t.h.k manisa sportif havacılık klübü
Moderatör: Moderatör Ekibi
- afsin
- Mesajlar: 301
- Kayıt: 28.09.2006, 14:07
- Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 46
- Pilot Menüsü:
30 ağustos 2008 zafer bayramı
slm uçmanlar bu Cumartesi 30 ağustos Zafer Bayramı Uçuşları planlıyoruz..Toplanma Manisa Valilik Binası karşısı Liman Kafede Saat: 07.00 de olacaktır. Yapmanız Gereken Orda Hazır Bulunmanız..
Gerekli MAlzemeler:
Tam Takım Uçuş malzemesi
Büyük Türk Bayrağı
Büyük ATATÜRK Posteri
afşin
0-535-827 84 85
Gerekli MAlzemeler:
Tam Takım Uçuş malzemesi
Büyük Türk Bayrağı
Büyük ATATÜRK Posteri
afşin
0-535-827 84 85
- afsin
- Mesajlar: 301
- Kayıt: 28.09.2006, 14:07
- Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 46
- Pilot Menüsü:
16 pilotla uçtuk
30 ağustos zafer bayramında 16 pilotla katılıp manisa semalarında türk bayraklarımızla renk kattık..katılan emeği geçen herkese tşk ederim..2.sortide öğlen xc uçuşuna 12 pilotla devam ettik gerekli kayıtlar leonardoda yüklü..herkese keyifli uçuşlar dileriz..
bu hafta ekip süper derecelerle günü tamamladı..
30 ağustos 2008
top pilot
1-şener
2-selman
3-armağan
haftanın ilk kalkan pilotu: armağan
haftanın son kalkan pilotu: hasan
haftanın en iyi irtifa yapanı: şener
haftanın en iyi mesafe yapanı: şener
haftanın termiksi pilotu: selman & şener
haftanın en yeni kanadı: up summit 3 by afşin
haftanın p2 pilotları: mehmet & yusuf
haftanın mezbaha patlakları: cengiz,onur,burak
haftanın frenim düğümlüde olsa uçarım pilotu: savaş
haftanın havada gelme altıma basarım kanadına pilotu: mustafa temiz "şenere bastıı"
haftanın menüüsü: pilav üzeri tavuk ve nohut..
haftanın rakamı 16 pilot
zaferlerle dolu nice kutlamalara
kalın sağlıcakla..
@fsin
0-535-827 84 85
bu hafta ekip süper derecelerle günü tamamladı..
30 ağustos 2008
top pilot
1-şener
2-selman
3-armağan
haftanın ilk kalkan pilotu: armağan
haftanın son kalkan pilotu: hasan
haftanın en iyi irtifa yapanı: şener
haftanın en iyi mesafe yapanı: şener
haftanın termiksi pilotu: selman & şener
haftanın en yeni kanadı: up summit 3 by afşin
haftanın p2 pilotları: mehmet & yusuf
haftanın mezbaha patlakları: cengiz,onur,burak
haftanın frenim düğümlüde olsa uçarım pilotu: savaş
haftanın havada gelme altıma basarım kanadına pilotu: mustafa temiz "şenere bastıı"
haftanın menüüsü: pilav üzeri tavuk ve nohut..
haftanın rakamı 16 pilot
zaferlerle dolu nice kutlamalara
kalın sağlıcakla..
@fsin
0-535-827 84 85
- afsin
- Mesajlar: 301
- Kayıt: 28.09.2006, 14:07
- Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 46
- Pilot Menüsü:
2008 sertifika kontrol kursu
cuma gecesi inönüye giderek 4 gün boyunca teorik ders,emercansi durumları,yazılı sınavları, yer eğitimi ve gerekli uçuşları tamamlayarak ,12 pilot olarak katıldığımız 2008 skk kursunu başarı ile bitirdik. kamp sürsince yardım ilgi alaka ve sıcak muhabbetler oldu. yp öğretmenlerimiz;
yp kısım amiri hakan cici'ye , funda cici'ye, mevlüt hoyraz'a, murat binici'ye, faruk bozkurt'a,cenk uygun'a çok teşekkür ederiz. gerçekten sıcak bir ortamda güzel anılarla ayrılmamıza yeni dostluklar kurmamıza ve en önemlisi serytifika kursunu başarı ile bitirmemize vesile ve yardımcı oldular..
kursu başarı ile bitiren pilotlarımızı kulübümüz adına tebrik eder önümüzdeki yıllarda diğer yeni yetişen pilotlarımızında bu belgeye sahip olmalarını temenni ederim..
kursa katılan ve başarı ile bitiren pilotlarımız;
tayfun temiz
mustafa temiz
selman duysak
bilgin yavaş
şener arslan
iffet arslan
armağan akpaklar
ümit barbaros
hasan yıldırım
adem yıldız
savaş durmaz
afşin oral
h.afşin oral
thk manisa sportif havacılık kulübü
genel sekreter
yp kısım amiri hakan cici'ye , funda cici'ye, mevlüt hoyraz'a, murat binici'ye, faruk bozkurt'a,cenk uygun'a çok teşekkür ederiz. gerçekten sıcak bir ortamda güzel anılarla ayrılmamıza yeni dostluklar kurmamıza ve en önemlisi serytifika kursunu başarı ile bitirmemize vesile ve yardımcı oldular..
kursu başarı ile bitiren pilotlarımızı kulübümüz adına tebrik eder önümüzdeki yıllarda diğer yeni yetişen pilotlarımızında bu belgeye sahip olmalarını temenni ederim..
kursa katılan ve başarı ile bitiren pilotlarımız;
tayfun temiz
mustafa temiz
selman duysak
bilgin yavaş
şener arslan
iffet arslan
armağan akpaklar
ümit barbaros
hasan yıldırım
adem yıldız
savaş durmaz
afşin oral
h.afşin oral
thk manisa sportif havacılık kulübü
genel sekreter
- Altay
- Mesajlar: 29
- Kayıt: 04.07.2006, 13:43
- Ad Soyad: Armağan Kemal Akpaklar
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
THK Manisa Sportif Havacılık Kulubü olarak İnönü de geçirdiğimiz harika 4 günü gerçekten unutmayacağız.. Bizleri misafir eden yüzlerinden tebessüm hiç eksik olmayan Hakan Cici başta olmak üzere tüm yamaç paraşütü kısım hocalarına ayrı ayrı teşekkürler..
