iniştakımı
Moderatör: Moderatör Ekibi
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
iniştakımı
arkadaşlar yardıcı olursanız sevinirim
biz 4 arkadaş gyrocopter yapmaktayız inşallah yıl başından sonra uçacağız
videoyu bir izleyin
http://www.youtube.com/watch?v=GlyR-aSE ... re=related
merak ettiğim iniş takımı mekanizması, darbeyi absorbe eden bir sistem var inişten sonra hiç zıplamıyor.
sistem trikelerde de kullanılabilir mukavemeti artırdığı gibi kaza riskini azaltır diye düşünüyorum
mekanikten anlayan bir arkadaş videoyu incelerse belki nasıl bir şey olduğunu çözer biz de sistemi trike veya gyroda kullanırız.
biz 4 arkadaş gyrocopter yapmaktayız inşallah yıl başından sonra uçacağız
videoyu bir izleyin
http://www.youtube.com/watch?v=GlyR-aSE ... re=related
merak ettiğim iniş takımı mekanizması, darbeyi absorbe eden bir sistem var inişten sonra hiç zıplamıyor.
sistem trikelerde de kullanılabilir mukavemeti artırdığı gibi kaza riskini azaltır diye düşünüyorum
mekanikten anlayan bir arkadaş videoyu incelerse belki nasıl bir şey olduğunu çözer biz de sistemi trike veya gyroda kullanırız.
- mustafa çelik
- Mesajlar: 391
- Kayıt: 20.11.2006, 18:38
- Ad Soyad: Mustafa Çelik
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
Mustafa ATSIZ bu işe el atarsa kesinlikle ortaya birşeyler çıkar, kendisiyle 3 yıl kadar önce tanıştığımda benim paramotorun resimlerin bol bol çekmesiyle kendi treğini yapacağını anlamamıştım. Mustafa arkadaşımız THK'na vinçle kalkış sistemi gelmeden bu yöntemle kalkış yapan bir arkadaşımız, yanılmıyorsam Akkıllı TV'de görmüştüm kendisine halat bağlatarak çektirerek vinç kalkışı yapmıştı o görüntüleri buraya koymasını isterim. Meslek itibariyme konstiriksiyoncu olduğundan dolayı sizede fazlasıyla yardımcı olacaktır. Çalışmalarınızı ilgiyle takib edeceğiz.
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
slm arkadaşım zaten sistem darbeyi emen bir sistem amaç bu olunca mutlaka faydası olacaktır zaten videolarda görülüyorda çizim konusunda iyi değilim ama uygulama olarak proeyi kafamda çizdim bile ilerleyen günlerde görüşelim yapma imkanım bile olabilir bu arada bu işlerde tanıdığım bir uzman kişidaha var kendisi bu konularda daha çok araştırmacı makina mühendisi Bursa dan Sebahattin Çetin bey eli öpülecek sanatkar ve aynı anda ustamdır kendisi .SLM MRB- Mustafa Çelik abicim nerelerdesin hiç akşehire gelmez oldun özlettinn kendini evet şimdiki projemde mikrolayt var nasip olursa bu sende onu yapmayı düşünüyorum motor arayışındayım güçlü bir motor denkgelirse haberim olsun kazasız uçuşlar dilerim ......
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
bartsay yazdı:Arkadaşlar bir de şu sisteme bakarmısınız
http://www.youtube.com/watch?v=GlyR-aSE ... re=related
nasıl çalıştığını anlayan var mı?
tek teker üzerine sert inişte sizce sistem sorun sorun çıkarır mı?
