitlerine göre limitin sonlarında uçarsak artık burada kanadımız iyice gerilmiş vaziyetedir ve ufak tefek düznsiz hava akımlarını çok vazla hisetirmeden içinden geçecektir. limiti aşarsak neler olur : buradada artık kanat kolay kolay kapamaz hatta en ufak bir asimetrik bile olamaz çünkü artık kanat davul dibi iyice gerilmiştir tek kötu tarafı'ise kalkışta daha geç kalkar ve yüksek hıza ulaşır va iniştede hızla yere yaklaşır çünkü hızla birlikte aynı zamanda çöküşte artar işte bu durumda inişte iyi bir karşı rüzgar varsa çok sorun olmaz ve ya palye zamanlamasını iyi yapmak gerek yoksa koşmaya yetişemesiniz :D

Güçlü bir paramotorla tek uçmak nasıl birşeydir acaba diyorsanız ?örneğin sizin altınızda birtane 300hp gücünde spor bir FERRARİ oldunu düşünün oda aynı hiç bir sakıncası yok hatta zevkli tarafları pek çok :örneğin çok kısa mesafeden kalkış çok dik bir açıyla hızlı tırmanış yere yakın ve paralel 360 derece dönüşler , aşadaki linki izleyin sıradan bir paramotorla bunları yapamasınız çünkü burada güç gerekiyor :)

video/1976/BUR ... Rİ-UÇUŞU-2

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (14.02.2010, 19:35)

Sebahattin abi gönderdiğin videoyu izledim gerçekten süper itiş gücünün önemi dediğin gibi çok büyük..güzel dönüşler sergilemişsin.yani dediğiniz gibi tandem paramotor almak oldukça pahalıya denk gelicek gibi iiki ayrı kanat iki harnes..ilk paramotor için tandem almak mantıklımı sizce??iyi bir eğitim alıp tecrübe yaptıktan sonra tandem almak akıl karımı? yoksa tek kişilik bir modelle başlamak dahamı mantıklı olur??

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (14.02.2010, 19:43)

Bİr sorum daha olacak paramotor pilotlarına en yüksek hangi irtifaya tırmandınız ,,tırmandıysanız nefes alma problemi(hipoksiya) ile karlışlaştığınız oldumu ??şimdiden teşekkürler.. :?:

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (14.02.2010, 21:39)