Sertifika Kontrol Kursunu başarı ile tamamlayan tüm kulüp arkadaşlarımı kutlarım.
Armağan Kemal Akpaklar
İzmir
Sertifika Kontrol Kursunu başarı ile tamamlayan tüm kulüp arkadaşlarımı kutlarım.
Armağan Kemal Akpaklar
İzmir
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Sertifika Kontrol Kursunda bizlere yakın ilgi gösteren THK İnönü Meydan İşletmesi Müdürlüğü çalışanlarına kulübüm adına teşekkür ederim.
Seviyelerimizi ölçmek adına tabi olduğumuz eğitimleri başarı ile bitirdik. En son xc uçuşu ile noktayı koyduk. Çok güzel insanlarla tanışma olanağı bulduk. Çok güzel paylaşımlarımız oldu. DP (Deneyimli Pilot) Sertifikası almaya hak kazanmış olmakta ayrı bi tatlı oldu benim için. BP-OSP-DP sertifikası alan tüm pilot arkadaşlarımı tebrik ederim. Esen kalın...
İnönü ödülleri afşinden gelecek hadi bakalım...
Seviyelerimizi ölçmek adına tabi olduğumuz eğitimleri başarı ile bitirdik. En son xc uçuşu ile noktayı koyduk. Çok güzel insanlarla tanışma olanağı bulduk. Çok güzel paylaşımlarımız oldu. DP (Deneyimli Pilot) Sertifikası almaya hak kazanmış olmakta ayrı bi tatlı oldu benim için. BP-OSP-DP sertifikası alan tüm pilot arkadaşlarımı tebrik ederim. Esen kalın...
İnönü ödülleri afşinden gelecek hadi bakalım...
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
teşekkür ederim recep abi. Gürsudan Sebo ve Fahri abide vardı. Onlarda muazzam bir şekilde kursu tamamladılar. Sebahattin abi ile daha önce sohbet etme imkanım olmamıştı gürsuda ama kursta aynı ortamı paylaştık hatta ayn odayı paylaştık. Hakkında tüm ekip arkadaşlarım efendi ve değerli biri şeklinde yorum yaptı. Çıkışta vedalaşamadık ama buradan teşekkürlerimi iletiyorum kendisine. Bi sonraki yılda bi üst sertifika için yine orada olucaz hep beraber olmak temennisi ile diyorum. Bu arada aktif 20 pilotumuzun 17 sı sertifikalı oldu. Kalanlar ve eklenenler seneye tamamlayacaklar. Şimdi yarışmalara hazırlıklarımız başlıyor. Hadi hayırlısı ekip tam gaz...
- afsin
- Mesajlar: 301
- Kayıt: 28.09.2006, 14:07
- Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 46
- Pilot Menüsü:
2008 skk ödülleri
2008 skk ödülleri
top pilot
1-şener
2-tayfun
3-afşin
skk en çok uçan pilotu: şener
skk en az uçan pilotu: mustafa
skk tepede kanatla en çok oynayanı: cool baba bilgin
skk tam hedef inen pilotu: cool baba bilgin
skk ders arası laptopumu alır internete girerim pilotu: tayfun & mustafa
skk en large pilotu: ümit barbaros
skk cep tlf susmayan pilotu: hasan yıldırım
skk kulüp ilk a milli sertifikalı bayan pilotu: iffet
skk en dağınık koğuşu: 610 "cool baba,şener,selman,tayfun ve afşin"
skk hazır kıta koğusu: 611 "armağan,adem,savaş,hasan,mustafa,barbaros"
skk harry potter izlemeden uyumam pilotu: mustafa
skk şansız pilotu: adem
skk yp hocası: hakan cici
skk 10 dk uçun deyip kendisi 1 saat uçan pilotu: tayfun
skk p4 lisansı almadan gitmem diyen pilotları: savaş,armağan,şener
skk tranport hizmetleri: caravella by tayfun ve connet by hasan
skk menüsü: kütahyadan gedize giderken göveçte kuru, pilav ve kadayıf "kamyoncu lokantası"
skk rakamları: 12 pilot
skk uçuş için beğenilen pisti: yelli tepe de 14 knot rüzgar
skk haraketi: turuncu hareket
çok eğlenceli ve eğitici, bir o kadar insanları tanımamıza yardımcı olan bu kampa katılmaktan mutluluk duyduğuuzu belirtmek isterim..seneye tekrar görüşmek üzere.
afşin
top pilot
1-şener
2-tayfun
3-afşin
skk en çok uçan pilotu: şener
skk en az uçan pilotu: mustafa
skk tepede kanatla en çok oynayanı: cool baba bilgin
skk tam hedef inen pilotu: cool baba bilgin
skk ders arası laptopumu alır internete girerim pilotu: tayfun & mustafa
skk en large pilotu: ümit barbaros
skk cep tlf susmayan pilotu: hasan yıldırım
skk kulüp ilk a milli sertifikalı bayan pilotu: iffet
skk en dağınık koğuşu: 610 "cool baba,şener,selman,tayfun ve afşin"
skk hazır kıta koğusu: 611 "armağan,adem,savaş,hasan,mustafa,barbaros"
skk harry potter izlemeden uyumam pilotu: mustafa
skk şansız pilotu: adem
skk yp hocası: hakan cici
skk 10 dk uçun deyip kendisi 1 saat uçan pilotu: tayfun
skk p4 lisansı almadan gitmem diyen pilotları: savaş,armağan,şener
skk tranport hizmetleri: caravella by tayfun ve connet by hasan
skk menüsü: kütahyadan gedize giderken göveçte kuru, pilav ve kadayıf "kamyoncu lokantası"
skk rakamları: 12 pilot
skk uçuş için beğenilen pisti: yelli tepe de 14 knot rüzgar
skk haraketi: turuncu hareket
çok eğlenceli ve eğitici, bir o kadar insanları tanımamıza yardımcı olan bu kampa katılmaktan mutluluk duyduğuuzu belirtmek isterim..seneye tekrar görüşmek üzere.
afşin
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Kurs periyodu hakkında arkadaşlar telefonla çok soru sordu buradan minik bi açıklama yapmayı uygun gördüm.
