Paramotor nasıl havalanır?
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Ninja
- Mesajlar: 469
- Kayıt: 28.03.2009, 12:00
- Ad Soyad: Onur Aksak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Paramotor nasıl havalanır?
Sevgili paramotor pilotları biraz iniş kalkış hakkında bilgi verebilirmisiniz..örneğin uçaklardaki gibi rüzgarı karşınızamı alıyorsunuz yoksa fark etmiyormu? rüzgarsız günlerde kalkış nasıl oluyor. yaklaşmalarınız nasıl yapıyorsunuz. ve yavaşlamak için ne kullanıyorsunuz uçaklardaki gibi flap benzeri şeyler varmı biliyorum çok soru sordum şimdididen teşekkürler...
Son beğenen olcay2234
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
*Kanadı rüzgarı karşılayacak şekilde ser
*Rüzgarı karşılayarak / rüzgarın yardımıyla kanadı şişir, tepeye getir.
*Dengeli gazla havalan.
*Tırmanma/çöküş hızını gazla kontrol et
*Freleri dönüş için kullan kanadı hızlı uçur.
*Rüzgarı karşılayarak in.
Onur Bey eğer yamaç paraşütü ve/veya paramotorla uğraşma niyetiniz varsa lütfen yetkin bir eğitmenden eğitim alınız. Yamaç paraşütü ile uçmak çok basittir, temel kontroller hemen öğrenilebilir. Ancak zamanla öğrenilen, asıl güvenlik parametresi hava koşullarını değerlendirebilmektir. Hava koşullarının uygunluğunu değerlendirebilmek, değişen havayı farkedebilmek yukarıdaki kadar basit tanımlanabilecek bir prosedür değildir. Tecrubeniz yeterli seviyeye (30 saat) gelene kadar bu görevi sizin yerinize eğitmeniniz yapacaktır.
sayılarımla,
yigit yıldırım
*Rüzgarı karşılayarak / rüzgarın yardımıyla kanadı şişir, tepeye getir.
*Dengeli gazla havalan.
*Tırmanma/çöküş hızını gazla kontrol et
*Freleri dönüş için kullan kanadı hızlı uçur.
*Rüzgarı karşılayarak in.
Onur Bey eğer yamaç paraşütü ve/veya paramotorla uğraşma niyetiniz varsa lütfen yetkin bir eğitmenden eğitim alınız. Yamaç paraşütü ile uçmak çok basittir, temel kontroller hemen öğrenilebilir. Ancak zamanla öğrenilen, asıl güvenlik parametresi hava koşullarını değerlendirebilmektir. Hava koşullarının uygunluğunu değerlendirebilmek, değişen havayı farkedebilmek yukarıdaki kadar basit tanımlanabilecek bir prosedür değildir. Tecrubeniz yeterli seviyeye (30 saat) gelene kadar bu görevi sizin yerinize eğitmeniniz yapacaktır.
sayılarımla,
yigit yıldırım
- Ninja
- Mesajlar: 469
- Kayıt: 28.03.2009, 12:00
- Ad Soyad: Onur Aksak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
cevablarınız için teşekkürler mutlaka dediğiniz gibi eğitim şart...peki rüzgarsız havalarda kanadı şişirmek için neler yapıyorsunuz.?gaz yanlış kullanıldıgında stall mümkünmü yoksa kanat sayesinde stabil kalınabiliniyormu? kısacası başımıza havada gelebilecek en büyük tehlike nedir? en çok hangi durumla karşılaşmaktan kokulur? teşekkürler...
- cincir
- Mesajlar: 541
- Kayıt: 26.08.2006, 17:13
- Ad Soyad: Güngör Şen
- Şehir: Adapazarı
- :
- Aldığı Beğeni: 11 / 2
- Yaş: 52
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Ninja yazdı:cevablarınız için teşekkürler mutlaka dediğiniz gibi eğitim şart...peki rüzgarsız havalarda kanadı şişirmek için neler yapıyorsunuz.?gaz yanlış kullanıldıgında stall mümkünmü yoksa kanat sayesinde stabil kalınabiliniyormu? kısacası başımıza havada gelebilecek en büyük tehlike nedir? en çok hangi durumla karşılaşmaktan kokulur? teşekkürler...
Onur Bey buradan aldığınız bilgilerle uçacakmışsınız gibi bir intiba edindim.Umarım yanılıyorumdur.
- altoelektro
- Mesajlar: 170
- Kayıt: 25.02.2009, 12:43
- Ad Soyad: Ali Toy
- Şehir: Uşak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Onur bey,ben eğitim almadan önce devamlı ilgili yazılar okudum videolar izledim vs. vs. ve eğitim alırken ne oldu biliyormusun...izlediğim videolardan edindiğim yanlış refleksler yüzünden eğitimde zorlandım ve okuduğum yalan yanlış bilgiler yüzündende hocama yanlış kelimer kullandım,bilidiğimi sandım bazı şeyleri dinlemedim,bu yüzden en güzeli bu sporu pratikle pekiştire pekiştire öğrenmektir,iyi uçuşlar.
