türkiyede genc sporcuların kendini geliştirememe sebepleri

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

ilkay
Mesajlar: 7
Kayıt: 12.05.2013, 12:46
Ad Soyad: İlkay Ekinci
Şehir: Kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

türkiyede genc sporcuların kendini geliştirememe sebepleri

Mesaj #1 gönderen ilkay » 1 on yıl 10 ay önce (05.06.2013, 23:27)

slm iyi akşamlar herkese.
ben türkiyede yamaç paraşütü başlangıç alan ve devam ettiremeyen gençler adına konuşmak istiyorm.
Ben kendimi geliştirmek istiyorm , yarışmaya katılmak istiyorm ama bunlar için en az p3 p4 gerekli bu lisansları almak için kaçtane başvuru yapıp geri çevrilenlerden biriyim.
kime sorduysak bölge kuruma git diyo gittiğimizde kurum bize ankaraya gönder diyo ankaraya gnderiyorz biz alımıyoruz diyo neyse cok uzun ama kısaca pek de sallan mıyorz bölge kursları açılıyo özellikle ama biz o bölge pilotu değiliz diyip oralara bile katılamıyorz .

ARTIK DUYUN SESİMİZİ YARDIMCI OLUN . ARTIK BİZİMGİBİ HEVESLİ GENÇLERİN ÖNÜNÜ AÇIN...


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen seccckin » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 01:17)

Arkdaşım sitem ediyorsunda yanlış kapıyı çalıyorsun.... Bir kat yukarı çık orda THSF var (türkiye hava sporları fedarasyonu) derdinin dermanı orda

ilkay
Mesajlar: 7
Kayıt: 12.05.2013, 12:46
Ad Soyad: İlkay Ekinci
Şehir: Kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ilkay » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 02:46)

yanlış anladınız benim sitemim kuruma federasyona değil sisteme. evet gidipde derdimi anlatıcak birini bile bulamadığım bir yer (YER KÜTAHYA ......)

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen gakkaya001 » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 07:43)

ilkay merhaba
kaç yasindasin bilmiyorum ,su an kulubumde 20 nin uzerinde ucan genc arkadasim var bunlar 14_17 yas araliginda iclerinde yelken, termik, duz ucus yapan ogrencilerim var .
AHAS olarak bolgemizdeki yamac parasut sevdalilarina yardimci oluyoruz,dilerseniz sizlerede ileri seviye egitimlerinizde her hangi bir ucret gozetmeksizin yardimci olabiliriz..

AHAS _ADANA HAVACILIK KLB
Guner Akkaya

Kullanıcı avatarı
sarsinan
Mesajlar: 171
Kayıt: 16.05.2008, 12:48
Ad Soyad: Sinan KUTLU
Şehir: İzmir
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen sarsinan » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 11:23)

Ülkemizde bu konudaki temel sorunlar; pilot eğitim süreci, sponsorluk, ve devletin konuya olan ilgisi olarak 3 başlık altında toplanabilir ülkemizde pilot eğitimi ile ilgili tüm çevrelerin benimsediği pilotları PWC lerde ve FAI yarışmalarında başarıya ulaştırabilecek bir sistem yoktur. peki sponsorluk konusu; kişiler teknik ekipman konusunda ya kendi imkanlarıyla sezonu çıkartırlar yada şanslıysalar sponsor ile çözüm yolu ararlar, ya devlet ? ülkemizde sivil havacılık hala devletin mevcut spor dalları arasında öncelikle ele aldığı ve çözüm ürettiği bir spor dalı değildir.

