iniştakımı
Moderatör: Moderatör Ekibi
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
irfan bey yorumunuz için tesekkur ederim...ama dediğim gibi çizim ölçüsüz oldugu için o kısım okadar uzun olmayacak vede o eğim açısı ordaki kadar fazla olmayacak hafif bir eğim olacak...sizin bahsettiğiniz esneme olsun diye yarım daire acısı verilmiş yani...esneme darbe yi absorbe etme açısından iyi birseydir.fazlası tabıkı sızın bahsettiğiniz eğilmeye sebep olur ancak kulllanılan malzeme onu tasıyacak cinsten olucak....birde yükün tamammını oraya tasıtmayı düşünmüyorum.alt ana gövde harnes ve en son ora bağlantılı olacak karabinalar.Netten gördüğüm traykın resmını yukleme çalısayım daha ıyı anlarsınız ne demek istediğimi.
sizin çiciminizde guzel tabıkı ama görüş açısını kısıtladığı için ileriye uzatmak ıstemedim ustten gelen profılleri.
ama benım çizim mukavemet olarak tandeme uygun değil onun farkındayım...
paylaştığınız resımler için tesekkur birkaç seyi daha fazla netleştirdi kafamda.
sizin çiciminizde guzel tabıkı ama görüş açısını kısıtladığı için ileriye uzatmak ıstemedim ustten gelen profılleri.
ama benım çizim mukavemet olarak tandeme uygun değil onun farkındayım...
paylaştığınız resımler için tesekkur birkaç seyi daha fazla netleştirdi kafamda.
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:irfan bey yorumunuz için tesekkur ederim...ama dediğim gibi çizim ölçüsüz oldugu için o kısım okadar uzun olmayacak vede o eğim açısı ordaki kadar fazla olmayacak hafif bir eğim olacak...sizin bahsettiğiniz esneme olsun diye yarım daire acısı verilmiş yani...esneme darbe yi absorbe etme açısından iyi birseydir.fazlası tabıkı sızın bahsettiğiniz eğilmeye sebep olur ancak kulllanılan malzeme onu tasıyacak cinsten olucak....birde yükün tamammını oraya tasıtmayı düşünmüyorum.alt ana gövde harnes ve en son ora bağlantılı olacak karabinalar.Netten gördüğüm traykın resmını yukleme çalısayım daha ıyı anlarsınız ne demek istediğimi.
sizin çiciminizde guzel tabıkı ama görüş açısını kısıtladığı için ileriye uzatmak ıstemedim ustten gelen profılleri.
ama benım çizim mukavemet olarak tandeme uygun değil onun farkındayım...
paylaştığınız resımler için tesekkur birkaç seyi daha fazla netleştirdi kafamda.
çok değişik modellemeler mevcut piyasada hepsinin pirensibini mantığını anlayıp , tüm bu mantıkların ortak birleşiminden bir trike doğacak anladığım kadarıyla
aramızda kalsın aynı şeyi bende düşünüyorum
ben ölçülendirme vs. yaptım ama her an her şey değişebilir , malzemeden tutunda ölçülendirmeye kadar hele o aşamaya bir gelinsinde
her insan kafasına yatanı tatbik eder sizinde aklınızda bir modelleme ve kullanılacak malzeme eminim var onun için bizler burda sohbetini ederken konuyla alakalı merakı ,ilgisi olan arkadaşlarada küçük ipuçları bilgiler verdiği aşikar ,
ben traykı evin kömürlüğünde yapacağım aslında benimde kafamdaki üst bağlantı şasisi çizdiğim gibi değil ama kendi imkanlarımla bükeceğim için kafamdaki şekli kendi imkanlarımla düzgün bükemeyeceğim için çizimdeki gibi olmak zorunda , zaten mantıksal olarak ölçülerin ve açıların dışına çıkılmadığı sürece istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz sıkıntı olmaz kanımca
bakalım zaman neyi gösterecek izne çıkmama 1 gün kaldı sonra tam yol ileri
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
irfan bey tam ortasından kesim yaptığınız o mil deliğinide kullanarak,rediksiyon için yani ikinci mil için o yatağı kullanarak uygun dişli oranlarıyla pervane yatağı olmazmı o kestiğiniz delikten.???krank mili ili o araya uygun oranda iki adet dişli koyarak kayış kasnaksız dişli kullanarak kapalı devre redıksıyon yapmış olunur.mumkunmudur.?
