USHGA Sertifikali Turk Pilotlari ustune bir arastirma

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

USHGA Sertifikali Turk Pilotlari ustune bir arastirma

Mesaj #1 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (23.03.2005, 19:59)

Herkese Selamlar,

Agustos 1998 - Aralik 2000 arasi donem :
------------------------------------------------
USHGA (Amerika Birlesik Devletleri DeltaKanat Federasyonu)"nun 1988/1989 senelerinden itibaren Paragliding (YamacParasutu) Pilot Sertifikasi vermeye basladigini goruyoruz. 1988 senesinde bir adet pilot vede 1989 senesinde iki adet pilotdan sonra, 1990 senesinde her ay yaklasik 5-6 pilot P1 ve P2 denen baslangic yamacpilotu sertifikalari almaya baslamis. egitim ve sertifika veren yerlerin sayisi sayili vede nerdeyse hepsini tek bir yer veriyor vede sertifikalar genelde P1 ve P2, arada cok azda olsa P3 var, derken 1991 ve 1992 senelerinde sertifikalanan yamacparasutu pilotu sayisi ay basina 10-15 pilot araligina geliyor, 1993 sonlarina dogru ise bugun ismen egitmen olarak tanidigimiz amerikali pilotlarin (ornegin Chris Santacroce P4 sertifikasini 15 Kasim 1993"de Monte Bell"den aliyor) sertifika aldigini goruyoruz. bugunlerde Brazilyada Amerika Milli Takiminda ucan pilotlarin cogu (ornegin
bayan pilot Kari Castle) o zamanlarda (yani ilk sertifika alanlar) arti Bigairparagliding internet sitesi sahibi Kinsley Wong vede gecenlerde kaybettigimiz egitmen Dixon White gibi .. bu doksanli yillarda (zannederim amerikada yasayan Turk veya Turk asillilar arasindan) enteresan olarak bazi Turklerinde sertifika aldiklarini
goruyoruz, ornegin ;
Inci Devin, San Francisco Calif. - (P2) 8 Agustos 1993 - egitmen: N.Marsh
Murat Erkurt, NewYork - (P1/P2) 25 Mayis 1996 - egitmen: Lars Linde
Pierre Dogan, Morrison Colorado (P1/P2) 13 Mayis 1997 - egitmen: William Laurance gibi . . fakat asil itibari ile zannederim 1998/1999 senelerinde asagida ismi gecen 3 pilotu, ilk USHGA sertifikali pilot olarak sayabiliriz. . bilahare bu pilotlarin, ozellikle Irmak Erol"un Oludenizdeki taninmis tandem pilotlarini (bugunun Skysports, Escape ve Reaction) firmalarinda ucanlar tandem pilotlarini sertifikaladiklari anlasiliyor. enteresan olan P1/P2//P3 ve P4 sertifikasyonunun ayni gunde alinmasi. Demekki zaten ucmakta olan bu tecrubeli pilotlarin sertifikasyonu bir cesit
DENKLIK gibi degerlendirilmis !! ..Irmak beyi tanimiyorum ama kendisi zannederim simdilerde Orhaniye,Marmaris"te yasiyor vede Kiteboardsever bir pilot. gene, Cenap beyide tanimiyorum ama kendisi zannederim yurtdisinda yasayan - Kanada Pasifik !! - bir Turk ucak pilotu.

1998
====
G. Irmak Erol, Ankara - (P4) 8 Agustos 1998 - egitmen: Ken Baier
Serhan Ozhan, North Miami Beach Florida - (P4) 8 Agustos 1998 - egitmen: Ken Baier

1999
====

Cenap Kahyaoglu, Hawtorn Vic.3122 - (P1/P2) 2 Ocak 1999 - egitmen: Garth Callaghan
Cenap Kahyaoglu, Hawtorn Vic.3122 - (P3/P4) 30 Mart 1999 - egitmen: Chris Santacroce

Mehmet Canli - (P1/P2/P3/P4) 19 Temmuz 1999 - egitmen: G.Irmak Erol

Hakan Ates, Mugla 48300 - (P1/P2/P3/P4) 29 Kasim 1999 - egitmen: Chris Santacroce
Cemal Ovet, San Rafael CA. - (P4) 29 Kasim 1999 - egitmen. Chris Santacroce

Sedat Savu, Honolulu - (P1/P2) 28 Aralik 1999 - egitmen: G.Irmak Erol
Oguzhan Sengul, Ist. - (P1/P2/P3/P4) 30 Aralik 1999 - egitmen: G.Irmak Erol
Semih "SHAMPIYON" Sayir, Maspeth NY. - (P1/P2/P3/P4) 30 Aralik 1999 - egitmen: G.Irmak Erol

2000
===

Tankut Aysel, Zonguldak - (P1/P2/P3/P4) 4 Nisan 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Direnc Yegin, Antalya - (P1/P2/P3/P4) 4 Nisan 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Gediz Sarlar, Izmir - (P1/P2/P3/P4) 4 Nisan 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Ibrahim Onal, Mugla - (P1/P2/P3/P4) 4 Nisan 2000 - egitmen: G.Irmak Erol

Recep Kaan Tan, Fethiye - (P1/P2/P3/P4) 20 Haziran 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Murat Tuzer, Fethiye - (P1/P2/P3/P4) 20 Haziran 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Arslan Ozturkmen - (P1/P2/P3/P4) 20 Haziran 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Huseyin Onal, Fethiye - (P1/P2/P3/P4) 20 Haziran 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Arif Buhara, Fethiye Mugla - (P1/P2/P3/P4) 20 Haziran 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Umut Gulsen - (P1/P2/P3/P4) 20 Haziran 2000 - egitmen: G.Irmak Erol
Alper Ay - (P1/P2/P3/P4) 20 Haziran 2000 - egitmen: G.Irmak Erol

Murat Nacar, Seyhan Adana - (P1/P2/P3/P4) 25 Ekim 2000 - egitmen: Cenap Kahyaoglu (cenap daha cok Turk olmayan pilotlari sertifikalamis)