Öncelikle SKK (SERTİFİKA KONTROL KURSU) hangi amaçla yapılıyor açayım. THK bünyesinde 3 aylık tekamül eğitimi adı altında eğitim veriyor ve kursu başarı ile bitiren pilotlara P4 (Deneyimli Pilot) sertifikası veriyor. Bu eğitim eskiden biraz daha basit biraz daha esnek ken şimdi daha katı kurallar ve daha ağır eğitimler sonucunda veriliyor. Eskiden 3 aylık eğitim sonucu 100 uçuşu tamamlayanlara P5 sertifikası verilirken artık seviye seviye ayrılıp Başlangıç, orta ileri seviye diye ayrımlar yapılmış ve katagoriler belli şartları içeriyor.
SKK da uzun yıllardır bu sporla hasbihal içinde olan eğitimlerini üniversite kulüplerinden her hangi bir eğitmenden kulüpten vs almış olan kişilerin bulunduğu seviye ve pilotaj durumlarını kontrol ederek seviyelerinin belgelendirildiği bi kurs.
Bizler ne yaptık. 10 saatlik teorik eğitime tabi olduk. Ve her eğitim saati sonrası sınava girdik. Toplam ders saatleri bittikten sonra 2 ayrı katagoride sınava girdik. Genel ve emercansi durumlarla ilgili 2 sınav. 1. katagoriden 75 2. katagoriden 100 alamayanları uçuşlara çıkarmama ve kursu noktalama gibi bir kuralla karşılaştık. Ve eğitimler sonrası 100 ve 75 altı alanların hataları çok basit ve okuma hatalarından kaynaklandığı için tolere edildi ve sözlü sınavla tamamlandı. Daha sonra yer eğitimi başladı. Genel kanat hakimiyetlerine bakıldıktan sonra durumlar az çok belli oldu. Ardından alçak tepe uçuşları için yelli tepeye çıktık. 100 m lik bi tepe. Düz uçuş istendi. 2 sorti kalkış ve inişlere bakıldı. Rüzgar 14 knot civarında idi. Yelken istendi. Asgari 15 dk yelken yapın denildi. Ertesi uçuş İnönü C tepesinde gerçekleşti. Orada yelken ve termik ve hedefe iniş istendi. Değerlendirmleri yaparkende kalkışlar kalkış sonrası uçuş karakteristiği, iniş prosedürü falan kontrol edildi ve her konuda ayrı denetmenler vardı. İnişleri inceleyen iniş alanındaki eğitmen ayrı kalkıştaki ise ayrı idi. SIV istendi. SIV yapmamış olanların varlığından dolayı kara üzerinde olunduğundan dolayı seviyeler ayrıca belirlendi. Son gün termik ve xc uçuşu istendi. P4 alacak olanlar bu uçuşa çıkarıldı. Task verildi. C tepeden kalkılacak B tepeye geçilecek oradan Yelli tepeye oradan da ilerideki bir fabrika civarına iniş yapılacaktı. Termik bulmadan ve irtifa almadan bu uçuşu yapmak imkansız olacaktı. Ve uçuş sonrası değerlendirmeler yapıldı. Tabi uçuştaki en yüksek irtifa ve mesafe bana ait oldu. Bu da Manisa XC TEAM in çalışmalarının katkısıydı.
Ve kurs bitti. İşte böyle bir periyot. Toplamda 5 günlük bir süre içinde seviyelerimiz beklli kriterler eşliğinde belirlendi. P4 için gelip 3 alanlar 5 için gelip 4 alanlar oldu. Seneye tekrar böyle bir kurs açılabilir ama net değil. Ama p5 için önümüzdeki yaz bizler orada olacağız. Fakat p5 için illa kursa katılmaya gerek yok. THK nın yaptığı iki yarışmaya katılıp mesafe yapmak yeterli imiş. Verdiğim bilgilerde atladığım yada yanlış ifade ettiğim olabilir. Aşağı yukarı böle bir periyottur ilgilenenlere bildirilir.
Öncelikle SKK (SERTİFİKA KONTROL KURSU) hangi amaçla yapılıyor açayım. THK bünyesinde 3 aylık tekamül eğitimi adı altında eğitim veriyor ve kursu başarı ile bitiren pilotlara P4 (Deneyimli Pilot) sertifikası veriyor. Bu eğitim eskiden biraz daha basit biraz daha esnek ken şimdi daha katı kurallar ve daha ağır eğitimler sonucunda veriliyor. Eskiden 3 aylık eğitim sonucu 100 uçuşu tamamlayanlara P5 sertifikası verilirken artık seviye seviye ayrılıp Başlangıç, orta ileri seviye diye ayrımlar yapılmış ve katagoriler belli şartları içeriyor.
SKK da uzun yıllardır bu sporla hasbihal içinde olan eğitimlerini üniversite kulüplerinden her hangi bir eğitmenden kulüpten vs almış olan kişilerin bulunduğu seviye ve pilotaj durumlarını kontrol ederek seviyelerinin belgelendirildiği bi kurs.
