Ultralight için motor seçimi

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
DAR23
Mesajlar: 6
Kayıt: 10.06.2010, 12:12
Ad Soyad: Ahmet Yılmaz
Şehir: Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Ultralight için motor seçimi

Mesaj #1 gönderen DAR23 » 1 on yıl 3 yıl önce (10.06.2010, 12:22)

Selamlar arkadaşlar ben diyarbakirdan ahmet Kendi hafif hava aracımı yapmak istiyorum ancak uygun bir motor bulamadım Aradığım motor hem ucuz hem hafif hemde Az yakıt tüketen türden bir motor olmalı ben mobilet motoları veya ağaç testeresi motorları düşünüyorum ancak güç yetermi bilmiyorum Pervane olarakda daha fazla rüzgar sağlaması için 4 palli bir pervane düşünüyorum motor gücü az olacağından Çift kanatlı yapmayı düşünüyorum (1.dünya savaşı uçakları gibi alttan ve üstten kanatlı)
Yardımcı olursanız Çok minnettar kalırım..


Yapmak istediğim uçağın resimleri aşağıda


TEKNİK BİLGİLERİ

Boş ağırlık (motorsuz) 55-60 kg
Length 5,00 м
Span 8,75 м
Wing Area 11,55мІ
Height 2.55 м
Length 5,00 м
Cab Height 1.55 м
Cab. Width 1.05 м





Resim

Resim


Resim

Resim

Resim

Resim


Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen foton » 1 on yıl 3 yıl önce (10.06.2010, 13:06)

merhaba ahmet;

öncelikle kendi hafif hava aracını yapmakta elbette ki özgürsün, yaptıktan sonra test yaptırarak sivil havacılıktan aracını belgelendirmen de mümkün lakin önemli ama çok önemli bir husus var, öncelikle resimlerini koyduğun microlight'ın kullanımını biliyor olaman yahutta bu tür bir hava aracını pilot seviyesinde kullanan biriyle beraber inşa etmen gerekir. ÇOK ÇOK ÖNEMLİ OLAN HUSUS UÇUŞ EĞİTİMİN YOK İSE BU TÜR BİR ALETİ YAPSAN DAHİ KENDİM KULLANIRIM, UÇMAYI ÖĞRENİRİM SANMA. çünkü tecrübelerle sabittirki ciddi sakatlanmalar çoğu durumda da ölümle sonuçlanacak kazalar eğitimsiz ve güvenlik kurallarına uyulmadan yapılmaya çalışılan uçuşların eseridir. istersen kaza raporları kısmına bir göz at orada motorsuz kanatlarla uçan bizlerin başına gelebilecekleri göreceksin ki sen motorlu bir hava taşıtı yapmak istiyorsun çok yüksek ihtimalle onunla uçmayıda istiyorsundur ama öyle video seyrederek bir şeyler okuyarak bunu başarmak çok zor ve bilmediğin her kural seni öldüren kuralın ta kendisidir.

şimdi eğitim almaya yada almış birini yanına katmaya karar verdiğini düşünerek sorunu bildiğim kadarıyla cevaplandırayım. resimlerini gösterdiğin hava taşıtları normal paramotorlara göre daha kuvvetli motorlarla uçuşa uygun olduklarından motorsiklet motoru gibi düşük güçlü motorlarla bunu becermen imkansız, ancak belli motorsiklet motorlarıyla paramotor imal edilir oda senin ilgi alanın değil zaten. bu tür aletler için dünyada en çok rotax motorlar kullanılır ve en düşük güçlüsünün fiyatı 3000 euro civarındadır. ikinci elini zaten hazır microlight olarak bulursun inşa etmene gerek kalmaz. bunun dışında hobi hava aracı üretenler için malesef türkiyede uygun hafif ve güçlü motorlar imal edilmiyor, malesef öyle.

sana bir kardeş tavsiyesi öncelikle uçmayı çok istiyorsan yamaç paraşütünü bir dene, hem çok daha basit kurallara tabidir, hem eğitimi kısa sürer, hemde yapabileceğin en ucuz uçuş sporudur. Diyarbakırdada yamaçparaşütüyle ilgilenen arkadaşlar vardı, internetten aratırsan yada site içinde araştırma yaparsan onlara ulaşabilirsin. yinede herşey senin kararın benden tavsiye ve uyarılar bu kadar. kendine iyi bak. esen kal.