++
evet 2000 senesi sonuna kadar durum boyle. . . burada bir soluk alirken birseyi eklemek isterim . . Amerikada ucmak icin hicbir sertifika gerekmemektedir, fakat bu cesit bir sertifika ozellikle yabanci ulkelerde ucarken, ucmak icin izin gereken yerlerde faydali olmasi disinda asil olarak saglik ve kaza sigortalari yaptirabilmek icin iyi ve guvenilir bir kaynak oldugundan pilotlar (ozelikle ticari tandem firmalari/pilotlari arasinda vede egitmen olarak yamacparasutunu profesyonel olarak secmek isteyenler acisindan) cekici bir tarafi vardir. Bu pilot sertifikasi ile uye olunan Amerikan federasyonuna, alinan sertifikanin ileriki senelerde gecerli olabilmesi icin HER SENE AIDAT odeme gerekir. Tam rakamdan emin degilim ama zannederim senelik 70 amerikan dolari gibi birsey. bunlar odenmez ise sertifikanizin son kullanma tarihi gecmis olur, bu sekilde sigorta sirketi sizleri cover eder ise sorun olmayabilir ama edermi bilinmez tabiki .. neyse bakalim son 4 sene icinde aramizda hangi pilotlar bu sekilde sertika edinmis
Toplam 20 adet P4 Sertifilanmis Turk Pilotu . . Irmak once kendi sertifika almis sonra 14 adet pilotu ayni sekilde (bir pilotuda P') sadece Irmak sertifikalamis ayrica 3 pilotu SUPERFLY CHRIS diye bilinen Chris Santacroce sertifikalarden, Serhan"ida gene Irmak"i sertifikalayan amerikali pilot sertifikalamis.

1998 . . 1999 seneleri . . . inanilir gibi degil . . keske bu insanlara ulasabilsek de . . bu gunlere ait anilarini . . bu ulkede bu spor nasil ne sartlarda basladi ne gibi enteresan / komik olaylar oldu bizlerle paylassalar.

Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

USHGA Sertifikali Turk Pilotlar, Ocak 2001/Mart 2005 Donemi

Mesaj #2 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (23.03.2005, 21:37)

2001
===

Ali Es, Antalya - (P1/P2/P3/P4) 11 Ocak 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Talip Akarsu, Mersin 10 - (P1/P2/P3) 13 Subat 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu

(Rahmetli) Emrah Yildiz, Cayyolu Ankara - (P1/P2/P3/P4) 13 Nisan 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Ozan Barkin, Antalya -(P1/P2/P3/P4) 13 Nisan 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
A.Alim Yildirim, Beyoglu Istanbul -(P1/P2/P3/P4) 13 Nisan 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
M.Can Gul, Istanbul -(P1/P2/P3/P4) 13 Nisan 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Cetin Topkaya, Ordu - (P1/P2) 20 Nisan 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Ugur Mandas, Mugla - (P1/P2/P3/P4) 8 Mayis 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Osman Palabiyik, Bartin - (P1/P2/P3/P4) 27 Mayis 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Erdal Kaplan, Fethiye Mugla - (P1/P2/P3/P4) 27 Mayis 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Erdal Akkus, Fethiye Mugla - (P1/P2/P3/P4) 27 Mayis 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Serdar Ilker, Ankara - (P1/P2/P3/P4) 27 Mayis 2001 - egitmen: Cenap Kahyaoglu
Emrah Yilmaz, Fethiye Mugla - (P4) 21 Eylul 2001 - egitmen: Kim Galvin http://www.flyzephyr.com/aboutus.htm#who (Skysport Oludeniz"e tesekkur eder)
Oguz Kupelioglu, Fethiye Mugla - (P4) 21 Eylul 2001 - egitmen: Kim Galvin
Ipek Kulahti, Crested Butte Colorado - (P1/P2) 24 Ekim 2001 - egitmen: M.Can Gul
H.Avni Ozan, Istanbul - (P1/P2) 8 Kasim 2001 - egitmen: M.Can Gul

2002
====

Mehmet Akkoc, Fethiye Oludeniz - (P1/P2/P3/P4) 3 Nisan 2002 - egitmen: Cenap Kahyaoglu


2003
====

Ferhad Erdogan, Ashland Oregon - (P1/P2) 15 Haziran 2003 - egitmen: Kevin Lee (bu pilot muhtemelen amerikada yasamaktadir)
Muhammed Shirali, Istanbul - (P1/P2/P3/P4) 10 Kasim 2003 - egitmen: (Rahmetli) Dixon White
(tanidik baska bir Iran asilli var ; Amir Izadi, Victoria BC Kanada - (P4) 1 Kasim 2003 - egitmen: Pete Michelmore http://www.gravityhawaii.com/ )
Ali Hor, Kurupelit Samsun - (P2) 16 Kasim 2003 - egitmen: M.Can Gul
Sinan Poyraz, Sketty Swansae - (P4) 24 Kasim 2003 - egitmen: Cemal Ovet

Ayca Hor, Kurupelit Samsun (P1/P2) 10 Aralik 2003 - egitmen: M.Can Gul
(Ali ile Ayca"yi en son 2004 PWC Kayseri"den hatirliyorum, zannederim eski Samsun 19Mayis Universitesi egitmenleri, Ali Apco Keara ile ucuyor, herikiside benim Alidag"da tepede kaybolan parasutumu bulmamda bana yardimci olmuslardi sagolsunlar.)

2004
====

Umur Cakar, Istanbul - (P1) 28 Subat 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Umur Cakar, Istanbul - (P2) 24 Nisan 2004 - egitmen:Muhammed Shirali

Emre CAN SEZER, Raleigh/North Carolina - (P1/P2) 15 Mart 2004 - egitmen: Paul Pearce http://www.ncgameandfish.com/tarheel_turkey/ hehehe -:)

Sami Findikli, Icerenkoy/Istanbul - (P1/P2/P3/P4) 30 Mart 2004 - egitmen: Cemal Ovet

Erol Dagdemir, Istanbul - (P1/P2) 3 Mart 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Hayati Unal, Istanbul -(P1) 3 Mart 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Atakan Ogulturk, Istanbul - (P1) 25 Mart 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Burak Sarizi, Istanbul - (P1) 1 Mart 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Engin Pulhan, Istanbul (P1) 24 Nisan 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Tahsin Bakir, Istanbul - (P1) 24 Nisan 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Ufuk Turgut, Mugla - (P1) 24 Nisan 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Burhan Ozansoy, Fethiye - (P1) 24 Nisan 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Ertugrul Bakiroglu, Istanbul - (P1) 24 Nisan 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Alper Tolga Kocaoglu, Istanbul - (P1) 24 Nisan 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Fatih Koksal, Esentepe/Istabul - (P1/P2) 6 Nisan 2004 - egitmen: M.Can Gul
Tugrul Akkok, Istanbul (P1) - 1 Agustos 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Ismail Baser, Istanbul (P1) - 1 Agustos 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Celal Kara, Istanbul (P1) - 1 Agustos 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Hayati Unal, Istanbul (P2) - 1 Agustos 2004 - egitmen: Muhammed Shirali
Onder Erdem, Goztepe/Istanbul (P1/P2) - 6 Kasim 2004 - egitmen: M.Can Gul

ILKER DELIGOZ, Tempe/Arizona (P3) - 6 Aralik 2004 - egitmen: Scott Horton http://mywebpages.comcast.net/shorton32 ... index.html

2005
====

Erol Akcay, http://www.tayyareci.com/erolakca.htm Stanford Kaliforniya (P1/P2) - 31 Ocak 2005 - egitmen: Kim Galvin Aysun Goksu, Tekirdag 59600 (P2) - 5 Ocak 2005 - egitmen: Cemal Ovet

++

Zannederim hepsi bu kadar olsa gerek. Isteyen bu bilgileri, yandaki sayfadan kontrol edilebilir http://www.ushga.org/ratings_last3years.asp , 2002 Mart"indan evvelki
tarihler icin tek tek adres"teki yil ve ay rakamlarini degistirmeniz yeterli olcaktir.