Bizler ne yaptık. 10 saatlik teorik eğitime tabi olduk. Ve her eğitim saati sonrası sınava girdik. Toplam ders saatleri bittikten sonra 2 ayrı katagoride sınava girdik. Genel ve emercansi durumlarla ilgili 2 sınav. 1. katagoriden 75 2. katagoriden 100 alamayanları uçuşlara çıkarmama ve kursu noktalama gibi bir kuralla karşılaştık. Ve eğitimler sonrası 100 ve 75 altı alanların hataları çok basit ve okuma hatalarından kaynaklandığı için tolere edildi ve sözlü sınavla tamamlandı. Daha sonra yer eğitimi başladı. Genel kanat hakimiyetlerine bakıldıktan sonra durumlar az çok belli oldu. Ardından alçak tepe uçuşları için yelli tepeye çıktık. 100 m lik bi tepe. Düz uçuş istendi. 2 sorti kalkış ve inişlere bakıldı. Rüzgar 14 knot civarında idi. Yelken istendi. Asgari 15 dk yelken yapın denildi. Ertesi uçuş İnönü C tepesinde gerçekleşti. Orada yelken ve termik ve hedefe iniş istendi. Değerlendirmleri yaparkende kalkışlar kalkış sonrası uçuş karakteristiği, iniş prosedürü falan kontrol edildi ve her konuda ayrı denetmenler vardı. İnişleri inceleyen iniş alanındaki eğitmen ayrı kalkıştaki ise ayrı idi. SIV istendi. SIV yapmamış olanların varlığından dolayı kara üzerinde olunduğundan dolayı seviyeler ayrıca belirlendi. Son gün termik ve xc uçuşu istendi. P4 alacak olanlar bu uçuşa çıkarıldı. Task verildi. C tepeden kalkılacak B tepeye geçilecek oradan Yelli tepeye oradan da ilerideki bir fabrika civarına iniş yapılacaktı. Termik bulmadan ve irtifa almadan bu uçuşu yapmak imkansız olacaktı. Ve uçuş sonrası değerlendirmeler yapıldı. Tabi uçuştaki en yüksek irtifa ve mesafe bana ait oldu. Bu da Manisa XC TEAM in çalışmalarının katkısıydı.
Ve kurs bitti. İşte böyle bir periyot. Toplamda 5 günlük bir süre içinde seviyelerimiz beklli kriterler eşliğinde belirlendi. P4 için gelip 3 alanlar 5 için gelip 4 alanlar oldu. Seneye tekrar böyle bir kurs açılabilir ama net değil. Ama p5 için önümüzdeki yaz bizler orada olacağız. Fakat p5 için illa kursa katılmaya gerek yok. THK nın yaptığı iki yarışmaya katılıp mesafe yapmak yeterli imiş. Verdiğim bilgilerde atladığım yada yanlış ifade ettiğim olabilir. Aşağı yukarı böle bir periyottur ilgilenenlere bildirilir.
- afsin
- Mesajlar: 301
- Kayıt: 28.09.2006, 14:07
- Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 46
- Pilot Menüsü:
iftara davet
ramazan ayı geldi geçiyor..grup olarak her yıl olduğu gibi iftar yemeğinde bir araya geliyoruz..
26 eylül 2008 CUMA GÜNÜ manisa liman kafede iftar yemeğimiz olacaktır..SAAT 19.00 GİBİ ORDA OLURUZ..müsait olan herkesi bekleriz..İZMİRDEN BİZİ TAKİP EDEN ARKADAŞLAR SİZDE BUYRUN..
kış dönemi YARIŞMALAR,eğitim vs herşeyi konuşuruz..
tatlı konun
afşin
0-535-827 84 85
not:
adem yıldız gsm: 533-2804663
26 eylül 2008 CUMA GÜNÜ manisa liman kafede iftar yemeğimiz olacaktır..SAAT 19.00 GİBİ ORDA OLURUZ..müsait olan herkesi bekleriz..İZMİRDEN BİZİ TAKİP EDEN ARKADAŞLAR SİZDE BUYRUN..
kış dönemi YARIŞMALAR,eğitim vs herşeyi konuşuruz..
tatlı konun
afşin
0-535-827 84 85
not:
adem yıldız gsm: 533-2804663
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
iftar yemeği öncesi
İftar yemeği öncesi elimde olan gruba ait bir kaç resimi paylaşayım.
Manisa XC Team uçuşlarından bir kaç resim... Sonrada iftar hakkında minik anektodlar.
Manisa XC Team uçuşlarından bir kaç resim... Sonrada iftar hakkında minik anektodlar.
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
resim eklemeye devam edeceğim ancak öncelikle iftar yemeği ile alakalı bilgi vereyim.
YEMEĞİMİZE KATILMAK İSTEYEN HERKES KATILABİLİR.
Çevre il ilçe bucak nahiye kasaba köy mezra her nerede kim bu yazıyı okuyup katılmak istiyorsa buyursun gelsin. İftar yemeğimiz esnasında uçuşlarımızla ilgili hazırlanan slayt video foto vs varsa projeksiyondan seyredeceğiz. Kulüp güncel konuları ile ilgili sohbet edeceğiz. Yemeğimizin menüsü şöyle olacak
Start Çorba
Ara sıcak (Sigara böreği, patates ve soğan kroket)
Ana Yemek Tavuk Göveç , pilav
Salata
Tatlı
Yemek sonrası isteyen aromalı french press kahve yada çay tercih edip yemek sonrası sohbet haline trans olacaktır.
yemek bedelimiz 10 ytl dir.
Kulübümüze üye olmak isteyen üye olmasamda tanışmak istiyorum diyen vs her hangi bir sebep içeren kişi 1 gün öncesi geleceğini bildirmek koşulu ile katılabilir.
galiba yeterli bilgi verdim...
YEMEĞİMİZE KATILMAK İSTEYEN HERKES KATILABİLİR.