Onur kardeşim demişsinki ilk başta tandem paramotor oldukca pahalıya gelecek demişsin, hayır yanılıyorsun tam tersi tandem paramotorun sıfırı 3750 euro singıl paramotorlar ise daha pahalı 4300 - 4500 euro civarında neden böyle diyorsan tandeme göre singilların pahalı olması biraz daha çok tercih edildiği için neden tercih ediliyor çünkü 5-6 kilo daha hafif ve birde tandemle 10 lt benzinle 3 saat havada kalıyorsun single paramotorla 10 lt benzinle 3,5- 4 saat havada kalma süresi yani singıl paramotorlar biraz daha ekonomik ana tandemdeki güç haliyle onlarda yok , bana göre tandem daha güzel ve istedigim zaman eşimi dostumuda uçuruyorum onunla istediğim zamanda bir dakika içinde trikeye monte ederek yolcuda uçuruyorum onunla belirli bir ücret karşılğı, istedigim zaman sadece üçtane civatasını sökerek trikeden söküp single konumuna getirip millete gösteri ve şhov amaçlı uçuşlarda yapıyorum. Onur kardeşim kısacası tandem paramotora daha az paraya satın alıyorsun ve marifetleri saymakla bitmez derler ya aynen öyle ,hatta ben yolcu uçurmayacağım desen bile yine tandem paramotor almanı öneririm hem ucuz hem tandem paramotorla singıl uçmak inanılmaz zevkli adeta bir yarış arabasıyla bir yarış pistindeymişsin gibi bu anlatılmaz yaşamak lazım .Onur kardeşim bak şimdi bu işi bende yapacağım diyorsan ilk başta bir kulüpten veya bir şahıstan egitimini alacaksın aynı eğitimi THK da veriyor onlardan alırsan eğitimi hem sertifika da alıyorsun ama herhangi bir kulüp veya şahıstan egitimi alirsan herhangi bir belge onlar veremeyebilirler ama ilk baştan motorsuz uçmayı öğrenmelisin çünkü bu işin temeli ve %70 oranında motorsuz uçuşta saklıdır onu iyice öğrendikten sonra geri kalan %30 kısmını kendinde çözersin zaten yamaç paraşutunu çok iyi bilen bir pilot çok rahat paramotorlada uçar,birtek kalkışta ufak tefek detaylar var farklı olarak onlarda basit şeyler zaten sorun olmaz ve bu işin ilk basamağı mutlaka ama mutlaka motorsuz uçuşu bilmek şart ,örneğin kalkışın iyi olmalı inişlerin mükemmel olmalı , hava akımlarını çok iyi bilmen gerek meteorolojiyi öğrenmiş oluyorsun hem, örneğin hangi havalarda uçulur hangi havalarda uçulmaz bugün uçuş yapacaksın diyelim ama doğru tahminler yapman lazım acaba bugün hava uçuş için uygunmu yoksa bir risk seziyorsan uçuş iptal demektir zaten risk almaya gerek yok bugün uygun değilse bir başka gün çok daha güzel günler olacak mutlaka. Onur kardeşim bunları iyice öğrendikten sonra sana tavsiyem markası ne olursa olsun hiç önemli değil ama tandem paramotor al neden dersen ben bunları çok yaşadım pek çok single paramotorlarlada uçtum hatta single paramotorlarla sıfır rüzgarda kalkış yapmak için tarlanın bir başından diğer başına kadar çok koştum kalkış yapacağım diye ama sıfır rüzgarda kısa mesafeden kalkmak için sırtındaki makina kuvvetli birşey olması gerekiyor, tandem paramotor önermemin bir diğer sebebiyse bu işi öğrendikce insan hep daha fazlasını istiyor ve daha fazlasını alabilmen için itiş gücünde fazla olmalı ve bu fazlalıklar anca bir tandem paramotorda mevcuttur ve senin her isteğine cevap verebilecek bir makinadır tandem paramotorlar.
bakın arkadaşlar benim kulandığım tandem paramotorun motorunu adamlar onu tek kişilik uçakta bile kullanmışlar aşağıdaki linki izleyin
video/2155/DAR-SOLO
Dosya ekleri
hgkgh.jpg
DSC09296.JPG
DSC09293.JPG
DSC09289.JPG
DSC09271.JPG
CIMG2200.JPG
CIMG1753.JPG
CIMG1741.JPG
CIMG1546.JPG
CIMG1545.JPG

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (14.02.2010, 22:21)

paramotorla sanırım en fazla 5500 metre irtifaya çıkanlar var yani bu çok zor birşey değil her paramotor çıkabilit bu yükseklğie ama bazıları 1 saate çıkar bazıları 2 saate çıkar paramotor güçlüise tıtmanış açınız artar ama itiş zayıfsa tırmanış açınızda az olur ona göre ,o çok önemli degil sonuçta en fazla 5000 metreye çıkarsın daha fazlası olmaz çünkü hepimizin bildiği gibi 5000 metreden sonra oksijen sayısı azaldığı için biz nefes almakta henüz zorlanmadan önce motorumuz stop edecektir zaten ,çünkü motorun silindirinin içinde olması gereken doğru karışım oksijen ve benzin eşit miktarda olmadığından dolayı önce motorumuz tam gaz yemiyecek ve daha sonra egzosta patlamalar olacak ve motorumuz haliyle stop edecek. benim şahsen en fazla 3200 metreye çıktım çünku daha yükarda koyu gri renkte bulutlar vardı ama o yükseklikte zaten oksijenle ilgili sorun olmaz bir tek şunu farketim pervanenin geriye bastı hava daha az motorum yerde 85 kg itiş üretiyorise o irtifada bu yaklaşık 50 kg düşüyor sanırım çünkü tam gaz verdigimde ben variyometreyi takip ederek saniyede kaç metreyle tıtmandıma bakıyorum örnagin 0-2500 metreye kadar bir itiş kayıbı olmuyor ama özelikle 3000 mt sonra pervanenin geriye sıkışıtırdığı hava neredeyse yarı yarıya düşüuor örneğin tam gazda paramotor beni 45 derece bir açıyla tırmanırken 3000 mt sonra yaklaşık en fazla 25 derece açıya düşüyor tırmanmam.


