Trike İmalatı
Moderatör: Moderatör Ekibi
- daksin
- Mesajlar: 43
- Kayıt: 09.10.2007, 17:18
- Ad Soyad: Dogan Aksin
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar Mustafa Bey, yaptığınız paratrike'ın resimlerini gördüm. Sizde çok güzel bir çalışma sergilemişsiniz, tebrik ediyorum. Motor konusunda size yardımcı olamayacağım için üzgünüm. Çünkü o ağırlıklarda ancak havacılıkta kullanılmak üzere yapılmış bir motor bulmanız gerekiyor. Formda 200 cc hacminde paramotorlar var, bunlardan fiyat olarak uygun birini alıp motorunu kullanabilirsiniz diye düşünüyorum. Kazasız, kırımsız iyi uçuşlar diliyorum.
- flanker
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 13.06.2008, 09:49
- Ad Soyad: Alican Yıldız
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
tek kişilik trike
Merhaba Doğan bey,
Son çalışmanız güzel böyle devam edin.
görüşmek dileği ile Alican YILDIZ
Son çalışmanız güzel böyle devam edin.
görüşmek dileği ile Alican YILDIZ
- daksin
- Mesajlar: 43
- Kayıt: 09.10.2007, 17:18
- Ad Soyad: Dogan Aksin
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: tek kişilik trike
Teşekkürler Alican Bey, trike imalathaneden çıkmadan önceki son fotolarını ekliyorum. normal bir stationwagon otomobilin içine rahatlıkla oldu. Selamlar iyi geceler.
- Human capital
- Mesajlar: 954
- Kayıt: 24.06.2007, 18:40
- Ad Soyad: İbrahim Coban
- Şehir: Almanya
- Aldığı Beğeni: 88 / 0
- Pilot Menüsü:
Dogan Aksin,
Birseyler üretmeye calismak, insan olumunun en onemli özelliklerinden biri.
Hele havacilik aski ile diger arkadaslar icin trike uretmeye calismak cok takdire deger
harika bir dusunce. Bizim hafif havacilik da kendi cabasi ile techizatini yapip ucmaya
hazir hale getiren, girisken,yilmaz kisilerin sayesinde gelisti.
Lutfen yoluna devam et. Yapici olmayan elestiriler bence projeni davam ettirmen icin
ayrica ilave bir neden de olmalidir.
Selamlar
Ibrahim Coban
Birseyler üretmeye calismak, insan olumunun en onemli özelliklerinden biri.
Hele havacilik aski ile diger arkadaslar icin trike uretmeye calismak cok takdire deger
harika bir dusunce. Bizim hafif havacilik da kendi cabasi ile techizatini yapip ucmaya
hazir hale getiren, girisken,yilmaz kisilerin sayesinde gelisti.
Lutfen yoluna devam et. Yapici olmayan elestiriler bence projeni davam ettirmen icin
ayrica ilave bir neden de olmalidir.
Selamlar
Ibrahim Coban
- atamturk
- Mesajlar: 376
- Kayıt: 01.10.2006, 18:20
- Ad Soyad: Hakan Atamtürk
- Şehir: Aydın / Didim
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Pilot Menüsü:
Çok güzel görünüyor doğan bey çalıştırıp itme gücüne bakabildinizmi.Birde mümkünse depoyu koltuk altına koyabilirseniz emniyer açısından daha iyi olur .bir benzin pompasıyla ilk çalıştırma için benzini motora pompalayarak çalıştırılabilir.Gördüğüm kadarıyla koltuk altında yer var.katladkende depoyo çıkarırsınız.selamlar.
- daksin
- Mesajlar: 43
- Kayıt: 09.10.2007, 17:18
- Ad Soyad: Dogan Aksin
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Teşekkürler Hakan Bey,
Çekiş gücünü ölçemedik, çünkü uçuş mahalline vardığımızda motoru düzenli çalıştıramadık, motor çok zengin karışım yapıyordu, daha sonra kontrol ettiğimizde bing karbüratör üzerinde bulunan jikle pistonunun altında bulunan lastik contanın çürümüş olduğunu farkettik, motor çalıştıktan sonra sürekli jikle basıkmış gibi çalışıyordu. Yani küçük bir problem yüzünden motorla uğraştık ve uçuşu bir başka güne erteledik, hatta arka planda görülen benim polaris SRL nin kanadını dahi remork üzerinden yere indirme fırsatımız olmadı.