++

2000"li yillara geldigimizde, bu son yakin 4 seneyi belkide ikiye ayirip bakmamiz daha dogru olur.

2001-2002 senelerinde,
=================
artik Irmak Erol"un hicbir sertifikalandirma yapmadigini goruyoruz. kendisinin yerine Cenap Kahyaoglu bey toplam 14 tandem pilotunu (10 adet P4/1 adet P3/1 adet P2) sertifikalandirdigini goruyoruz.

Bunlarin arasinda P4 sertifikasi alan Ikarus Havaciliktan (Ali Es/Alim Yildirim ile beraber) Can Gul"un yaklasik alti ay sonra egitmen olarak ilk 2 P2 sertifikasini veriklerini goruyoruz. Ipek hanimi bilemiyorum ama Sevgili Avni"yi hemen hepimiz taniriz.


2003-2004 senelerinde,
=================
Irmak Erol gibi, (genelde P4 sertifikasi veren) Cenap Kahyaoglu"nunda Turk pilotlara sertifika vermekten cekildigini goruyoruz. 2003 senesi sonuna dogru (Can Gul"den yaklasik 2,5 sene sonra) gene Istanbulda, Bogazici Paragliding firmasindan Muhammed Shirali"nin P4 (dolayisi ile egitmen sertifikasi aldigini) vede yaklasik 3 ay sonrada 2004 icinde toplam 14 adet Turk pilotunu (11 adet P1 . . . 3 adet P2 . . burada P1"lerin coklugu goze carpiyor ki, buda enteresan cunku dunyada - aynen
Can Gul"un verdigi gibi - P1 vede P2 programlarinin/sertifikasyonunun bir arada olmasi gibi bir egilim/trend var ama tabiki bu bir zorunluluk/must degil..) USHGA Sertifikasyonuna kavusturdugunu goruyoruz.
Bu arada ismini ilk defa duydugum, Cemal Ovet isminde bir pilotun Turk tandem pilotlarini sertifikaladigini goruyoruz (2 adet p4 ve 1 adet p2) . . fakat bu son donemde artik olay Turk Tandem pilotlarinin sertifikasyonundan, P1 ve P2 sertifikasyon yetkisi olan 2 adet pilotun/ozel okulun, amator pilotlari P1 ve P2 sertikasyonu yonune dondugunu goruyoruz.

USHGA sayfalarindan gorebildigimiz, toplamda 6 adet Can Gul vede 14 adet Muhammed Shirali ve 1 det Cemal Ovet olmak uzere,
21 adet amatorTurk pilotun USHGA sertifikasina sahip oldugudur.

11 adet P1 Sertifikasi
10 adet P2 Sertifikasi
2 adet 2001 senesinde
0 adet 2002 senesinde (yok)
2 adet 2003 senesinde
16 adet 2004 senesinde (en fazla gecen sene)
1 adet 2005 senesinde (Cemal Ovet"ten)

++

bunlara tandem pilotlarini, yani P4"leri vede aradaki P3"leride eklersek (ayrica Amerikada yuksek lisansta iken oradaki amerikali egitmenlerden alinan sertifikalarda
sayilirsa)

Sonuc olarak ;

GENEL TOPLAMDA 60 (altmis) civarinda Turk Pilotunun USHGA (Amerikan Federasyonundan) Uluslararasi Gecerliligi olan bir Yamac Pilotu Sertifikasina sahip oldugunu goruyoruz. Bunlardan 2/3"u yani yaklasik 40 tanesi ticari Turk tandem pilotu, geri kalan 1/3"u yani yaklasik 20 adeti (uluslararasi gecerlilik, sigorta vesair icin yeterli minimum seviye olan) amator Turk pilotu olarak gorunuyor.
60 adet pilot baslangic icin 25 dolardan, once 1500 amerikan dolari odeyip, bilahare ulkemizden HER SENE Amerikaya 4200 dolar aidat odedikleri gibi bir sonuc cikar (gerci yurdum insaninin dernek aidatlari konusundaki unutkanligi vede umursamazligi dikkate alinirsa, bu meblah muhtemelen cok daha azdir.) Fakat eminim bu (aslinda pekte onemsiz) meblaglar paralar bosuna odenmiyor, olsa gerek . . ozellikle ticari tandem pilotlarinin bu sekil sertifikasyon (sigorta acisindan) mecburiyeti olsa gerek fakat genel trend olarak tandem piyasasi son senelerde doymus gozukuyor, yerini amator pilotlardan P2 sertifikasi almis olanlar var.
Bunun muhtemel sebeplerinden birisi belkide THK"nun
TICARI Turk tandem pilotlarini kendinin sertikalandirma yonune gitmesi,
fakat AMATOR TURK YAMAC PARASUTU PILOTLARINI Sertifikalamakta ayni ilgiyi gostermede yetersiz kalmasinda aramak gerekir, belkide . .
belkide degil . . .

Neyse . . ne demis Atalarimiz . . . Halep orda ise . . Arsin burda . . .


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
nidaakiz
Mesajlar: 28
Kayıt: 02.03.2005, 00:06
Ad Soyad: Nida Akiz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen nidaakiz » 1 on yıl 9 yıl önce (24.03.2005, 00:18)

Deniz ! Deniz !

Süpersin abi yaw. Bu ne araştırma! HELAL diyorum sana ve teşekkür ediyorum hocam.

Sevgilerimle,
Nida

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

IRMAK ABI KANATLANIYOR !!!!