zannediyorum helezon yayları olmayan sadece amörtüsör sistemi kullanılmış günümüz yolcu uçaklarındada aynı mantık kullanılmakta ,
yere sert inişlerde amörtüsörler darbeyi emiyor ve helezon yayları olmadığı için tekrar geri sıçrama olmuyor aynı sistemi yapacağım trikede kullanacağım , ağır olacağı yönünde eleştiriler olsada sırf bu konfor için 6 kilo zayıflarım sanırım
cevaplar burada ama video uzun
http://www.youtube.com/watch?v=ID7Axc8CuOI
- kugular
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 27.04.2012, 21:54
- Ad Soyad: Bulent Kugu
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
herkeze merhaba,
irfancığım doğru söylüyorsun bişi eklemek istiyorum. özellikle darbe emici olarak bilinen ticari adını şuan bilmiyorum ama özellikle makine imalatı otomotiv sektörü ve birçok alanda kullanılan bir sistemdir. videolardada dikkatinizi çektiyse ayaklar önce aşağı doğru uzanmış bir pozisyonda ve yere basar basmaz yukarı esneyerek tekrar geri gelmiyor. kaldıki o hızda ve ağırlıkta yaylı bir mekanizma olsa bihayli zıplatır. ayaklarda makaslama hareketiyle inişteki oluşan statik yükü kollara dağıtarak sönümlendirmekte. aslında basitgibi ama biraz mekanik lazım. en basit örnek apartman giriş kapılarındaki hidrolik kol mantığında çalışır. irfancığım konstrüksiyonu yaparken yaparız sana bir güzellik. ayıpsın kardeşim.
irfancığım doğru söylüyorsun bişi eklemek istiyorum. özellikle darbe emici olarak bilinen ticari adını şuan bilmiyorum ama özellikle makine imalatı otomotiv sektörü ve birçok alanda kullanılan bir sistemdir. videolardada dikkatinizi çektiyse ayaklar önce aşağı doğru uzanmış bir pozisyonda ve yere basar basmaz yukarı esneyerek tekrar geri gelmiyor. kaldıki o hızda ve ağırlıkta yaylı bir mekanizma olsa bihayli zıplatır. ayaklarda makaslama hareketiyle inişteki oluşan statik yükü kollara dağıtarak sönümlendirmekte. aslında basitgibi ama biraz mekanik lazım. en basit örnek apartman giriş kapılarındaki hidrolik kol mantığında çalışır. irfancığım konstrüksiyonu yaparken yaparız sana bir güzellik. ayıpsın kardeşim.
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
kugular yazdı:herkeze merhaba,
irfancığım doğru söylüyorsun bişi eklemek istiyorum. özellikle darbe emici olarak bilinen ticari adını şuan bilmiyorum ama özellikle makine imalatı otomotiv sektörü ve birçok alanda kullanılan bir sistemdir. videolardada dikkatinizi çektiyse ayaklar önce aşağı doğru uzanmış bir pozisyonda ve yere basar basmaz yukarı esneyerek tekrar geri gelmiyor. kaldıki o hızda ve ağırlıkta yaylı bir mekanizma olsa bihayli zıplatır. ayaklarda makaslama hareketiyle inişteki oluşan statik yükü kollara dağıtarak sönümlendirmekte. aslında basitgibi ama biraz mekanik lazım. en basit örnek apartman giriş kapılarındaki hidrolik kol mantığında çalışır. irfancığım konstrüksiyonu yaparken yaparız sana bir güzellik. ayıpsın kardeşim.
eyvallah bülentim sağol o konularda gazaltı, tıg kaynağı tek dayanağımsın dostum sağol varol
lakin ben şu amörtüsör mevuunu fazlaca kafama takmış durumdayım benim atölyede 1 çift amörtüsör varki en az 10 cm esneyebiliyor ve 2 adetin ağırlığı zannederim 1 kg gelmez düşünülenden ve görünenden çok çok hafif
kafamda şöyle bir şey canlandırdım yaylarını iptal edip yukarıdaki gayrocopter tarzı bir sistemi trike ye uyarlamak o kadar zor bir durum değil belki düşündüğümden dahada iyi sonuçlar verir ama hiç olmamaktan daha iyidir tek eksi yanı yapacağı ağırlıklar olur sanırım
bilgi tyecrübe sahibi arkadaşlar fikirlerini beyan ederlerse iyi olur , bilgi paylaşıldıkça yücelir .
