Biz niye böyleyiz (bu sefer uçuşla ilgili)

Havacılık hakkında sohbetler,geyikler...

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Biz niye böyleyiz (bu sefer uçuşla ilgili)

Mesaj #1 gönderen bartsay » 1 on yıl 2 yıl önce (23.09.2011, 15:36)

Isparta Motorsiklet Kulübü ISMOK ile ilk işe başladığımızda motorsikletçilerin trafikte görünmediklerinden, daha büyük araçlar tarafından sıkıştırıldığımızan, sıkıntılarımızdan sıkıntılarımızdan bahsettik.

Çözüm önerisi olarak ben motorlarımıza kamera sistemi takdırmaktan, Trafik Şube Müdürü ile görüşüp kask kullanımına ve trafik kurallarına yönelik reklam kampanyası yapmamızdan, gerekirse haftanın belli günleri toplu sürüş yaparak tepki göstermekten bahsettim. Hatta sloganlar bile hazırdı Ispartada motorcu kask takar, kurala uyar çünkü motorunda kamera var falan gibi 50-60 ın üzerinde bir grubuz kimse yerinden bile kalkmadı.
Oysa motorların bazılarında kamera olması ve bunun bilinmesi sadece motorları değil bisikletleri, yayaları ve diğer araçları rahatlacak bir şey olacaktı. Şimdi arkadaşlar her çarşamba bir yerde toplanıp trafikte görülmemekten dert yanıyorlar.

Bel fıtığı geçirdim bisiklete başladım motordan indim.
"TRafikte saygı yok, şöyle oluyor, ne biçim ülke ne olacak halimiz."
Bisiklet grubunun face sitesinden bir teklifte bulundum.
"Bana manevi ve kalabalık olarak birazcık destek verin ISpartaya en az 40 KM bisiklet yolu yaptıralım."
Nasıl olacağını, kimseden maddi bir şey talep etmediğimi, il trafik komisyonu, valilik, belediye ve emniyet yönünden bana destek vermelerinin yeterli olduğu söyledim "cidden çok kolay bir yöntemle ISparta için 40 den fazla bisiklet yolu çıkıyor trafik rahatlıyor çift parklar azalıyor"

Şimdi yazımın uçuşla ilgisine
Bir arkadaşımızın çökelez ile ilgili notam yardımı talebini gördüm yukarıda yazdıklarım aklıma geldi, ayrıca konu sertifika ile de ilgilidir.

Bu ülkede kimler uçuyor.

Askerler ve Siviller. (kayıtlı ufo yok)

Askerler ne için uçuyor (eğitim görevi ve taşıma) seberlik, olağan üstü hal vs gibi durumlarda biz elbette kanatlarımızı toplarız.

Süpersonik alçak uçuşlarda eğitim görevine ilişkin olarak bütün memleketin
kullanılmasına gerek var mı? Yok. Alçak uçuşa ilişkin olarak belli yerleri işaretlersin kimse oraya girmez.

Süper sonik olmayan diger uçuşlar casa, helikopter gibi yavaş aletlerle yapılıyor. bunların alcak eğitim uçuşu gerektiren yerleri de işaretlersin oraya da girmeyiz.

Geriye nakliye uçuşları kalıyor. Nakliye uçuşları için de yer + belli bir limit koyarsın Askeri uçak heikopter Türk hava sahasında yer + 3.000 M nin altında seyir etmez dersin

Sivil uçuşlar Nakliye ve eğitim
Sivil alçak uçuşlar ve eğitim uçuşları hava alanı civarı oluyor. Biz oraya giremiyoruz.

Ticari vs uçuşlarına da yer + ...m kuralı koyarsın bu seviyenin altına inme dersin.

Benim evdeki modemin bir ayarı var o bile istediği kadar mesafeye yayın yapabiliyor. Ağırlığı en fazla 150 gr. belki daha az.

Kafadan atıyorum 2 km yarı çaplı bir küreye sinyal veren basit bir alet üretirsin. Her çok hafif hava aracına bu araçtan koymak zorunlu dersin.
Her uçakda da bu aletin alıcısı olur ve yakında sinyal yoksa yeşil yanar kırmızı yanıp sönmeye başlayınca bilirki pilot 2 km içinde bir araç var. Dikkat etmek lazım.