Mesaj #4 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (01.04.2005, 14:18)

Cocuklara ve herzaman cocuk kalanlar icin http://www.tolgaabi.com/dergi/index.asp

++

"Hakemin Boylesi" basligida enteresan -.) Almanyada bir hakem mesleginin yuzkarasi ilan edildi. 25 yasindaki hakem Hoyzer,
yonettigi bir macta 2 hatali penalti verdi. Penaltilari atan takim maci 4-2 kazandi. Spor elestirmenleri haftalarca bu penaltilari tartistilar.
Sonunda Hoyzer istifa etti. Isin rengide anlasildi. Hoyzer bu macla ilgili iddiaya girmisti. Haliye iddiayi kaybetmek de istememisti.
Eee, Tarafsizligin da bu kadari !!! -:)


Saygilar/Deniz Erenler
Dosya ekleri
IrmakAbi.jpg
Sportif Havaciligin Irmak Abi"si, Irmak Erol, siradisi bir kisilik.....

Kullanıcı avatarı
Can Gul
Mesajlar: 56
Kayıt: 01.04.2005, 19:12
Ad Soyad: Can Gul
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Sertifika

Mesaj #5 gönderen Can Gul » 1 on yıl 9 yıl önce (01.04.2005, 19:16)

Chris ile ilgili kafalardaki sorulara buradan ulaşabilirsiniz.
BAS INST 13 BEYOGLU-ISTANBUL, TURKEY A ALIM YILDIRIM 90-212-243-1628 7/27/2005 CHRIS SANTACROCE
BAS INST 13 ISTANBUL, TURKEY M Can GUL 90-212-243-12-95 12/27/2005 CHRIS SANTACROCE

http://www.ushga.org/appointment_types_ ... &region=13 adresinden gorulebilir.

Chris SANTACROCE Fethiye'ye gelipte bizi sınava sokmadan önce," siz bu işe ne kadar hakimsiniz " sorusuna çok net cevap verebilmek için GELİŞTİRDİĞİMİZ EĞİTİM SİSTEMİNİ karşısına koyduK ve eğitim sistemimiz budur dediK. Ona kendimizin 98 yılından beri uyguladığımız E-kart eğitim sistemimizi teker teker anlattık.

Chris SANTACROCE toplantının sonunda aynen şunları söyledi
" BİZİM EĞİTİM SİSTEMİMİZDEN ÇOK DAHA İYİ BİR SİSTEM GELİŞTİRMİŞSİNİZ "

Çok iyi bir eğitim standartı ve iyi bir eğitim sistemi için söylenecek çok fazla bi şey yok. Katılanlar ilk andan itibaren ne kadar ciddi bir eğitim sisteminde içinde olduklarını anlarlar. Eğitimlerde gözetmemiz gereken standartlardan dolayı karşı karşıya kaldığımız katılımcılar bile bir süre sonra ne kadar haklı olduğumuzu anlarlar.

Uzun lafın kısası verdiğimiz eğitim standartından Chris tatmin oldu , sınavlara soktu ve belgeler tarafımıza teslim edildi.

İyi Uçuşlar

M.Can Gül
IKARUS Sportif Havacılık
En son Can Gul tarafından 10.10.2006, 11:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
escape
Mesajlar: 23
Kayıt: 05.04.2005, 23:43
Ad Soyad: İbrahim Önal
Şehir: Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen escape » 1 on yıl 9 yıl önce (06.04.2005, 00:21)

Selamlar,
THK nun hantal ve bürokratik yapısı nedeniyle lisans sistemini kurmakta geç ve güç kalmasından dolayı, dönem dönem çeşitli ülkelerden lisans alma yoluna gidilmiştir. BHPA, DHV ve vb sistemler denenirken USHGA nın sisteminin kolaylığı ve işlevselliği keşfedilmiş, hemen hepimiz bu lisansı edinmişizdir. Amaç sigorta kuruluşlarına ve müşterilerin yabancı olmasından dolayı, onlara karşı güven duyabilecekleri bir belge gösterebilmektir. İşimize de çok yaramıştır, yaramaktadır.
Binlerce saat uçuşu olan kişilerin hızla aynı gün içinde p1-p4 alması da mümkün olmuştur, bu konudan USHGA da haberdardır, bu sertifikalandırma çalışmaları sırasınca yöntem yanlışlığı yapıldığını şahsen şahit olmadım.
USHGA bir dernektir, üye aidatlarına büyük önem verir, yetkili instuctorların beyanını geçerli kabul eder, esnek bir yapısı vardır, daima yeni kurallar ile güncellenen dinamik bir yapıdır. THK nun PPL almak kadar zorlu-sıkıcı sisteminden sonra herkes için kaçış kapısı olmuştur diyebilirim. THK nun lisans verme yetkisini özel kurum-kişilere verme konusundaki isteksizliği yüzünden eğitim verme isteğindeki kişi-kuruluşlar USHGA çatısı altına girerek işlerine devam etmişlerdir. Bence bu çarpıklıktaki sorumlu-sorunlu yapı THK dır. Bu şekilde YP eğitim işi kontrol dışı-kötü anlamda diil- bir hal almıştır, Bizim öğrencilerimiz genellikle yabancı uyruklu olduğu için USHGA zaten tercih sebebimizdir.

adı gecen kişiler hakkında :

Irmak Erol- yamaç parasütü işinde cok emek vermiş bir kişidir. 93-97 yıllarında ölüdenizde bulunmuştur. 97-99 USA macerası sırasında USHGA sistemini bizlere tanıtmıştır. Şu an Marmariste yaşamaktadır.

Cemal Övet- 93-99 yıllarında ölüdenizde uçmuştur. Easy Riders şirketinin kurucularından, 97-99 Skysports ortaklarındandır , San fransisco da Skysports-USA i işletmektedir.

Cenap Kahyaoğlu- 93-98 yıllarında Yp yapmıştır. 98 de yolcusu foto cekerken düşünce USA ye gidip 99-01 Hawaii de bu işi yapmıştır. 2003 den beri microlight işi yapmaktadır.

Bilgilerinize..

Ben pek yazmayı sewmem ama sayın Deniz Erenler in müthiş araştırması karşısında bir katkım olsun istedim, takdir ettim.

ibrahim Önal


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Howmuch for a USHGA P1,P2,P3,P4 Solo + Tandem 1 Rating !!!

Mesaj #7 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (07.04.2005, 20:04)

Selamlar,


Dogru Cevap : 100 Amerikan Dolari (yazili bir test"i geciyorsun, ucusun yeterli goruluyor vede ders alman gerekmiyor ise - DENLIK gibi DUSUNULUYOR !! USHGA harclari vede sonra yillik aidatlari tabiki sana ait olmak uzere)

1.)

http://www.circlinghawk.com/ratings.html 100 dolar bana verirsin, 4 saatimi ayiririm der


Advanced Ratings

The rating system is used by our community to help provide ongoing education and skills evaluation. The best way to evaluate how a pilot is doing is to sit down and talk about your flight history, what has been good, what needs improvement and then go flying and see if there are any skills to improve. Most ratings require a written test. Circling Hawk offers P1, P2, P3, P4 and Tandem 1 ratings. We will spend about 4 hours together and try to fly a mountain site depending on the weather. Rating reviews are $100. Follow up lessons may be required.