- ta2aeb
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 05.09.2011, 15:07
- Ad Soyad: Ergün Bilgin
- Şehir: Zonguldak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Aslında mümkündür ama dişlilerin yag içinde olması ve dişlinin hareketı dısarı verebilmesi için kapalı bir kutudan hareketı dısarı çıkartırken keçe ile yag kacagının onlenmesı gerekir. ayrıca bu bolümün kapalı bir kutu içerisine alınması gerekir. dişlilerin yagın ve kapalı kutunun agırlıgınıda dusunursek kanımca aleminyum kasnak ve micro v kayış bu iş için en uygun olanı. konu mekanik olunca dayanamadım. buda benım nacizane gorüşüm
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:irfan bey tam ortasından kesim yaptığınız o mil deliğinide kullanarak,rediksiyon için yani ikinci mil için o yatağı kullanarak uygun dişli oranlarıyla pervane yatağı olmazmı o kestiğiniz delikten.???krank mili ili o araya uygun oranda iki adet dişli koyarak kayış kasnaksız dişli kullanarak kapalı devre redıksıyon yapmış olunur.mumkunmudur.?
şanzumanı keserken aynı şeyi bende düşündüm montajı daha kolay ekstra yer kaplamadan daha orjinal olur diye aklımdan geçti lakin elimizdeki kasnak ölçüleri bahsettiğiniz yataklarda boyutları sebebiyle kurtarmadı yani granktan gelen gücü rediksiyonsuz direkt yapsanız söylediğiniz olur ama bu seferde sıkıntı başka yerlere sapıyor, kayış aktarma yapacaksanız kayış gergisi olayı nasıl olur ? mekanik dişli yaparsanız sağlıklı olurmu sorularını güzelce iştişahare yapmak lazım gelir kısaca en kısa yol bildiğimiz yoldur , elimde ölçüler mevcut amerikayı tekrar keşifle uğraşıp zaman kaybetmekle uğraşacak sabrım yok
ama daha önceki cevaplarımda paylaştığım motosiklet hurdalığından bir tane mz alınıp gönlümüzce oynayabiliriz böyle güzel bir avantaj mevcut ama yinede olmayacak iş değil , olmaz diye bir şey yok saygılar
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
siz bu işlerde ugrasan biri olarak elbet teccübelisiniz...sizin çalışmanızın fotolarını görmek isterim...maıl gönderebılırsenız sevınırım....
ben suan beklemedeyım...henuz bir mz motoru bulamadım.burda motorsıklet hurdalıgı yok ne yazıkkı...arastırıyorum halaaaa...
[email protected]
ben suan beklemedeyım...henuz bir mz motoru bulamadım.burda motorsıklet hurdalıgı yok ne yazıkkı...arastırıyorum halaaaa...
[email protected]
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:siz bu işlerde ugrasan biri olarak elbet teccübelisiniz...sizin çalışmanızın fotolarını görmek isterim...maıl gönderebılırsenız sevınırım....
ben suan beklemedeyım...henuz bir mz motoru bulamadım.burda motorsıklet hurdalıgı yok ne yazıkkı...arastırıyorum halaaaa...
[email protected]
estağfurullah , paylaşıma dair bilgi verecek konuları paylaşmaya çalışıyor olsamda başka başka konularda bir kaç resim oraya birkaç resim bu konuya serpiştiriyorum
ama zamanı geldiğinde gerçek piksellerinde resimlere pek dokunmadan herkezin faydalanacağı şekilde düzgünce geniş kapsamlı anlatımla , tek çatı altında bir konuya toplayıp paylaşacağım ama şu an için hakkaten paylaşmam gerekenleri paylaştım ,
zaten temel malzemeleri bir araya getirdikten sonra gerekli tornalama işlemleride hallolunca aleti toparlanması ve ruh kazanması çok zaman almayacak , lakin istediğim rüzgar sürekli aynı yönden esmemekte ,
o yüzden ben size numaramı bırakayım , tabi sizinkinide alabilirim hem tanışmış oluruz hemde canlı canlı kendimizi ifade etme şansımız olur
görüşmek üzre .