Böylece denizden 5000 metre yüksekliğe inen bir pilot 3500 m uçan bir paraşütcünün varlığından haberdar olur. Nerde olduğunu gösteren sistem pahalı olabilir ama en azından VFR şartlarda daha dikkat eder. Zaten yolcu jetlerinin böyle bir kaygısı olmaz.

Böyle bir proje geliştirilip avrupa birliğinden fonlanıp para bile kazanılırır. Bizim sayı artıyor, uçak sayısı artıyor,
notam almak çözüm değil, tıpkı küçük gemilerdeki radar reflektörü gibi basit sistemle herkez huzurlu olur belku bu sistemi yabancılara satıp para bile kazanırız.


Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (23.09.2011, 17:40)

Bartuğ Bey, eylemsizlik konusundaki serzenişte haklısınız. Benim de yapanlardan çok konuşanlardan olmam kendimde de bu suçluluğu hissetmeme sebep oluyor. Sizin gibi hukukçu olanların sonuca etki edecek yöntemler geliştirmede daha başarılı olduklarını düşünüyorum çünkü; kurum, tüzel yapılar vs arasında konuşulan dilin, işleyen yöntemin şifrelerine daha bir hakimsiniz. Hatta paramotorla uçtuğumuz avukat bir arkadaş var, Ona; böyle 5-10 havacı-hukukçu olsa, bir araya gelseniz, çıkan sıkıntılara büyük-küçük demeden refleks olarak dava açma veya başka yöntemlerle sistematik bir tepki koysanız, sivil havacıları korkulan çekinilen kişiler yapabilirsiniz, mealinde bir şey demiştim. O da bir şey dememişti:)

Dışarıdan bir de kafaya takarsa bu işi yapar tabi ki ama hızlı, doğru, altından kalkılabilir bir şey olmaz. Bunun bir topluluk olması ve içinde (doğru) yöntem-yordam bilenlerin olması önemli bence. Bahsettiğiniz yöntemler, çözümler, fikir üretmeler zenginliktir hiç de kötü değildir. Çok daha fazlası da yapılabilir. Böyle bir grup olsa da oturup bu tarz fikirler üretip hem de ortak tavır gerektiren konularda bir şeyler yapsak şahsen çok isterim.

Diğer taraftan havacılığımızla ilgili sorunların spesifik çözümler gerektiren YP’ye, sportif veya amatör havacılığa özgü sorunlar olduğunu düşünmüyorum. Daha çok bizdeki işleyişten kaynaklanan genel sorunlar bunlar. Genel havacılığı iyi olan ülkelerde bu sorunların sorun olarak görüldüğünü bile sanmıyorum. Eğitim standartlara, uygulama standartlara, kontrol standartlara en önemlisi havacılığı süs olmaktan çıkaran ekonomik altyapılara sahipler. Biz 80-90 yıldır bunu yapamadık. Temel olmayınca, üzerine ne koysanız güvensiz, kırılgan ve adı üzerinde “temelsiz” oluyor.

Aslında “Biz paraşütçüyüz büyük dertlerle işimiz yok, kendi uçuşumuzla ilgili dertleri çözsek yeter kardeşim” yaklaşımı olan, her şeyin YP’ye endeksli bir süzgeçten geçirildiği (haklı olarak) forumda oturup, böyle sıkıcı şeyler yazmak ofsaytında kalmak pek istemiyorum ama dayanamıyorum. Biraz Asker-Sivil-Genel havacılık vb konulara girilince konular amacından sapmış gibi davranılıyor.Oysaki değil; 2011 yılındayız ama havacılıkta büyükler-küçükler veya gerekliler-gereksizler (olmasa da olurlar desek daha doğru) kısmında takılıp kalmış.

Yani Genel Havacılığın (Askeri ve Ticari taşımacılık haricinde kalanı ifade eden havacılık) gerekliliğini küçümseyenlerin asıl söz sahibi olduğu bir zihniyet tarafından yönetilmek (SHGM, THK, Hava Kuvvetleri hatta Federasyon) ve aramızda dahi bunun çok fazla destekçisi olması bizim şansızlığımız diye düşünüyorum. Bu nasıl aşılır, eğrilerle doğrular ne zaman yer değiştir. Fikrim yok açıkçası.