++

2.)

http://www.flyaboveall.com/tuneup.htm gene 100 dolar bana verirsin, 2saatimi ayiririm der

USHGA Pilot Ratings

P2, P3, P4, and Tandem 1 Ratings

Some pilots come to us looking for specific ratings and skills sign-offs. We take ratings quite seriously and feel that this is an excellent opportunity review our skills and study our approach to flying. We can assess your skills by observing your flights, help provide opportunities to advance your skills, and issue USHGA testing to help you reach the next milestone in your flying career. We will review your flying career and talk about how to take on your future endeavors with greater awareness and increased safety. We offer a 2 hour session of rating assessment for $100 including testing. If we see that you could benefit from further instruction before we issue the rating, we will schedule follow up lessons. If you have everything USHGA is looking for we will sign you off that day.

++


Saygilar/Deniz Erenler

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Selamlar !!

Mesaj #8 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 9 yıl önce (11.04.2005, 22:40)

Cenap Bey sagolsunlar sormuslar, bilgilendirme amaci ile sirasi ile:

- Turk Pilotlarin USHGA tarafindan sertifikalandirilmasina ne olumlu nede olumsuz bir bakisim var, sadece anlamaya calisiyorum. Merak edip arastirdim vede epeycede bir seyler ogrendim. Bilahare, Ibrahim Onal beyde yazilanlari teyid etmistir, simdide sizler aydinlatici yonde aciklamalar ile katkida bulundunuz.

- Anladigim USHGA tarafindan ust seviye pilotlarin ayni tarih ile tum solo ve Tandem T-1 sertifika almasinin Disardan bakan bir kisiye ilk bakista gorunebilecegi gibi degil, normal bir uygulama oldugudur. USHGA egitmenleri, Sadece Turk pilotlari degil, tum diger pilotlarida (yeterli bulduklari takdirde) ayni sekilde sertifikalamaktadir. Benzer uygulamalar baska kurumlar (ornegin THK Pilot Sertifikalarinin arkasindada P1/P2/P3/P4 onaylari ayni gunde olabilmekte) da, benzer denklikleri (veya ne denirse, sertifika kontrol kursu vesair) ayni sekilde verebilmekte.

- Turk Tandem pilotlarinin USHGA sertifikasi edinmesine sebepleride, basit ve az burokrasi yani kolaylik/hiz vede en ucuz Sekilde 3.Sahis Sigortasi elde edebilme imkani seklinde anladim. Ayrica yolcu gozunde Amerikan federasyonudan onayli bir Tandem Pilotu ile ucmaninda (yolcu acisindan) hissedilen guvenilirligin getirdigi bir rahatligi olmali.

- Turkiyede Lisanslama yok derken ise, ne kadar dogru bilemiyorum, en son ctesi gunu gursuda tepede rasladigimiz THK"da gorevli bir egitmen ile (daha sonrada donerken 3 pilot arabada aramizda) bu konuyu tartistik vede tabiki Bir sonuca varamadik. THk zannederim Mayis ayinda bir "Sertifika Kontrol Kursu" aciyor vede 60 kisilik kontenjan Var, shu ana kadar 53 kisi basvurmus. 3 gun Inonude bulunmak lazim gelecek,

http://www.thk.org.tr/yeni/indextr.htm sayfasindan KURSLAR . . Ticari havacilk kurslari . .Yamac Parasutu Sertifika Kontrol kursu . . Basligi altinda tum detaylara ulasilabilir . . (bir kere 3 gun degil - 2si haftasonuna denk gelen 6 gun ..150 euro degil toplam 180 euro. . Vesair . . Yani bir sertifika icin izin (3 is gunu) harca bir taraftan, 300 milyon ode obur taraftan . . Saglik raporu ve diger belgelerde ne kadara patlar . .500 milyon kafadan masraf Birde Inonuye git gel yeic yat neyse kac para . . Ne icin butun bu masraf ?? Ama dert degil ben etmem yani bagistir Derim gecer giderim dusunmem arkama bakip . .

Sende basvur dediler . .ben basvurmam dedim . . . Kendime yediremem/kendimle ters duserim dedim (ama ??) Garanti 53 kisinin muhtemelen hepsi senin gibi federasyon kurulmasi icin imza vermis pilotlardir sen niye basvurmayasinki Dediler ??

Bu bir durus"tur . . Yani saglik raporu ne demek ?? Ben zaten yapiyorum bu isi 3 senedir . . Yani USHGA"dan istesem Benden saglik raporumu isteyecek ?? İyi hal kagidi ?? Walla cok komik . . Mesela USHGA boyle seyler soruyormu ?? Yani burda verilecek olan pilot sertifikasi sporcu sertifikasi degilki nedir bunlar ?? Hepsi sacma sapan seyler Bunlara eywalla diyecem sonrada savundugum seyler belli iken kendi kendimle nasil barisik yasayabilirim goremiyorum, Gorebilsem yaparim dedim . .

+++

- Yanliz burda THK"nada cok buyuk haksizlikta yapmak istemem, neden derseniz, arastiriyorum bakiyorum, yurtdisindada Bu tip kuruluslar oyle karsilastirmali olarak COKTA onde degil ..ornekleri bende cok, mesela:

- FAI, internet sitesindeki bilgiler arasinda guncellenmemis, yanlis aksettirilmis cok sey var, birde ben bir mevzuda FAI"nin (daha dogrusu CIVL Komitesi) amaci dunyada yamac parasutunun gelismesine destek vermek degilmidir diye sordum Ordan birine, hayir yok oyle bisi dedi bana !! İsim vermem lazim degil . .

- Yurtdisindaki federasyonlardan mesela DANIMARKA Federasyonu bana dediki, sana sertifika veremeyiz, vatandas olman (ben Danimarka pasaportu tasiyorum) yeterli degil, Danimarkada yerlesik olman lazim (yabancilarda olur yeterki Danimarkada Yasiyor olsunlar, benim gibi Istanbulda degil). Halbuki bakiyorum Danimarka federasyonunun haber mektuplarina, egitim İcin devamli Alplerdeler, diyebilirki, shu tarihte Alplerde olacak sende gelirsen bakariz bir degerlendirme DENKLIK isine bakariz ona gore bir sertifika veririz .. Yahutta dha iyisi bizim elemanlar Oludenize geliyor, sende orda ol, bakalim Ok"se seni sertifikalandiralim . . Bunu demediler . . Halbuki hepimiz biliyoruz USHGA bunu (13.bolge ismi altinda) yapiyor Yani bir federasyon boyle digeri oyle vesair . . Herkes ayri telden . .