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
boşuna yazı yazmayalım yani. heralde pratikle öğrenmek icap ederde, insan merak ediyor yamaç paraşütündeki tecrübelerine göre paramotorla, yani kendi yarattğın rüzgarla nasıl uçuluyor, nasıl kontrol ediliyor merak ediyor insan.
iyi kimseye bir şey sormayalım öğreniriz pratikten. bu formun amacı nedir diye düşündünüzmü sayın altoelektro, ben söyleyim PAYLAŞMAK. ha nasıl olduğunu yazdılar diye kimse hemen sırtına motor takıp uçmaya kalkmaz merak etmeyin. yani soru soruluyor verilen cevaba bakın. KİMSE EZOTERİK BİLGİLERİ MEZARINA TAŞIMIYOR, SADECE PAYLAŞMAK, KONUŞMAK, BULUŞMAK İÇİN BURADAYIZ.
evet bide ben sorayım çünkü bende ayrıntıları merak ediyorum her an yanımızda pırt diye bir paramotorcu zuhur etmediğinden ancak böyle net ortamlarımdan MERAKIMIZI gidermek istiyoruz. bende merak ediyorum cevaplayan olursa sevinirim. ayrıca bu güzide forumda bize yalan yanlış bilgiler saçacak birilerinin olduğunada pek ihtimal vermiyorum, peşin fikirlerden hiç hazzetmem.
iyi kimseye bir şey sormayalım öğreniriz pratikten. bu formun amacı nedir diye düşündünüzmü sayın altoelektro, ben söyleyim PAYLAŞMAK. ha nasıl olduğunu yazdılar diye kimse hemen sırtına motor takıp uçmaya kalkmaz merak etmeyin. yani soru soruluyor verilen cevaba bakın. KİMSE EZOTERİK BİLGİLERİ MEZARINA TAŞIMIYOR, SADECE PAYLAŞMAK, KONUŞMAK, BULUŞMAK İÇİN BURADAYIZ.
evet bide ben sorayım çünkü bende ayrıntıları merak ediyorum her an yanımızda pırt diye bir paramotorcu zuhur etmediğinden ancak böyle net ortamlarımdan MERAKIMIZI gidermek istiyoruz. bende merak ediyorum cevaplayan olursa sevinirim. ayrıca bu güzide forumda bize yalan yanlış bilgiler saçacak birilerinin olduğunada pek ihtimal vermiyorum, peşin fikirlerden hiç hazzetmem.
Son beğenen BerkhanB
- altoelektro
- Mesajlar: 170
- Kayıt: 25.02.2009, 12:43
- Ad Soyad: Ali Toy
- Şehir: Uşak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Paylaşılacak şey var paylaşılmayacak şey var Faruk bey!Bu arkadaşın sormuş olduğu soru bende şu izlenimi yarattı,tarihcesini yapısını vs. bi yerlerden öğrenmiş birazdaha bişi öğrense kendisi kanat alıp uçacak sanki.Rüzgara karşımı kalkacağız diyor,yaklaşım nasıl diyor,yavaşlamak nasıl diyor.Bu bilgileri istese her yerden bulur ama ben veripte sonra kendimi suçlu hissetmek istemem zaten herkes bişiler öğretmeye başlamış herkes hoca olmuş herkes konuşuyor.Adam uçacak uçmak bu ne yüzmeye benzer ne bisiklete ne arabaya,rüzgarı karşına al koş inerkende yavaş yavaş frenleri çek diyelim olsun bitsin ozmn.BİLGİLERİMİZİ MEZARA GÖTÜRECEĞİMİZDEN DEĞİL,BİR İNSANI MEZARA GÖTÜRECEK BİLGİLER VERMEMEK İÇİN SUSUYORUZ!!! Ben Uşakta yaşıyorum ve benden başka yp pilot yok,yanıma arkadaşlar edinmek için tam bir yıldır ne kadar uğraşıyorum biliyormusun.Uşak taki arkadaşlarn sormuş oldukları bütün sorulara ben cevap verseydim belkide şu anda tek pilot olmazdım ama ben hep onlara şunu dedim toplanıp Denizliye gideceğiz orada size anlatacaklar,usta eller anlatacak hasta pilotlar olmayacak....Herkese iyi uçuşlar.
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
kimse devlet sırrını paylaşmıyor burada, neyi paylaşacağınız neden vicdani rahatsızlık duyacağınız sizi bağlar, başkasının vicdanını başkasına bırakın. paşa paşa susabilirsiniz mesela. anlatacak olan anlatır.
ha bu konuda bir sürü ingilizce kaynak ve kitap var hatta nettede var kendi bilgisayarımda da var. bunlar kitabi bilgi, biz gerçek deneyimi olanlara soru sorduk, deneyim sahiplerinden anlatmalarını istedik, çünkü en iyi yaşayan anlatır. madem paylaşmayacağız; acil durumda, diyelim kanat virile girdi, biri ben şöyle çıktım der, biri ben şunu öneriyorum der, herkes tecrübesini aktarır bizde başımıza geldiğinde belkide en uygununu seçip kendimizi kurtarırız, bu örnek tabi sıv eğitimi alsın , e alamadan oldu, ne olacak, yani gerçekten komik . iş okuduğunu hemen yapmaya kaldıysa, merak etmeyin sizin vermediğiniz kutsal bilgiye lüzümda yok zaten, yapacak olan yapar, foruma neyi yazıp, neyi yazmayacağımızda bizi bağlar. işi öle bir hale getirdinizki sanki tak diye millet kendini atacak dereden tepeden. paramotor örneğinde, olduğu yerden .
neyse siz kendi kendinize uçun küçük dünyanızda mesut mutlu, bir şey anlatmayacaksanız, başkasına karışmayın, herkes mesut mutlu olur.