Manzara burdan çok kötü göründü biraz konuları açalım türkiyede yamaç paraşütü konusunda eğitim almak isteyen birisi nereye gider? En yakın havacılık kulübüne veya kurum ve kuruluşlara peki kurs biter “pilot” olunur sonra ne yapılır? bol bol uçulur sonra herşey tek tek tecrübe edilir kimi tecrübe acı olur kimisi tatlı sonra uçmaya devam edilir sağdaki pilota bakılır soldaki pilota bakılır o nasıl uçuyor ben ne yanlış yapıyorum derken kişisel bilgi birikim beceriler bir gün meyvesini verir 300+ lar çıkmaya başlar süreç bu şekilde işler gider veya gitmez..!, amma velakin başarı ki-şi-sel dir kollektif bir bilgi-birikim ortamından doğmamıştır. pilot bildiklerini paylaşmaz yada ne paylaşacağını bilmez kendinden sonra yetişen pilotlarda aynı yolu takip eder ondan sonra PWC yarışmaları Livetrack24 ten büyük bir hevesle izlenir ülkemizin en baba yiğit pilotlarının neden ilk 10 da olmaması sinirleri bozar içimizi sıkar neden diye sorarız. bu pilotların karşılaşmış oldukları zorluklara ragmen o yarışmalarda bu skorlara imza atmaları bu kadar paylaşımsız bir pilot ortamında takdire şayandır kendilerini bu vesileyle tekrar tekrar kutlayalım. e peki nasıl oluyorda bazı ülkeler hem FAI klasmanlı yarışmalarda hemde PWC de hep ön plana çıkıyor? Bu bir tesadüfmü listeye baktığımızda bunu anlamak çok zor değil son 10 yılın yarışmalarına ve yarışmacılarına projeksiyon tuttuğunuzda herşey gayet açık ve net görünür. (Burda ülke ve kişi ismi vermeyelim sonra herkes küser yalnız kalmayalım tepelerde hoş burda inceden birbirini boğazlamak üzere olan pilotlar take off larda bir can ciğer sarma o da ayrı konu demekki elit bir topluluğuz) peki bu ülkelerde sistem nasıl yürür? kulüpler bu pilotları zaman içerisinde nasıl yetiştirir? devletlerin bu sporu yapanlara ne gibi destekleri mevcuttur? Bilgi paylaşımları nasıl gerçekleşir? Pilotlar eğitim süreçlerini nasıl yürütür? Bunlar asıl cevaplanması gereken konulardır.

Bir konuya daha deyinmeden geçemiyeceğim, Dünyada herhangi bir spor dalında başarıya ulaşmış kişiler başarıları dışında aynı zamanda zihinlerde de o spor dalında örnek sporcu payesinide ister istemez beraberinde kazanmış olurlar her spordan aklınızda bir isim canlanabilir bu kişiler aynı zamanda bu spora ait misyonu ve aynı zamanda sporcu vitrinindeki vizyonuda belirlerler ama benim ülkemde durum bunun tam zıttıdır e peki bu bahsettiklerim kişilerin insiyatiflerindemi gelişir? (eğer siz benim ülkemdeki gibi kişilere bırakırsanız bol bol ali-cengiz oyunu seyredersiniz kayseri ve bayramören bunun en güzel örneklerdir) ülkelerin spor politikalarını, kurumlar ve zihniyet belirler. Bir gün bu ülkedede yamaç paraşütü ile ilgili güvenilir yeterli bilgi birikime ve ihtisasa sahibi insanları ve kurumları görmeyi umuyoruz.


Özet: Başarılarımız kişiseldir, Devletin, kişi veya kuruluşların pilotlar için ve gelişimleri için sundukları başarılı bir sistematikleri yoktur, orda bir köy var uzakta oda sponsorluktur. Bilen bildiğini paylaşmamaktadır dünyaya bakınca bileninde! bildiğinin! ne kadar doğru olduğu tartışılmaktadır!

Not: bu tarz yazılar çok sıkıcı olur pekte ilgilenilmez ayrıca dünyada 2 kolunmu 3 kolonmu tartışmaları yapılırken, yp forumda açılan ilgili başlıkta hiç yorum yapılmamış olması da bilgi birikimimizin derinliğine dikkati çeker.


Genç dostum bu yazıyı 2-3 sene önce yazmıştım o zamanlar yayınlamadım çok kötümser düşünüyorum gerek yok diye hayıflandım ama senin sorunu görünce bir iki eklemeyle yazıyorum çok önemli bir soru sormuşsun 10 üzerinden 10 puanlık soru, umarım iyi bir pilot olursun.

Kullanıcı avatarı
azizsimsek
Mesajlar: 39
Kayıt: 07.08.2012, 16:04
Ad Soyad: Aziz Şimşek
Şehir: Kütahya
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen azizsimsek » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 12:23)

güner ve sinan hocam
bizlere başlangıç eğitimi verirken herşeyi o kadar güzel anlatılar ki biz dedi o zaman kendimizi XC yarişmalarına hazırlayalım peki ne gerekli bu yarısmalara katılmak için nasıl egitiliriz tekamül eğitimi, SIV, sonra tecrübeli pilot hocalarımızla hem teorik hem pratik olarak çalışmak.
Ama bunları yapmak için aramadıgımız kurum yada kuruluş kalmadı kiminle konussak ya yüksek ücret talep ediliyor yada ÖĞRENCİ olduğumuz için umursamıyor.

