1966 yılında iki oto tamircisinin imal ettikleri uçak....

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
deltakanat_52
Mesajlar: 85
Kayıt: 22.05.2012, 15:12
Ad Soyad: Azmi Beştaş
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

1966 yılında iki oto tamircisinin imal ettikleri uçak....

Mesaj #1 gönderen deltakanat_52 » 1 on yıl 1 yıl önce (06.11.2012, 17:23)

1966 yılında aydında iki oto tamircisi tarafından kamyon motorundan yapılmış bir uçak....
Dosya ekleri
_2518_2248.jpg


Kullanıcı avatarı
irfan karaman
Mesajlar: 195
Kayıt: 26.05.2012, 10:04
Ad Soyad: İrfan Karaman
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen irfan karaman » 1 on yıl 1 yıl önce (06.11.2012, 18:01)

1966 yılında 2 kafadar otomobil tamircisinin o yıllardaki imkanlar ,teknolojiyle böyle bir alet yaparak onu uçurmuş olmaları bence o kadar kolay olmamıştır ,

şimdiki zamana bakarak sadece internet gibi bir gücün olmayışı bile bence büyük bir kayıptır o zaman için :)

insan gururlanıyor , milli duyguları kabarıyor lakin kömürlükte helikopterde yapsan değer kıymet bilinirmi oda tartışılır :)

kısaca o yıllarda böyle bir uçak 2 ototmobil tamircisi tarafından yapıldıysa , bu bir çok sorunun cevabıdır , türk milleti olarak ,

gerisine hiç girmeyelim.

Kullanıcı avatarı
atamturk
Mesajlar: 376
Kayıt: 01.10.2006, 18:20
Ad Soyad: Hakan Atamtürk
Şehir: Aydın / Didim
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen atamturk » 1 on yıl 1 yıl önce (06.11.2012, 19:58)

Bu insanlar sağmı acaba?yaşıyorlarsa gidip ellerini öpmek lazım.Yada o güne tanıklık edenler varsa, birde onlardan dinlemek gerek o duyguları.Halen bu gayrette olan bir çok insan var ama atı alan üsküdarı geçti. şimdi bile uçak yapmak ülkemizde büyük birşey gibi görülsede uçan otomobillerin yapıldığı,uzaya üslerin kurulduğu bir zamanda uçak yapmışız ne fayda......Kendimize ait kumaştan Türk malı paraşütümüz bile yok. malesef......

Kullanıcı avatarı
halukyildiz
Mesajlar: 133
Kayıt: 18.04.2008, 01:58
Ad Soyad: Haluk Yildiz
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen halukyildiz » 1 on yıl 1 yıl önce (07.11.2012, 03:38)

Hakan bey, sizin yaptiklarinizda ucak iste. Kanadi hazir aliyorsunuz o kadar :) Ustune sabit bir kanat yapsaniz o da ucar sonucta. Yine bu forumun uyelerinden Ahmet beyin pervane yaptigini goruyoruz. Ekip olarak hafif motorda yaptilar. Gyro yapip ucanlar var ulkemizde. Hersey yapiliyor iste. Biz geri kalmis bir kavim degiliz. Sadece ucak yapan kafaya samari yiyiyor o biraz problem oluyor ve gecici bir sersemlik yaratiyor. Hepsi okadar. Kavgaya devam :mrgreen:

Kullanıcı avatarı
irfan karaman
Mesajlar: 195
Kayıt: 26.05.2012, 10:04
Ad Soyad: İrfan Karaman
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen irfan karaman » 1 on yıl 1 yıl önce (07.11.2012, 05:11)

atamturk yazdı:Bu insanlar sağmı acaba?yaşıyorlarsa gidip ellerini öpmek lazım.Yada o güne tanıklık edenler varsa, birde onlardan dinlemek gerek o duyguları.Halen bu gayrette olan bir çok insan var ama atı alan üsküdarı geçti. şimdi bile uçak yapmak ülkemizde büyük birşey gibi görülsede uçan otomobillerin yapıldığı,uzaya üslerin kurulduğu bir zamanda uçak yapmışız ne fayda......Kendimize ait kumaştan Türk malı paraşütümüz bile yok. malesef......


sizinle ayni fikirdeyim :) bu konuya ayrica bir hassasligim oldugu yalan degil :)yani onlar yapiyorda biz niye yapamayalim bizim eksigimiz ne diye kendime. cokca sormuslugum vardir :)

oncelikle onlarda tesfik ve destek var ayni zamanda imkan bizde ise tam tersi :)
Ornegin. 90-100 hp lik bir motosiklet motoru alacagim desem onlarda 500-1000 dolar bizde en az 5-6 bin. ve o motor icin yemeden icmeden 6 ay calismak durumundayim eeee ondan sonra kalkta proje uret arge calismasi yap uretimci ol yaratici ol herneyse iste :)