ayrıca bayılırım hastalara...
ha bu konuda bir sürü ingilizce kaynak ve kitap var hatta nettede var kendi bilgisayarımda da var. bunlar kitabi bilgi, biz gerçek deneyimi olanlara soru sorduk, deneyim sahiplerinden anlatmalarını istedik, çünkü en iyi yaşayan anlatır. madem paylaşmayacağız; acil durumda, diyelim kanat virile girdi, biri ben şöyle çıktım der, biri ben şunu öneriyorum der, herkes tecrübesini aktarır bizde başımıza geldiğinde belkide en uygununu seçip kendimizi kurtarırız, bu örnek tabi sıv eğitimi alsın , e alamadan oldu, ne olacak, yani gerçekten komik . iş okuduğunu hemen yapmaya kaldıysa, merak etmeyin sizin vermediğiniz kutsal bilgiye lüzümda yok zaten, yapacak olan yapar, foruma neyi yazıp, neyi yazmayacağımızda bizi bağlar. işi öle bir hale getirdinizki sanki tak diye millet kendini atacak dereden tepeden. paramotor örneğinde, olduğu yerden .
neyse siz kendi kendinize uçun küçük dünyanızda mesut mutlu, bir şey anlatmayacaksanız, başkasına karışmayın, herkes mesut mutlu olur.
ayrıca bayılırım hastalara...
- mahomedia
- Mesajlar: 173
- Kayıt: 31.08.2004, 23:57
- Ad Soyad: M. Emin Öner
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Ben baştaki soruya geri dönmek isterim
Yamaç paraşütünün kalkış iniş hızı çok fazla değil o yüzden inişte flap gibi bişeye gerek yok, frenleri zamanında kullanarak yavaşlayabiliyorsun.
Kalkışta ve inişte rüzgara karşı hareket etmek şart bütün uçan cisimlerde olduğu gibi yoksa angut ördeği gibi pozisyonlara düşmek mümkün
Benim gördüğüm bi problem kalkışta hem frenler hem de gazı elle kontrol ettiğin için ortalık bazen karışabiliyor, bir de olabildiğince stabil hava şartlarını aramak lazım. Gösteri için gittiğimiz bir yerde, hava biraz hareketli olduğu için kalkışta defalarca kanadı kaldırıp tepede tutmakta zorlanndık.
Bir de önemli bir konu şu bence;
bu tür düşük güçle çalışan hava araçlarında kalıştan sonra yerden uzaklaşmak biraz zaman alabiliyor. Henüz emniyetli irtifaya çıkmadan rüzgar ve darbe uçuşu riske sokabiliyor. Mümkün olduğunca sabahın erken saatlerinde ve akşam geç saatlerde darbesiz havalarda uçuş yapmakta fayda var.
Yamaç paraşütünün kalkış iniş hızı çok fazla değil o yüzden inişte flap gibi bişeye gerek yok, frenleri zamanında kullanarak yavaşlayabiliyorsun.
Kalkışta ve inişte rüzgara karşı hareket etmek şart bütün uçan cisimlerde olduğu gibi yoksa angut ördeği gibi pozisyonlara düşmek mümkün
Benim gördüğüm bi problem kalkışta hem frenler hem de gazı elle kontrol ettiğin için ortalık bazen karışabiliyor, bir de olabildiğince stabil hava şartlarını aramak lazım. Gösteri için gittiğimiz bir yerde, hava biraz hareketli olduğu için kalkışta defalarca kanadı kaldırıp tepede tutmakta zorlanndık.
Bir de önemli bir konu şu bence;
bu tür düşük güçle çalışan hava araçlarında kalıştan sonra yerden uzaklaşmak biraz zaman alabiliyor. Henüz emniyetli irtifaya çıkmadan rüzgar ve darbe uçuşu riske sokabiliyor. Mümkün olduğunca sabahın erken saatlerinde ve akşam geç saatlerde darbesiz havalarda uçuş yapmakta fayda var.