Acaba türkiyede genç sporculara dair bir çalısma başlatılamaz mı uygun makul bır fiyata bir yerde toplanılıp bu eğitimleri değerli hocalarım veya tecrübeli abilerimiz bize veremez mi bilği paylasımı bu kadar mı zor bu kadar mı bencil bir topluluğuz en basit örnek verecek olursak speed to fly veya yer çalışmaları adında olan videolar neden bu tür videoları türkiyede hazırlayan hocalarımız yok en azından onları ızleyerek birşeyler ögrenebılırız.

Bunların nedeni gençler öğrenip önümüze geçmesinler mi yoksa illa yüksek ücret verip bana egitim almaya mı gelsin. ben bircok ögrenci arkadasımla eğitim ve malzeme almak için yemeden içmeden kısıpta artan bursuyla malzeme veya başlangıc eğitimi aldıgını bılıyorum.

Son olarak forumda ki değerli hocalarım bence artık genç sporculara yönelik bir çalısmanın başlatılmasıdır. İnsanların ne kadar gayretli ve hevesli oldugunu görmek onlara yadım etmek bu kadar zor olmamalı.
Teşekkürler iyi günler.


ilkay
Mesajlar: 7
Kayıt: 12.05.2013, 12:46
Ad Soyad: İlkay Ekinci
Şehir: Kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ilkay » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 13:05)

bu yazıya yetkili birilerinin de katılmasını istiyorm benim yazdığım yazının altına 2 satır bilgi kadar bile değerimiz yokmu.

siz eğitime gönül vermiş kişiler ( sadece para için olan kişiler pek ilgilenmez) soruyorum ben kendimi geliştirmek istiyorm bu konuda herşeyi yaptık ama gelişim buraya kadar ,olmuyo ne yapmalıyız.

ARTIK GENÇLERİN ÖNÜNÜ AÇIN SİZ DAHA DEĞERLİ BİR İŞLE UĞRAŞIN EĞİTİM....

Kullanıcı avatarı
sarsinan
Mesajlar: 171
Kayıt: 16.05.2008, 12:48
Ad Soyad: Sinan KUTLU
Şehir: İzmir
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen sarsinan » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 13:07)

sevgili aziz türkiyede keçi olmadığı için bol miktarda abdurrahman çelebimiz var senin şansında türkiyede olmak. PWC de ülke sıralamalarında ilk 5 te olan ülkelerden birinde iyi pilotlarla birlikte bu süreci yaşasan emin ol herşey çok daha farklı olurdu bu konu ile ilgili herkeze açık teorik bilgi paylaşımının yapıldığı bizim pilotlarımızın yazdığı tek başlık "Yarışma uçuşları ve stratejileri" başlıklı yazıdır (emeği geçenlere tşkr.) bu başlıkta 2013 yılında atılabilmiştir. umarız gelecekte sizlerin karşılaştığı bu soru işaretleri başkalarına miras kalmaz.

ilkay
Mesajlar: 7
Kayıt: 12.05.2013, 12:46
Ad Soyad: İlkay Ekinci
Şehir: Kütahya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen ilkay » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 13:16)

gakkaya001 yazdı:ilkay merhaba
kaç yasindasin bilmiyorum ,su an kulubumde 20 nin uzerinde ucan genc arkadasim var bunlar 14_17 yas araliginda iclerinde yelken, termik, duz ucus yapan ogrencilerim var .
AHAS olarak bolgemizdeki yamac parasut sevdalilarina yardimci oluyoruz,dilerseniz sizlerede ileri seviye egitimlerinizde her hangi bir ucret gozetmeksizin yardimci olabiliriz..

AHAS _ADANA HAVACILIK KLB
Guner Akkaya



HOCM COK TEŞEKÜRLER BEN KÜTAHYA BÖLGESİNDEYİM ADANAYA GELDİK FESTİVALİNİZE HEPİNİZDEN ALLAH RAZI OLSUN KEŞKE BENDE ORADA OLABİLSEM DEDİM. YAPTIKLARINIZ, EMEKLERİNİZ İÇİN COK TEŞEKÜRLER(HER GENÇ PİLOT ADINA).