- kugular
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 27.04.2012, 21:54
- Ad Soyad: Bulent Kugu
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=rvo ... =endscreen
bu videodaki detay ilgilenen arkadaşların merakını giderir sanırım.
irfancığım ençokta senin sanırım.
selamlar.
bu videodaki detay ilgilenen arkadaşların merakını giderir sanırım.
irfancığım ençokta senin sanırım.
selamlar.
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:irfan bey konuyla alakasız ama motorsıkletle ilgili olduğunuz için sormak istiyorum...
bende eski motorculardanım...crosstan enduroya geçiş yaptım.xt600 için yan çanta demiri bulamıyorum,en son çare çizip kendim yaptırıcam atölyede....satan yada hurdaya çıkan motorlardan bulunurmu bu demir.??
genelde çin malı motosikletlerin bulunduğu hurdalıkta bire bir motorunuza uyacak parçayı bulmanız zor , bulsanız bile kalitesiz malzemeden olacağı düşüncesindeyim hadi onuda bulduk diyelim , yine bir takım işlemler yapmak durumunda kalabilirsiniz şöyleki bağlantı yerlerini kesip biçmeniz icab edebilir , zaten böyle uğraştıktan sonra yenisini yapmak yada yaptırmak daha mantıklı malzeme seçinide kaliteli bir mataryalden kullandığnızda daha hoş olur bence ,
öte yandan çantalar elinizde var ama koruma demirlerimi yok onu tam olarak anlayamadım ?
eğer çanta var ise çantalara göre motosikletinizin uygun bağlantı yer ve ayaklarına bağlı olarak çanta demiri yapabilirim ama bana ne kadar mesafedesiniz bu da önemli
sadece çanta demiri yapmak olayı çözermi çözer ama motosikletinizin dizayn estetiğinede uyumlu olursa kaymaklı ekmek kadayıfı gibi olur
hatta motorunu bana bir kaç saat bırakacak xt600 kullanıcısı olsa yapıp kargolarım bile daha önce bir kaç arkadaşa yapmıştım ama resim filan çekmek aklımıza gelmedi . ama hurdalıktan aldığım bir bisikleti toplayıp bu hale getirmiştim ufak tefek çarşı pazar içinde iş görebilmek için , ufak tefek dediğim yine çift taraflı 40 kg taşıyor
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
irfan bey paylaşımınız için tesekkur ederim....yakında olsak zaten burdan yazmaz atlar gelirdim ama malum ordu nire,kocaeli nire....karar verdim artık kendim çizip yaptırcam burda ustaya ama ölçüler için tereddut ediyorum...kopyalayacak bir örnek yada çizim olsaydı elimde sorun yoktu...neyse bi şekilde halledicem artık...yaza tura cıkmayı planlıyorum çantasız olmaz.
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:irfan bey paylaşımınız için tesekkur ederim....yakında olsak zaten burdan yazmaz atlar gelirdim ama malum ordu nire,kocaeli nire....karar verdim artık kendim çizip yaptırcam burda ustaya ama ölçüler için tereddut ediyorum...kopyalayacak bir örnek yada çizim olsaydı elimde sorun yoktu...neyse bi şekilde halledicem artık...yaza tura cıkmayı planlıyorum çantasız olmaz.
rica ederim ne demek
evet ordu nire kocaeli nire çantasızlığın sıkıntısı uzun yola tura vs. çıkmasamda tecrübeyle sabittir
bu arada çıktığınız turda rotanız dahilinde kocaeline uğrama şansınız varsa , belki çanta demiri yapamayız ama acı bir kahvemi ikram etmeyi her daim isterim selametle
bu arada çantalar kesmedi birde römork yapmıştım motosiklete
otomatik disk frenleri, amörtüsörleri,ışıklandırmaları , bağımsız askı sistemi krom şasi vs
http://www.youtube.com/watch?v=QZLsk1f2AUc
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
ozkan1001 yazdı:Römork fabrikasyon olmuş. Ellerinize sağlık.