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen ORKO » 1 on yıl 4 yıl önce (14.02.2010, 22:35)

ekleme yapmak istiyorum...

paramotorla alçak irtifadan gitmek daha güzel ve keyif verici bir olay... ama alçaktan giderken elektrik telefon ve diğer engellere dikkat etmek gerekiyor... böyle engellerin olmadığı geniiiiiş düzlüklerde bikaç metreden gitmenin verdiği keyfi hiçbişeye değişmem... ;)

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (14.02.2010, 23:21)

Mehmet arkadaşımıza tamamen katılıyorun çok doğru söylüyor, yere birkaç metreden uçarsan ilerlediğni görüyorsun ve hakkaten uçuyorum diyorsun ama 1000 mete yükarıda ilerlediğni çokta hisetmiyorsun , irtifanin tek güzel tarafi çok geniş açıda mazara syrediyorsun

Kullanıcı avatarı
halukyildiz
Mesajlar: 133
Kayıt: 18.04.2008, 01:58
Ad Soyad: Haluk Yildiz
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen halukyildiz » 1 on yıl 4 yıl önce (16.02.2010, 19:53)

havacilikta bildigim kadariyla genel bir kural var, 10.000 ft ustu ucuslarda takviye oksijen kullanilmasi tavsiye olunur. 12.000 ft uzeri ucuslarda bu zorunludur. 5.000 metre kabaca 15000 ft eder.

For flights above 10,000ft amsl all pilots are recommended to use a supplementary
oxygen supply with a visible contents gauge. In the event of illness in the air for any cause, a descent should be made to below 10,000 ft.amsl.

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (16.02.2010, 21:19)

herkese cevapları ve paykaşımları için teşekkürler.. demekki tırnandıkça havanın incelmesine bağlı olarak itiş kaybı yaşanıyor.zaten o yüksekliklere çıkmak yersiz olabilir dediğiniz gibi alçak irtifadan gitmek mutlaka daha zevklidir bende motorsiklet kullanıcısıyım alçaktan uçmak tabiri vardır bilirsiniz ama ben gerçekten uçmak istiyorum sertifika alacağım bir eğitim çok daha yararlı olur diye dşünüyorum.
Sebahattin abi sana bir sorum var senin uçtuğun resimdeki paramotor kendi imalatınmı yoksa hazır bir markanınmı hazır bir marka ise söyliyebilimisin ne oldugunu..? teşekkürler eder iyi uçuşlar dilerim.

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (17.02.2010, 12:36)

onur merhaba , benim üçtüğüm paramotorlardan sadece ( walkerjet ) orjinal geri kalanlar hep kendi imalatımdır , kendi yaptıklarımın içinde en verimli mz-301cc 23hp olanıdır onunla yaklaşık 3 yıldır uçuyorum sorunsuz bir makinadır şu an elimde malzeme fazlası olduğu için onu satıyorum paramotor trike +paraşut +yedek pervane=5000 tl
ama isteyen olursa walkerjet paramotorunda satışını yapıyoruz edirneden alican yıldız walkerjetin Türkiye distribitörü ve bende Bursa da servis hizmetleri ve bakım tamir yedek parca konusunda walkerjet sahiplerine hizmette bulunuyoruz , şuan Türkiye de biliyorsunuz belki ama en uygun fiyata satılan ve en güçlü paramotor walkerjet aynı zamanda servisi ve yedek parçası olan bir ürün ve sıfır fiyatı adres teslim 3750 euro...
Dosya ekleri
Image(390).jpg
Image(315).jpg
Image(314).jpg
Image(146).jpg
Image(066).jpg
Image(063).jpg
CIMG1544.JPG
CIMG1463.JPG
CIMG0979.JPG
CIMG0762.JPG
CIMG0346.JPG
CIMG0337.JPG
CIMG0328.JPG
CIMG0223.JPG
CIMG0219.JPG
CIMG0218.JPG
CIMG0215.JPG
CIMG0213.JPG
CIMG0211.JPG
CIMG0201.JPG
CIMG0199.JPG
CIMG0155.JPG
CIMG0009.JPG
CIMG0001.JPG