Çevre il ilçe bucak nahiye kasaba köy mezra her nerede kim bu yazıyı okuyup katılmak istiyorsa buyursun gelsin. İftar yemeğimiz esnasında uçuşlarımızla ilgili hazırlanan slayt video foto vs varsa projeksiyondan seyredeceğiz. Kulüp güncel konuları ile ilgili sohbet edeceğiz. Yemeğimizin menüsü şöyle olacak
Start Çorba
Ara sıcak (Sigara böreği, patates ve soğan kroket)
Ana Yemek Tavuk Göveç , pilav
Salata
Tatlı
Yemek sonrası isteyen aromalı french press kahve yada çay tercih edip yemek sonrası sohbet haline trans olacaktır.
yemek bedelimiz 10 ytl dir.
Kulübümüze üye olmak isteyen üye olmasamda tanışmak istiyorum diyen vs her hangi bir sebep içeren kişi 1 gün öncesi geleceğini bildirmek koşulu ile katılabilir.
galiba yeterli bilgi verdim...
- bilginyavas
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 18.05.2008, 22:03
- Ad Soyad: Bilgin Yavaş
- Şehir: manisa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- afsin
- Mesajlar: 301
- Kayıt: 28.09.2006, 14:07
- Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 46
- Pilot Menüsü:
edibe kutucuoğlu ziyareti
DAHA ÖNCE 1-2 KEZ PLANLAYIP ZİYARETİNE GİDEMEDİĞİMİZ EDİBE HANIMA BUGÜN ZİYARET GERÇEKLEŞTİRDİK..GERÇEKTEN TÜRKİYENİN SAYILI PİLOTLARINDAN OLAN EDİBE HANIM BİZİ GÖRÜNCE ANILARA DALDI KENDİSİ İLE BİRLİKTE OLMAKTAN BÜYÜK KEYİF ALDIK..ÇOK GÜZEL BİR GÜN GEÇİRDİK..
AFŞİN
Göklere adanan bir hayat
Edibe Kutucuoğlu, Atatürk’ün manevi kızı Sabiha Gökçen’den sonra yetişen, Türkiye’nin ilk beş kadın pilotundan biri. Şimdi 85 yaşında ve kalbi hala gökyüzünde.
Yıl 1937... Genç kızları havacılığa özendirmek için yakışıklı subaylar gönderiliyor, liselere... ‘Kadınlar da olmalı aramızda’ deniyor ve genç Türkiye’nin 36 cesur kızı ‘havacı’ olmaya karar veriyor. Şimdi 85 yaşında olan ve İzmir’de yaşayan Edibe Kutucuoğlu da o genç kızların arasındaydı. Havacı olmaya hak kazanan genç kızların en küçüğü olduğunu, bu yüzden yaşını iki yaş büyüttürdüğünü belirten Kutucuoğlu, ‘Atatürk Türk Kuşu’nu kurdu. Neleri feda etti... Türk Kuşu’nun altındaki havacı Türk kadınlarını korumak için her türlü imkanı yarattı. Sabiha Gökçen’i bize örnek gösterdi.
FEVZİ ÇAKMAK KARŞI ÇIKTI
15 yaşında olduğu ortaokul yıllarında, ilk defa gördüğü Atatürk’ün gözlerindeki o parlak yeşil rengi unutamadığını söylüyor Kutucuoğlu: ‘Bize Sabiha Gökçen’i örnek gösteren büyük önderimiz, bayanların da Hava Askeri Okulu’na alınmasını istiyordu. Ama dönemin Milli Savunma Bakanı Fevzi Çakmak Paşa kabul etmedi. Atatürk ‘İstikbal Göklerdedir’ deyip Türk Hava Kurumu’nu kurdu ve bayanlara da askeri okulun yolu açıldı.’
Bir taraftan Konya Öğretmen Okulu’na devam eden, bir taraftan da yazları İnönü Kampı’na giden genç Edibe ve dört kız arkadaşı Sahavet Karapars, Naciye Toros, Muzaffer Yay ve Yıldız Uçaner, verilen her görevi tek başlarına yapmışlar. Sabiha Gökçen’in de ölümünden sonra altı genç kadından geriye kalan tek tanık olan Kutucuoğlu ‘Her şeyin eğitimini aldık. Türkiye bizi tanıdı. Bütün filo, Türkiye’yi gezdik. Meydanlara iniyorduk. Kalabalıklar bizi karşılıyordu. Paraşütle atlıyorduk.’
15 YAŞINDA UÇUŞ HOCASI
Türkiye’nin ilk akrobasi pilotu olan Kutucuoğlu, o günleri hasretle anıyor; ‘Planörlerimizi kendimiz kurardık çünkü bir yardımcı alma şansımız yoktu. Sonra Türk Hava Kurumu, uçuş hocası olarak bizleri seçti. 15 yaşındaydım ve çok başarılı bir hocaydım. İlk uçuşumu da Yunanistan’a yaptım. O devirde dünyada yoktu havacı kadın. Benim görevim meydana inmeden akrobasi gösterisi yapmaktı. O kadar iyi bir gösteri sergiledim ki yurda dönünce madalya verdiler’ diyor.
Kutucuoğlu değişim programlarıyla dünyayı gezmiş: ‘Hollanda’da Kraliçenin önünde yedi kız paraşütle atladık. Oradan İtalya’ya geçtik. Madalyayla ödüllendirildim’.
KAZA GEÇİRDİ, YILMADI
Kendisi gibi pilot olan Talat Subaşı’yla hayatını birleştiren Kutucuoğlu, hava yollarında görev yapan eşini talihsiz bir kazada kaybetmiş. Çanakkale’ye uçuşu sırasında uçağı düşen eşinin ardından her şeye rağmen mesleğine devam etmiş, ta ki 1 Nisan 1957’ye kadar... Ters bir şekilde yere çakılan uçağından 22 kırıkla kurtulmuş. İki yıl yatağa bağlı kalan Kutucuoğlu hayatını 1958 yılında ‘O benim elim ayağımdı’ dediği Kenan Kutucuoğlu ile birleştirmiş. Bu yıl 23 Nisan’da ikamet ettikleri Narlıdere Dinleme ve Bakım Evi’nde eşini kaybeden Kutucuoğlu’nun en büyük sitemi ise ilk olarak silindir makinistliğinden; mahkemeye başvurmasının ardından şoför olarak, en sonunda da minare işçiliğinden emekli edilmesi. Havacılık statüsünün bulunması üzerine böyle bir yola başvurulduğunu ifade eden Kutucuoğlu, ‘Aldığım maaş 500 YTL. Eşimin geliri olmasa burada da kalamazdım. Atatürk’ün kadına verdiği değer nerede?’ diye sitem ediyor.