teşekkür ederim özkan bey konu sahibi arkadaşada ayıp olacak , konu dışının, konu dışısına çoktan çıktık ,konunun sahibi olarak önce kendisinin affetmesini umuyorum
ben şunu yaptım şöyle yaptım vs. den ziyade insanın isterse imkanlar dahilinde yapamayacağı bir şeyin olmadığını ve kendisinin yapmasının ayrı bir tadı olduğunu vurgulamak amacım , (aspex) tarık beyle konuşurken ordan burdan laf lafı açınca buraya kadar gelmiş bulunmaktayız
amacım eşimize dostumuza faydalı bilgiler, görsel veriler, vermek ve bunu yaparkende bilmediklerimi öğrenmekten öte değildir , hatta bir çok paylaşımım mevcut ama sadace ucundan kıyısından yp çekim alanına giren şeyleri paylaşmaya dikkat ediyorum , zannediyorum aramızda uçmanında yanında bir çok motosiklet tutkunu arkadaşımız vardır kazasız uçuşlar inşallah ...
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
o konuda benimde çok ilgimi çekti...birçok yp pilot arkadaşın profiline bakınca görüyorumki %50 motorsikletçi aynı zamanda...demekki uçmak ve motor tutkusu birbirine paralel duygularki aynı bünyede yer bulabilmiş...
tur güzergahım henuz yok...planladığım var onlarda yurt dışı menşeili...ama kocaeliden değil kıyısından kenarından yolum geçerse motorlu yada motorsuz kesın ugrayip çayınızı içiçem..teşekkur ederim davetiniz için.
tur güzergahım henuz yok...planladığım var onlarda yurt dışı menşeili...ama kocaeliden değil kıyısından kenarından yolum geçerse motorlu yada motorsuz kesın ugrayip çayınızı içiçem..teşekkur ederim davetiniz için.
- irfan karaman
- Mesajlar: 195
- Kayıt: 26.05.2012, 10:04
- Ad Soyad: İrfan Karaman
- Şehir: Kocaeli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
aspex yazdı:o konuda benimde çok ilgimi çekti...birçok yp pilot arkadaşın profiline bakınca görüyorumki %50 motorsikletçi aynı zamanda...demekki uçmak ve motor tutkusu birbirine paralel duygularki aynı bünyede yer bulabilmiş...
tur güzergahım henuz yok...planladığım var onlarda yurt dışı menşeili...ama kocaeliden değil kıyısından kenarından yolum geçerse motorlu yada motorsuz kesın ugrayip çayınızı içiçem..teşekkur ederim davetiniz için.
motosiklet tutkusu uçmanın bir alt segmenti olabilirmi acep ? motosiklette belirli bir doyuma ulaşmış ve uçmaya karar vermiş insanda vardır sanırım
hepsinin yeri ayrı gerçiiii ama uçmak son nokta bence daha ilerisi yok sadece uçuş hızları ve irtifası değişiyor , yp de uçmanın en ekonomik ve cazip tarafı ,
ama motosikletin tadı ve yeride başka tabi tartışılır .
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
Aynen İrfan bey ben yamaç paraşütüne başlamadan önce 4 yıl. Racing motorlar kullandım sonrası yerdeki adrenalin yetmedi paraşütle uçmaya başladım tatbikine motorun yeri farklı ama uçmak daha güzel bundan sonraki yapacağım sporu aramaktayım mutlaka daha güzel bir spor vardır diye düşünüyorum aslında aklıma bir fikir var ama bana deli diyeceksiniz en iyisi o bende kalsın görüşmek üzere kolay gelsin .... Forma sık giremiyorum o yüzden ortamda uzağım yoksa paylaşacak çok şey var gerçekten sizlere kolay gelsin :: bu arada konunun en başına bakın konuyu başlatan bartuğ bey ortalarda yok nerelere kayboldu acaba vazmı geçti acaba umarım ümidini kaybetmemiştir