Kullanıcı avatarı
DAR23
Mesajlar: 6
Kayıt: 10.06.2010, 12:12
Ad Soyad: Ahmet Yılmaz
Şehir: Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen DAR23 » 1 on yıl 3 yıl önce (10.06.2010, 15:49)

Hocam Motorlu uçaklar hakkında biraz eğitim almıştım ve 2 sorti uçuşumda var ayrıca PPL lisansına sahip bir arkadaşım daha var Motorsiklet motorlarinin zayif kalacagini yeni fark ettim diğer arkadaşlardanda Motor önerileri bekliyorum eğer maliyet fazla olursa Cri Cri deki gibi küçük 2 motorlu bir uçak düşünüyorum motor maliyeti daha az olur

Kullanıcı avatarı
atamturk
Mesajlar: 376
Kayıt: 01.10.2006, 18:20
Ad Soyad: Hakan Atamtürk
Şehir: Aydın / Didim
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen atamturk » 1 on yıl 3 yıl önce (10.06.2010, 21:19)

bu uçakta kullanılan motor 27 hp bir motor cri cri da 2 ad 14 hp motor var sonuç olarak bu hava aracını yapman sana 25-30 bin tl civarı bir masraf açacaktır.(mühendislik kurallarına uygun olarak yaparsan tabi sanayide gövde kanat vs parçaları yapabilecek birini bulabilirsen.)denemede bir pervane kırılsa en ucuz 400 tl deneme için kobay pilot lazım canından bezmiş biri özellikle.vs dost acı söylermiş ahmet kardeşim bu işler göründüğü gibi değil derme çatma malzeme ve çıkma motorla olacak iş değil hadi yaptın ve uçtun havada motor durdu şehir üzerinde veya deniz vs ne olacak.buna yapacağın masrafla inan yenisini alırsın 10-15 bin tl civarı yenisi bence git kurslara önce uçmayı öğren sonra çalış çabala bu aleti al.paran çok olursa zevk için yapmayıda dene o zaman anlayacaksın ne demek istediğimizi.yada önce model uçak olarak yap radyo kumandalı uçur onda bile ne kadar zor olduğunu anlayacaksın.Bu işler maddiyata bakıyor yapmayla almayla iş bitmiyor umarım biryerlerden eline iyi bir para geçer hayallerine kavuşursun.ülkemizede türk yapımı bir uçak kazandırırsın.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (11.06.2010, 11:40)

atamtürk'e katılıyorum
eğer seri imalat yapılmıyorsa amatör imalat hiç mantuklı değil, amatör denizci belgenle bir tekne yapalirsin ve bunda bir sorun çıksa bile telafisi mümkündür. yerden 10 m yükseldikten sonra belirttiğin araçla çıkacak sorunlar çözümsüz olabilir.
Hadi harika bir şekilde yaptın tescil etmeden uçamazsın.
Bu arada dün yeni birşey öğrendim her türlü hava taşıtının Türkiyeye ithalinde KDV %0
ben hem ppl, hem yamaçparaşütü hem yelken yapıyorum. eğer motorlo uçmak istiyorsan en ucuzu paramotor,
yoksa yamaç paraşütünün üzerine zevk ve mutluluk yok.

Kullanıcı avatarı
DAR23
Mesajlar: 6
Kayıt: 10.06.2010, 12:12
Ad Soyad: Ahmet Yılmaz
Şehir: Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen DAR23 » 1 on yıl 3 yıl önce (11.06.2010, 15:14)

Arkadaşlar tam olarak anlatamadım sanırım durumu
Gereken tüm imkanlara sahibiz (Sanayi'de)
Bize gereken tek şey Ucuz ve bizi idare edebilecek bir motor
motorlar hakkındaki önerilerinizi bekliyorum..


