Yamaçparaşütçüsü Nasıl Bir Araba Almalı & Binmeli
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ahmetsen
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 04.07.2012, 17:37
- Ad Soyad: Ahmet Şen
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 17 / 0
- Yaş: 45
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Yamaçparaşütçüsü Nasıl Bir Araba Almalı & Binmeli
Arkadaşlar;
Malum takeofflara ulaşım hepimizin karın ağrısı. Araba çıkar çıkmaz, altını vurur, hararet yapar, cortlar portlar. Ben 12-15 lira arası bir bütçe ile ağırlıklı olarak paraşüt işlerinde kullanabileceğim bir araç bakıyorum. Ya kango, doblo, partner, berlingo tarzı bir araba alağım yada LADA NİVA veya Suzuki Vitara.
Herbirinin ayrı ayrı dertleri var.
Kango doblo tarzı araçlar genelde ticari kullanıldığından kilometreleri çok yüksek temizini bulmak çok zor. Ticari geçtiklerinden her yıl muayenesi var (250 TL), vergisi yüksek (800 TL), sigortası yüksek (600 TL).
SUZUKİ VİTARA hoş güzel araç ancak çok küçük, onarım maliyetleri biraz yüksek, parça bulmada sorunlar olabileceği söyleniyor. Vergisi yıllık 80 TL. Muayene 2 yılda bir ve sigortası da 250-300 TL arası.
Gelelim LADA NİVA'ya. Niva için eşşeğin motorlusu diyorlar. Parçası çok ucuzmuş ve her yerde bulunabiliyormuş. Bulamazsanız da başka bir aracınki uyduruluyormuş. Dağ tepe gitmeyeceği yer yok diyorlar. Bakımını yaptırırsan da yolda bırakmaz falan deniyor. Ancak konfor 0 hatta -10. Vergisi yıllık 160TL. 2 yılda bir muayene sigortası 250-300 arası.
Ne yapacağımı şaşırdım ve beni en iyi camiyam anlar diye size sormaya karar verdim. Bir paraşütçünün arabası hangisi olmalı.
Not: Başka bir aracım daha var. Bu aracı %80 paraşüt amaçlı kullanacağım.
Malum takeofflara ulaşım hepimizin karın ağrısı. Araba çıkar çıkmaz, altını vurur, hararet yapar, cortlar portlar. Ben 12-15 lira arası bir bütçe ile ağırlıklı olarak paraşüt işlerinde kullanabileceğim bir araç bakıyorum. Ya kango, doblo, partner, berlingo tarzı bir araba alağım yada LADA NİVA veya Suzuki Vitara.
Herbirinin ayrı ayrı dertleri var.
Kango doblo tarzı araçlar genelde ticari kullanıldığından kilometreleri çok yüksek temizini bulmak çok zor. Ticari geçtiklerinden her yıl muayenesi var (250 TL), vergisi yüksek (800 TL), sigortası yüksek (600 TL).
SUZUKİ VİTARA hoş güzel araç ancak çok küçük, onarım maliyetleri biraz yüksek, parça bulmada sorunlar olabileceği söyleniyor. Vergisi yıllık 80 TL. Muayene 2 yılda bir ve sigortası da 250-300 TL arası.
Gelelim LADA NİVA'ya. Niva için eşşeğin motorlusu diyorlar. Parçası çok ucuzmuş ve her yerde bulunabiliyormuş. Bulamazsanız da başka bir aracınki uyduruluyormuş. Dağ tepe gitmeyeceği yer yok diyorlar. Bakımını yaptırırsan da yolda bırakmaz falan deniyor. Ancak konfor 0 hatta -10. Vergisi yıllık 160TL. 2 yılda bir muayene sigortası 250-300 arası.
Ne yapacağımı şaşırdım ve beni en iyi camiyam anlar diye size sormaya karar verdim. Bir paraşütçünün arabası hangisi olmalı.
Not: Başka bir aracım daha var. Bu aracı %80 paraşüt amaçlı kullanacağım.
- ta2aeb
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 05.09.2011, 15:07
- Ad Soyad: Ergün Bilgin
- Şehir: Zonguldak
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ahmet. bende bu süreçten geçtim. benım tercihim Suzuki Vitara oldu. ha bagajı küçük diyeceksin. zaten iyi havalarda uçuşa gittiğimiz için tavan sepeti her türlü bu işi çözer kanısındayım. en azından kötü yol şartlarında aracın ezilmiyor birçok zorlu takeofa hiç takılmadan çıkabiliyor. Artı vitarada hiçbir zaman parça sıkıntısı yaşamazsın. Piyasada hem sıfır hemde ikinci el parça bolca bulunabiliyor. Ladada işini görür ama ikinci eli pek fazla yok. ama suzukiyi satıyorum dediğinde satabiliyorsun.
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 17.06.2012, 17:10
- Ad Soyad: Ender İnal
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 12 / 2
- Pilot Menüsü:
bence istediğin aracı al. sonra sanayide yükselttir.
Bende daha önce 2011 Fabia vardı. 4cm amartisörlerden, 1cm de büyük lastik takarak yükseltmiştim. toplam 5cm
hem konforlu gezdim. hemde dağ taş demedim.
60.000 de yükselttirdim. 120.000 de sattım. en ufak bir sorunu yoktu.
mesela Ford Fusion + yükseltme + portbagaj
Bende daha önce 2011 Fabia vardı. 4cm amartisörlerden, 1cm de büyük lastik takarak yükseltmiştim. toplam 5cm
hem konforlu gezdim. hemde dağ taş demedim.
60.000 de yükselttirdim. 120.000 de sattım. en ufak bir sorunu yoktu.
mesela Ford Fusion + yükseltme + portbagaj
- azizsimsek
- Mesajlar: 39
- Kayıt: 07.08.2012, 16:04
- Ad Soyad: Aziz Şimşek
- Şehir: Kütahya
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- ayhankocaman
- Mesajlar: 334
- Kayıt: 05.07.2007, 12:51
- Ad Soyad: Ayhan Kocaman
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
geçen ay almanyadan dört tane misafirim gelmişti.kendi kullandığım 1977 model anadol marka aracımı üzerine seyyar bagaj taktırdım , aracımla onları izmirden aldım,manisa gördes, gökova, ören ve izmir Tire'yi gezdirdim onları.take-off lara da çıkardım hiç sorun olmadı.araba eski diye yıpranmasına da üzülmüyorsun.anadol taksi tavsiyemdir .
- ahmetsen
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 04.07.2012, 17:37
- Ad Soyad: Ahmet Şen
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 17 / 0
- Yaş: 45
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Abdullah hocam bir an için Navigatör'ü 15 bine vereyim yazacaksınız sandım sevindim . Ayrıca önerilen araçların büyük bir kısmı iyice yorulmuş ve yıpranmış araçlar. Çok aradım ve baktım ancak temiz düzgün bir araç bulmak gerçekten zor. Birde biraz tarzımız olsun değil mi? Artiz artiz dolaş torosa doluş olmuyor yani. Lada Niva en efektif araç gibi. Kullananlar genelde memnun. Parçası toros, şahinle aynı para (kaliteside tabi ) Bakalım ne olacak. Temiz bir niva bulursam atlıcam hemen. Trabzonda bulduk ama gidip alıp gelmesi gözüm kesmiyor.