- sebo70
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 03.08.2007, 16:12
- Ad Soyad: Sebahattin Çetin
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Onur kardeş merhaba ben BURSA'dan Sebahattin bende yıllardan beri paramotor ve paramotor trikeyle uçuyorum , sanırım sende bu konuyla ilgilendiğin için demek paramotorla uçmayı öğrenmek istiyorsun, ama bu işi yapabilmen için önce yamaç paraşutu eğitimi şart çünkü bu spor çok güzel fakat bir okadarda tehlikeli tabi doğru düzgün yapılması gerekiyor burada hataya yer yok ,bir paramotorla uçuş yapabilir seviyeye gelmen için önce motorsuz uçuşu tam olarak öğrenmiş olması lazım kişinin çünkü bu işin bilgisi ve tekniği %70 oranında motorsuz uçuştur , paramotor için motorsuz uçuş birinci basamaktır onu atlayarak devam etmek doğru olmaz ,bu yüzden ben her zaman şunu derim kişi önce bu işin teorisini ögrenecek sonra küçük tepelerden kalkışı ve inişini mükemmel hale gelene kadar bol bol uçuşlar yapacak ve diyelimki artık aylar sonrası bu tecrübeye sahip olduk ve sıra ikinci basamakta şu çok önemli kişi artık kendi başına doğru karar verebilmesi gerekiyor ,hangi havada uçulur ve hangi havada uçulmaz bunları çok iyi bilmesi lazım , Onur kardeş diyelimki sen artık bu işin temel seviye eğitimini aldın ve yüzlerce iniş kalkış yaptın eğitimlerinde ve artık tek başına uçabiliyorsun ve kanat kontrolün çok iyi ve meteorolojiyide çözdün doğru kararla verebiliyorsun ve bu işin %70 olan temelini artık biliyorsun diyelim ,sıra geldi geri kalan %30 olan paramotor kısmına ,bu üçüncü basamak ve en zevkli ve en basit ,basit derken hafife almayalım arkadaşlar bu %70 oranını bilenler için basıt , motorsuz uçuştan sonra buradaki tek fark ilk başta sizlere ters gelecek biraz ama zamanla alışıyor insan sırtınızda ekstradan motorun ağırlığı oda yaklaşık 30-35 kg arası değişebiliyor motor gücüne göre ve birde elinizde gaz kolu , yani ilk etapta sizlere biraz zor ve tuaf gelebilecek bunlar motor ağırlığı ve gaz kolu elinizde ,bundan sonrası kalkış ama kalkışı anlatmadan önce şu uyarıyı yapmadan geçemiyecem ,örneğin kanadımızı herzamanki gibi rüzgarın geldiği yöne doğru serdik ve paramotorumuzu kuşandık ve kanadımızı da taktık karabinalara ve tüm kontroller tamam kolonlar elimizde ve artık hızla kanadı çekecez işte burası çok önemli kanadı çekmeden önce bu işe iyice konsantre olmalısınız tüm gücünüzü toplamalısınız ve ayaklarınız yere çok sağlam ve dengeli basmalı çünkü dengeniz çok önemli burada sizi bir çocuk bile itse düşersiniz yere sağlam basmazsanız çünkü birazdan kanadı çekeceksiniz ve kanadı çekerken kanat bazen önce bir tarafı kalkıyor va sizi diğer tarafa doğru çekiyor burada dengenizi kaybetmeden ve kanadın ortasında kalarak kanadı tepenize getiriyorsunuz ve kanat tepenize geldikten sonra bir önemli nokta daha var burada normalde motorsuz uçuşlardan edindiğmiz bir alışkanlığı uygulamıyoruz nedir bu örneğin motorsuz uçuşta kanadı tepemize geldikten sonra ( A ) kolonları bırakıp kollar arkada ve öne göğüs basarak koşumuza devam ederken paramotorda bunu yapmıyoruz yani kollar geride ve öne yatarak koşmuyoruz , kanat tepemize gelir gelmez dik pozisiyonda ve eller çeyrek fren konumunda motora tam gaz veriyoruz ve motor zaten bizi iterek koşmamızı sağlıyor ama dik pozisiyonda koşuyoruz kesinlikle öne doğru eğilmiyoruz arkadaşlar birde unutmayalım frenler çeyrek veya en fazla omuz hizasından aşağıya geçmemeli asla kalkışta ,ve daha sonra motor bizi ileriye doğru iterek koşuyoruz ve hızımız 15-20 km bulunca kanat zaten kaldırıcı özeliğine ulaşmış olur ve ayaklarımız yerden kesilir ve biz o esnada gazı asla bırakmıyoruz devam ediyoruz tırmanmaya ve yaklaşık yerden bir 20-30 metre yükseldikten sonra harnese iyice yerleşiyoruz ve motorun gazınıda biraz azaltıyoruz ve daha az bir açıyla tırmanmaya devam ediyoruz ve diyelimki 500m irtifaya çıktık ve daha fazla çıkmak istemiyoruz ozaman gazı biraz daha azaltarak tırmanışı tamamen durduruyoruz ve düz uçuyoruz ,irtifamızı azaltmak için gazı tamamen kısıyoruz yani paramotoru rolente halindeyken normal motorsuzdaki gibi yavaş yavaş yere doğru süzülüyoruz , iniş yapacaksak son yaklaşmaya girmeden önce motorumuzu stop ediyoruz emniyet açısından ve iniş için rüzgarın yönünü mutlaka bilmemiz lazım ve rüzgarı tam karşımıza alarak son yaklaşmaya giriyoruz önceden ve bundan sonrası aynı motorsuz uçuşta olduğu gibi son yaklaşmada kesinlikle bir manevra girişiminde asla bulunmuyoruz ve fren yaparak kanadın hızını düşürmeye çalışmıyoruz asla frenler yine çeyrek konumda bırakıyoruz kanadı dalışa geçsin ve yere son 1-2 metre kala frenleri tam çekerek kanadı stal ediyoruz ve zaten o esnada kanadın çöküşü duruyor ve bir iki saniyelik yere paralel giderken de hızı iyice azalır ve ayaklarınız yere basmış olur .