ŞEBNEM SAVAŞ (Star Gazetesi- 08.10.2006)
İlk kadın akrobasi pilotu huzurevinde yaşıyor
Erzincanlı bir ailenin kızı olan ve Şeyh Said olayları sonrası henüz 3 yaşındayken Adana'ya yerleşen Edibe Kutucuoğlu, ortaokul son sınıftayken Atatürk Adana'ya geldi. Bugün 85 yaşında olan Edibe Kutucuoğlu o günü şöyle anlatıyor: 'O gözlerindeki parıltıdan çok etkilendim. Atatürk o yıl 'İstikbal Göklerdedir' deyip Türk Hava Kurumu'nu kurdu. Sabiha Gökçen'i bizlere örnek olarak yetiştirdi. O, Türk kadının her alanda başarılı olacağına inanmıştı. Her kız lisesine bir subay gönderip, havacılık eğitimleri hakkında bilgi verdirdi. Biz de 1937 yılında Eskişehir'de açılan kurslara 36 kız başvuru yaptık. Ortaokul son sınıftaydım ve yaşım tutmuyordu. Nüfusumda değişiklik yaptırarak kendimi 2 yaş büyük gösterdim. Naciye Toros, Muzaffer Yay, Yıldız Uçaner, Sahavet Karapars ve ben, Sabiha Gökçen'den sonra ülkenin ilk kadın pilotları olarak eğitime hak kazandık' dedi.
2 KEZ KAZA GEÇİRDİ
Türkiye'nin dört bir yanında sivil havacılığın tanıtımı için planörcülük, paraşütçülük ve motorlu uçuş eğitimleri veren Edibe Kutucuoğlu, Amerika, Hollanda, Almanya, Yunanistan, Fransa, İtalya gibi pek çok ülkede de akrobasi gösterileri yaptı. Kutucuoğlu'na uçuş yaptığı ülkelerde sayısız şeref plaketi ve madalya verildi. Kutucuoğlu, uçuş kariyerinde 2 büyük kaza atlattı.
Fransa'da Hitler'in gözde pilotu Anny Rich ile planörde gerçekleştirdiği bir gösteri sırasında, kuyruk dönüş dümeni iyi kilitlenmediği için kalkış yaparken düşen Edibe Kutucuoğlu ölümden döndü.
Usta pilot, 1 Nisan 1957'de eğitim sahasında uçuş yaparken, kendisinin ardından havalanan öğrencisinin yaptığı bir hata sonucu yere çakıldı. Ciddi şekilde yaralanan Edibe Kutucuoğlu, havacılık kariyerine veda etmek zorunda kaldı.
Öğrencisinin uçağına çarpmamak için kendi kontrolünü kaybettiğini anlatan Kutucuoğlu, 'Türk Hava Kurumu İsmet İnönü kampında uçuş yapıyordum. Ardımdan öğrencilerimden birisi havalandı. Ancak yanlış bir hareket yaptı. Ona çarpmamak için aşağıdaki tarlaya çakıldım' dedi. Vücudunda 22 kırık, 43 yara oluşan Kutucuoğlu, bu olaydan sonra bir daha uçmadı. Ancak o yıllarda kanunda havacılıkla ilgili bir mevzuat olmadığı için makinist olarak emekli edilmek istendi. Karşı dava açan Kutucuoğlu, branşın en tehlikeli işçiliği kabul edilen 'minare işçisi' olarak emekli edildi.
BÜSTÜ BİLE VAR
Görev yaptığı 20 yıl boyunca aldığı tüm madalyaları Türk Hava Kurumu'na bağışlayan Kutucuoğlu için kurum bir büst yaptırarak 5 yıl önce Ankara'daki müzesine koydu. Ancak Sabiha Gökçen'den sonra uçuşa başlayıp, ilk kadın akrobasi pilotu olarak yıllarını sivil havacılığın gelişmesi için geçiren Kutucuoğlu'nu o günden sonra herkes unuttu. 6 ay önce eşi Kenan Kutucuoğlu'nu da kaybeden usta pilot, Narlıdere Huzurevi'nde geçmiş günlerin özlemiyle yaşıyor. İlk havacı kadınlardan hayatta kalan son pilot olan Kutucuoğlu, kadınların gökyüzüne ilgisiz olmasına çok üzülüyor.
Sezen ÖZSAVRANGİL / İZMİR (Akşam-29.09.2006
AFŞİN
Göklere adanan bir hayat
Edibe Kutucuoğlu, Atatürk’ün manevi kızı Sabiha Gökçen’den sonra yetişen, Türkiye’nin ilk beş kadın pilotundan biri. Şimdi 85 yaşında ve kalbi hala gökyüzünde.
Yıl 1937... Genç kızları havacılığa özendirmek için yakışıklı subaylar gönderiliyor, liselere... ‘Kadınlar da olmalı aramızda’ deniyor ve genç Türkiye’nin 36 cesur kızı ‘havacı’ olmaya karar veriyor. Şimdi 85 yaşında olan ve İzmir’de yaşayan Edibe Kutucuoğlu da o genç kızların arasındaydı. Havacı olmaya hak kazanan genç kızların en küçüğü olduğunu, bu yüzden yaşını iki yaş büyüttürdüğünü belirten Kutucuoğlu, ‘Atatürk Türk Kuşu’nu kurdu. Neleri feda etti... Türk Kuşu’nun altındaki havacı Türk kadınlarını korumak için her türlü imkanı yarattı. Sabiha Gökçen’i bize örnek gösterdi.