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (11.06.2010, 18:36)

kulanacagın motor rotax 582... ıyı calısmalar

Kullanıcı avatarı
DAR23
Mesajlar: 6
Kayıt: 10.06.2010, 12:12
Ad Soyad: Ahmet Yılmaz
Şehir: Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen DAR23 » 1 on yıl 3 yıl önce (11.06.2010, 23:38)

Öneriniz için teşekkürler ama bu uçak için çok büyük olur o motor diye düşünüyorum rotax 277 ve benzeri motorlar benim için daha uygun görünüyor
277 nin bir videosu

http://www.youtube.com/watch?v=pCnFFDTRvVU

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen seccckin » 1 on yıl 3 yıl önce (16.06.2010, 10:32)

sen videodaki goruntulere pek inanma o motorlar artık kullanılmıyo cok eskı tıp motorlar su anda hafıf hava araclarında kullanılan en dusuk motor rotax 503 en ıyısıde rotax 912 bu motorların ortasıda 582 o yuzden baska motor dusunme bıle... ne kadar guclu motorun varsa o kadar rahat edersın ayrıca kullandıgın motor ıle kanat bırbırıne orantılı olmalıdır ornegın kanadı kucuk yaparsan ucus hızın cok yuksek olur fakat kanat yeterı kadar kaldırma kuvvetı elde edemıyecegınden gucu motordan alır motorun ıtıs gucunden yararlanır bu yuzden hızlı kucuk kanatlarda kuvvetlı motor sart eger planor gıbı kanatları uzun bı ucak dusunuyosan asıl yuku kanatlar tasıyacagından sana ufak bı motor yeter...
Bu tarz cıhazlar yapmak cok zor ama ımkansız degıl sadece bıraz hesap bıraz bılgı ıstıyor ulkemızde bır cok kısı bu tıp cıhazlar yapmayı denedı kımı basarılı oldu kımı basarısız oldu ama her ne olursa olsun sonucda hepsı gıdıp orjınalını almak zorunda kaldı ve maddı durumu el verenlerde aldı.

Benım sana tavsıyem bu vıdeolarını resımlerını koydugun ultralıghtların ıkıncı ellerı avrupa ve amerıka gıbı ulkelerde cok ucuz 3 4 bın dolarlara ıkıncı ellerını rahatlıkla alırsın ınternette satılık ılanları (yabancı sıtelerde)var bıraz arastır bulursun bence gıt 2 el ucuza bı tane al o almıs oldugun ucagı kopyalamaya calıs ve kapyalarkende gelıstırmeye calıs bosuna ne malzeme kullancam neyı ne kadar uzun yapcam ne motor kullancam dıye hesap yapmana gerek kalmaz sana bu yolda basarılar dılerım ıyı calısmalar.

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (16.06.2010, 13:10)

Uçak imalatından pek birşey anlamam o yüzden bu ultralight iş olur mu olmaz mı fikir sahibi değilim. Yahoogroups üzerinde "deneysel hava araçları" diye bir grup var çok birikimli ve deneyimli üyeleri var. Teknik içeriklerinden çok anlamasamda bir ara üyeydim ama sonra gruptan çıkarıldım, neyse... Bu grup üzerinden yazışacağın kişilerden teknik anlamda doğru bilgiler alabilirsin.

Benim motor hakkında söyleyebileceklerim biraz yasal durumla ilgili. Paramotorlar için kullanılan 15-30 beygir arasındaki motorları kimse sorgulamadığı için yurtdışından bir çanta içinde getirmek kullanmak vs konularda gözlemlediğim kadarıyla bir sıkıntı olmuyor.