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (17.02.2010, 22:34)

sabahattin abi verdiğin bilgiler için tekrar teşekkürler bu walkerjet 200cc olanmı bir elektrık startır varmı yoksa manuelmı çalışıyor motor? trike dahil kaç kg taşıma kapasitesine sahip iki 90 kg kişiyi taşırmı?? :?:

Kullanıcı avatarı
Flieger59
Mesajlar: 216
Kayıt: 23.09.2007, 03:01
Ad Soyad: Sanlı Fidan
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Paramotor

Mesaj #33 gönderen Flieger59 » 1 on yıl 4 yıl önce (18.02.2010, 02:38)

Faruk bakıyorum döktürmüşsün... :)
Bilgi kaynaklarını araştırmaya devam diyorum ve bilgilerini paylaşan,paylaşmayan herkese sevgilerimi sunuyorum. Yukarıda Walker Jet'i göremedim ,Sorunuzun cevabına gelince evet Walker Jet te elektrik starter mevcut, benim de uçtuğum motordur kendisi. Çok kuvvetli, kalkışta bile tam gaza gerek yok.Lakin biraz ağır,sırtınızda fazla taşımaya gelmiyor,nefesiniz kesilmeye başlıyor fakat havalandığınızda kanadın taşıma gücü tüm yükü sırtınızdan alıyor ve rahatlıyorsunuz. Güç konusunda sizi sıkıntıya sokmaz. Arkadaşım bu motoru aldığında 110 kg üstüydü ve hiç sorunsuz kalkışlar yaptı ama 90+90 Kg diyorsanız onu bilemem hiç tandem kalkış yapmadım, yorum yapmam yanlış olur.Fakat sanki 50-60 kg lık bir yolcunuz olsa onuda kaldıracakmış hissi veriyor.
Herkese selamlar ve yaklaşan yeni sezonda iyi uçuşlar diliyorum.
Sanlı FİDAN

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (18.02.2010, 10:54)

onur walkerjet elektrik marşlı ve ikitane 90 +90 kg kişiyi çok rahat taşır trike olmadan normal gömlek harnes ve teraziler bildiğimiz normal tandem uçuşu ,çünkü 90+90 + 35 paramotor yakıtla birlikte = 215 kg bakın arkadaşlar aşarıdaki linkte benim walkerjet tandem uçuşumu izleyin ( paramotor trike fül depo yakıt 75gk +70 kg yolcu +75 pilot = 220 kg bakın görün sorunsuz uçuyoruz hatta bizim arkadaşlar toplamda 235 kg ağırlıklada uçtular ama motor hep tam gazda gitmek zorunda kalır ... bakın arkadaşlar walkerjet normal bir tandem paramotordur ve dolaisile onunla uçacak yolcu ve pilotta normal kilolarda birileri olmak zorunda , ortalama bir insan boyu 175cm ise kilosuda 70-85 arasıdır bunun üstü artık kilolu sınıfına girer ve bu tür ağır pilot ve yolcu uçacaklarise biliyorsunuz bu motorların bir üst sınıfı daha var kilolu insanlar için uygun ve motoru ( rotax ) 65-70 hp gücünde çok kiloluysanız ve iki işi uçcağım diyorsanız ozaman daha büyük bu basetiğim modelerden alacaksınız ana onlarda epey para demek , valla hem 25 kuruş olsun hem pançere kenarı olsun bende istiyoruz ama olmuyor :D