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:yan aks üzerindeki L şeklindekiamartüsör bağlantı yeri extra ağırlık demek.....bence o delikli derecelendirme kısmını direk aksa bağlantı yap...yok açı çok dik olur dersen aksa tam o noktadan bıraz eğim verebilirsin....acizane görüşüm
teşekkür ederim yaptığım çizim elbette teoride şu an iş yapım aşamasına geldiğinde söylediklerinizde çok mantıklı aslında , o ters L parçalar dahada küçülebilir yada olası sert inişlerde birden bire akslara binen salınımı dağıtıp aksın yamulmasını engelleme mantığıyla öyle düşündüm ama tabi ağırlık diye bir sorunumuz daha var
sonuçta 1 kg ordan 1 kg burdan toplamda yekün tutar her şeyi düşünüyorum ama sistem düşündüğüm gibi işlemez ise ki işler tekrardan iptal etmek zor olmayacak yani çelik halatla gergi olayına devam en azından telafi olabilecek şekilde yapılır fazlada kaş göz çıkarılmadan
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
irfan bey sitedeki yazdıklarınızı ve faliyetlerınıze bırcok kez arastırmalarım sırasında denk geldım....benımde trayk için bırkaç teknıkresım çızımım var...bende kendı traykımı yapmayı dusunuyorum ama motor olayını halletmeden trayka baslamak istemıyorum...mz 301 motorsıklet motorundan baska alternatıf cıkmıyort karsıma..onuda ben kullanmak ıstemıyorum....daha kucuk daha estetık aynı gucu ureten baska motor yokmu ,siz daha eskı sayılırsınız benden bu konuda...
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:irfan bey sitedeki yazdıklarınızı ve faliyetlerınıze bırcok kez arastırmalarım sırasında denk geldım....benımde trayk için bırkaç teknıkresım çızımım var...bende kendı traykımı yapmayı dusunuyorum ama motor olayını halletmeden trayka baslamak istemıyorum...mz 301 motorsıklet motorundan baska alternatıf cıkmıyort karsıma..onuda ben kullanmak ıstemıyorum....daha kucuk daha estetık aynı gucu ureten baska motor yokmu ,siz daha eskı sayılırsınız benden bu konuda...
anlıyorum tarık bey öncelikle yeni yılınızın size ve tüm sevdillerinize hayırlar getirmesini dilerim
paramotor motoru denince ve maxsimum 30 hp denince türkiye şartlarında kullanılabilecek parçası en uzuz olan, her yerde bulunabilen 30 hp olasada 23 hp tatmin edici güce sahip olan ve alımı ulaşımı bol olan bir motor cinsi olduğu için ben ve benden önceki tümk dostların tercihi MZ motosiklet olmuştur , 2 zamanlı modifiyeye müsait ve ucuz
bu sebepten dolayı sanırım başka altarnatif önce size ve bize kalmadığı bu yüzden olsa gerek
öte yandan başka hafif ve küçük çaplı motor bulmak paramotor diye tabir ettiğimiz ,hafif ve güçlü olsun dediğimiz orjinalinden başakası değildir sanırım:)
ama tabi son zamanlarda bu girişime giren dostlarımız bulunmakta ve güzel vaatler içeren sonuçlar elde etmekteler , bundan dolayı bir türk vatandaşı olarak gurur duymuyorum desem yalan olur oda ayrı konu
uzun yıllar motosiklet kullanıcısı ve bu işilere gönül vermiş biri olarak benim en köklü dayanağım hurdalıklardır evet motosiklet hurdalıkları ama anlatmaya çalıştığınız işimi görecek bir motora şu ana kadar malesef rastlayamadım yani görünen o ki MZ yine benim favori motorumdur
bu arada hep söyleriz ya bilgi paylaşıldıkça yücelir şu bahsettiğiniz trike çizimlerinizi tamda trike şasisine başlayacağım şu günlerde paylaşırsanız bundan memnun olurum benimkde iyi kötü gerçek ölçülerde bir çizimim mevcut belki sizde bir fikir verir
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
irfan bey paylaşımınız için teşekkurler.....benim çizimlerim henuz kaba taslak işyerınde ölçüsüz olarak boş vakitlerimde karaladığım çizimler....en kısa zamanda fotolarını cekıp buraya yukleyeceğim ama size bir fıkır verebılır belkı...