Bu motorlarla uçan paramotor ve trike vb aletlerin SHGM tarafından bir kaydı istenmiyor, belki isteniyordur ama çok hafif hava araçlarının bu dalları için kanunen de bir uçuş izin isteği yok ( Kontrol sahaları ve yerleşim yerleri üzerinde ilgili yerlerden izin alarak uçulur kaydı var, o ayrı tabiki...) Ama yapacağın alet sabit kanatlı bir Ultralight olunca işin rengi değişebilir.

Yapacağın aletin uçuşu için herhangi bir şikayet veya pist gibi bir yerin kullanımı durumunda kalırsan "uçuşa elverişlilik ve uçuracak kişinin MPPL lisansı sorgulanacaktır"

Motor konusu burada önemli çünkü tahminimce en az 40 beygirin üzerinde bir motora ihtiyacın olacak. Seçkin'in önerdiği Rotax Türkiyede bakım yetkilileri olduğu için "uçuşa elverişlilik denetimlerindenden geçen tek motor o yüzden ve tabi ki yaygın olmasının avantajları yüzünden tercih ediliyor. Ama mesela Rotax'a göre %30 daha ucuz ve %300 daha uzun ömürlü HIRTH motorları SHGM tarafından kabul edilebilse Rotaxa beş basar tabiri caizse. Yine SİMONNİNİ diye çok başarılı italyan motorları var ama sanırım ROTAX'dan bile pahalılar. MZ motosiklet motorlarını yaptığı aletlerde kullanana Bursa'dan Sebahattin Çetin var ona pratik tecrübe konusunda danışabilirsin. Aklıma gelmişken MZ asıl ultralight sınıfı motorları vara ama onların bir türlü net bilgilerine ulaşamadım şimdiye kadar. vs vs

Bahsettiğim deneysel hava araçları yahoo group'da Wosvos motorlarının uçaklara nasıl adapte edileceğine dair yazışmalarda geçiyordu, üye olursan bunları da okuyabilirsin. Mesela Suziki Swift'lein 3 silindirli GEO diye bir motoru var onlar da yurtdışında bir sürü microlight ve ultralight da uçuyor (internetten biliyorum)

Ama yien söylüyorum Rotax haricinde bütün bu seçenekler asla ve asla SHGM 'den geçmez bunu çok emin bir şekilde söyleyebilirim sanırım.

Ama umarım birşekilde başarırsın o zaman haber vermeni raca ederim çünkü bu tarz hikayeleri yazdığım sitemde bu yapımın da hikayesini yazmak isterim.

Selamlar ve başarılar...

Kullanıcı avatarı
asil_ve_zade
Mesajlar: 1
Kayıt: 23.07.2010, 21:31
Ad Soyad: Özkan Okyay
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen asil_ve_zade » 1 on yıl 3 yıl önce (23.07.2010, 21:50)

valla sevgili diyarbakırlı arkadaşım..
bu konulara çok kafa yormuş biri olarak sana tavsiyem zamanın ve paran varsa git uçmayı öğren bi okulda once.
benim param olsada öğrenemiyorum, önce lise bitirmem lazım..
çok uygun fiyatlara okullar var öğren...bol bol uç..
sonra kendi uçağım olsun diyosan on numara kit uçaklar var, yerin yurdun varsa bide hava alanı yaparsn kapına fantazi senin tabi ..

sen mtor seçimi için konu açmışsın ama iş bi motorla bitmez, motor seçmek kolay mobilet motoruylada uçarsın tamamen senin tasarlican şeye bağlı bu dediğin..istanbulda irili ufaklı çeşit çeşit desen desen motoru uygun fiyata alabilirsin..

diyelim uçağı yaptın motoru koydun, sadece motorla bitmez onun montajı var ayarı var dengesi var hesabı kitabı var, çarkı var dişlisi var kayışı var, toplama bi motorla ve kasnakla yaptığın uçakla ( hadi uçağı uçacak şekilde yaptığını varsayalım ) kim nasıl uçmayı göze alıcak..
ben arabayı sanayide yaptırıyorum motorunuda en iyi ustalara yolda giderken hep temkinli oluyorum gaza basarken filan atamıyorum kafamdan insan hatasını bi türlü..