Arkadaşlar buraya kadar anlattıklarım paramotor için geçerlidir (paramotor trike) için ise kalkış ve inişler dahada kolay ve emniyetli örneğin trikeyle kalkış yapacaksınız koltuğa oturmuşsunuz emniyet kemerlerini bağlamışsınız ve tüm kontroller tamam hava şartları uçuş için uygun ve kalkış , burada tek yapmanız gereken şu, (A) kolonlar elinizde ve tam gaz verip (A) kolonları yukarıya doğru kaldırıyorsunuz o esnada pervanenin yarattığı kuvvetli hava akımı kanadı yukarıya fırlatıyor ve sizde (A) kolonları yukarı doğru kaldırarak kanada yön vermiş oluyorsunuz kolay tepeye gelmesi için ve o esnada zaten trikede yerinden hareket etmiş oluyor ileriye doğru ve ilerlerken burada sürekli kafamız yukarda ve kanat sağa ve sola kaçmaları çok ufak fren komutlarıyla kanadın tam tepemizde olmasını saglıyoruz ve zaten 15-20 metre ilerledikten sonra tekerlekler yerden kesilir ve tam gaz tırmanıyoruz ve yerden yaklaşık 50 metre filan yükselince gazı biraz azaltıyoruz ve düz uçmaya devam , İNİŞ trikeyle inmek çok basit çünkü istediğiniz kadar hızlı yerede inseniz sorun yok koşmak zotunda degilsiniz örneğin trikeyle gerekirse arka rüzgarla bile iniş yapabiliyorsunuz arkadaşlar tabiki hızınız artacak yaklaşık 50 km civarında bile olsa burada şöyle bir püf noktası var bu işin frenler omuz hizasında veya göğüs hizasında ve yerden 3-5 metre yukardasınız ve tam o esnada yarım gaz açıyorsunuz ve gazı sabit tutuyorsunuz ve ozaman arka rüzgarda olsa trike yavaşlıyor ve yere 1 metrede paralel gidiyor ve tam o esnada gazı yavaş yavaş azaltıyorsunuz ve frenleri sonuna kadar çekiyorsunuz ve çok yumuşak bir iniş olur aynen uçaklardaki gibi ama siz yinede arka rüzgarla mecbur kalmadıkca inişinizi mutlaka rüzgara karşı yapın çok daha kolay ve emniyetli arkadaşlar burada anlatmak istediğim şu trikede motor yardımıyla iniş yapmak daha basit ve daha yumuşak inişler oluyor ve hiç bir sakıncasıda yok çünkü teker üzerine indiğimiz için ama paramotorda her ihtimal için motoru stop etmek daha doğru olur çünkü inişte dengemizi sağlayamassak ve sırtımızda dönen kocaman bir pervane olduğunu unutmayalım ve inişte iyi koşmazsak veya tökezleyip düşersek pervaneyi kırarız ve ondan kopan parçalar bizede zarar verebilir bu yüzden en iyisi paramotoru stop edipte inmek .
Arkadaşlar bir konuyu daha sizlerle paylaşmak istiyorum örneğin motorsuz uçuşlarda saatte 20-25 km hızla esen bir rüzgarda bile uçuyoruz hatta yamaçlarda yelken bile yapıyoruz ,ama motorlu uçuşta bu kadar hızla esen bir rüzgarda uçmamız mümkün değil çünkü motorlı uçuşta kanadın hücum açısı çok daha fazla oldugu için ve açı neden fazla derseniz bu açıyı arttıran motor biz gaza bastığımızda motor bizi kanadın altında yaklaşık 20-25 derece öne atıyor va kanat karşıdan gelen rüzgarı cok daha fazla alanla karşıladığı için ileri gidiş duruyor ve dikey yükselme başlıyor veya geri sürüklemeye başlıyor bu yüzden motorlu uçuşlarda saatte 10-15 km aşıyorsa rüzgar hızı o gün uçuş iptal demektir arkadaşlar şansımızı fazla zorlamaya gerek yok , paramotorda en ideal hava 0 km rüzgar veya en fazla 3-5 km aşmazsa harika uçuşlar oluyor..
Onur kardeş umarım bu anlattıklarımdan birşeyler anlamışsındır çünkü burada anca bukadarı olur , biz bilgimizi herzaman herkezle paylaşırız ,ve bu yaklaşmakta olan önümüzdeki sezon herkese kazasız belasız iyi uçuşlar dilerim.
aşağıdaki iki linkte hem paramotor uçuşum var hem trike
video/1976/BUR ... Rİ-UÇUŞU-2
video/2035/kız ... m-uçuyoruz
Arkadaşlar buraya kadar anlattıklarım paramotor için geçerlidir (paramotor trike) için ise kalkış ve inişler dahada kolay ve emniyetli örneğin trikeyle kalkış yapacaksınız koltuğa oturmuşsunuz emniyet kemerlerini bağlamışsınız ve tüm kontroller tamam hava şartları uçuş için uygun ve kalkış , burada tek yapmanız gereken şu, (A) kolonlar elinizde ve tam gaz verip (A) kolonları yukarıya doğru kaldırıyorsunuz o esnada pervanenin yarattığı kuvvetli hava akımı kanadı yukarıya fırlatıyor ve sizde (A) kolonları yukarı doğru kaldırarak kanada yön vermiş oluyorsunuz kolay tepeye gelmesi için ve o esnada zaten trikede yerinden hareket etmiş oluyor ileriye doğru ve ilerlerken burada sürekli kafamız yukarda ve kanat sağa ve sola kaçmaları çok ufak fren komutlarıyla kanadın tam tepemizde olmasını saglıyoruz ve zaten 15-20 metre ilerledikten sonra tekerlekler yerden kesilir ve tam gaz tırmanıyoruz ve yerden yaklaşık 50 metre filan yükselince gazı biraz azaltıyoruz ve düz uçmaya devam , İNİŞ trikeyle inmek çok basit çünkü istediğiniz kadar hızlı yerede inseniz sorun yok koşmak zotunda degilsiniz örneğin trikeyle gerekirse arka rüzgarla bile iniş yapabiliyorsunuz arkadaşlar tabiki hızınız artacak yaklaşık 50 km civarında bile olsa burada şöyle bir püf noktası var bu işin frenler omuz hizasında veya göğüs hizasında ve yerden 3-5 metre yukardasınız ve tam o esnada yarım gaz açıyorsunuz ve gazı sabit tutuyorsunuz ve ozaman arka rüzgarda olsa trike yavaşlıyor ve yere 1 metrede paralel gidiyor ve tam o esnada gazı yavaş yavaş azaltıyorsunuz ve frenleri sonuna kadar çekiyorsunuz ve çok yumuşak bir iniş olur aynen uçaklardaki gibi ama siz yinede arka rüzgarla mecbur kalmadıkca inişinizi mutlaka rüzgara karşı yapın çok daha kolay ve emniyetli arkadaşlar burada anlatmak istediğim şu trikede motor yardımıyla iniş yapmak daha basit ve daha yumuşak inişler oluyor ve hiç bir sakıncasıda yok çünkü teker üzerine indiğimiz için ama paramotorda her ihtimal için motoru stop etmek daha doğru olur çünkü inişte dengemizi sağlayamassak ve sırtımızda dönen kocaman bir pervane olduğunu unutmayalım ve inişte iyi koşmazsak veya tökezleyip düşersek pervaneyi kırarız ve ondan kopan parçalar bizede zarar verebilir bu yüzden en iyisi paramotoru stop edipte inmek .