Depo konusuna gelince size katılıyorum, ama yukarıya koymamızın birinci nedeni makinanın katlandığında depo tam katlanmaya engel oluyor ve arka dikme 45 derece açıyla durabiliyor. yani makina paketlenirken depoyu sökmek gerekiyor. ikinci neden ise motorun gövdesi ve emme manifoldu üzerinde benzin pompasını vakumla çalıştırmak için bir bağlantı parçası yok, ayrıca bir benzin pompası, elle benzin basma pompası ve uzun hortumlar gibi ağırlık artırıcı nedenler yüzünden yukarı koyduk. Şimdi daha büyük bir makina yapmayı düşünüyorum. Bu iki kişilik ve kokpitli olacak. Tamamlandığında inşaallah resimlerini koyarım.
İyi günler ve hayırlı işler dilerim. kazasız kırımsız iyi uçuşlar diliyorum.
Çekiş gücünü ölçemedik, çünkü uçuş mahalline vardığımızda motoru düzenli çalıştıramadık, motor çok zengin karışım yapıyordu, daha sonra kontrol ettiğimizde bing karbüratör üzerinde bulunan jikle pistonunun altında bulunan lastik contanın çürümüş olduğunu farkettik, motor çalıştıktan sonra sürekli jikle basıkmış gibi çalışıyordu. Yani küçük bir problem yüzünden motorla uğraştık ve uçuşu bir başka güne erteledik, hatta arka planda görülen benim polaris SRL nin kanadını dahi remork üzerinden yere indirme fırsatımız olmadı.
Depo konusuna gelince size katılıyorum, ama yukarıya koymamızın birinci nedeni makinanın katlandığında depo tam katlanmaya engel oluyor ve arka dikme 45 derece açıyla durabiliyor. yani makina paketlenirken depoyu sökmek gerekiyor. ikinci neden ise motorun gövdesi ve emme manifoldu üzerinde benzin pompasını vakumla çalıştırmak için bir bağlantı parçası yok, ayrıca bir benzin pompası, elle benzin basma pompası ve uzun hortumlar gibi ağırlık artırıcı nedenler yüzünden yukarı koyduk. Şimdi daha büyük bir makina yapmayı düşünüyorum. Bu iki kişilik ve kokpitli olacak. Tamamlandığında inşaallah resimlerini koyarım.
İyi günler ve hayırlı işler dilerim. kazasız kırımsız iyi uçuşlar diliyorum.
- daksin
- Mesajlar: 43
- Kayıt: 09.10.2007, 17:18
- Ad Soyad: Dogan Aksin
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Arkadaşlar, solo 210 motorlu bu trike'ın uçuş testi videosunu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz. Lütfen video ekranının sağ tarafındaki açıklamayı okuyun.
video/2606/FLY ... -MONOTRIKE
video/2606/FLY ... -MONOTRIKE
En son daksin tarafından 15.07.2010, 00:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- paramotor58
- Mesajlar: 17
- Kayıt: 01.09.2009, 03:13
- Ad Soyad: İsmail Evci
- Şehir: Sivas
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- MehmetHan
- Mesajlar: 89
- Kayıt: 26.08.2015, 20:31
- Ad Soyad: Mehmet Han Özcan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
Re: Trike İmalatı
Lastik konusunda naçizane tavsiyemi belirtmek isterim. Havacılıkta kullanılan lastiklerin asıl özelliği deseni veya ağırlığı değildir. Havacılıkta kullanılan lastiklerin yanak kısımlarında irtifa değişikliklerinde lastik havasının değişmemesi veya patlamaması için delikler bulunur. Bunlar check valve tipinde çalışır. Bir nevi lastik nefes alır. Aslında bu kadar küçük boyutlardaki lastiklerde de bu özelliği arasanız da bulamazsınız. Boşu boşuna o kadar para vermeyin. bir dış lastiğe 50-60 tl den fazla verilen para haram.