Yoksa ucak yapmak o kadar o kadar imkansiz ve zor bir sey degil ama icinde bulundugumuz imkansizlik ve olumsuzluklar. adami oyle zorluyorki iste bu sartlarda bir seyler yapmaya calisip hele birde hayata gecirebildiyseniz. iste asil basari budur .

devlet bize gerekli. zemini , butceyi ve destegi saglasin bakin neler oluyor. ucan arabayi yapan adam marstan gelmedi ya :)

Saygilar ..

Kullanıcı avatarı
irfan karaman
Mesajlar: 195
Kayıt: 26.05.2012, 10:04
Ad Soyad: İrfan Karaman
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen irfan karaman » 1 on yıl 1 yıl önce (07.11.2012, 09:00)

halukyildiz yazdı:Hakan bey, sizin yaptiklarinizda ucak iste. Kanadi hazir aliyorsunuz o kadar :) Ustune sabit bir kanat yapsaniz o da ucar sonucta. Yine bu forumun uyelerinden Ahmet beyin pervane yaptigini goruyoruz. Ekip olarak hafif motorda yaptilar. Gyro yapip ucanlar var ulkemizde. Hersey yapiliyor iste. Biz geri kalmis bir kavim degiliz. Sadece ucak yapan kafaya samari yiyiyor o biraz problem oluyor ve gecici bir sersemlik yaratiyor. Hepsi okadar. Kavgaya devam :mrgreen:



doğru söze ne denir :) fazla akıllılık yapıp yeni preojeler icatlar yapmamak lazım :)
sürekli, birilerine bağımlı kalmamız gerek , herşeyi yurdışından ithal edip , muhtaç olmamız gerek :)

10 liralık malı neden yurdışından 30 liraya almayalım ?

bunlara daha binlercesi eklenebilir :) aman hocam gyro vs. derken biri kalkıpta jet motorlu bir helikopter yaparsa amannn diyeyim iş almayalım başımıza :)

kalın sağlıcakla. keyifli kazasız ,uçuşlar.


Kullanıcı avatarı
007taner
Mesajlar: 115
Kayıt: 04.11.2006, 00:13
Ad Soyad: Taner Yıldırım
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen 007taner » 1 on yıl 1 yıl önce (07.11.2012, 16:40)

bununda diğer başarılı çalışmaların oldugu gibi hazin bir sonu olduguna eminim.

ahmetoztiryaki
Mesajlar: 165
Kayıt: 15.06.2006, 14:31
Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 59
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ahmetoztiryaki » 1 on yıl 1 yıl önce (10.11.2012, 00:00)

Arkadaşlar bence AR_GE, finansman, destek filan olmasın da yeterki köstek olunmasın. Yani yerli motoru yapan arkadaşımız var, Autogyro yapan arkadaşımız var, acizane ben ve birkaç arkadaşımız daha pervane yapıyoruz ama hepimizin ortak endişesi bir gün tutup THK veya SHGM den birileri tutup da "bu aletlerin uçuşa elverişlilik belgesi yok kardeşim yapamazsınız." derse!!!
Sözün özü şu ki; GÖLGE ETMESİNLER BAŞKA İHSAN İSTEMEZ....

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen zorhedef » 1 on yıl 1 yıl önce (10.11.2012, 22:27)

slm buda 2008 yılında benim çalışmalarımdan... ben imalat yaparken bütün arkadaşlarım vbe köylüler de bana boş işlerle uğraşıyorsun bu alet uçmaz zamanını boşa harcama gibi laflar ederdi sonuca ulaşıp bararılı bir uçuştan sonra yorum yapan kişiler ondan sonrada bu kişi mucit demişlerdi ::))
Dosya ekleri
P5162135.JPG
o yıllarda meşhur olmuştum
100_6647.JPG
ilk çalışmam

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ayhankocaman » 1 on yıl 1 yıl önce (12.11.2012, 11:14)

Aydın Sanayi sitesinde yaptığım küçük bir araştırma neticesinde bu abilerimizi tanıyan bir kişi olduğunu buldum.kendiside marangozluktan emekli.ayrıca bu uçağı yapanlara kendini örnek almış ve bizzat eğitim alarak uzun yıllar amatör olarak pilotluk yapmış ve Aydında yıllar önce ''Aydın Efeler Sportif Havacılık Kulübü'' olarak kulüp kurmuş.ayrıca THK Kurumundan 3 adet hibe ile uçak alınmış aydında 5 kişinin de pilot olmasını sağlamış .bana 1966 yılında bu uçağı yapan abilerimiz Nedim ATAK ile Ali TELLİ'NİN şu yaşayıp yaşamadıklarını bildirecek .bilgi edindiğimde sizinle paylaşırım.mutlu kalın