dünyadakı orjınal triklerin internetten çoğunu inceledim,herbirinden beğendiğim kısımlarını alarak kabataslak bır model çıkardım ortaya...trayk benım için en son kısım...çunkı onun uzerıne monta edeceğim motoru kesınleştiremesem traykın butun ölculerı değişebılıyor...çogu ölçü motora bağlı yanı...motor+eksoz+depo gibi aparatlardan dolayı...birde traykın demonte olması gerek,ama bunu yapabılmek içinde titreşim meselesini halletmiş olmak gerekıyor oda ayrı bır mesele...
mz motorunuda kullananlarıda internetten çok inceledim.mz motorunun dişli kutusunun kesılmiş hali ve yerine ikinci pervane kasnak milinin nereye anasıl monta edıldıgınee dair pek foto bulamadım.onunla ilgili resım varsa görmek ısterım....birde şunu sorayım mz dişli kutusunu keserken daha doğru kesmeden dişlileri boşaltıp sadece iki dişliyle sizin bahsettiğiniz 1:2 redıksıyon oranını dişşliyle saglamaya çalışsak olmazmı...yanı kayış kasnak olmadan kapalı dişli devresi yapmaya çaılssak.???
dünyadakı orjınal triklerin internetten çoğunu inceledim,herbirinden beğendiğim kısımlarını alarak kabataslak bır model çıkardım ortaya...trayk benım için en son kısım...çunkı onun uzerıne monta edeceğim motoru kesınleştiremesem traykın butun ölculerı değişebılıyor...çogu ölçü motora bağlı yanı...motor+eksoz+depo gibi aparatlardan dolayı...birde traykın demonte olması gerek,ama bunu yapabılmek içinde titreşim meselesini halletmiş olmak gerekıyor oda ayrı bır mesele...
mz motorunuda kullananlarıda internetten çok inceledim.mz motorunun dişli kutusunun kesılmiş hali ve yerine ikinci pervane kasnak milinin nereye anasıl monta edıldıgınee dair pek foto bulamadım.onunla ilgili resım varsa görmek ısterım....birde şunu sorayım mz dişli kutusunu keserken daha doğru kesmeden dişlileri boşaltıp sadece iki dişliyle sizin bahsettiğiniz 1:2 redıksıyon oranını dişşliyle saglamaya çalışsak olmazmı...yanı kayış kasnak olmadan kapalı dişli devresi yapmaya çaılssak.???
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:irfan bey paylaşımınız için teşekkurler.....benim çizimlerim henuz kaba taslak işyerınde ölçüsüz olarak boş vakitlerimde karaladığım çizimler....en kısa zamanda fotolarını cekıp buraya yukleyeceğim ama size bir fıkır verebılır belkı...
dünyadakı orjınal triklerin internetten çoğunu inceledim,herbirinden beğendiğim kısımlarını alarak kabataslak bır model çıkardım ortaya...trayk benım için en son kısım...çunkı onun uzerıne monta edeceğim motoru kesınleştiremesem traykın butun ölculerı değişebılıyor...çogu ölçü motora bağlı yanı...motor+eksoz+depo gibi aparatlardan dolayı...birde traykın demonte olması gerek,ama bunu yapabılmek içinde titreşim meselesini halletmiş olmak gerekıyor oda ayrı bır mesele...
