2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ugur1220
Mesajlar: 4
Kayıt: 11.03.2019, 00:40
Ad Soyad: ugur yıldız
Şehir: kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Mesaj #1 gönderen ugur1220 » 1 hafta 4 gün önce (11.03.2019, 00:55)

merhaba bu kanadı 2014 yılında ilk sahibinden aldım ilk sahibi 3 saat kullanmış benim de bir o kadar oldu toplamda 6-7 saat uçuşu var kanadın. uzun süre piyasayı takip etmediğim için sizlerden yardım talep ediyorum. tekrardan aktif olarak uçaçağım fakat elimdekini yenilemek istiyorum. bu kanadın piyasa değeri ne kadar eder acaba? (Yırtık yok, suya düşme yok, kısaca hiç bir sıkıntısı yok) eğer alıcı olacak olursa yer KÜTAHYA iletişim : 05370666963




Kullanıcı avatarı
ugur1220
Mesajlar: 4
Kayıt: 11.03.2019, 00:40
Ad Soyad: ugur yıldız
Şehir: kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Mesaj #2 gönderen ugur1220 » 1 hafta 2 gün önce (12.03.2019, 16:37)

o kadar kişi bakıyor kimsenin fiyat bilgisi yokmu yani şimdi :/

Kullanıcı avatarı
ustunh
Mesajlar: 78
Kayıt: 17.08.2013, 21:56
Ad Soyad: Halil Üstün
Şehir: Mersin
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 13 / 1
Pilot Menüsü: 

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Mesaj #3 gönderen ustunh » 1 hafta 1 gün önce (13.03.2019, 09:45)

ugur1220 yazdı:o kadar kişi bakıyor kimsenin fiyat bilgisi yokmu yani şimdi :/


sakin ol şampiyon....

Bir ürünün değerine etki eden bir çok değişen vardır. Bunları bilmeden nasıl bir değerleme yapılmasını bekliyorsun. Hele ki yamaç paraşütü gibi spesifik bir üründe. Sadece tahmini bir uçuş saati vermişsiniz. Aradan geçen 9 senede saklama koşullarının ne olduğunu bilemiyoruz, kanatla ne kadar yer çalışması yapıldı bilemiyoruz, o 6/7 saatlik uçuşa 5 dk lık kaç sorti sığdı bilemiyoruz ki en fazla yıpranma iniş kalkıştaki yer teması/sürtünme/kalkış iptali vs gibi sebeplerle oluyor.

Size tavsiye kanadınızı Volkan Övün Bey'e teste göndermeniz. Test sonucuna göre bir değer ortaya çıkacaktır.

Son beğenen Volkan Ovun

Kullanıcı avatarı
ugur1220
Mesajlar: 4
Kayıt: 11.03.2019, 00:40
Ad Soyad: ugur yıldız
Şehir: kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Mesaj #4 gönderen ugur1220 » 1 hafta 1 gün önce (14.03.2019, 01:08)

teşekkür ederim bilgileriniz için volkan övün beye nasıl ulaşabilirim

Kullanıcı avatarı
AgL
Mesajlar: 4
Kayıt: 23.02.2019, 12:15
Ad Soyad: Onur Akgül
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Mesaj #5 gönderen AgL » 1 hafta 15 saat önce (14.03.2019, 10:29)


Kullanıcı avatarı
ugur1220
Mesajlar: 4
Kayıt: 11.03.2019, 00:40
Ad Soyad: ugur yıldız
Şehir: kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Mesaj #6 gönderen ugur1220 » 1 hafta 10 saat önce (14.03.2019, 15:02)

AgL yazdı:https://www.volkanovun.com



teşekkürler


Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 97
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 39 / 5
Pilot Menüsü: 

2010 Infiniy 3 1-2 65-90 Kg Ne Kadar Eder?

Mesaj #7 gönderen Volkan Ovun » 1 hafta 4 saat önce (14.03.2019, 20:44)

Merhaba,

Hassasiyetinize teşekkür ederim Halil Bey. Uğur Bey beni aradı, kendisini bilgilendirdim. Öte yandan test kavramının niteliği hakkında pilot arkadaşlarımızı bilgilendirmek ve yeni şehir efsanelerinin doğmasını engellemek için burada da bir kaç satır yazma gereği duydum.

Test edilen bir kanadın ölçüm sonuçları o kanadın maddi değerini belirlemez. Bu, sonuçlara göre fikir yürütülerek alıcı ve satıcı arasında belirlenecek bir rakamdır. Bir diğer konu ise, test edilen bir kanadın kalan ömrü hakkında fikir yürütülemez. Full test, o kanadın tasarım sonrası girdiği sertifikasyon testinde gösterdiği performans, pasif güvenlik, kapanma ve açılma koşullarını hala taşıyıp taşımadığı, dolayısıyla tasarım özelliklerini muhafaza edip etmediğini ölçer.

Full teste giren bir kanat için ihtimaller:
1- Testi geçip iki yıl uçuşa uygunluk belgesi alır ki, bu da o kanadın iki yıl boyunca ne olursa olsun özelliklerini muhafaza edeceği anlamına gelir. Bu iki yılın sonunda kanat, kullanım koşullarına bağlı olarak tamamen tükenmiş hurdaya çıkmış da olabilir, iki yıl daha uçuşa uygunluk da alabilir. Fiyatını, emsalleri göz önünde bulundurarak alıcı ve satıcının pazarlığı belirler.

2- Kumaş, hava geçirgenlik ve kumaş dayanıklılık testini geçer, ancak ip mukavemet testini (veya ip uzunluk testini) geçemez. Bu durumda kanat uçuşa uygunluk belgesi alamaz, iplerin takım olarak değiştirilmesi tavsiye edilir. İpler değiştirilirse kanat uçuşa uygunluk alır. Bu durumda alıcılar, bir ip takımının 400-450 Avro bedeli olduğunu ve porozite ölçüm değerlerini dikkate alarak bu masrafa değip değmeyeceğini hesaplar. Fiyatı yine karşılıklı pazarlık belirler.

3- Kanat kumaş testinden geçemez. Bu durumda iplerin durumu ne olursa olsun kanat hurdaya ayrılmalıdır. Bir alıcı süs-dekor amaçlı cüzi bir miktar fiyat teklif edebilir.

Pilot arkadaşlarımın mutlaka dikkat etmeleri gereken bir diğer konu ise, full test uygulanmadan sadece kumaş geçirgenlik ve ip mukavemet testlerine giren bir kanadın test raporunda "çok iyi" ibaresini olmasının o kanatla güvenli uçuş yapılacağının göstergesi olmadığıdır ve bu durum test raporunda da açıkça belirtilir. Bu "çok iyi" ibaresi kanadın bir bütün olarak çok iyi değil, kumaş ve ip sağlamlığının çok iyi olduğunu kanıtlar. Dolayısıyla full teste girmemiş ve uçuşa uygunluk belgesi almamış kanatların ilanlarda "testten çok iyi çıktı" diye pazarlanarak satılması hem doğru değil hem de konuyu bilmeyen pilotları yanlış yönlendireceği için etik de değildir.

Bu bilgilerin sık sık paylaşılarak camianın bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi, sporun sağlıklı gelişimi açısından yararlı olacaktır. Ek bilgi için viewtopic.php?f=18&t=24016 başlığına yazdıklarıma da göz gezdirilebilir.

Selamlar.

Son beğenen ustunh



“Genel Tartışma” sayfasına dön