ha onunda çözümleri var güvenlik paraşütleri var tek kullanımlık onlarında fiyatları baya pahalı..


bi sürü şey daha sayabilirim sana, ama ne desek boş, sevda bu..sen bunu illaki yapıcaksın uçmasan bile, ama bitnce uçmak isticeksin ..
benim içinde oyle şimdi caysamda bi gün mutlaka yapıcam kendi uçağımı..sana tavsiyem durumun varsa git bi okula öğren işi iyice hem teknik bilginde artar, sonra dediğim gibi bi kit uçak alırsın, (20, 25 bine var) hem sıfır olduğu için hemde ilk sahibi olucan için daha risksiz uçuşlar yaparsın..daha sonrada kendi uçağını tasarlayabilirsin..

20 30 binlerden bahseden arkadaşlarda bi iki bişi solim ben 5 ila 10 bin tl arasında yapabilirim.ama kim uçar onu bilemem, pilot olsam ben uçarım.
bide bunun içinde telsizdir, güvenlik paraşütüdür, diğer teknik alet ve edevat bunun dışında..


Kullanıcı avatarı
DAR23
Mesajlar: 6
Kayıt: 10.06.2010, 12:12
Ad Soyad: Ahmet Yılmaz
Şehir: Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen DAR23 » 1 on yıl 3 yıl önce (30.07.2010, 06:54)

ilgilendiğiniz için teşekkürler Motor ve diğer şartlardan dolayı farklı bir model yapmaya karar verdik kendi tasarımımız olan bir model
en yakın zamanda kabataslak halini koyacagım

Kullanıcı avatarı
kizil.ada
Mesajlar: 1
Kayıt: 27.06.2011, 01:29
Ad Soyad: Hakan Yıldırım
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen kizil.ada » 1 on yıl 2 yıl önce (27.06.2011, 01:31)

ahmet merhaba, benimle irtibata geçer misin ?

[email protected]

aynı fikirdeyiz birbirmizie yardımcı olacağımızı düşünüyorum.

bu arada bazı arkadaşlar değerli bilgiler yazmışlar teşekkür ederim benim için de yararlı oldu

Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

motor

Mesaj #14 gönderen ugurci » 1 on yıl 2 yıl önce (21.01.2012, 00:06)

http://www.icaro2000.com/Products/Trike/Trike.htm
bu sitedeki elektrikli trike modelinin motoru 10 kw güç üretiyor ve taksi takeoff ve ucus için yeterli performansa sahip ve bualet 70 kg trikeagırlıgına ve 173 kg toplam uçus ağırlığı kapasitesine sahip.ancak motor ve pil 21 kg (5+16 kg) geliyor ve 20- 45 dakika civarında ucusa imkan veriyor. ancak 12.5 kg agırlıga sahip top 80 benzinli motor 11 kw güç saglıyor ve 8.5 kg yakıtla saatlerce ucus imkanı var(toplam 21 kg yaptı). eger motor gürültüsüne katlanırsanız çok daha uzun süreler uçuşu cok daha pratik olarak yapmak mümkün ve yakıt bitince inip hemen yakıtı yenilemek diğer avantajı.