Kullanıcı avatarı
deltakanat_52
Mesajlar: 85
Kayıt: 22.05.2012, 15:12
Ad Soyad: Azmi Beştaş
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen deltakanat_52 » 1 on yıl 1 yıl önce (12.11.2012, 11:39)

Ayhan bey bilgileriniz için çok teşekkürler...


Kullanıcı avatarı
irfan karaman
Mesajlar: 195
Kayıt: 26.05.2012, 10:04
Ad Soyad: İrfan Karaman
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen irfan karaman » 1 on yıl 1 yıl önce (13.11.2012, 06:38)

zorhedef yazdı:slm buda 2008 yılında benim çalışmalarımdan... ben imalat yaparken bütün arkadaşlarım vbe köylüler de bana boş işlerle uğraşıyorsun bu alet uçmaz zamanını boşa harcama gibi laflar ederdi sonuca ulaşıp bararılı bir uçuştan sonra yorum yapan kişiler ondan sonrada bu kişi mucit demişlerdi ::))


mustafa bey su an duygularinizi belkide en iyi anlayan benimdir komsulardan tutun isyerindeki calisanlara varana kadar bana takindiklari tavirlari gormeniz gerek artik soylemeye utanir hale geldim ilaclama makinasi deyip.geciyorum :) bu arada telefon numaranizi verebilirseniz memnun olurum bir kac sorum olacak musait olursaniz.

tesekkur ederim kazsiz ucuslar.

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen ayhankocaman » 1 on yıl 1 yıl önce (13.11.2012, 13:06)

12.11.2012 tarihinde bu olaylara tanık olmuş ve daha sonraları türk hava kurumunda eğitim alarak amatör olarak uçakla uçmuş olan ve şu an 74 yaşında olan vedat abi ile bu uçağın yapım aşamasından uçurulmasına kadar olan süreçle ilgili olarak epey bir muhabbetimiz oldu.1966 yılında bu uçağı yapan abilerimiz Nedim ATAK ile Ali TELLİ'NİN şu anda hayatta olmadıklarını öğrendim. bugün akşam vedat abi ile yine bir araya gelicez kendisi ile eski uçuş resimlerine bakacağız.1966 yılında mükemmel uçakların yapıldığı yıllar, Boing 747 lerin ve casus uçak olarak bilinen ve dünyanın en hızlı uçaklarından black bird uçağının yapıldığı yıllar.konu başlığında anlatıldığı üzere bu yapılan uçak ilk yerli uçak değil tabiki.uzun yıllar önce ülkemizin mühendisleri tarafında yapılarak ihraç edilen uçaklarımız ve teyyare fabrikalarımız var.uzun yıllar önce kapitalist güçlerin siz yapmayın biz size daha ucuza veririz deyip aldanan ve çıkarcı kesimler var.bu iki abimiz aydın sanayi sitesinde marangozluk yapan iki kafadar arkadaş.ali telli askerliğini eskişehirde havacı olarak yapmış askerlik yıllarında pervaneli uçakların olduğu dönem uçak bakım atelyesinde askerlik yapmış ve oradaki üstlerinden bi şekilde pervane yapmasını öğrenmiş.Nedim abide babası çiftçilikle uğraşan evin tek oğlu maragoz.babada tarla çok.bu iki kafadar bir akşam iş bitimi buluşuyorlar rakı sofrası kuruyorlar.başlıyorlar askerlik anılarına anlatmaya.kafalarda güzel tabiki ali telli askerde iken uçak tamir bakım atelyesinde askerlik yaptığından nedim abiye hadi uçak yapalım diyorlar.nedim abinin babasında tarla takka çok .sermaye var anlıyacağınız. o yıllarda yeterli bilgi alacak kişi ve döküman olmadığında fotolardan yararlanarak uçmak yapmaya başlıyorlar. plan ve proje yok .zaten yukarıda belirldiği üzere kamyon otorlu ilk uçak.uçağın motorunu kazalı austin marka kamyonun motrunu kullanıyorlar.nedim abi elinde ne varsa bu uçağa harcıyor.uçağınyapımında sadece iki kişi yok para karşılığı sanayi eşrafından dönemin oto elektrikçisi,lastikçisi,döşemecisi,tornacısı,radyatörcüsü,demircisi hepsi uçağın yapımında çalışıyor. şekil olarak bir uçak görünümü var.hazır olduğu düşünülerek aydın çıldır havaalanına getiriliyor.o zaman pist toprak.traktörle çekilerek oraya getiriliyor.şekil olarak uçak var fakat uçması gereken mühendislik hesapları yok,kanat açıları,uzunlukları, uçağı ağırlığı,motor gücü hiç bir şey hesaba katılmamış.uçak pist başına kadar traktörle getiriliyor ve el ile yönü düzeltiliyor. nedim abi motoru çalıştırıyor. bir müddet çalıştıktan sonra motor ısınıyor.ve oturuyor kokpite.veriyor tam gazı uçak ilerlemeye başlıyorepey bir yol alıyor tam havalacak ağır olduğunda tekrar piste iniyor.bu işlem ik kez tekrarlanıyor.uçağı önü motor ağırlığından dolayı burun üstü çakılıyor.pervane kırılıyo kanatlar zarar görüyor.yani fiyasko .uçağı enkazı toplanıyor nedim abinin babasının köyü olan baltaköyde'ki evlerinin bahçesinde ebediye uğurlanıyor.Vedat abi o gazetenin uçağın uçmadığı halde neden havalınd diye yazdığına anlam veremiyor.her halde o gün nedim abi gazeteciye uçtu diye yazması için avantamı verdi bilinmez.Vedat abi olaydan sonra köye gitmiş uçağın enkazını görmeye.bi müddet kalmış enkazın yanında incelemiş enkazı.kendiside o yıllarda 28 yaşında delikanlı.kendi kendine karar vermiş bi gün pilot olup uçacam diye .ve dediğinide yapmış.ali telli abimizin rakı sofrasında hadi bi uçak yapalım dedikten sonra nedim abi baya masraf etmiş.babadan kalma güzelim tarlalar bu uçağın yapımın da heba olmuş.İki kafadarın uçma macerası böyle sona ermiş.