Arkadaşlar bir konuyu daha sizlerle paylaşmak istiyorum örneğin motorsuz uçuşlarda saatte 20-25 km hızla esen bir rüzgarda bile uçuyoruz hatta yamaçlarda yelken bile yapıyoruz ,ama motorlu uçuşta bu kadar hızla esen bir rüzgarda uçmamız mümkün değil çünkü motorlı uçuşta kanadın hücum açısı çok daha fazla oldugu için ve açı neden fazla derseniz bu açıyı arttıran motor biz gaza bastığımızda motor bizi kanadın altında yaklaşık 20-25 derece öne atıyor va kanat karşıdan gelen rüzgarı cok daha fazla alanla karşıladığı için ileri gidiş duruyor ve dikey yükselme başlıyor veya geri sürüklemeye başlıyor bu yüzden motorlu uçuşlarda saatte 10-15 km aşıyorsa rüzgar hızı o gün uçuş iptal demektir arkadaşlar şansımızı fazla zorlamaya gerek yok , paramotorda en ideal hava 0 km rüzgar veya en fazla 3-5 km aşmazsa harika uçuşlar oluyor..
Onur kardeş umarım bu anlattıklarımdan birşeyler anlamışsındır çünkü burada anca bukadarı olur , biz bilgimizi herzaman herkezle paylaşırız ,ve bu yaklaşmakta olan önümüzdeki sezon herkese kazasız belasız iyi uçuşlar dilerim.
aşağıdaki iki linkte hem paramotor uçuşum var hem trike
video/1976/BUR ... Rİ-UÇUŞU-2
video/2035/kız ... m-uçuyoruz
Son beğenen olcay2234
- Ninja
- Mesajlar: 469
- Kayıt: 28.03.2009, 12:00
- Ad Soyad: Onur Aksak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Sebahattin bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Paramotora ilgi duyduktan sonra yaptığım araştırmalar sırasında sizin adınızı ve yaptıgız işleri duymuştum kendi yaptıgınız hava aracıyla uçmak gerçekten çok gurur verici olmalı tekrar verdiğiniz bilgiler için teşekkür eder emniyetli uçuşlar dilerim..
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
merhaba,
öncelikle sebahattin abiye teşekkür ederim, kompleks yapmadan ve neyin ne olduğunu bilen bir kişi olarak sebahhattin abinin türkiyede paramotor denince akla ilk gelen kimselerden biri oluşunun boşuna olmadığını bir kez daha görmüş olduk.
bu vesile ile iki tane link vererek bu bilgilenme turumuzu taçlandırmak istedim.
http://www.ehow.com/VideoSearch.aspx?s= ... &options=4
yukardaki linkte paramotor hakkında eğitim videolarının olduğu çok güzel bir sayfayı bulabilir, görsel olarak yararlanabilirsiniz, daha iyi fikir edinebilirsiniz.
http://www.faa.gov/library/manuals/aircraft/
bu link amerikan federal havacılık dairesinin resmi sitesinde eğitim için yayınlanan oldukça kapsamlı pdf formatındaki kitapların olduğu sayfa, hafif uçak uçurmaktan ev yapımı yada fabrikasyon ultralight uçurmaya , paramotor yada paraşütçülüğe kadar bir çok konuda temel el kitapları var ilginizi çekeni indirip bakabilirsiniz.
http://www.faa.gov/library/manuals/airc ... 083-29.pdf
bu link ise tam olarak paramotor için olan el kitabı adresi, linki kopyalayıp tarayıcınızın adres bölümüne yapıştırırsanız direk pdf olarak kitabı indirir. tabi bu rahat amerikalıların paramotorlarıda bir başka ama aynı paramotorun iyice rahatlaştırılmış halini anlatıyor, ilkeler aynı değişen bir şey yok. bakınca anlarsınız .
ilgilenen ve bilgilenen arkadaşlara selamlar. unutmadan bu video ve kitaplar bilgi amaçlıdır lütfen eğitim almadan kendi kendinize bir şey denemeyiniz, kıymetli sağlığınızla ödeme yapmak durumnunda kalırsınız.