mz motorunuda kullananlarıda internetten çok inceledim.mz motorunun dişli kutusunun kesılmiş hali ve yerine ikinci pervane kasnak milinin nereye anasıl monta edıldıgınee dair pek foto bulamadım.onunla ilgili resım varsa görmek ısterım....birde şunu sorayım mz dişli kutusunu keserken daha doğru kesmeden dişlileri boşaltıp sadece iki dişliyle sizin bahsettiğiniz 1:2 redıksıyon oranını dişşliyle saglamaya çalışsak olmazmı...yanı kayış kasnak olmadan kapalı dişli devresi yapmaya çaılssak.???
gereken tüm paylaşımları zamanı geldiğinde yapacağım lakin bu aralar çok yoğunum hatta pc başına bile gece geç saatlerde oturabiliyorum ama merak ettiklerinizi 0 532 683 2087 benim numaramdır istediğiniz zaman çekinmeden sorabilirsiniz
pervane mili bağlantısı yataklamaları ile alakalı resimler harici harddiskimde en kısa zamanda yüklerim saygılar
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Arkadaşlar bir de benim acizane tavsiyem var.Dikkat ederseniz hava araçlarında iniş takımları farklı bir şekilde yapılır.Önden BEK tekerli arkadan BEK tekerli diye.Bu hava aracının dikkat ederseniz BEK tekeri yani sağa ve ya sola dönüşünü sağlayan teker önde bulunuyor.Yani bir nevi Cessna uçaklarının sanki benzer bir iniş sitili sergiliyor.Önce absorbe ediliyor sonrada bek tekerini koyuyor.Arkadan BEK tekerli olsa idi.Önce ön tekerleri koyar tabiki lastkli kastırmalı amortisörler mevcut bu tip eski uçaklarda (L-18VEDE L 21)Darbeyi ön teker alır daha sonra arka teker yavaş yavaş pilotun ustalığına göre yere konduktan sonra TAXİ yaparak RULE kaçırmamak şartıyle ilerleyerek yavaş yavaş pist kenarına yaklaşırlar.Ama dikkat ederseniz Cyrokopter sanıldığı gibi kolay bir araç deyil.Çok ustalık ve hüner isteyen her babayiğidin kullanacağı bir araç deyildir.Kazalarına bir bakın istatistikler zaten bunu hemen gösteriyor .ZATEN YEDEK PARAŞÜT KULLANMA İMKANI BU ARAÇTA YOK.Acizane fikrim bir kardeş bir abi olarak size tavsiyem araştırma yapmadan,derme çatma motorlar kullanarak,her kafadan gelen sese kulak vermeden mükemmelin ötesinde bir istatistiki veriler toplayarak mühendislik bilgilerini de yanına katarak sağlam ve hafif uçak çeliği kullanarak bu işi yapın derim.TATLI UÇUN TATLI KONUN.
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
hsiray@ttnet yazdı:Arkadaşlar bir de benim acizane tavsiyem var.Dikkat ederseniz hava araçlarında iniş takımları farklı bir şekilde yapılır.Önden BEK tekerli arkadan BEK tekerli diye.Bu hava aracının dikkat ederseniz BEK tekeri yani sağa ve ya sola dönüşünü sağlayan teker önde bulunuyor.Yani bir nevi Cessna uçaklarının sanki benzer bir iniş sitili sergiliyor.Önce absorbe ediliyor sonrada bek tekerini koyuyor.Arkadan BEK tekerli olsa idi.Önce ön tekerleri koyar tabiki lastkli kastırmalı amortisörler mevcut bu tip eski uçaklarda (L-18VEDE L 21)Darbeyi ön teker alır daha sonra arka teker yavaş yavaş pilotun ustalığına göre yere konduktan sonra TAXİ yaparak RULE kaçırmamak şartıyle ilerleyerek yavaş yavaş pist kenarına yaklaşırlar.Ama dikkat ederseniz Cyrokopter sanıldığı gibi kolay bir araç deyil.Çok ustalık ve hüner isteyen her babayiğidin kullanacağı bir araç deyildir.Kazalarına bir bakın istatistikler zaten bunu hemen gösteriyor .ZATEN YEDEK PARAŞÜT KULLANMA İMKANI BU ARAÇTA YOK.Acizane fikrim bir kardeş bir abi olarak size tavsiyem araştırma yapmadan,derme çatma motorlar kullanarak,her kafadan gelen sese kulak vermeden mükemmelin ötesinde bir istatistiki veriler toplayarak mühendislik bilgilerini de yanına katarak sağlam ve hafif uçak çeliği kullanarak bu işi yapın derim.TATLI UÇUN TATLI KONUN.
