Yedek atarken iyi düşünün.

Havacılık hakkında sohbetler,geyikler...

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Bülent ÖNER
Mesajlar: 69
Kayıt: 09.11.2011, 22:27
Ad Soyad: Bülent Öner
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yedek atarken iyi düşünün.

Mesaj #1 gönderen Bülent ÖNER » 2 yıl 9 ay önce (20.02.2015, 00:48)

Video'daki arkadaşa ne oldu acaba? Yedek atarken 10 kere düşünmek lazım.

https://www.facebook.com/video.php?v=1548157188780295




Kullanıcı avatarı
NOZER
Mesajlar: 47
Kayıt: 29.10.2014, 13:28
Ad Soyad: Burak Hacıoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen NOZER » 2 yıl 9 ay önce (20.02.2015, 04:13)

Arkadaş son 30 sn. civarı baya tepkisiz kalmıştı. Umarım kimsenin başına böyle bir iş gelmez.

Kullanıcı avatarı
cali_calimero
Mesajlar: 123
Kayıt: 10.10.2013, 11:23
Ad Soyad: Haci Ceylan
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen cali_calimero » 2 yıl 9 ay önce (20.02.2015, 07:54)

Cok fena yedek adami resmen kaçırmış cok fena
hacı ceylan
0546 474 45 22

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1065
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen bartsay » 2 yıl 9 ay önce (20.02.2015, 08:30)

bizim yedeklerde bu olmaz :D
Little Cloud
0 (542) 246 0505

musacaliskan
Mesajlar: 21
Kayıt: 04.10.2012, 18:07
Ad Soyad: Musa Çalışkan
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 40
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen musacaliskan » 2 yıl 9 ay önce (20.02.2015, 20:37)

Bülent abi o tahminim yedek değil t10b benziyor. Normalde yedeklerde ortada delik var. Birde yedeklerde küçük kılavuz olmaz. Benim fikrim askeri bir atlayış sonrası oluşmuş.

Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 301
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen acg5 » 2 yıl 9 ay önce (21.02.2015, 09:06)

Paraşüt evet yedek değil. T10B.. lakin o durumda kanatta olsa yedekte olsa çok farklı olmaz... Orada hortum oluşmuş. İnince hemen Kolanlardan birini çıkarması gerekiyordu... Yada diğer yerde sürüklenme metotların karşı uygulanamsı gerekenleri yapması gerekirdi. Yapmamış.
Adnan Coskun Gücenmez


Kullanıcı avatarı
Shimoda
Mesajlar: 37
Kayıt: 21.09.2013, 17:25
Ad Soyad: Zafer Nart
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Shimoda » 2 yıl 9 ay önce (22.02.2015, 01:27)

T10, T16.. Paraşütlerde bizim konteyner yedeklerimiz gibi kullanılan yedek paraşütler kullanılıyor (T10R) ve yaylı kılavuzları var. Videodaki yedek paraşüt olmalı. (Ana paraşütler bu kadar küçük değil yanılmıyorsam bir de ana paraşütlerde kılavuz yok. Videodaki paraşütte kılavuz-rasıt belirgin) Ve yedekler kuşama iki klipsle bağlantılıdır ki bu koşullarda ve rüzgarın gerilimi altında birinin çözülmesi çok ama çok zor :( Atmak için bir sistem yok.
Sen hem yedek at hem de böyle sürüklen :D :D Bir daha atlamaya tövbe etmiş olabilir.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1065
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen bartsay » 2 yıl 9 ay önce (22.02.2015, 15:01)

Benim faceden okuduğum kadar asker ölmüş
Little Cloud
0 (542) 246 0505

murathan571
Mesajlar: 67
Kayıt: 26.10.2009, 18:34
Ad Soyad: Murat Turan
Şehir: Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen murathan571 » 2 yıl 9 ay önce (22.02.2015, 16:11)

kuşamdan kurtulmanın bir yolu olsa aslında ipleri kesmek gibi
denizli adrenalin doğa sporları

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 481
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen H_E_L_P_55 » 2 yıl 9 ay önce (22.02.2015, 19:07)

yedek atarken iki kere düşünelim demek sanki biraz yanlış bir tabir olmuş gibi bülent abi bizim sporda olay yedek noktasına geldikten sonra :) ikinci kez düşünmeye zaman kalmıyor genelde

30-31 metreden kocaman bir önden kapamanın ardından atılan bir yedeğe şahit oldum değil birkez daha düşünmeye hiç düşünmeden atıldı o yedek bence. ve kurtardı o mesafeden

bu yasanılan durumu göze alırsak benim fikrim 35-40 esen bir rüzgarda yaşanan emercensi sırasında tam yedek atarken 40 km rüzgarda sürükleneceğim aklım gelse bile o yedeği atmaktan vazgeçmezdim sanırım neden zaten yedek atılıyosa başka şans kalmamıştır.

Kullanıcı avatarı
Bülent ÖNER
Mesajlar: 69
Kayıt: 09.11.2011, 22:27
Ad Soyad: Bülent Öner
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Bülent ÖNER » 2 yıl 8 ay önce (24.02.2015, 23:38)

Her ne olursa olsun, ister kısmet deyip yukarıya bağlayın, ister ben yaptım kurtuldum yada bir başkasını gördüm deyin. Bu spor yapılmaz abi.. deyip isyan edesim geliyor ama kanımdaki bu virüs bir taraftan "boşver bee" diyor. :D :D Herkese kazasız, bol zevkli uçuşlar dilerim. Aynen devam :D :D


Kullanıcı avatarı
Notte
Mesajlar: 19
Kayıt: 03.12.2014, 23:53
Ad Soyad: Eser Keleş
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen Notte » 2 yıl 7 ay önce (12.04.2015, 18:47)

Merhaba, sevgili arkadaşlar, bu videodaki paraşüt yamaç paraşütü yedeği değil ne yazık ki. Serbest paraşüt eğitimi alanlar çok iyi bileceklerdir ki başlangıç eğitimi T-10 ve T-10B şeklinde gider ve daha sonra tekamülde T-16 sonra Draccar diye gider... T10 paraşütünde sürüklemeyi kesebilmek için en önemli şey göğüs klipsini atmaktır. çok teknik bir klipstir ve anında havayı boşaltır. kolonların hala boyun bolgesınde dolayısıyla T-10 parasutunun yedegı de degıl cunku kolonlar bel bolgesınden ve onden tutar sizi.... Her parasutcu için değişmez bir kural burada da gecerli sanırım, o da emergency durumlarda ne yapacagını bilmek... sadece eğitim esnasında ruzgar suruklemesı ıle kayda alınmıs bir çok ölümlü kaza mevcut... elbette dısarıdan bu sekılde yorumlamak yasayana gore cok daha kolay.. yıne de camıamızdaki hiç bir pilotun başına böyle olay dilerim ki gelmez....:(



“Serbest Kürsü” sayfasına dön