- USHGA federasyonu kayitlari ve sayfalari evlere senliktir . . Ornegin USHGA basligi altinda Can Gul"un verdigi Tarihlere bakmaniz yeterli olcaktir. . Alim Yildirim icinde, Can Gul icinde verilen (appointed by) tarihlerinin Gercek olmasi icin zaman makinasi icine girmek gerekmektedir. Bu verilen tarihler 2004 senesi icin mevcut olduklari Ve 3 senelik sureleri dolmus basic egitmen sertifikalarinin uzatilma tarihleridir, yani temdittir. Ayrica orda Egitmenler sayfasinda gorulmeyen, Alim Yildirim"in 18 Subat 2005 tarihinde Tandem T-2 sertifikasi almis oldugudur. (ayrica Muhammed Shirali icin bir yerde 10 Ekim 2003, baska bir yerde 11 kasim 2003 tarihleri verilmektedir) http://www.ushga.org/appointment_types_ ... &region=13 sayfasindan hepsi gorulebilir, USHGA 13 bolge, ABD (Alaska/Hawai dahil) disindaki yabanci ulkeleri kapsayan bir bolumdur vede bu bolgede yani ABD
Disinda shu anda gecerli egitmen sertifikasi olan toplam 20 adet egitmen vardir. Bu 20 adet egitmenin 4 tanesi (yani Beste biri) ulkemizde yerlesiktir. Burdaki bilgilere gore 3 adet basic insctructor (alim/can/muhammed) vede bir Adet tandem egitmeni (en ust seviye egitmen) Sn.Sami Findikli gecerli sertifikalara sahiptir. Muhammed"in sertifika Gecen sene vefat eden Dixon White"dan alinan orijinal sertifikadir. 3 senesi bu sene sonunda dolacaktir. Sami beyi İse tanimiyorum.


Sizinde bahsettiginiz "eskiler" e dusen vazifede bir yerde (bence) budur . . Bu kopuklugu kapatmak, dun ile bugunu birlestirmek .. Ama ben eskilerden bir kac tanesini taniyorum vede hicbiri 2 satir birsey bile yanasmaya, kaleme
Almaya yanasmiyor . . Cunku malesef baslangictan beri kim bir laf etse hemen biri bunun altinda birseyler arayip, kotu Bir mana vermeye calisip sahsa hucum etmeye calisiyor. Bu "eskiler" de kendi sayginliklarina leke gelmesin diye agizlarini, Aciklayip iki cift laf etmiyorlar . . Onun icin artik bu "eskilere" dogru duzgun bir platform gostermemiz lazim, bir
Seyler yazdiklarinda kendilerine hucum edilmeyecegine, edilse bile buna musade edilmeyecegine EMIN OLMALILAR.

YPFORUM"dada saglanmaya calisilan boyle bir platformdur. Hepimiz buna dikkat edecegiz vede gecmis ile olan Baglantimizi kurup, kendi icimizde barisip, gelecege yuruyecegiz.

Saygilar Sunarim, Engin Deniz Erenler.

winds
Mesajlar: 154
Kayıt: 01.08.2004, 11:35
Ad Soyad: Özkan Dedekargınoğlu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen winds » 1 on yıl 9 yıl önce (12.04.2005, 00:36)

sewgili Deniz Erenler in yazısından

YPFORUM"dada saglanmaya calisilan boyle bir platformdur. Hepimiz buna dikkat edecegiz vede gecmis ile olan Baglantimizi kurup, kendi icimizde barisip, gelecege yuruyecegiz

sizden baska kimsede konuyu boyle özetleyemezdi çok teşekkür ederiz.

Kullanıcı avatarı
3333feet
Mesajlar: 70
Kayıt: 28.02.2005, 13:50
Ad Soyad: Cem Aydın
Şehir: Eğirdir/Isparta
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 52
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen 3333feet » 1 on yıl 8 yıl önce (11.05.2005, 18:30)

Deniz hocam bu arstirma icin ne diyyim bilmiyorum, bide bu sertifikayi biz nasil aliriz, sadece burada ikarustan mi, hangi p seviyesine kadar

Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

USHGA Hakkinda

Mesaj #11 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (11.05.2005, 20:11)

Cem Selam,

Turkiyede USHGA YamacParasutu P1 ve P2 (Baslangic) Pilot Sertifikasini Ikarus veya Bogazici Paragliding"den alabilirsin.

http://www.ushga.org/appointment_types_ ... &region=13 sayfasinda eposta ve telefon numaralari var.

SAMI FINDIKLI isminde bir egitmenden daha bahsediliyor, ben kendisini tanimiyorum ama gene yukaridaki linkte eposta ve telefon numaralari var,
istersen onuda arayabilirsin. Kendisi TANDEM EGITMENI diye geciyor, herhalde tum seviyelerde USHGA sertifikasi verebilir !!

Bu arada, guncellemeler ustune, USHGA"dan 2005 Mayis ayi icinde gelen asagidaki aciklamaya bakarsak, aslinda Ikarus"dan Alim Yildirim"in
daha ust seviye egitmen sertifika alabilmesi mumkun, fakat gerekli dokumantasyonu gondermediginden Baslangic Seviyesi Egitmeni
olarak goruluyor.

BASLAR
=======

Alim Yildirim is only a Basic Instructor. He could become an Advanced Instructor if he wishes, but he has not sent us any paperwork for it.

Thank you,
USHGA Membership Services
PO Box 1330
Colorado Springs, CO 80901-1330
Tel : 719-632-8300 / 800-616-6888
Fax : 719-632-6417

BITER
=====


Eger, profesyonel olarak calisan tandem pilotu degil iseniz, USHGA sertifikasi almanin (cikarip gostermek disinda - senelik 70 dolar kadar birmaliyeti var) bir manasi yok. Tandem pilotlari, gerekirse soran musterilerine "naha iste kapu gibi, hemde amerikan sertifikasi" diye cikarip gosterebiliyorlar, bu sayede yolcuda Mazalla basina bir kaza geldimi, sigorta sirketi cikipta, goster bakim sen kimle uctun, sertifikasi /3.sahis kaza sigortasi varmi diye sordugunda "nahanda iste
var idi..." diye cevap verebilir . . bunun disinda baska bir esprisi oldugunu zannetmiyorum . .