Kullanıcı avatarı
irfan karaman
Mesajlar: 195
Kayıt: 26.05.2012, 10:04
Ad Soyad: İrfan Karaman
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen irfan karaman » 1 on yıl 1 yıl önce (13.11.2012, 21:08)

çok heyecanla okudum teşekkürler elinize ayağınıza sağlık , sanki okurkende paragrafların sonunda o anı yaşadım gibi oldu ha uçtu ha uçacak , konu başlarındaki daha önce yazdığım mesajlarımda , (bence o uçağın uçması o kadar kolay olmamıştır ) derken sanki içimden bir şeyler hissettim ve olayı o yıllarda internet denen bir gücün yaygın olmayışına bağlamıştım , şimdiki imkanlar mevcut olsaydı büyük ihtimal o uçak kusursuz uçardı :)

ama tabi yinede allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun kalanlarada uzun ömürler versin , böyle bir işe girişmekte kolay değil hatta şimdiki zamanda bile . teşekkürler tekrardan paylaşım için kazasız uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
atamturk
Mesajlar: 376
Kayıt: 01.10.2006, 18:20
Ad Soyad: Hakan Atamtürk
Şehir: Aydın / Didim
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen atamturk » 1 on yıl 1 yıl önce (14.11.2012, 12:14)

Allah rahmet eylesin, havacılığın gelişmesinde gayret etmiş herkese nur içinde yatsınlar. Aydına gelirsem bende görmek isterim bu marangoz amcamı...Araştırman için sağolasın Ayhancım.

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen ayhankocaman » 1 on yıl 1 yıl önce (14.11.2012, 12:46)

abi ile akşam resimlere baktık.havacılıkla ilgili güzel resimler vardı.yaşı itibarı ile ile elini ayağını çekmiş havacılık işlerinden vedat abi.birde bürokratik engellerden yılmış kendisi.bir uçak yapmış arkadaşlarınla .o yıllarda sivil havacılığa müracat etmişler,buna motor takıp uçamasıznız uyarısı almışlar.bakmışlar olmuyor vazgeçmişler bu işlerden.uzun bir müddet yaptıkları bu uçağı planör gibi deniz üstünde botla çekerek uçurmuşlar.başarılıda olmuşlar .onunla ilgili fotolarıda gösterdi bana. kendisini paramotor uçuşunu izlemeye davet ettim yakında şencan arkadışımız uçtuğunda onuda davet edeceğim seyretsin diye.birde uygun bir havada onunla tandem uçmayı düşünüyorum.kendisi akşam bana tam havacılığı unutmaya başlamıştım ,içimdeki közü alevlendirdin diyor bana. vedat abi ile bundan 20 yıl önce tanışsaydık ,havacılıkla ilgili tecrübelerimizle birbirimize katkılarımız olabilirdi.hayırlısı.