paramotor trike neysede gayrokopter olayında hakikaten kulanılan malzeme kalitesi çok önemli ve işin kötü tarafı piyasada sağda solda bulabileceğimiz mataryaller değil pek
şu an düşünüyorum ve allah kalbimi biliyorya her tarafı yaparsın olmayacak iş değil ama o pervanesi yokmu hangi malzemeden temin edileceği, yada yapılacağı yada nereden alınacağı halen kafamda soru işareti ? merakla ve sabırla inşallah olumlu sonuçları görmek nasib olur.
bu uğurda uğraşan arkadaşları tebirk ediyor başarılar diliyorum .
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
Re: trıke
aspex yazdı:ölçüsüz ve kaba taslak trike çizimlerim bunlar ırfan bey....dahada araştırma aşamasındayım değişiklık olabılır yani...
benim canım sıkıldıkça birşey yapamadığım zamanlarda oturur yapacaklarımı kağıt üzerinde çizer çalışma mantıkları , malzeme dayanım olasılıkları üzerinde düşünür kafamda mahkeme yaparım , bunun çokta faydasını gördüm
tabi sizin paylaştığınız çizimlerde yukarıda anlattığıma benzer bir durum söz konusu olduğunu düşünüyorum hiç bir şey yapamadığınızda oturur karalarsınız , tabi karalamak iyidir hani çok bilşmişlik olarak algılanmasın ama gerçii çizimle gerçek arasında iş yapım aşamasına gelince ufak tefek farklılıklar yapılır , yani illada çizim aşamasındaki gibi olacak diye bir kaide yoktur ,
hani bu konuda ben farklı düşünüyorum çiziyorum ve çizdiğimin aynısını yapacağım derseniz acizane küçük bir şey söylemek isterim
üzt şasi kısmını oval yaptığınızda temelde üzerine binen yükün fazla olacağı ve esneme yamulma olasılığı riskinin benim resimde anlatmaya çalıştığımdan daha fazla olacağı düşüncesindeyim
kırmızıyla blirtmeye çalıştığım alanı bükerek büküm yerlerinede ekstra bayrak atmanız şasinin direncini arttırır çünki o kısım çok mühim , paraşüte bağlantı yeri orası olacağı için hem motor alt şasi yükünü, hemde sizin ağırlığınızı taşıyacağından emin olmanız ve içinizin rahat olması çok önemli ama olmayacak diye bir kaide yok malzeme et kalınlığını fazla tutarsınız direnim gösterir ama bu seferde yine ağırlık demek acayip bir şey hem sağlam olacak hem hafif olacak hemde çok basit olacak
tabi çizimde her şey değişebilir ama üst taşıyıcı şasinin köşeli hatlara büründürülerek aralarına parça koymak bence sağlıklı olan .
bu arada motor pervane mili bağlantı resimlerinide yükleyeyim
bu arada sebahattin çetin ağabeyimin traykının resimleridir imaj proğramı bira kasıyor yüklerken resim piksellerini fazla düşürmedim ,
- Berussa
- Mesajlar: 381
- Kayıt: 23.12.2008, 23:33
- Ad Soyad: İbrahim Altın
- Şehir: Bursa-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
irfan karaman yazdı:şu an düşünüyorum ve allah kalbimi biliyorya her tarafı yaparsın olmayacak iş değil ama o pervanesi yokmu hangi malzemeden temin edileceği, yada yapılacağı yada nereden alınacağı halen kafamda soru işareti ? merakla ve sabırla inşallah olumlu sonuçları görmek nasib olur.
bu uğurda uğraşan arkadaşları tebirk ediyor başarılar diliyorum .