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (23.09.2011, 18:31)

Uçak radarları ufak vericileri malesef algılamaz yeri geliyor koskoca B737 radarda gözükmüyor..öneri güzel olsada pratikte uygulaması imkansız...

Kullanıcı avatarı
halukyildiz
Mesajlar: 133
Kayıt: 18.04.2008, 01:58
Ad Soyad: Haluk Yildiz
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen halukyildiz » 1 on yıl 2 yıl önce (26.12.2011, 21:34)

G sinifi havasahasi sinirlari tanimli olursa o hava sahasi icinde herkes gozuyle gorerek ve bakarak ucar. Belli bir hizin ustunde ucmaz ve problemde olmaz. G sinifi havasahasinda inis kalkis iznide gerekmez kurallar dahilinde isletme yapilir araclar gecis onceligine gore birbirine yol verir. Telsize bile gerek yoktur. Havasahasini paylasmayi bilmek gerek.

Sizin hayalindenizdeki kisa mesafe yayin yapan cihazlar Avrupa'da icad edildi :) Ismi FLARM. Planorlerde yaygin olarak kullaniliyor, isterseniz YPde de tasinir cok kucuk. Carpisma onleyeci bir sistem olarak dizayn edilmis helikoptere ucaga neye isterseniz takabilirsiniz. Diger aracin size gore sag solda asagida yukarida nerede oldugunu gorebiliyorsunuz. Elektrik sarfiyati cok az kucuk bir 12 v kuru batarya ile butun gun calisir. Buda Flarm cihazlarini transponderlara gore avantajli duruma getiriyor. Fiyatlarida bir transpondera gore cok ucuz. Yakinda etrafimizdaki YP YK Planorlerin variometre degerlerinide gorebilecegiz ve ucuslar daha verimli olacak. Merak etmeyin Avrupali muhendisler herseye kafa yoruyor zaten. Bizim babalar ulkeye girisini yasaklamasin yeter. Hersey insan icin uretiliyor insanlarin guzel ve rahat yasamasi icin uretiliyor urunlerin milliyeti yok alin kullanin. Uretebiliyorsaniz tabiki sizde uretin en guzeli o.

Birisi gelip bilmiyorsaniz buraya yalan yanlis yazmayin demeden bir link vereyim gerisini oradan okuyun
http://www.flarm.com

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 2 yıl önce (26.12.2011, 23:28)

Yakın zamanda federasyon başkanı ile yaptığımız bir sohbete istinaden yazıyorum. Sivil havacılık genel müdürlüğü ile yakın zamanda yapılacak bir görüşme öncesinde bu konu ile ilgili çözüm önerileri üzerine araştırmalar yapıyorlar. Konu ile ilgili önerilerinizi yazılı bir halde kendisine ulaştırmanız bence uygun olur. Notam konusu ciddi bir konu ve ciddi bir çalışma var buna katkı sağlayacak kişiler ilgili kişilerle bağlantıya geçmeli... Şahsi fikrimdir ..

Kullanıcı avatarı
manınsky
Mesajlar: 81
Kayıt: 09.06.2006, 22:33
Ad Soyad: Tunahan Demirci
Şehir: Isparta
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen manınsky » 1 on yıl 2 yıl önce (29.12.2011, 21:40)

Önce ki gün bizzat sivil havacılık genel müdürlüğünden beni arayıp uçuş yaptığımız tepelerin koordinatlarını ve uçuş yaptığımız irtifaları bildirmemizi söylediler. bildirdiğimiz bölgelerde yapılan motorlu araçların uçuşlarında bilgilendirme yapılacağını onların bize bizim onlara dikkat etmemiz gerektiğini falan söylediler. hatta notam için yıllık form doldurup başvuru yapabileceğimizi belirtiler. bizde şimdi böyle bir çalışma yapıyoruz.

beni arayan yetkilinin adın öğrenemedim fakat Ankaradan genel müdürlükten aradığını belirtti ve gayet yapıcı konuştu. başvurularınızı ankaraya genel müdürlüğe yapın bölge müdürlüklei sallamıyor bizi...

adamlar kendileri aradılar o derece yani :D