öncelikle sebahattin abiye teşekkür ederim, kompleks yapmadan ve neyin ne olduğunu bilen bir kişi olarak sebahhattin abinin türkiyede paramotor denince akla ilk gelen kimselerden biri oluşunun boşuna olmadığını bir kez daha görmüş olduk.
bu vesile ile iki tane link vererek bu bilgilenme turumuzu taçlandırmak istedim.
http://www.ehow.com/VideoSearch.aspx?s= ... &options=4
yukardaki linkte paramotor hakkında eğitim videolarının olduğu çok güzel bir sayfayı bulabilir, görsel olarak yararlanabilirsiniz, daha iyi fikir edinebilirsiniz.
http://www.faa.gov/library/manuals/aircraft/
bu link amerikan federal havacılık dairesinin resmi sitesinde eğitim için yayınlanan oldukça kapsamlı pdf formatındaki kitapların olduğu sayfa, hafif uçak uçurmaktan ev yapımı yada fabrikasyon ultralight uçurmaya , paramotor yada paraşütçülüğe kadar bir çok konuda temel el kitapları var ilginizi çekeni indirip bakabilirsiniz.
http://www.faa.gov/library/manuals/airc ... 083-29.pdf
bu link ise tam olarak paramotor için olan el kitabı adresi, linki kopyalayıp tarayıcınızın adres bölümüne yapıştırırsanız direk pdf olarak kitabı indirir. tabi bu rahat amerikalıların paramotorlarıda bir başka ama aynı paramotorun iyice rahatlaştırılmış halini anlatıyor, ilkeler aynı değişen bir şey yok. bakınca anlarsınız .
ilgilenen ve bilgilenen arkadaşlara selamlar. unutmadan bu video ve kitaplar bilgi amaçlıdır lütfen eğitim almadan kendi kendinize bir şey denemeyiniz, kıymetli sağlığınızla ödeme yapmak durumnunda kalırsınız.
- okanbee89
- Mesajlar: 74
- Kayıt: 14.12.2007, 04:15
- Ad Soyad: Okan Yücel
- Şehir: Kıbrıs / Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
turkıyede federasyon duzenının tam olarak daha oturamamıs olmasından dolayı egıtım almadan ucan kendınin ve baskasının canını tehlıkeye atan cok kısı var.. sporun adının kotuye cıkmasına yol acan bırcok ınsan var.. bızım de anne ve babamızdan fırca yememıze neden oluyor bu... o yuzden bu konu bu forumda oldukca hassas durumda bu konuda ve herkesın bu konuya hassas olması bazen gergınlıge yol acabılıyor... ılk sorulan soruda bende paramotor alıp ucucakmıs hıssıne kapılmadım degıl.. ben burda kımseyı savunmuyorum bılgı edınmek ıcın tabıkı sorular sorulması gerek bende katılıyorum buna... ama burda ancak ısın sıtemını orenebılırsınız yada cok ugrasır tamamen ısın teorıgını kapabılırsınız fakat havada ısler degısebılır bunun bılıncıde ve egıtımın onemını bılen insanlara her turlu soruları cevaplar bu forum bence... sonuc olarak ınsallah paramotor egıtımı alırsınız ve aramıza katılırsınız.. paramotorla ucsam sorularınız yanıtlamaktan keyıf alırdım fakat benım de bılgım yok teorık dısında...
herkese iyi ucuslar...
herkese iyi ucuslar...
- halukyildiz
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 18.04.2008, 01:58
- Ad Soyad: Haluk Yildiz
- Şehir: Ingiltere
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ninja yazdı:öyle bir niyetim yok..ama alacağım hava aracının ne şekilde kumanda edildiğiyle ilgili kafamdaki soruları sormak istedim sadece...
eger gercekten bir havaaraci almak ve o aracin egitimini almak istiyorsaniz. Paranizi harcamadan evvel gidip bu isi yapan birini bulun ve tandem olarak ucun. Gercekten bu is size goremi, dusundugunuz kadar kolay/zor mu ona bakin. Topu topu birkac yuz lira harcarsiniz, guzel, ilginc bir gun gecirirsiniz ve isi bilen biriyle yuzyuze konusursunuz. Eger "yok bu is bana gore degil" derseniz yapacaginiz cok ufak bir masraf olacaktir paranizin geri kalanini ziyan etmezsiniz.
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
merhaba,
hiç önemli değil onur kardeş, umarım kafanda bir fikir oluşmuştur, artık eğitimi alıp aletini ona göre seçersin. çünkü bende bir paramotor-trike var, eğitim almadan cihazı aldım, aslında denk geldi yani biraz tesadüf. şimdi eşimde yamaçparaşütü eğitimi aldığı için böyle bir kaç yıl devam etmeye karar verdik, paramotor eğitimine geçmek kısmet olmadı . önemli değil bir şekilde YP takımlarını tamamlayıp devam edecez artık, malum parayı paramotora gömmüştüm, yinede kafam rahat, yani biraz zaman alsada taskımları tamamlarız nasılsa. şimdilik hoca nezaretinde uçuşa gidiyoruz takım problem olmuyor, ama hocayıda yıllarca bayacak halimiz yok elbette . haluk yıldız oldukça güzel bir tavsiyede bulunmuş, işin doğrusu bu. ha eğitimi alıp kendi aracınızıda yapabilirsiniz, aklıma geldi dört zamanlı paramotor sormuştunuz herhalde, Bailey diye bir marka vardı şimdi aklıma geldi onlar fabrikasyon olarak dört zamanlı verimli paramotorlar üretiyorlardı, biraz düşük güçlü ama dört zamanlıların tüm avantajları korunuyor tabi. birde yüzde 30-40 daha pahalılardı, bunuda hatırlatayım dedim.