Kullanıcı avatarı
sapmaz
Mesajlar: 1
Kayıt: 29.07.2012, 03:07
Ad Soyad: İsmail Sapmaz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen sapmaz » 1 on yıl 1 yıl önce (29.07.2012, 03:34)

Sevgili Kardeşim;
Öncelikle soruna cevap vereyim; testere motorlarının ürettikleri güç ağırlıklarına oranla gayet az. Seni ve yapacağın uçağı hep birlikte yerden kaldıracak gücü üretecek kadar testere motoru yok. İhtiyacın olan gücü üretecek miktarda testere motoru kendi ağırlığı ile kapasitesini aşmış olur. Aynı durum Yamahanın son ürettiği alümnyum alaşımlı motorları dışında motorsiklet motorları için de geçerli. Motor işi böyle. Diğer yandan pervane işi de karmaşık. Pervanenin uçlarının dönüşten dolayı vardıkları hız ses hızını geçmemeli . Diğer yandan pervane palleri arasında kitle ve şekil olarak hiç fark olmamalı. Yani aslında pervane işi daha hassas. Yine de uygun pervaneyi CNC ( bilgisayar destekli torna tezgahı diyebiliriz buna pek anlamını tutturamasak da ) tezgahı ile çalışan işyerlerine yaptırabilirsin. Ama onlar da senden dijital olarak çizilmiş bir pervane teknik resmi isteyeceklerdir. Autocad ideal olmasa da öğrenilmesi kolay bir yazılımdır. Tavsiye derim. Ultralightların üretimi için ben bir kitap aldım www.amazon.com dan . İsmi Simplified Aircraft Design for Homebuilders . Yazarı daniel p.Rymer. Yazara sorular da sordum. ( umarım ingilizcen vardır, olmasa da olmak zorunda kalacak yanında ingilizce de öğrencen, bu bir aşk). Kitapta nereyi ne kadar neyle yapacağın açıkça yazılı. Tüm hesaplar saire. Öyle karman çorman hesaplar da yok içinde. Eğer bir uçak yapacaksan hiçbirşeyi kendin yapmak zorunda olmadığını bilmeni isterim. Türkiye'de bir jeti bile imal edecek sanayi ustaları yaşıyor. Sadece yol gösterecek adama ihtiyaçları var. Kitapta bir cismin havada kalması için gerekli olan tüm şekil ve hesapların ayrıntıları mevcut. Üretme imkanın olduğunu yazmışsın yanlış anlamadıysam. Her türlü soruna elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağımdan emin olabilirsin.

Gelelim sana nasihatte bulunan kardeşlerime;
" Nasıl yaparım" sorusuna " yapamazsın" anlamında cevap vermek mealen birşey bilmemek ya da becerememiş olmak demektir. Bliyorsan söylersin. Bilmiyorsan susarsın ya da " ben denedim olmadı" ya da " denemeye teşebbüs etmeyi gözüm yemedi" dersin. Biliyormuş gibi ya da denemiş ve başarmış gibi yapmazsın. Yapmamalısın. Bunu yapmak memleketin geleceğine bir direk dikecek potansiyel sahibi gençleri yoldan alıkoymaktır. Tesadüfen rastladığım bu forumda yazılmış olanlar canımı sıktığı için üye olup bunları yazmaktayım. Sorulara nasihatlerle değil sorulana cevapla doldurulmuş forumlar dileğimle herkese saygılarımı sunarım...

Kullanıcı avatarı
İsmail
Mesajlar: 8
Kayıt: 16.08.2014, 23:20
Ad Soyad: İsmail Sapmaz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen İsmail » 9 yıl 7 ay önce (16.08.2014, 23:29)

Ahmet kardeşim. Belki 4 yılda sorularına cevap bulmuşsundur ama ben son yazdığımdan bu güne başka şeyler öğrendim paylaşmak isterim
En son İsmail tarafından 16.08.2014, 23:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
İsmail
Mesajlar: 8
Kayıt: 16.08.2014, 23:20
Ad Soyad: İsmail Sapmaz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen İsmail » 9 yıl 7 ay önce (16.08.2014, 23:35)