FEVZİ ÇAKMAK KARŞI ÇIKTI
15 yaşında olduğu ortaokul yıllarında, ilk defa gördüğü Atatürk’ün gözlerindeki o parlak yeşil rengi unutamadığını söylüyor Kutucuoğlu: ‘Bize Sabiha Gökçen’i örnek gösteren büyük önderimiz, bayanların da Hava Askeri Okulu’na alınmasını istiyordu. Ama dönemin Milli Savunma Bakanı Fevzi Çakmak Paşa kabul etmedi. Atatürk ‘İstikbal Göklerdedir’ deyip Türk Hava Kurumu’nu kurdu ve bayanlara da askeri okulun yolu açıldı.’
Bir taraftan Konya Öğretmen Okulu’na devam eden, bir taraftan da yazları İnönü Kampı’na giden genç Edibe ve dört kız arkadaşı Sahavet Karapars, Naciye Toros, Muzaffer Yay ve Yıldız Uçaner, verilen her görevi tek başlarına yapmışlar. Sabiha Gökçen’in de ölümünden sonra altı genç kadından geriye kalan tek tanık olan Kutucuoğlu ‘Her şeyin eğitimini aldık. Türkiye bizi tanıdı. Bütün filo, Türkiye’yi gezdik. Meydanlara iniyorduk. Kalabalıklar bizi karşılıyordu. Paraşütle atlıyorduk.’
15 YAŞINDA UÇUŞ HOCASI
Türkiye’nin ilk akrobasi pilotu olan Kutucuoğlu, o günleri hasretle anıyor; ‘Planörlerimizi kendimiz kurardık çünkü bir yardımcı alma şansımız yoktu. Sonra Türk Hava Kurumu, uçuş hocası olarak bizleri seçti. 15 yaşındaydım ve çok başarılı bir hocaydım. İlk uçuşumu da Yunanistan’a yaptım. O devirde dünyada yoktu havacı kadın. Benim görevim meydana inmeden akrobasi gösterisi yapmaktı. O kadar iyi bir gösteri sergiledim ki yurda dönünce madalya verdiler’ diyor.
Kutucuoğlu değişim programlarıyla dünyayı gezmiş: ‘Hollanda’da Kraliçenin önünde yedi kız paraşütle atladık. Oradan İtalya’ya geçtik. Madalyayla ödüllendirildim’.
KAZA GEÇİRDİ, YILMADI
Kendisi gibi pilot olan Talat Subaşı’yla hayatını birleştiren Kutucuoğlu, hava yollarında görev yapan eşini talihsiz bir kazada kaybetmiş. Çanakkale’ye uçuşu sırasında uçağı düşen eşinin ardından her şeye rağmen mesleğine devam etmiş, ta ki 1 Nisan 1957’ye kadar... Ters bir şekilde yere çakılan uçağından 22 kırıkla kurtulmuş. İki yıl yatağa bağlı kalan Kutucuoğlu hayatını 1958 yılında ‘O benim elim ayağımdı’ dediği Kenan Kutucuoğlu ile birleştirmiş. Bu yıl 23 Nisan’da ikamet ettikleri Narlıdere Dinleme ve Bakım Evi’nde eşini kaybeden Kutucuoğlu’nun en büyük sitemi ise ilk olarak silindir makinistliğinden; mahkemeye başvurmasının ardından şoför olarak, en sonunda da minare işçiliğinden emekli edilmesi. Havacılık statüsünün bulunması üzerine böyle bir yola başvurulduğunu ifade eden Kutucuoğlu, ‘Aldığım maaş 500 YTL. Eşimin geliri olmasa burada da kalamazdım. Atatürk’ün kadına verdiği değer nerede?’ diye sitem ediyor.
ŞEBNEM SAVAŞ (Star Gazetesi- 08.10.2006)
İlk kadın akrobasi pilotu huzurevinde yaşıyor
Erzincanlı bir ailenin kızı olan ve Şeyh Said olayları sonrası henüz 3 yaşındayken Adana'ya yerleşen Edibe Kutucuoğlu, ortaokul son sınıftayken Atatürk Adana'ya geldi. Bugün 85 yaşında olan Edibe Kutucuoğlu o günü şöyle anlatıyor: 'O gözlerindeki parıltıdan çok etkilendim. Atatürk o yıl 'İstikbal Göklerdedir' deyip Türk Hava Kurumu'nu kurdu. Sabiha Gökçen'i bizlere örnek olarak yetiştirdi. O, Türk kadının her alanda başarılı olacağına inanmıştı. Her kız lisesine bir subay gönderip, havacılık eğitimleri hakkında bilgi verdirdi. Biz de 1937 yılında Eskişehir'de açılan kurslara 36 kız başvuru yaptık. Ortaokul son sınıftaydım ve yaşım tutmuyordu. Nüfusumda değişiklik yaptırarak kendimi 2 yaş büyük gösterdim. Naciye Toros, Muzaffer Yay, Yıldız Uçaner, Sahavet Karapars ve ben, Sabiha Gökçen'den sonra ülkenin ilk kadın pilotları olarak eğitime hak kazandık' dedi.
2 KEZ KAZA GEÇİRDİ
Türkiye'nin dört bir yanında sivil havacılığın tanıtımı için planörcülük, paraşütçülük ve motorlu uçuş eğitimleri veren Edibe Kutucuoğlu, Amerika, Hollanda, Almanya, Yunanistan, Fransa, İtalya gibi pek çok ülkede de akrobasi gösterileri yaptı. Kutucuoğlu'na uçuş yaptığı ülkelerde sayısız şeref plaketi ve madalya verildi. Kutucuoğlu, uçuş kariyerinde 2 büyük kaza atlattı.