birde yukarıda linkini verdiğim kitap ingilizce, güzel kaynak ama yeterli ingilizcem olmadığı için pekte apülleri parlatamadım açıkçası. aslında hayrına şu kitabı çevirip siteye ekeleyen biri olsa ne büyük bir sevap işler bilemezssiniz . . tabi sevap olsun diye kim bu kadar uğraşır bilemem.
son olarak paylaşmak hususunda bir sınırlama olması çok saçma olur çünkü bu forumun asli amacı zaten budur. taa yukarlarda yazan bir arkadaşın sözüne bakasanız, güvenli uçuş teknikleri, kaza raporları, daha bir çok başlığı kapatmamız lazım, aman yazmayalım. daha epey başlıkta insanlar nasıl uçtuklarını yada çeşitli durumlarda nasıl bir yöntem izlediklerini anlatıyorlar, tabiki anlatacaklar, bundan doğal bir şey olabilirmi. herkes uyarısını yapıyor, sonuçta herkes kendinden sorumludur, insanlar aptalca hatalar yada umursamamazlıklar yapıyor diye dünyada hiç bir şey anlatılıp öğretilmeyecekmi yani . araba sürmeyide kimseye öğretmeyelim, dikiş nakışıda vs. vs. neyse çok konuştum, herkese saygılar, sevgiler ve güvenli uçuşlar diliyorum.
hiç önemli değil onur kardeş, umarım kafanda bir fikir oluşmuştur, artık eğitimi alıp aletini ona göre seçersin. çünkü bende bir paramotor-trike var, eğitim almadan cihazı aldım, aslında denk geldi yani biraz tesadüf. şimdi eşimde yamaçparaşütü eğitimi aldığı için böyle bir kaç yıl devam etmeye karar verdik, paramotor eğitimine geçmek kısmet olmadı . önemli değil bir şekilde YP takımlarını tamamlayıp devam edecez artık, malum parayı paramotora gömmüştüm, yinede kafam rahat, yani biraz zaman alsada taskımları tamamlarız nasılsa. şimdilik hoca nezaretinde uçuşa gidiyoruz takım problem olmuyor, ama hocayıda yıllarca bayacak halimiz yok elbette . haluk yıldız oldukça güzel bir tavsiyede bulunmuş, işin doğrusu bu. ha eğitimi alıp kendi aracınızıda yapabilirsiniz, aklıma geldi dört zamanlı paramotor sormuştunuz herhalde, Bailey diye bir marka vardı şimdi aklıma geldi onlar fabrikasyon olarak dört zamanlı verimli paramotorlar üretiyorlardı, biraz düşük güçlü ama dört zamanlıların tüm avantajları korunuyor tabi. birde yüzde 30-40 daha pahalılardı, bunuda hatırlatayım dedim.
birde yukarıda linkini verdiğim kitap ingilizce, güzel kaynak ama yeterli ingilizcem olmadığı için pekte apülleri parlatamadım açıkçası. aslında hayrına şu kitabı çevirip siteye ekeleyen biri olsa ne büyük bir sevap işler bilemezssiniz . . tabi sevap olsun diye kim bu kadar uğraşır bilemem.
son olarak paylaşmak hususunda bir sınırlama olması çok saçma olur çünkü bu forumun asli amacı zaten budur. taa yukarlarda yazan bir arkadaşın sözüne bakasanız, güvenli uçuş teknikleri, kaza raporları, daha bir çok başlığı kapatmamız lazım, aman yazmayalım. daha epey başlıkta insanlar nasıl uçtuklarını yada çeşitli durumlarda nasıl bir yöntem izlediklerini anlatıyorlar, tabiki anlatacaklar, bundan doğal bir şey olabilirmi. herkes uyarısını yapıyor, sonuçta herkes kendinden sorumludur, insanlar aptalca hatalar yada umursamamazlıklar yapıyor diye dünyada hiç bir şey anlatılıp öğretilmeyecekmi yani . araba sürmeyide kimseye öğretmeyelim, dikiş nakışıda vs. vs. neyse çok konuştum, herkese saygılar, sevgiler ve güvenli uçuşlar diliyorum.
- Ninja
- Mesajlar: 469
- Kayıt: 28.03.2009, 12:00
- Ad Soyad: Onur Aksak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
herkese yorumları için teşekkürler..bir hava aracının eğitim almadan uçurulmayacağının farkındayım..asıl amacım eğitim alıp bir tandem paramotor sahibi olmak ingilizce kaynaklar teorik olarak gerçekten süper..ama teori pratikle birleşmedikçe boş tabi...şimdi benim yine bir sorum olacak..paramotor alırsam tandem ucusları yapabilecek bir model almak istiyorum.özellilrine bakınca max itiş kuvveti 220kg civarı yazıyo bu tip kuvvetli bir para motorla tek kişi uçmak istenildiği zaman herhangibi bir kanat değişikliği gerekiyormu?? itişin kuvvetli olması tek kişiyle uçulurken dejavantaj olurmu?? şimdiden teşekkürler merak konusu olmasın burdan aldıgım cevapla uçmaya kalkmayacağımm:=)