video/2041/son ... tim-uçmaya
video/1977/BUR ... OTOR-TRİKE
video/1976/BUR ... Rİ-UÇUŞU-2
Dosya ekleri
hgkgh.jpg
WALKERJET 200cc 27 hp
GetAttachment.jpg
WALKERJET 200cc 27 hp
2Xcitor.jpg
Xcitor marka TRİKE MOTOR GÜCÜ ( 70 )HP
0Xcitor.jpg
Xcitor marka TRİKE MOTOR GÜCÜ ( 70 )HP
Intoductory Flights.jpg
Xcitor marka TRİKE MOTOR GÜCÜ ( 70 )HP
En son sebo70 tarafından 18.02.2010, 22:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (18.02.2010, 21:25)

walkerjet gerçekten yaman motormuş itiş gücü tatminkar.buna uygun single ve tandem olmak üzere iki kanat almamız gerekiyo yanılmıyorsam bununla ilgili marka tavsiyeleriniz varmı? fiyat aralığı olarak ne tür kanatlar var sadece paramotor için üretilen kanatlar oldugunu duymuştum bu konudada bilgilendirseniz sevinirim sebahattin abi ve diğer bilgisi olan pilot arkadaşlar...
bu arada sebahattin abi sen bu çektiğin videolarla anlatımlı yurt dışı kaynaklarda oldugu gibi ufak dersler verilen bir site kursan ilgi olur diye düşünüyorum bu konuda türkçe kaynak olmadıgı gibi senin gibi işe hakim olanların sayısıda oldukça az herkese güvenli uçuşlar diliyorum..

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (18.02.2010, 22:36)

Paramotor için özel kanatlar var diğerlerinden tek farkı trimleri olması tandem kanatlarda oldugu gibi paramotor kanatlarındada trim olur , ama dersenizki normal bir kanatla paramotorla uçulmazmı uçulur tabi tek farkı rüzgarlı havada örnegin rüzgar saatte 10 km üzerindeyse ve gideceğiniz yönden esiyorsa yani karşı rüzgara dogru uçmak zorunda kalırsaniz ilerlemeniz çok zor oluyor kanat bir türlü ilerliyemiyor çünkü karşıdan esen rüzgar kanadı tutuyor ve o esnada paramotorda sizi kanadın önüne doğru itmiş oluyor gaz verince bu sefer ne oluyor otamatikmen kanadın hücum açısı komple artmış oluyor ve hatta rüzgar biraz daha artarsa geriye doğru bile sürüklendiğimizi görüyoruz gazı bıraktığımızda olduğumuz yerden yavaş yavaş yere çöküyoruz ama ilerleyemiyoruz gazı verince ya direk yukarıya dogru asönsöre binmiş gibi yukseliyoruz işte burda bizim imdadımıza trimler yetişiyor ve trimleri hemen bırakıyoruz bu sefer kanadın hücum açısı azalıyor ve kanat daha az rüzgarla karşılaştığı için artık yavaş yavaş uçuşuna devam ediyor ve ilerliyor. bunun dışında trimleri kalkıştada kullanıyoruz örnegin sıfır rüzgarda kalkıyorsak trimleri kapatıyoruz ama 5-10 km bir rüzgar var ise trimleri yarıya kadar bırakıyoruz ve kanat tepemize çok daha kolay geliyor ve diyelimki rüzgar biraz daha fazla 10-15km arası bu sefer kalkmadan önce trimleri tamamen bırakıyoruz yoksa rüzgar bizi sürükleyebilir bu yüzden trimlerimizi sonuna kadar açıyoruz rüzgar fazlaysa ,bir önemli nokta daha var arkadaşlar paramotorda rüzgar limiti 15km dir yani diyelimki 20 km esiyorsa bugün rüzgar hiç uçmayın derim ama bu motorlu uçuş için geçerli , motorsuz uçuşlarda hatta 25km hızla esen bir rüzgareda tepe önlerinde yelken yapıyoruz, burada da rüzgar dahada hızını arttırırsa ve bizi yavaş yasvaş tepe arkasına doğru sürüklüyorsa arkadaşlar hiç korkmadan basın spitlere sonuna kadar zaten onun hareket payı yaklaşık 10cm dir ama çoğu zaman işe yarar ve bizi tepe arkasına sürüklemekten kurtarır, biliyorsunuz değilmi tepe arkasına geçerseniz başınıza gelecekleri böyle rüzgarda tepe arkaları karışıyor :cry: , neyse konudan çok fazla saptım galiba kusura bakmayın arkadaşlar bazen kaptırıyorum kendimi, evet Onur kardeş paramotorla uçuyorsan paramotor kanadı almakta fayda var ben şahsen çok faydalarını görüyorum hala ,tandemlerde böyle bir sorun yok zaten tüm tandemlerde spit kulanılmadığı için çünkü önde yolcu var bu yüzden hepsinde trim var zaten bu yüzden her tür tandem kanadın motorlu uçuşta rahatlıkla kulanılabilir benim kullandığım tandem kanat ( MACPARA PASHA-3 ) çok harika bir kanat özelikle trike için süper , hatta biraz ileri seviye bir kanattır ve havada her tür akrobasiye musayit bir kanattır yani yolcuya doyasıya adrenalin yaşatabilecek bir kanat diyelim. ve sıfır fiyatı sanırım 2500 euro civarıdır , benim kullandıgım single kanat ise (SWİNG markanın POVERPLAY modeli ) ondanda çok menunum o biraz daha yavaş ama biliyorsunuz singılda paramotor sırtımızda olduğu için çok hızlı bir kanatla sıfır rüzgarda yere yaklaşmada çok hızlı oldugu için bazen insan koşmaya bile yetişemez palye düzgün yapılmazsa burda sırtımızda paramotor olduğunu unutmayalım bu yüzden POVERPLAY çok güvenli bir kanattır ve yapılan tüm testlerden tam onay almış bir kanattır arkadaşlar ve onlarında sıfır fiyatları yaklaşık 1700-1800 euro arası degişir markasına göre...