butun bunlar benim tahminlerim yani kesin olarak bildigim seyler degil, bunlari kalkipta USHGA"ya sormaya kalkipta cevap beklersen, THK depmishten beter olabilirsin . . yani ister Turk, ister Amerikali fark etmez . . USHGA"nin cevap verme, verirse 2 satirdan fazla bisi soyleme, 2 satir icinde senin sordugun seye dokunma gibi bir sorunlari yok . . ustelik bunlara, ayni seyi 3-5 ay ara ile sormayida deneyebilirsin . . hepsinde baska baksa sahislar (bazen"de ayni) ayni soruya degisik cevaplar verecektir . . baska birseyde deneyebilirsin . . mesela gene boyle aralarla . . felancanin P2 sertifika verme yetkisi var dimi diye sor,
evet diyeceklerdir . . bir muddet sonra, gene ayni egitmen icin, P3 sertifika verme yetkisi vardir dimi, diye sor . . evet tabi , diyeceklerdir .. bir muddet bekle bu sefer ayni sahis icin, P4 sertifika verme yetkisi vardir dimi sor, gene evet tabiki var . . diyeceklerdir . . bole devam edebilirsin . . . yani canin ne cekerse dene . . denemesi bedava . . ustelik cok eglenceli . . . . cok komik yaw . . ama gercek -:)

neyse ulkemizde Ikarus veya Bogazici Paragliding"den egitim alan single pilotlarin USHGA P1/P2 sertifikasi almasinda ne mana var ben biraz arastirdim ama bulamadim . . zaten kendileride fazla ustune gitmiyorlar . . ornegin Ikarus 4 senede sadece 6 adet USHGA P1/P2 sertifikasi vermis durumda . . o da cok israr ettiler, ondan olsa gerek . . Bu okullar egitmenlerinin USHGA"dan sertifikali olmasini, baslica PR + Reklam amacli kullaniyorlar, guvenilirlik vesairi oturtmak icin ..

Gerci kendilerine sorsan, USHGA"nin kendilerini sertifikalandiran koca koca !! egitmenleri geldiklerinde, bizimkilerin egitim progmalarini (belliki USHGA"nin cizdigi programi takip etme zorunlulugu yok !!) , hayretle, kendilerinkinden bile daha iyi buluyorlar . . ben kendi tahminimi soyleyeyim, harbiden dogru da olabilir . .

Sonucta, USHGA felsefesi "takma kafana tokadan baska bisi" . . just let us know, what you need . . everything is possible . . like the American Dream . . We WILL find a way -:)

Saygilar/Deniz Erenler


Kullanıcı avatarı
Deniz Erenler
Mesajlar: 224
Kayıt: 28.02.2005, 13:07
Ad Soyad: Deniz Erenler
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

USHGA - Orneklerle Aciklama !!

Mesaj #12 gönderen Deniz Erenler » 1 on yıl 8 yıl önce (31.05.2005, 19:59)

Selamlar,

Simdi, Turkiye YamacParasutu Forum"umuzun yandaki basligini http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=148 izleyenler hatirlayacaktir.

Ulkemizdeki gonullu bir calismaya isik tutmak icin, Dunyada cesitli ulkelerin federasyonlarina yazarak, ulkelerindeki yamacparasutu ile ilgili kazalarin vede olumlerin istatistiki bilgilerini istiyoruz.

Amerika Birlesik Devletleri ile ilgili bilgiler icinde, Amerikan federasyonuna (USHGA) yazarak bilgi istedik tabiki.

Istedikten sonra birde baktik ki, bu bilgiler USHGA"nin internet sayfasinda zaten mevcut, 12 Mayis 2005 Persembe gunu, bu bilgileri Turkiye YamacParasutu Forum"unda yukarida baslik adi altinda yayinladik.

Ertesi gun, USHGA Guvenlik Komitesi baskani Sn.Steve Rodi, bizim uluslarasi yamacparasutu forumlarinda yaptigimiz cagriyi gorerekten, 16 Mayis 2005 Ptesi Gunu, bize gonderdigi asagidaki cevabinda, konu hakkinda bize, ayni sayfayi adres gosterdi. Kendisine tesekkur ettik tabiki. Steve"in mesajinin ingilizce asli asagidadir:

Hello Deniz:

I replied to your request on paraglidingforum.com over the weekend. In case
you missed it here it is again.

U.S. paragliding fatality numbers can be found in the annual USHGA
paragliding accident summary articles. The articles for 1998 through 2004
are located at this URL:

http://www.ushga.org/safety.asp

Within the last five years we've had one year with zero fatalities and one
year with nine fatalities. Due to the relatively small number of paraglider
pilots in the U.S. the fatality numbers are only meaningful if considered as
averages over at least 5-10 years.

Regards,

Steve Roti
USHGA paragliding accident committee chair

+++

Derken, gecen Cuma (27 Mayis 2005) Amerikan federasyonu ofisinden bize, asagidaki cevap geldi. Bu cevapta (ismi lazim ve onemli degil) ofis gorevlisi, Bize sunlari soylemektedir.

Deniz,
Istediginiz bilgileri USHGA Yonetim Kurulu Baskanina ilettim. Bu sorulara cevap verebilecek tek insan kendisidir. Malesef, kendisi 6 Haziran 2005 gunune kadar seyahattedir. Fakat, size birisi cevap verecektir. Iyi Gunler . . .

++

Mesajin Ingilizce asli asagidaki gibi :


Deniz,

I had to forward this question on to the Executive Director here at USHGA.
She is the only one that has access to that information.
Unfortunately, she is on vacation until Monday, June 6th.
But someone will get back to you on it.
Thanks and have a great day.

USHGA
719-632-8300
1-800-616-6888
@ushga.org

++++

Amerikada bir federasyon varmis, bu federasyonun her derde deva bide ofisi varmish !!!:-)

Saygilar/Deniz Erenler

ps. bu arada CORUM"dan TUNCAY KARADAS, evvelsi pazar (22 Mayis 2005) USHGA P1/P2 Sertifikasi almistir, kendisini tebrik ediyoruz.

Anonymous
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Anonymous » 1 on yıl 8 yıl önce (12.10.2005, 00:17)

Deniz senin ushga dan rahatsiz oldugun bir konu varsa ben sana yardimci olabilirim
Birde ushga cok organize bir paragliding kurulusudur ve bu sporun gelismesine cok emegi gecmistir .Biz belki ilk ushga Lisansi alan ilk turkle;riz bundanda gurur duymamak elde degil.ushga ulke din ve renk ayrimi yapmadan bize ve bizim tecrubemize inanarak lisans vermistir .
ve bu lisans,lari alan arkadaslarimiz gercekten cok tecrubeli pilotlardi her birisinin binlerce saat ucuslari vardir bunda hic kimsenin subhesi olmasin
Cemal Ovet ushga adv and tand inst

Kullanıcı avatarı
kaplan
Mesajlar: 3
Kayıt: 13.02.2006, 13:52
Ad Soyad: Erdal Kaplan
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen kaplan » 1 on yıl 7 yıl önce (14.11.2006, 15:31)

aynen katılıyorum cemal...sizlerin ne kadar tecrübeli olduğunu bilmek için sizi tanımak lazım..öyle pc başında search yapıp karar vermek yetmez..bu ortamı ancak bu ortamda olan anlar...illa gidip THK dan havaya para verip lisans mı almak gerekiyo bilmiyorum.ushga ile thk lisanslarını karşılaştırmak bile şu an için yanlış olur ama ilerde thk nın yapılanma sürecinde neler değişir bilemem.gene de tüm arkadaşlarımıza başarılar dilerim ve düşüncelerine saygı duyarım..herkese iyi uçuşlar..

kaplan.....