Fransa'da Hitler'in gözde pilotu Anny Rich ile planörde gerçekleştirdiği bir gösteri sırasında, kuyruk dönüş dümeni iyi kilitlenmediği için kalkış yaparken düşen Edibe Kutucuoğlu ölümden döndü.
Usta pilot, 1 Nisan 1957'de eğitim sahasında uçuş yaparken, kendisinin ardından havalanan öğrencisinin yaptığı bir hata sonucu yere çakıldı. Ciddi şekilde yaralanan Edibe Kutucuoğlu, havacılık kariyerine veda etmek zorunda kaldı.
Öğrencisinin uçağına çarpmamak için kendi kontrolünü kaybettiğini anlatan Kutucuoğlu, 'Türk Hava Kurumu İsmet İnönü kampında uçuş yapıyordum. Ardımdan öğrencilerimden birisi havalandı. Ancak yanlış bir hareket yaptı. Ona çarpmamak için aşağıdaki tarlaya çakıldım' dedi. Vücudunda 22 kırık, 43 yara oluşan Kutucuoğlu, bu olaydan sonra bir daha uçmadı. Ancak o yıllarda kanunda havacılıkla ilgili bir mevzuat olmadığı için makinist olarak emekli edilmek istendi. Karşı dava açan Kutucuoğlu, branşın en tehlikeli işçiliği kabul edilen 'minare işçisi' olarak emekli edildi.
BÜSTÜ BİLE VAR
Görev yaptığı 20 yıl boyunca aldığı tüm madalyaları Türk Hava Kurumu'na bağışlayan Kutucuoğlu için kurum bir büst yaptırarak 5 yıl önce Ankara'daki müzesine koydu. Ancak Sabiha Gökçen'den sonra uçuşa başlayıp, ilk kadın akrobasi pilotu olarak yıllarını sivil havacılığın gelişmesi için geçiren Kutucuoğlu'nu o günden sonra herkes unuttu. 6 ay önce eşi Kenan Kutucuoğlu'nu da kaybeden usta pilot, Narlıdere Huzurevi'nde geçmiş günlerin özlemiyle yaşıyor. İlk havacı kadınlardan hayatta kalan son pilot olan Kutucuoğlu, kadınların gökyüzüne ilgisiz olmasına çok üzülüyor.
Sezen ÖZSAVRANGİL / İZMİR (Akşam-29.09.2006
- Altay
- Mesajlar: 29
- Kayıt: 04.07.2006, 13:43
- Ad Soyad: Armağan Kemal Akpaklar
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Edibe Kutucuoğlu Bir ülkenin varoluşunun Cumhuriyetin tarihiydi belki kendisi..Atamızın daha dünya da kadın hakları ortada yokken Türk kadınının toplumun her alanında olduğu gibi havacılıkta ta görme isteğini teşviklerini Edibe teyzenin yaşadıklarıyla anlattıklarıyla cok iyi anladık..
Kendisini tanımak içindeki havacılık tutkusunu hissetmek bizleri gerçekten çok mutlu etti.
İnşallah bundan sonra kendisini daha sık ziyaret edeceğiz..
Katılan tüm arkadaşlara bende teşekkür ederim..
Armağan Kemal Akpaklar
Kendisini tanımak içindeki havacılık tutkusunu hissetmek bizleri gerçekten çok mutlu etti.
İnşallah bundan sonra kendisini daha sık ziyaret edeceğiz..
Katılan tüm arkadaşlara bende teşekkür ederim..
Armağan Kemal Akpaklar
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
THK MANİSA SPORTİF HAVACILIK KULÜBÜ bir uçuş kulübü olmaktan ziyade değerlerine sahip çıkan sosyal ilkelere sahip bir kulüp olduğunu yapmış olduğu bu ziyaret ile yine kanıtlamış oldu. CAMİAMIZDA TEBRİK VE TEŞEKKÜRLERİNİ İLETEN ARKADAŞLARIN ADINA! VE CAMİAMIZ ADINA ziyareti gerçekleştiren arkadaşlara teşekkür ederim.
Bir sonraki sefer katılımı arttırıp daha fazla pilot ile havacılık tarihinde adı altın harfle yazılacak olan EDİBE teyzemize bir mutluluk daha yaşatmak istemekteyiz. Ziyaret tarihi buradan bildirilecektir. Yakın bölgelerdeki arkadaşlarda bu ziyarete katılabilir. Hatta düşüncemiz arasında yapacağımız bir etkinliğe edibe teyzemizide alıp gelmektir. Değerlerimizi yaşatmamız gerekir. Bu anlamda tekrar bu ziyareti yapan arkadaşlarımızı başta ORGANİZEYİ YAPAN SELMAN DUYSAK kardeşimi, AFŞİN İ SAVAŞ ABİYİ ARMAĞANI ÜMİTİ MEMET BARU ABİMİZİ TEBRİK EDİYOR TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM.
ESEN KALIN DEĞERLERİNİZ KADAR KALIN....
Bir sonraki sefer katılımı arttırıp daha fazla pilot ile havacılık tarihinde adı altın harfle yazılacak olan EDİBE teyzemize bir mutluluk daha yaşatmak istemekteyiz. Ziyaret tarihi buradan bildirilecektir. Yakın bölgelerdeki arkadaşlarda bu ziyarete katılabilir. Hatta düşüncemiz arasında yapacağımız bir etkinliğe edibe teyzemizide alıp gelmektir. Değerlerimizi yaşatmamız gerekir. Bu anlamda tekrar bu ziyareti yapan arkadaşlarımızı başta ORGANİZEYİ YAPAN SELMAN DUYSAK kardeşimi, AFŞİN İ SAVAŞ ABİYİ ARMAĞANI ÜMİTİ MEMET BARU ABİMİZİ TEBRİK EDİYOR TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM.
ESEN KALIN DEĞERLERİNİZ KADAR KALIN....