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen MAGNETO » 1 on yıl 10 ay önce (06.06.2013, 14:18)

Sinan beyin yazdiklarina aynen katiliyorum cok doğru tespitlerde bulunmus .
Ancak kendi imkanlari ile biryerlere kadar ) geldikten sonra birileri belki gorurde ondansora jilet gibi kanatlarla yurddisi musabakalara ulkeyi temsile gideriz :? :D mesela dhv 2 ( 1 e 8 suzulus e sahip bir kanatla cameli ,alidagı ,aksehir ,denizli gibi yarismalarda 1 e 11,5 suzulme orani ile enzo ,acepeak , boomerang 9 gibi kanatlari gecip usta plotlardan once gole gitmek gerek sora turkiye ilk 5 e girer :oops:

Kullanıcı avatarı
Gleominas
Mesajlar: 39
Kayıt: 19.02.2010, 02:16
Ad Soyad: Burak Yıldız
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Gleominas » 1 on yıl 8 ay önce (02.08.2013, 00:49)

Ben olaya farklı bir bakış açısıyla yaklaşarak konuyu başka bir noktaya çekmek istiyorum.

Yamaç Paraşütü en hafif ve en ucuz hava aracı olarak geçer. Ama ucuz olmasına rağmen yinede ülkemiz şartlarında yeterince pahalıdır.
Aktif olarak 4 yıldır uçuyorum ve 5. yılıma girdim. Son iki yıldır ise aktif olarak Akdeniz Üniversitesi Havacılık Klübü'nün eğitmenliğini yapmaktayım. Klübün 2012-2013 dönem başkanlığını ben yaptım.

Fakat kendimi eğitim veriyor olmama rağmen pilotaj konusunda istediğim seviyede bulmuyorum. Bunun nedeni ise kendime ait bir kanadımın olmaması ve Klübün kanatlarıyla yapabileceklerinizin sınırlı olmasıdır.

En basitinden bakarsak sezonun açıldığı dönem okullar kapanıyor ve klüp faaliyetleri noktalanıyor. Evimin 500 metre ilerisinde 100 metre civarında bir yumurta tepe var ve oldukça güzel termik aktiviteler oluyor burada ama ben yaz aylarında uçamıyorum.

Ben bunu söylediğimde bir çok kişi bana sponsorluktan da bahsetti. Evet sponsorluk işi bakıldığında çok mantıklı gözüküyor(her iki taraf içinde) fakat emin olun bir firmanın soracağı tüm sorulara cevap verebilecek bir sponsorluk dosyası hazırlamama ve bir çok firmayla görüşmeme rağmen bu da sonuçsuz kaldı(Merak edenler için hazırlamış olduğum dosya: http://www.slideshare.net/gleominas/sponsorluk-dosyas ).

Benim için uçmak nefes alıp vermek gibi, uçamadığım zamanlarda sinirli, bunalmış, bezmiş hissediyorum. Ama herşeye rağmen kendimi yeterince geliştiremiyorum.

Gelelim esas anlatmak istediğime. Yukarıda kendimden bahsettim ama ben sadece bir örneğim. Türkiye'de benim gibi bir çok pilot arkadaşım var ve bir çoğunun pilotajı çok çok iyi düzeyde.

Ben ve benim gibi sporcuların kendini geliştirmeleri için nasıl imkanlar sağlanabilir. Biraz da bunu tartışmamalı mıyız?


Kullanıcı avatarı
kellad
Mesajlar: 78
Kayıt: 25.08.2006, 14:03
Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 16 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen kellad » 9 yıl 7 ay önce (31.08.2014, 18:25)

Burak Yıldız,
Varlık amacı sadece kar etmek ola özel firmaların açısından bakarsak. Maalesef hiç bir firma yakından tanımadığı kişiye sponsor olmaya pek uğraşmaz. Hem güvenemez hem de spor malzemelerine ve sporcu masraflarına ödediği parayı vergi indirimi olarak geri alsa bile muhasebesiyle uğraşmayı bir masraf olarak görecektir. Sponsorluktan edineceği faydanın muhasebe için ayıracağı zamana değeceğinden emin değilse bu işe girmez. Çoğu firmanın hedef kitlesi yamaç paraşütü ile ilgilenenler değildir.
Memleketimiz şartlarında kurumlar vergisi az firmanın ödediği bir vergi türü. Ödeyenlerin çoğu için de bir sporcuya destek olmak uğraşmaya değmeyecek kadar küçük bir iş.
Bence yaklaşım olarak öncelikle dikkat çekmeye ihtiyacı olan yeni ve küçük kurumları hedef almak gerekli. Ayrıca sadece tanıtımın ve vergi indirimi olarak masraf dönüşünün yanı sıra firmaya doğrudan maddi fayda da vaad edersen çok faydası olacaktır. (Açık konuşamıyorum.;) Futbol kulüplerinin taktiği uygulanabilir mesela.) Sıcak bakabilirler...