İrfan Bey bildiğim kadarıylaGyrocopter pervanesi artık ülkemiz de üretiliyor.Bursadan ilk yerli paramotoru yapan Fahri DÖNMEZ abimizin işyerinde numune bir parça görmüştüm.Ne olduğunu sorduğumda da Gyrocopter için pervane(pal) örneği olduğunu söylemişti.Aşağıdaki linkte bir örneği var.Vural ÇELİK i facebook dan eklerseniz size yardımcı olacaktır.Gyrocopter pal 'i ürettiklerini söylemiş.
https://www.facebook.com/vural.celik1
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
Berussa yazdı:irfan karaman yazdı:şu an düşünüyorum ve allah kalbimi biliyorya her tarafı yaparsın olmayacak iş değil ama o pervanesi yokmu hangi malzemeden temin edileceği, yada yapılacağı yada nereden alınacağı halen kafamda soru işareti ? merakla ve sabırla inşallah olumlu sonuçları görmek nasib olur.
bu uğurda uğraşan arkadaşları tebirk ediyor başarılar diliyorum .
İrfan Bey bildiğim kadarıylaGyrocopter pervanesi artık ülkemiz de üretiliyor.Bursadan ilk yerli paramotoru yapan Fahri DÖNMEZ abimizin işyerinde numune bir parça görmüştüm.Ne olduğunu sorduğumda da Gyrocopter için pervane(pal) örneği olduğunu söylemişti.Aşağıdaki linkte bir örneği var.Vural ÇELİK i facebook dan eklerseniz size yardımcı olacaktır.Gyrocopter pal 'i ürettiklerini söylemiş.
https://www.facebook.com/vural.celik1
bu güne kadar araştırma gereği duymadığım için konu hakkında pek fazla bilgi sahibi değilim
internet üzerinden yerli imalat çekme sureti ile havalanan bir gayro videosu izlemiştim ama hepsi bundan ibaret
bu uğurda emek harcayan, kafa patlatan arkadaşları tebrik ederim ,
lakin bu konu kafamda büyük bir sıkıntıdır benim için hani sohbet ediyoruz o açıdan anlatıyorum , azerbaycan kökenli çok sevdiğim uçak mühendisi bir ağabeyimle bu helikopter pervaneleri ve malzeme mataryal karışımları üzerinde bolca sohbetimiz sırasında bana bir kaç bilgi vermişti yanlışım varsa düzeltin 7000 serisi üztü havacılıkta kullanılan aliminyum alaşımının karışımlarından bahsetmişti hatırımda kaldığı kadar , havacılıkta kullanılan bu aliminyumu yay gibi bükersin ama yamultup kıramazssın demişti nedeninide içindeki titanyum, silisyum ve adı şu an aklıma gelmeyen çakmak taşlarında kullanılan bir elentten bahsetmişti sonuç olarak hafif olduğu kadar sağlamda olur demişti
netice itibari ile boyut olarak öyle kısa filan bir pervane (pal) değil bu 135 cm ahşap pervaneyede benzemez inşallah anlatmaya çalıştığım kaliteyi yakalamışlardır bu konuda , ben öyle olduğunu tahmin ediyorum
yamaç paraşütü, paramotor trayk vs. anlarımda şu gayro olayının pek şakası olduğunu düşünmüyorum kendi adıma ,
yukarıdada söylediğim gibi bu uğurda emek harcayıp kafa yoran arkadaşları taktir ediyorum ,
paylaşım için teşekkürler. kazasız uçuşlar .