Kullanıcı avatarı
IrmakAbi
Mesajlar: 1
Kayıt: 24.01.2024, 15:24
Ad Soyad: Gökçe Irmak Erol
Şehir: Istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

USHGA Sertifikali Turk Pilotlari ustune bir arastirma

Mesaj #15 gönderen IrmakAbi » 2 ay 3 hafta önce (24.01.2024, 15:27)

Herkese merhaba,

Bu yazıda adı geçen Irmak Erol benim.
Deniz Erenler'e bu değerli araştırması için teşekkürler.

Bizlerin USHPA (O yıllarda USHGA) lisansı alma konusunu bir de benden dinleyin, 25 yıl sonra. :)

Cenap'ın yaşadığı, Tandem'den yolcu düşme kazası, Ölüdeniz'de tandem işinde ilk yolcu ölümlü kazadır.
Bu tarihten önce de pilot arkadaşlarımızı, yabancı single pilotları kaybettiğimiz kazalar oldu.
Ancak bir yolcunun ölümüne neden olunan bir kaza, benim açımdan tam bir 'uyanış' oldu diyebilirim.

Zira, Bizim paraşüte başladığımız yıllarda, bir yamaç paraşütü şirketi olmak için, seyahat acentası, vergi numarası, kasa fişi vs gerekiyordu, ancak 'pilot lisansı, sigorta, malzemenin uygunluğu' vs sorulmuyordu. :) Trajikomik. 'vergi levhan var mı? var abi. Okey, uçabilirsin.'

Ölümlü kaza ile ben biz pilotların aldığı sorumluluğun ilk kez farkına vardım. Zaten sezon sonuydu.
Internet de henüz yoktu Ölüdeniz'de.
Bir pilot USHGA dergisi bırakmış, DenizKamp'ta. Gözüme ilişti. Arka sayfalarında bir ilan gördüm. California'da YP Okulu.
Fax vardı o yıllarda, birbirimizle fax aracılığı ile haberleştik. Karar vermiştim.
ABD'de bu işin lisansını alıp, Ölüdeniz'e tek uluslararası lisanslı pilot olarak dönecektim.
O yıllarda 'sigortalama' zorunluluğu yeni yeni başlamıştı, ancak sigorta şirketlerine antetli kağıda pilot listesi veriliyordu, o kadar.
Sigorta şirketi soruyordu, 'lisans nerede?' diye, bizler de Türkiye'de lisans sistemi yok diyorduk.
Ölen öldüğüyle kalıyordu yani, malesef.

Hedefim lisanslı pilot olarak Ölüdeniz'e gelmekti. Zaten cılkı çıkmış rekabette, 'farklı' olmaktı.

Seyahatte 2-3 hafta kala arkadaşım Serhan'a da bahsettim, o da katılmak istedi. Kaptan Serhan'la ABD'ye uçtuk. Lisans alacağız, döneceğiz. Plan bu.

Hikaye uzun, anlatmakla bitmez. Serhan'la 350 dolara hurda bir van satın alıp, 2 hafta plajda uyumak zorunda kaldığımız kısmını geçeceğim, forumda konusu geçen 'lisanslarımı 1 günde nasıl aldım' kısmına geleyim.

Bizim seçtiğimiz ABD'de tandem lisansı verebilen 6 kişiden biri Ken Baier'di. Gittik. Bize bir yerde yazılı sınav kağıtları verdi. Bir tam günde, P4'e kadar sınav çözdük, takıldığımız yerde bize açıkladı, testi çözerken de öğrendik diyebilirim.
Ertesi gün sıra uçmaya geldi.
Bizi küçük bir tepeye götürdü. Ken Baier'i uçurduk.
Kalkış öncesi briefing, sigorta formunun imzalanıp kulakçığının yolcuya verilmesi, uçuş öncesi hazırlık, kalkış, uçuşta yolcuyu rahatlatma, inişe hazırlanma, iniş öncesi briefing, iniş vb herşey gerçekten tam da olması gerektiği gibi gitti.
Ken bize kaçar uçuşumuz olduğunu sordu, O ana kadar sanırım 1000'in üzerinde tandem uçuşu biriktirmiştim.
TEK UÇUŞ ile tüm ratinglerimi aldım arkadaşlar.
Bu size kolay gelmesin, sadece formaliteleri kısaltmış olduk.

Çünkü kendimce, o sınavda yaptığın TEK UÇUŞ'un arkasında sayısız yaralanmalar, kalkış ve iniş kazaları, ilk tandem yedeği açılan kaza, helikopter kurtarma, kırık kemikler, dikişler,
kısaca kan ve ter var.

TR'de lisans verdiğim arkadaşlara gelince.
Lisan vermiş olduğum tüm arkadaşlarım, bu spora benimle birlikte başlayan, ya da bizlerden aldıkları cesaret ve ışıkla bu spora adım atan, hergün birlikte uçtuğumuz, sporculuk ahlaklarından ve pilotluk becerilerinden kaygı duymadığım arkadaşlarımdır.

Lisansımı aldıktan sonra, 'fırsatlar ülkesi' Amerika'da kaldık Serhan ile, daha sonra bize Cenap da katıldı. Ben ve Cenap, Idaho, Hawaii'de ve Seattle'da paraşüt işi yaptık. Serhan da Florida taraflarında paraşüt işi kurdu.
Hawaii^de Cenap ile 2000 yılında ayrıldık ve oradan herkes kendi macerasına devam etti.
Benim global maceram 13 yıl sürdü, içinde her zaman paraşüt'ün olduğu renkli bir maceralar yaşadım.
2*13 yılında İstanbul'a döndüm. Bira duruldum.
Şimdi Istanbulda yaşıyorum, hala uçuyorum.
Bu aralar USHPA lisanslarıma THSF'den denklik alma üzerine çalışıyorum.
Hala öğrencilerim var, tandem uçmuyorum, ara sıra kafayı dağıtmak içinse uçuyorum.

Herkese sevgiler gençler.