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (20.02.2010, 15:31)

Tekrar verdiğin bilgiler için teşekkürler sebahattin hocam kanat olayındada beni aydınlattın sayende kafamdaki soru işaretleri bir bir silinmeye başladı.Bir soru daha sorsam sabrınızı taşırmış olurmuyum acaba havada kalma süreleri ile ilgili bilgilerde ful yakıtla yaklaşık motoruna göre 3-4 saat avada kalınabildiğini söylemişsiniz peki daha önce bu süreyi hiç uzun mesafe yapmak için kullandınızmı videolarda genelde etrafta dolaşılıp sonra iniliyor.paramotorun rüzgarsız bir havada max ulaşabileceği sürat nedir vede bir yerden bir yere gps yardımıyla gitmek ne kadar sağlıklı yada bu süratle ne kadar yol yapılır? tekrar cevap için şimdiden teşekkür ederim..

Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 51
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen cincir » 1 on yıl 4 yıl önce (20.02.2010, 16:36)

Aşağıdaki video fikir verebilir.

http://www.vimeo.com/7127989

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen Ninja » 1 on yıl 4 yıl önce (20.02.2010, 19:09)

Güngör bey video paylaşımı için teşekkürler izlediğin en iyi videolardan biriydi doğrusu bu işin güzelliklerini bize göstermiş oldu bir kez daha..