Yaklaşık 6 yıl önce aldığım bu kitapla , çocukluğumdan beri asla vazgeçmediğim hedef olan bir uçağın imalatı fikrine çok yaklaştığımı bilmeni isterim. Yazdıklarının bir yerinde sanayide her imkanın olduğunu yazmışsın. Uçağın imalat mateyalii ne olacak? Eğer her imkan varsa , her imkandan kastedilenin içinde cnc dik işleme makinaları da varsa, kitaptan çıkaracağın bilgiler ışığında uçağı komposit malzemeden yani karbon fiber+ epoksi reçineden yapmanı tavsiye ederim. Bunun için en az 5 metre işleme alanı olan bir cnc dik işleme ye ihtiyacın olur. Ya da daha küçük bir makinan varsa kalıpları çıkarman için modeli parça parça imal edersin. Bir araya getirir üzerine polyester cam fiberden negatif kalıp dökersin. Bu negatif kalıba da carbon fiber ve epoksi ile uçağı elle yatırma ve vakum infüzyon yolu ile dökersin

Kullanıcı avatarı
İsmail
Mesajlar: 8
Kayıt: 16.08.2014, 23:20
Ad Soyad: İsmail Sapmaz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen İsmail » 9 yıl 7 ay önce (16.08.2014, 23:42)

Kullanacağın epoksi ve karbon fiber türkiyede www.kompozit.net sitesinde satılmaktadır. Ancak ben yunanistandan da bulup daha ucuza aldım. Ancak gümrükte sorun çıkardılar. Kötüsü gümrükten içeri girenşn ne olduğunu anlayamadıkları için malzemem gümrükte bayağı bekledi..anladıkları zaman da nasıl hesapladıklarını bir türlü anlayamadığım bir gümrük vergisi ile alabildim. Neyse...yani kompozit işi için masraf kaçınılmaz...tecrübemi iletiyorum asla ilk denemde başarılı olamıyorsun. İlk adım olarak kitabı edinmeni ve hayal ettiğin uçağı kitaptaki bilgiler ışığında ve bir cad programında sanal olarak üretmeni tavsiye ederim. Bu iş için önce autocad öğrendim. Ama sonradan soldiworks ün çok daha esnek ve kullanımı kolay olması nediyle solidworks öğrendim. S na solidworks ü öğrenmeni tavsiye ederim. Öğrenirken kitaplar okudum ama , doğrusu asıl öğreten şey bilgisayar başında programla vakit geçirmek ve eğitim videolarında yapılanları taklid etmek oldu benim için
En son İsmail tarafından 16.08.2014, 23:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
İsmail
Mesajlar: 8
Kayıt: 16.08.2014, 23:20
Ad Soyad: İsmail Sapmaz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen İsmail » 9 yıl 7 ay önce (16.08.2014, 23:47)

Dizayn işi ile uğraşırken aynı zamanda materyalin ne olacağı hususnda bilgi sahibi olmalısın. Sivil havacılık gnel müdürlüğünün ultralight uçaklar içşn belirlediği sınırlamalar mevcut. http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilh ... shy_6c.pdf

Bu linkten ultralight uçaklar için sınırlama kurallarını alabilirsin. Uçağın bu sınırlar dışında olmamalı. Diğer yandan kullanacağın malzemenin sivil havacılık genel müdürlüğü tarafından kabul edilebilir olması gerekiyor. Örnek vermek gerekirse uçakta kullanacağın hiç bir alüminyum parçayı türkiyede üretilen alüminyum alaşımlarından imal edemezsin. Çünkü türkiyede sivil havacılıkta kullanılmasına izin verilen bir alüminyum alaşımı üretilmiyor

Kullanıcı avatarı
İsmail
Mesajlar: 8
Kayıt: 16.08.2014, 23:20
Ad Soyad: İsmail Sapmaz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen İsmail » 9 yıl 7 ay önce (16.08.2014, 23:57)

İlk yazdığım günden bu güne vardığım sonuç uçağı alüminyum iskelet ve üzerine incecik bir alüminyum sac ile kaplamak, daha sonra alümnyum sac üzerine karbon fiber kaplamak. Böylece kalıp imalatı masrafı ve zamanından kurtulmak. Henüz denemedim ama küçük bir modelde deneyip sağlamlığı test edeceğim