Kullanıcı avatarı
ozrock
Mesajlar: 2
Kayıt: 08.11.2015, 22:20
Ad Soyad: özgür aratak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 1966 yılında iki oto tamircisinin imal ettikleri uçak....

Mesaj #17 gönderen ozrock » 8 yıl 4 ay önce (08.11.2015, 22:42)

Ayhan bey nedim atak ın torununun ogluyum ben. Soyadlarimiz farklı. Ben özgür aratak, babam mustafa aratak, dedem bahattin aratak, onunda babası nedim atak. Soyad farkı yarı üvey durumum mu nüfus hatasimi bilemiyorum. Babamada sormaya çekindim zamaninda. Nedim dedem ben küçükken rahmetli oldu baltakoyde cenazeye gitmistim. şimdi 36 yasindayim. Siz benden fazla bilgiye sahipsiniz. Ama uçağı vedat .. soyisimli biri aydın ustunde uçurdu diyen reşat amcayla tanıştım. Oda vedati taniyormus. Hatta sağ ve kırmızı minareli caminin orda oturuyor dedi. Aynı vedat tan bahsettigimizi sanıyorum. Ama reşat amcaya uçağın baya uctugunu soylemis. Bahattin dedem sağ ama kafa gidik. Babamla gorusmek istersen bana ulaş. Özel durumlar var. Buradan daha fazla yazamicam. Devamını siz öğrenip burdan bildirisiniz.

Kullanıcı avatarı
ozrock
Mesajlar: 2
Kayıt: 08.11.2015, 22:20
Ad Soyad: özgür aratak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 1966 yılında iki oto tamircisinin imal ettikleri uçak....

Mesaj #18 gönderen ozrock » 8 yıl 4 ay önce (08.11.2015, 23:31)

Ayhan bey Faceden mesajlarinizi kontrol edin. Diğer mesajlar bölümündedir muhtemelen. Tel no verdim

Kullanıcı avatarı
alitunay
Mesajlar: 1
Kayıt: 24.07.2017, 11:03
Ad Soyad: ali tünay
Şehir: izmir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

1966 yılında iki oto tamircisinin imal ettikleri uçak....

Mesaj #19 gönderen alitunay » 6 yıl 8 ay önce (24.07.2017, 11:39)

Merhaba,
Bu olayı bilen birilerini duymak beni çok heyecanlandırdı. Uçaklara ilgili biri olarak bu hikayeyle büyüdüm diyebilirim.
Aydının Alanlı Köyü şimdi mahalle oldu ama oralıyım aslen. Bahsi geçen uçak bizim köyde kalmış en son. Bürokratik engeller yüzünden traktör kasasında kanatları sökük vaziyette baltaköyden alanlıya kaçırılmış. Sanırım yurtdışına kaçacaklar gibi bir nedenden yakalama kararı çıkarılmış. Nedim Atak ın sanırım üvey abisi bizim köylü. Sarı Mustafa derler. Uçağın kanadı yıllarca bahçe evindeki dut ağacının tepesinde asma çardağı olarak durdu. Küçükken hep incelemeye giderdim. İki adet de pervanersi vardı ağaçtan yontma. Muazzam bir el işçiliği. Torna tezgahından daha düzgününü çıkaramazsın. Melengiç ağacı idi sanırım. Toplamda üç adet yapmış biri baltaköy orta okulunda sergilenmekte. Babam anlatıyor dışı branda kaplı iki kişilik kabinli kapısı sürgülü imiş. ön cam silecekleri bile varmış. Pedallar çelik tellerle arka kuyruğu hareket ettiriyormuş falan. Mustafa abiye anlattırdım. Kardeşinin tüm bu işlemleri not ettiği bir defterden söz etti. Önve v6 motor kullanılmış pervaneye ağır gelmiş. Daha sonra v8 chevrolet motoru kullanılmış bu sefer pervane küçük gelmiş gibi gibi aşamalarla 3 adet pervane yapılmış. Bunların hepsi o defterde ayrıntısıyla yazıyormuş. Şimdi izmirde yaşıyorum. Yıllardır hayalim bu olayı bilenler silinip gitmeden bir belgesel çekmek. Ve şunuda ekleyeyim uçağın pervanelerinden biri bende :) Mustafa abi uzun yalvarmalarımdan sonra birini hediye etti. Biri kendinde hatıra. Elinde başka bilgi isim materyal olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Son beğenen Misoskian