Kullanıcı avatarı
sebo70
Mesajlar: 86
Kayıt: 03.08.2007, 16:12
Ad Soyad: Sebahattin Çetin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen sebo70 » 1 on yıl 4 yıl önce (20.02.2010, 20:37)

Onur kardeş istediğin kadar soru sormakta özgürsün konu havacılık olunca akan sular durur ve soruların benim bilgimin dahilinde bir soruysa ben herzaman bilgimi paylaşan biriyim sizler çok şanslısınız çünkü en azından bizler edindiğimiz bilgileri sizlere aktarıyoruz ama benim dönemimde yamaç paraşutu henüz türkiyede bilinmiyordu desek yeri var ve bizlere yardım edecek hiç kimse yoktu bizler birkaç arkadaş bu işi hep düşe kalka öğrendik hatta bugün şahsen benim hayatta olmam bile mucize sayılır çünkü çok kazalarım oldu kalkışta, inişte, havada ve yaklaşık 30mt yukarıda kanadım kapandı ve yere çakıldım çünkü hangi havada uçulur veya hangi havada uçulmaz bunları çok iyi bilmek lazım ve asla risk almamak lazım çünkü insan risk almaya başladımı bunu alışkanlık hale getiriyor nasıl olsa bana birşey olmaz diyerek ve bu yüzden risk almanın bir anlamı yok bugün hava kötüyse uçmayıver ne olacak nasıl olsa yarın veya başka bir gün çok daha güzel havalar olacak. Onur şimdi gelelim senin sorduğun sorulara, bir paramotor nekadar havada kalabilir ,genelde pek çok paramotor modellerinin deposu 10 lt olduğuna göre sakin havalarda singıl paramotorlar 3,5 - 4 saat havada kalır , tandem paramotorlarda singıl uçuş bir depoyla 3 saat ama tandem uçuşu yapılıyorsa biliyorsunuz bu sefer agırlık iki katı olunca ve paramotorda iki katı daha fazla gaz vererek gitmek zorundayız yani tek kişi 3 saat havada kalıyoruz ama iki kişiysek o zamanda yarı yarıya düşüyor otamatikmen 10 lt benzinle 1,5 saate düşmüş oluyor, etki tepki kuralı buradada ortaya çıkıyor haliyle unutmayalımkı her lüksun bir bedeli var yalnız uçarsam 3 saat ama yanıma eşimi dostumuda alırsam 1,5 saat oluyor .
evet ikinci sorun bir depoyla nekadar mesafe gidilir demişsin yine sakin bir havada uçarsak ve bir depoyla yaklaşık 80-100 km gibi bir mesafe gidebiliyoruz örneğin ben her hafta sonu BURSA demirtaş bölgesinden kalkıyorum ULUDAĞIN zirvelerini turluyorun ve tekrar evimin yakınında bulunan kalkış ve iniş alanıma geliyorum bir depo benzinle hatta bazen bir iki litre artmış bile oluyor çünkü geriye dönüşte motoru stop ediyorum çünkü giderken deniz seviyesinden 100 mt olan bir yerden kalkmışım ve 2500 mt ULUDAĞIN zırvesine kadar irtifa alarak tırmanmışım ve haliyle dönüşte rampa aşağıya nasıl bazen arabayı boşa atarız buradada aynı olay motoru stop edip yavaş yavaş süzülerek tekrar kalktığım noktaya yaklaşmış oluyorum ve iniş alanına biraz daha mesafe gitmem gerekiyorsa basıyorum marşa ve beş dakika içinde ineceğim noktaya varmış oluyorum ,bu gittiğim dolaştığım mesafeleri karadan bir araçla dolaşsanız yaklaşık 120-150 km ye eşittir.
evet Onur kardeş gelelim diğer soruya bir kanadın havada hızı nekadar diye sormışsun ,bu hız kanada göre değişir örnegin en yavaş kanatlar standart egitim kanatlarıdır veya DHV-1 olan kanatlardır ,biraz daha hızlı olanlar genelde herkesin tercih etiği DHV 1/2 olanlardır biraz daha hızlı olanlar DHV-2 ve bunun üstüde akrobasi kanatlarıda vardır ve bunların hızı yaklaşık 60-70 km ama genelde paramotorda kullanılan ve tercih edilen kanatlar DHV-1/2 olanlardır çünkü daha güvenli kanatlardır kolay kolay kapanmazlar asimetrik kapanmalardada çok kolay tekrar bir iki pompa yaparak fren kolonuyla hemen kendini açar ve normal uçuşa geçer ve bunlarında hızı 35-45 km arası değişir ..